didier nieuw hier Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

opajust, Soul

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
steven
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
pedro
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
krusty
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
Fleur
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
ss
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
jeanhup
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
Philip
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
Annejanne
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 
Maryline
didier nieuw hier I_vote_lcapdidier nieuw hier I_voting_bardidier nieuw hier I_vote_rcap 

 

 didier nieuw hier

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



didier nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: didier nieuw hier   didier nieuw hier Emptywo jan 02, 2019 2:07 pm

Hallo, ik ben Didier.

Ik kom hier terecht op zoek naar technische info over onze pelletkachel.

M'n vriendin had zelf al een pelletkachel (Thermorossi Ecotherm 1000) in haar chalet staan, op die manier heb ik dat leren kennen.

We kochten in 2016 een huis en daar stond ook al een pelletkachel (Karmek Alice modeljaar 2013).

Van die laatste ben ik niet zo heel erg tevreden: de toevoer van pellets gebeurt heel erg onregelmatig, het wordt belachelijk heet zelfs in eco stand, enz enz. Sommige problemen zijn wel eigen aan het toestel denk ik, andere aan instellingen, en de laatste gewoon omdat die kachel een te hoog vermogen heeft voor de ruimte waar hij staat. Maar hij staat er nu eenmaal, dus kan ik er maar proberen het beste van te maken. Maken dus, en daarom kom ik hier op zoek naar concrete info. Ik zal m'n concrete vragen wel stellen in een geschikter topic.

Ook de Thermorossi heeft enkele mankementjes, ook daarover meer in een geschikter topic.

De pellets die we gebruiken zijn van Terradena, van bij Makro. Onder die merknaam worden al wel eens pellets van een andere leverancier verkocht, wij kochten deze in 2016. Ze zouden er op vooruit gegaan zijn naar wat ik hoor, maar wij zijn dus nog bezig aan onze 2 ton van uit 2016. Veel as vind ik persoonlijk, maar heb niet veel vergelijkingsgrond.

Groeten,

Didier

Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4419
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

didier nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: didier nieuw hier   didier nieuw hier Emptywo jan 02, 2019 2:14 pm

Karmek is zekers 12 kw ?

Ik zou eens informeren bij de installateur wat het kost om bijv. een printplaat 9 kw in te steken!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

didier nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: didier nieuw hier   didier nieuw hier Emptywo jan 02, 2019 2:18 pm

dan vallen er te weinig pellets in de grote brandpot en gaat de vlam uit.
karmek verkopers zijn ook heel zeldzaam geworden.
elite-fire was vroeger importeur maar al lang met dat merk gestopt...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
XTZ99.25MKII
Pellet
Pellet
XTZ99.25MKII


Man Aantal berichten : 122
Leeftijd : 55
Registration date : 18-11-13

didier nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: didier nieuw hier   didier nieuw hier Emptywo jan 02, 2019 3:05 pm

Hmm.. printplaat vervangen voor lichter.. normaal gezien heb je bij een lichter model ook een kleinere verbrandingskamer, branderpotje en warmtewisselaar.


Laatst aangepast door XTZ99.25MKII op wo jan 02, 2019 3:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Typo)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





didier nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: didier nieuw hier   didier nieuw hier Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
didier nieuw hier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)
» Nieuw hier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: