Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

ginson


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18


    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 7:49 pm

    Mpeter schreef:Als je echt zelf iets er van afweet zou ik gewoon de kachel op 1 werkende radiator aan sluiten zonder de bestaande CV en kijken of die het dan wel normaal doet dan ben je bijna zeker dat het de kachel is mocht dat niet werken.
    Misschien is dan toch een goede installateur wel de enige oplossing.

    Nu van op afstand iets onderzoeken is redelijk moeilijk ook een goede installateur zal de installatie willen zien denk ik.
    Maar dat je 3jr of sezoenen wachte om dit te laten oplossen daar kijk ik verbaast van op je garantie en zo is verlopen.

    Hopend je dan toch een oplossing vind voor het probleem weet ik niet meteen meer wat er nog aan kan zijn als alles goed lijkt te gaan behalve de circulatie van het water.

    Gr

    Peter

    Hoi Peter,

    Inderdaad het is een schande dat dit al zo lang duurt, dit heeft ook te maken met de onwil van de leverancier van de kachel die trekt zich volledig terug.
    Inderdaad is het mogelijk om even een klein circuit te maken, echter is dit wel veel werk.
    Ik ga alles toch nog een keer nakijken en als ik iets vind dan laat ik het weten, als jullie nog een idee hebben dan hoor ik het wel.
    Alsvast bedankt voor het meedenken!
    Gr Joost
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van ann vr dec 03, 2010 8:24 pm

    Sorry maar als de leiding achter je kachel bloedheet wordt dan wil dit zeggen dat de kachel zijn warmte wel degelijk wegstuurt... Zou je dan toch niet beter je installatie eens laten nakijken. Beschik je trouwens over een degelijke handleiding ?
    Ik heb je ook nog een pm gestuurd.
    Normaal zou je toestel niet op temperatuur komen als hij nog een grote warmtevraag heeft (er komt dan trouwens teveel koud water in het toestel binnen).
    Of je kachel een juist vermogen heeft, kan geen enkele mens hier over oordelen. Niet het aantal radiatoren is hier bepalend voor doch het totaal vermogen aan radiatoren. Het kan hier van alles zijn, bijvoorbeeld staan je retourkranen van de radiatoren wel open, staat je thermostaat in de plaats waar de kachel staat (en zo ja staat die dan hoog genoeg ingesteld, want op het ogenblik dat je voldoende warmte meet via de stralingswarmte in de plaats waar de thermostaat staat, zal hij ook geen warmte meer doorsturen...), lucht, vuil in leidingen, aankoppeling van de kachel op een te kleine leiding, instelling van het vermogen van de kacehl etc.
    Ik kan je dan ook enkel de raad geven om een installateur te raadplegen
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van ann vr dec 03, 2010 8:26 pm

    Kijk sorry maar ik vraag je per pm de naam van je installateur omdat ik er dan contact mee opneem. Dit weiger je te geven aan mij (als zijnde de invoerder). Hier stopt het dan voor mij doch ik kan niet aanvaarden dat je een merk zo zwart maakt zonder gefundeerde reden ! Dit is totaal ongeoorloofd !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 8:38 pm

    ann schreef:Sorry maar als de leiding achter je kachel bloedheet wordt dan wil dit zeggen dat de kachel zijn warmte wel degelijk wegstuurt... Zou je dan toch niet beter je installatie eens laten nakijken. Beschik je trouwens over een degelijke handleiding ?
    Ik heb je ook nog een pm gestuurd.
    Normaal zou je toestel niet op temperatuur komen als hij nog een grote warmtevraag heeft (er komt dan trouwens teveel koud water in het toestel binnen).
    Of je kachel een juist vermogen heeft, kan geen enkele mens hier over oordelen. Niet het aantal radiatoren is hier bepalend voor doch het totaal vermogen aan radiatoren. Het kan hier van alles zijn, bijvoorbeeld staan je retourkranen van de radiatoren wel open, staat je thermostaat in de plaats waar de kachel staat (en zo ja staat die dan hoog genoeg ingesteld, want op het ogenblik dat je voldoende warmte meet via de stralingswarmte in de plaats waar de thermostaat staat, zal hij ook geen warmte meer doorsturen...), lucht, vuil in leidingen, aankoppeling van de kachel op een te kleine leiding, instelling van het vermogen van de kacehl etc.
    Ik kan je dan ook enkel de raad geven om een installateur te raadplegen

    Er kan geen koud water de kachel in komen want tussen de aanvoer en de retour leiding zit een mengstuk wat ervoor
    zorgt dat de retour naar de kachel altijd 50graden is, ik heb deze thermostaat getest met een thermometer en een pan water op het gas deze gaat mooi open bij de juiste temperatuur (hangend aan een draadje in het water)

