Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

smillie

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
steven
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
pedro
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
krusty
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
Fleur
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
ss
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
jeanhup
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
Philip
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
Annejanne
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 
Maryline
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_lcapZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_voting_barZo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets I_vote_rcap 

 

 Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptyzo sep 16, 2018 10:56 am

Een jaar geleden hebben we een pellet-kachel gekocht. We hadden een houtkachel staan die aan vervanging toe was en ik was het gesleur (en het zagen en kappen) met brandhout een beetje beu. Brandhout is ook veel geld gaan kosten en het hout dat ik heb uit de tuin brandt niet altijd "zonder zorgen". Voordeel van die houtkachel was wel dat die, na 's avonds een uur of 4 te hebben gebrand, de dag daarna 's morgens nog altijd warm stond.

Sedert een paar jaar noteer ik elke morgen de tellers van elektriciteit en gas (we hebben CV op aardgas). Ik weet dus exact hoeveel we verbruiken. Sedert de pelletkachel is geinstalleerd hebben we 180 m3 gas minder verbruikt dan tijdens dezelfde periode een jaar daarvoor. Aan een gemiddelde kostprijs van 0,67 EUR per m3 komt dat neer op een besparing van 120 EUR. In die periode hebben we 33 zakken pellets verbruikt (Plospan). Aan 4,30 EUR per zak van 14 kg kost dat ... 141,9 EUR. Als ik ze per pallet had gekocht (4 EUR per zak van 14 kg) dan had dat toch nog altijd 132 EUR gekost. Over de aankoop (investering) kan je nog discuteren maar die houtkachel was echt aan vervanging toe.

Reken nu ook nog eens de kost (+/- 160 EUR) voor het jaarlijkse onderhoud dat zich binnenkort zal aankondigen en dan weet je dat het bijverwarmen met pellets zeker geen winst oplevert. Mijn pelletkachel staat ook koud 's morgens (eigenlijk al 's avonds nadat die is afgezet en 20 tot 30 minuten lang de warme uit de living zuigt en door de schouw jaagt).
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptyzo sep 16, 2018 1:00 pm

Rene volgens mij vergeet je de gasbesparing wat je had met de houtkachel erbij te tellen de Pelletkachel geeft een extra besparing van 180 m3

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptyzo sep 16, 2018 2:16 pm

over welke pelletkachel gaat het hier eigenlijk.
minder dan 500 kg pellets verbruik op een winter dan zal een groot onderhoud om de 3-4 jaar wel goed zijn zeker.
en misschien ook eens uitkijken naar goedkopere pellets, omgerekend 4.61€ voor 15 kg is veel te duur.
vorig jaar laten vangen aan de verkoopspraat in zele waarschijnlijk, zoals velen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
kerieval
Pellet
Pellet
kerieval


Man Aantal berichten : 103
Registration date : 03-08-18

Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptyzo sep 16, 2018 9:27 pm

Je schrijft dat je ook brandhout aankocht. Die prijs vergeet je ook hé.
Ik diende ong 15m³ hout per winter te stoken. Indien dit aangekocht zou worden, (50€/m³), zit je aan 750€ per jaar. Daarvoor heb je aan 4 euro per zak toch al 187 zakken pellets. Ik verwacht dat een winter minder zakken nodig heeft hoor.
Indien je vergelijkt met het zelf zagen en klieven en stapelen van het hout, dan kom je natuurlijk duurder uit. Maar dat is nu net de luxe, niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptydi sep 18, 2018 7:47 am

Die houtkachel heeft vorige winter slechts 5 of 6 keer gebrand omwille van de problemen die er mee waren. Met een pelletkachel verbruik je ook nog eens extra elektriciteit (wat moeilijk in te schatten is). En wat doe je met het 1e jaarlijkse onderhoud in functie van de garantie ?
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptydi sep 18, 2018 8:19 am

Hoe meer je stookt met de pelletkachel hoe eerder er enige besparing zal zijn.

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Emptydi sep 18, 2018 3:30 pm

de cv op 15 graden en de kachel wat meer laten branden, er zal wel gas en geld bespaard worden...

bericht 5: garantie of niet, een verkoper die zegt dat een onderhoud van 160€ nodig is na 33 zakjes plospan van 14 kg is een geldwolf.
dan komt een zakje uiteindelijk op meer dan 9€...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets   Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zo ben ik voorgesteld en ken je al direct mijn ervaring met pellets
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» MCZ TRAY- CAP
» buis luchttoevoer
» ervaringen Agricon pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: