Advies merk cv pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 16 gasten

patricvds, smillie

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
steven
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
ss
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
Advies merk cv pelletkachel I_vote_lcapAdvies merk cv pelletkachel I_voting_barAdvies merk cv pelletkachel I_vote_rcap 

 

 Advies merk cv pelletkachel

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 9:40 am

Hallo allemaal, mijn naam is Henk. Momenteel heb ik een houtkachel maar ik ga binnenkort verhuizen en wil een cv pelletkachel aanschaffen. Ik heb 2 vragen: 1.Heeft er iemand ervaring met het merk Nordic Fire in zijn algemeen of specifiek het model HRV Torsby. 2. Wat zijn de meest betrouwbare merken Pelletkachels.
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 900
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:04 am

Hoi,

Welkom op het forum. Via de zoekfunctie ga je al veel vinden over CV kachels, maar ook topics (versnipperd) over betrouwbaarheid van de merken.
Vind je een item naar je keuze kan je ook deze door de zoekfunctie halen. Het aandeel topics over cv kachels ligt we lager dan gewone kachels.

Maar ook bij CV kachels altijd de grote raad zoals een normale kachel
Alles begint bij een betrouwbare en ervaren installateur. (Goedkoop is niet altijd beste koop) zoekfunctie dozenschuivers.
Vraag naar referenties en ga eventueel kijken.
Een goede berekening van het vermogen is onontbeerlijk en zal je in aankoop en verbruiksprijs schelen.

Over de BESTE kachel kan hier zeker uren gediscuteerd worden. What a Face

Veel zoek en leesplezier...

_________________
Mcz Aki Hydromatic 18m2
Edilkamin Moon 11KW Te Koop
Pellets: Verschillend onder 4€

12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

Dj-Sets (House)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:24 am

voor ervaringen met nordic fire kun je ook op ravelli zoeken.
nordic fire is een NL invoerder die ravelli kachels onder hun eigen naam verkoopt...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:47 am

Ik realiseer mij dat het een hele discussie kan worden over de beste kachel maar een top 5 is toch wel vast te stellen? Natuurlijk laat ik mij voorlichten door een dealer maar die zal zijn eigen merk aanprijzen en ik probeer tot een onafhankelijk advies te komen. Als ik een goed merk weet dan kan ik de desbetreffende dealer contacten.
gr Henk
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 2:01 pm

belangrijkste bij een cv-pelletkachel is dat hij geplaatst/afgesteld wordt door iemand met kennis van cv.
dan gaan er met geen enkel merk veel problemen zijn.
heeft de nieuwe woning een bestaande schouw, of de kosten van een goede rookgasafvoer komen er ook nog bij...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 3:56 pm

Nee ik ga de rookgasafvoer nieuw laten aanleggen de prijs daarvan is hoog is mij bekend. Ik heb 2 dealers gevonden die inderdaad naast kennis van Pelletkachels ook kennis hebben van CV aanleg.
Ik twijfel tussen Nordic Fire (inderdaad Ravelli ) MCZ, Wodtke of Dielle. Wodtke wordt op deze site afgedaan als een niet bekend merk maar het is wel Duitse degelijkheid en innovatie en mooi ontwerp. Dielle heeft als nadeel vrij grote kachels maar wel innovatief. MCZ een fabrikant met veel ervaring maar uit Italie en ook Ravelli is Italiaans en ik weet niet of die wel net zo betrouwbaar zijn als b.v. Wodtke, kijk eens op hun site ziet er mijns inziens erg goed uit, is inderdaad duurder maar goede info, documentatie en volgens zeggen 1 van de eerste die begonnen met deze techniek. Ik ben echt op zoek naar iets dat mijn CV verwarming op gas deels kan vervangen en wil daar best wel voor investeren dus geen goedkoop bouwmarktsysteem. Kortom kwaliteit en betrouwbaarheid staan voorop in mijn keuze. Alleen de keuze voor een goede installateur met kennis van kachels + CV is volgens mij discutabel omdat er denk ik wel degelijk de kwaliteit van de kachels die ze verkopen meespeelt. Zijn de door mij genoemde merken dus garantie voor kwaliteit is mijn vraag. Dank voor alle antwoorden tot nog toe. vrgr Henk
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 6:24 pm

hopelijk is wodtke zo degelijk als ze beweren.
een nieuwe gloeikaars komt op 174€...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 7:22 pm