    Wat ik nu ga doen is het volgende:
    Ik heb de kachel aangesloten op een verdeelstuk, op dat verdeelstuk zit ook de cv aangesloten (toevoer 1'), vanaf het verdeelstuk lopen er slangen naar iedere radiator.
    Ik heb op dat verdeelstuk een 3/4bochtje gelast, omdat mijn gas op was van mijn acytyleenset dacht ik het even electrisch te doen, dit viel tegen en ik heb toen veel moeten lassen/bakken om het dicht te krijgen, als het nu zo is dat ik het geboorde gat weer half heb dichtgelast dan zou het kunnen zijn dat dat de stroming belemmert.
    Ik ga dus de bochtjes eraf slijpen en kijken of het daar aan ligt, dit is het enigste wat de stroming zou kunnen belemmeren.
    Toch heb ik mijn twijfels, want de kachel kan zijn warmte wel kwijt want hij valt niet uit op hoge temperatuur of staar ik mij hier blind op?

    gr joost
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 8:43 pm

    ann schreef:Kijk sorry maar ik vraag je per pm de naam van je installateur omdat ik er dan contact mee opneem. Dit weiger je te geven aan mij (als zijnde de invoerder). Hier stopt het dan voor mij doch ik kan niet aanvaarden dat je een merk zo zwart maakt zonder gefundeerde reden ! Dit is totaal ongeoorloofd !!!

    Sorry maar ik geef tot nu toe de kachel/thermorossi nergens de schuld van en in eerdere berichtgeving meld
    ik ook dat de kachel in mijn ogen juist functioneert!
    Mocht hierover onduidelijk heden zijn dan is dit nooit mijn bedoeling geweest.
    Tot nu toe zoek ik het dan ook nog steeds in de aansluitingen.

    Gr Joost


    Laatst aangepast door joostb op za dec 04, 2010 10:39 am; in totaal 1 keer bewerkt
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van ann vr dec 03, 2010 8:52 pm

    Sorry maar waar zijn we hier eigenlijk mee bezig ?
    Dit was de topic:
    Bedankt voor de snelle reaktie. Dit is inderdaad al een deel van mijn vraag opgelost. Hoop nog juist op mensen die ervaring met het merk THERMOROSSI hebben of zelfs het type ECOTHERM H2O-18
    Zodoende ik weet of mijn geplande aankoop binnen enkele maanden een goede is of af te raden is.

    En dit was je antwoord:
    Ook ik heb nu voor het 3e seizoen een thermorossi H2O echter zijn wij helemaal niet tevreden, en gebruiken de kachel niet meer!
    En plots na mijn reactie schrijf je nu dat het volgens jou niet aan de kachel ligt ???
    Als ik dan vraag wie is je installateur (en ik vraag dat niet in publiek omdat ik vind dat je algemeen voorzichtig moet zijn met dit soort zaken - hier hoort men tenslotte altijd 1 klok) dan wil je nog niet eens antwoorden. Dan vraag ik me af wil je dan een oplossing of wil je aandacht ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van steven za dec 04, 2010 12:39 am

    3 seizoenen een kachel hebben en deze nu afbreken, dan klopt er iets niet. is er wel een goed onderhoud geweest?

    Het merk afschieten omdat er iets niet werkt is gemakkelijk. Het is niet omdat er nu een probleem is, dat daarom het merk niet ok is. Problemen zijn er om opgelost te worden.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van ss za dec 04, 2010 11:24 am

    Joostb, waarom geef je de naam van je installateur niet door aan Ann? Sta je niet recht in je schoenen? Ann heeft hier via het forum al meerdere mensen geholpen en heeft bewezen dat ze een betrouwbaar importeur is! Je kunt er toch niets mee verliezen??? zot
    Onbegrijpelijk!
    Groeten,
    ss



    PS: Ann heeft de naam ondertussen


    Laatst aangepast door Steven op za dec 04, 2010 11:56 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bold verwijderd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 12:39 am

    Idd, 2 dagen op het forum en kreeg, zonder dat ik recht had op garantie van Ann een nieuw paneel voor mn kacheltje. Ook goed advies gehad om een storing op te lossen en ik heb bij haar nog nooit iets gekocht. Dat is zeldzame service.

    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van ann zo dec 05, 2010 1:27 pm

    @ss
    Ik heb de naam inmiddels gekregen. Het ging over een Nederlands bedrijf. Ik heb dan ook de gegevens van invoerder in Nederland doorgegeven. Doch ik blijf erbij dat men voorzichtig met dingen in het wilde weg af te breken.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van ss zo dec 05, 2010 4:18 pm

    ann schreef:@ss
    Ik heb de naam inmiddels gekregen. Het ging over een Nederlands bedrijf. Ik heb dan ook de gegevens van invoerder in Nederland doorgegeven. Doch ik blijf erbij dat men voorzichtig met dingen in het wilde weg af te breken.

    Lijkt me evident!.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 11:50 pm

    hallo,
    hoe is het verlopen met uw kachel ho218?
    ik heb er net ook een en ben erg tevreden
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van steven zo sep 30, 2012 12:49 am

    ff voorstellen aub


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast zo sep 30, 2012 10:16 am

    hallo,
    wat bedoel je met voorstellen?
    ik heb zo een kachel in gebruik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gast zo sep 30, 2012 10:21 am


    Gesponsorde inhoud


    Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18 - Pagina 2 Empty Re: Info en ervaringen voor THERMOROSSI ECOTHERM H2O-18

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:48 pm