Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 55 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 55 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Slimme thermostaat op Clam Molina

    jo.deceuster
    jo.deceuster
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 15-11-10

    Slimme thermostaat op Clam Molina Empty Slimme thermostaat op Clam Molina

    Bericht van jo.deceuster ma maa 05, 2018 11:17 am

    Ik heb al jaren een Clam Molina die is aangesloten op een eenvoudige, bedrade thermostaat die ik per uur kan instellen.  Nu vroeg ik me af of ik op dit toestel een slimme thermostaat (type NEST) zou kunnen aansluiten zodat ik via het netwerk vanop afstand de kachel zou kunnen in/uitschakelen en de temperatuur zou kunnen verhogen/verlagen.  Enkele installateurs die hier langs kwamen meldden me dat dit niét mogelijk zou zijn (omdat de kachel moduleert?), anderen beweren dan weer van wel.
    Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee?  Het is best een prijzig toestel om aan te kopen en achteraf te merken dat het niet functioneert met de kachel...  Dank bij voorbaat voor jullie insteek.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Slimme thermostaat op Clam Molina Empty Re: Slimme thermostaat op Clam Molina

    Bericht van erwin ma maa 05, 2018 12:56 pm

    met moduleren bedoelen ze dat de kachel vermindert naarmate de vraagtemperatuur in zicht komt.
    over een spanningsloos kontakt gaat dat niet volgens mij, de sturing krijgt enkel door vraagtemperatuur bereikt of niet.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

      Het is nu do maa 28, 2024 10:05 pm