Ja inderdaad dat is prijzig maar hoe vaak moet zo'n gloeikaars worden vervangen? Eens in het jaar of eens in de 5 jaar. Maar Wodtke is dus niet bekend in dit forum?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 7:36 pm

gemiddeld na 1500 keer opstarten.
ik denk niet dat hier iemand is met een wodtke kachel.
de meesten kopen nu eenmaal een pelletkachel voor het profijt.
wat natuurlijk niet wil zeggen dat wodtke geen degelijke kachels zijn...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 8:13 pm

Dielle heeft als nadeel vrij grote kachels maar wel innovatief.

de bodemvoeder is niets innovatief.
dat systeem werd al gebruikt bij pelletketels lang voor er van dielle sprake was.
veel gebakken lucht met een onbestaand patent...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 8:46 pm

Oke, dank voor je reactie. Dielle is dus niet zo innovatief als ze zeggen. Dit is wat ik zoek, de waarheid ondanks de mooie praatjes. Jij zit al veel langer op dit forum en zal er veel meer kennis van hebben dan ik. Mijn vraag blijft: wat is de top 5 van beste kachels. En ja ik ben het met je eens je koopt een pelletkachel om goedkoper uit te zijn. Maar gezien de huidige ontwikkeling met de gasprijzen is de pelletkachel een goedkoper alternatief voor een gasgestookte CV installatie en dat kost geld. Maar omdat ik ga verhuizen moet ik een nieuwe keuze maken. Een nieuwe CV ketel kost geld, de cv ketel in het nieuwe huis is 12 jaar oud en zal moeten worden vervangen. Mijn keuze is dus een keuze voor de lange termijn en dat kost wat meer dan een oplossing voor korte termijn. Dat klinkt misschien wat patserig maar dat is het niet, ik zoek gewoon naar een goed alternatief voor een gasgestookte installatie en dat is ook door de huidige ontwikkeling met de gasprijzen een zoektocht naar een goedkoper alternatief. Maar wel met een kachel die niet binnen 2 jaar vervangen moet worden, daarom mijn zoektocht naar kwaliteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 9:07 pm

van de merken die je vernoemde is wodtke kwalitatief de betere volgens mij, hebben ook 30 jaar ervaring.
mcz en nordic fire (ravelli) op een gedeelde 2e plaats.
mcz is het meest verkocht, vele jaren ervaring en een goede technische dienst van de importeur.
ravelli zeker niet onderschatten, hebben ook al 20 jaar ervaring met de vroegere naam ecoteck erbij...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
jelle
Pelletje
Pelletje
jelle


Man Aantal berichten : 43
Registration date : 29-12-13

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 9:59 pm

Dag Henk,

Wij hebben nu 4 jaar een Edilkamin Tresor.
Na wat problemen in het begin, fout van de installateur, zijn wij heel tevreden over deze kachel.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 10:11 pm

uw cv kachel van EK zal wel ok zijn.
maar weinig dealers in NL die een leonardo cv kachel kunnen afstellen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op za feb 23, 2019 10:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 10:40 pm

Verbazingwekkend dat het afstellen zo een aparte specialiteit schijnt te zijn, het is toch een heel actueel item met de huidige aardgasproblematiek in NL. Dat bevestigd wel mijn vermoeden dat deze techniek nog in de kinderschoenen staat. Vergeef mij mijn Nederlandstalige uitdrukkingen. Edilkamin lijkt mij in NL ook een gerenommeerd merk maar het wordt hier nog niet aangeboden in combinatie met CV, althans niet bij dealers bij mij in de buurt. Jelle bedankt voor je reactie ik zal verder zoeken op Edilkamin ik heb wat meer capaciteit nodig dan de door jou genoemde kachel, ik moet 310m3 verwarmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 10:56 pm

is de isolatie dan zo slecht ? anders zou 16 kw toch voldoende moeten zijn.
de EK tresor wordt wel niet meer als dusdanig verkocht, heet nu ITC elly idro.
ITC (italiana camini) is een goedkopere 2de lijn van EK...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:02 pm

