Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

Antonius


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    pelletkachel in stacaravan

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel in stacaravan Empty pelletkachel in stacaravan

    Bericht van Gast ma maa 29, 2021 11:45 am

    Dag pelletkachelgebruikers

    Hoe kom je hier terecht: via tip van een collega en google zoekfunctie
    Waarom een pelletkachel: voor een heropbouw van onze woning hebben we een stacaravan gekocht als tijdelijke woonst. Na een test blijkt de standaard gaskachel (3,5kW) sterk onvoldoende te zijn als verwarming. Na een zoektocht lijkt een pelletkachel veruit de meest geschikte oplossing.
    Welke pelletkachel heb je?: Edilkamin lilia plus
    Welke pellets gebruik je? De vorige eigenaar gebruikte altijd flammi. Ik zou kiezen voor Wonterspan pellets omdat ik deze in de buurt (Horta) gemakkelijk kan krijgen
    Ben je tevreden van je pelletkachel? We zullen zien. Ik moet hem nog installeren.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel in stacaravan Empty Re: pelletkachel in stacaravan

    Bericht van erwin ma maa 29, 2021 2:56 pm

    welkom hier, met de zoekfunctie is er al heel veel info te vinden over deze kachel.
    waarom zou een pelletkachel de meest geschikte oplossing zijn ?
    zonder trekkende schouw of bij stroomuitval kans op terugslag van giftige rookgas of CO.
    je wil het niet meemaken dat dit 's nachts in uw slaap gebeurt...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel in stacaravan Empty Re: pelletkachel in stacaravan

    Bericht van Gast ma maa 29, 2021 4:41 pm

    Inderdaad de zoekfunctie gebruikt. Maar om deze te kunnen gebruiken moest ik mij registreren en ik had het gevoel dat er toch verwacht wordt om je even voor te stellen...

    Waarom pelletkachel:
    - stoken op gasflessen is duur (uitgerekend)
    - er is CV en een gaskacheltje maar na een korte test leek mij dit onvoldoende (en veel te duur)
    - massa's kachels te vinden in 2de hands
    - relatief goedkoop om mee te stoken
    - gezellige warmte door stralingswarmte
    - caravan is rondomrond geïsoleerd met 3 cm rotswol. Ik kom dan aan 7kw bij -10. Dan nog eens wat meer verlies door ramen (dubbel glas met u rond de 2 W/m²K) en deuren en andere koudebruggen. Maar langs de andere kant moet slaapkamer geen 20°C zijn natuurlijk. Daarom gekozen voor 8kW versie. We zullen wel zien wat het geeft.
    - inderdaad. Schouw is wel belangrijk. Moet ik nog plaatsen maar zal zeker niet langer zijn dan 3m. We zullen zien of er voldoende "trek" is.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel in stacaravan Empty Re: pelletkachel in stacaravan

    Bericht van erwin ma maa 29, 2021 4:51 pm

    3 meter dubbelwandig met onderaan een T-stuk kan voldoende zijn.
    tenzij er kortbij een hoger huis staat, dan best hoger gaan om geen last te hebben van valwind.
    wanneer kreeg de kachel nog een deftig onderhoud, gebeurt wel vaker dat een bijna verstopte kachel verkocht wordt...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel in stacaravan Empty Re: pelletkachel in stacaravan

    Bericht van Gast ma maa 29, 2021 5:09 pm

    Bedankt voor de tip. Er staat geen huis in de buurt. Caravan staat in onze tuin.
    Ik heb het onderhoud zelf gedaan. Volledig uit elkaar gevezen en alles gereinigd. Ziet er nog als nieuw uit. In de parameters kan ik ook de draaiuren zien maar dit heb ik nog niet gecontroleerd.

    Het was ook een eerlijke verkoper. Ze geraken de kachels niet kwijt. Na 2 jaar betaal je nog max 1/4 van nieuwprijs (goedkoopste internetprijs zonder installeren) en je hebt er nog de buizen bij ook. Daarom toch gekozen voor een gietijzeren versie en geen plaatstaal. Maar ik zal wel zien of alles goed werkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel in stacaravan Empty Re: pelletkachel in stacaravan

    Bericht van erwin ma maa 29, 2021 7:50 pm

    ik weet niet hoe ze nu zijn maar de kwaliteit van wonterspan liet de voorbije jaren vaak te wensen over.
    is er geen colruyt of aveve in de buurt, dan zou ik daar mee beginnen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel in stacaravan Empty Re: pelletkachel in stacaravan

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:15 am