Ok, misschien zit ik ernaast met de capaciteit. Maar het is een huis uit 1932 met geïsoleerde muren en dubbel glas maar ik ben er niet zeker van de capaciteit die ik nodig heb. Mooie kachel die je laat zien. Deze wordt ook door een mij verkozen dealer verkocht.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:18 pm

is eigenlijk de overbekende EK funny luchtkachel in een cv uitvoering...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:30 pm

Ja Oke,wat is daar mis mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyza feb 23, 2019 11:35 pm

overbekend stond gewoon voor populair en veel verkocht.
de funny is geen slechte kachel maar moet wel goed afgesteld worden.
het leonardo regelsysteem is zeker geen plug and play zoals veel dealers zeggen.
daarvan hebben we hier al topics genoeg zien passeren...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 900
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyzo feb 24, 2019 9:48 am

Idd, ik heb de EK Moon, (=funny in speksteenuitvoering)
Reeds 7 of 8 jaar en het enigste wat ik vervangen heb is de pakking van de rookgasextractie bij een groot onderhoud, en de luchtinlaat Sonde omdat die door gebruik van externe lucht geoxideerd was.

Kostprijs 50€ en een trip van Leuven naar Sint-Truiden.

Onderhoud buiten het 1ste jaar altijd zelf,
Afstellingen via dit forum en 1ste onderhoud veel info zelf.

Installateur na dag 2 buitengegooid. Moest niet meer binnenkomen.

Vandaar mijn conclusie, installateur is belangrijker dan kachel zelf. De merken die je opsomt zijn goed. Smaak telt ook mee
Vooral wie en hoe ze gezet wordt maakt het grootste verschil.

Verkeerde capaciteitsberekening of afstellingen.
Te weinig, moeite met warmstoken
Te veel, duurdere kachel, hoger minimum verbruik.

Met vriendelijke groet


_________________
Mcz Aki Hydromatic 18m2
Edilkamin Moon 11KW Te Koop
Pellets: Verschillend onder 4€

12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

Dj-Sets (House)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
Gast
Gast
Anonymous



Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyzo feb 24, 2019 5:11 pm

Ha Rob,
Dank voor je inhoudelijke reactie, zo weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik heb inmiddels besloten te gaan voor Wodtke, kwaliteit, mooi en innovatief maar wel duurder. Maar ik wil een lange termijn oplossing ivm de gasproblemen in NL.Dat kost wat meer, misschien dat dit forum die stap nog moet maken nu het super actueel wordt om afscheid te nemen van aardgas. Dank allemaal voor de input. ps ik laat nog weten welke kachel ik koop van Wodtke.
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 900
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyzo feb 24, 2019 8:40 pm

Ik hoor het graag van jou,
Je ervaringen hier neerposten kan anderen ook helpen.

Prijzen, opstellingen en nadien gebruiksgemak.

Veel succes

_________________
Mcz Aki Hydromatic 18m2
Edilkamin Moon 11KW Te Koop
Pellets: Verschillend onder 4€

12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

Dj-Sets (House)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Emptyma feb 25, 2019 2:48 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

op het eerste zicht is 13 kW de zwaarste cv pelletkachel van wodtke.
laat de verkoper zeker een nauwkeurige berekening maken van de warmtebehoefte van de woning.
meer dan 8000€ uitgeven voor een te lichte kachel zou jammer zijn...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Advies merk cv pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Advies merk cv pelletkachel   Advies merk cv pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Advies merk cv pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankoop eerste pelletkachel - advies
» pelletkachel merk ? Kw ?
» pelletkachel slaat in alarm oververhitting merk kalor(krone)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: