kachel gaat uit - Pagina 4 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 177 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 177 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
steven
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
pedro
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
krusty
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
Fleur
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
ss
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
jeanhup
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
Philip
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
Annejanne
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 
Maryline
kachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_lcapkachel gaat uit - Pagina 4 I_voting_barkachel gaat uit - Pagina 4 I_vote_rcap 

 

 kachel gaat uit

Ga naar beneden 
+3
biezoe
Block
pedro
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Gast
Gast




kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptydo nov 05, 2009 8:13 pm

Voila Katjaken zie je nu dat ik gelijk heb heel happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyvr nov 06, 2009 10:31 am

Katja schreef:
Dat heeft mijn dealer(Groene Kachel Zolder) automatisch op mijn schouw gezet, en de kachel brandt perfekt.

Hij zei ook dat dat goed is als het erg hard regent en zo.

Greetz Katja


En geen flexibel in de schouw ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyvr nov 06, 2009 1:49 pm

@ Drieske

Volgens mij niet,(of misschien een heel kort stukje, maar in ieder geval zeker niet tot boven) want ik vroeg of dat nodig was, en de Groene kachel zei dat dat voor mijn schouw niet hoefde, dat dat onkosten voor niets waren.
Die schouwpot bovenop de schouw, raadde hij wel echt aan, om nooit problemen te krijgen bij slecht weer en zo.

De kachel heb ik nu 2 maanden, en ze brandt hier van 's mogens tot dik middernacht voorbij, en nog nooit geen problemen gehad.


@Krusty

Natuurlijk heb jij gelijk lol!

Groetjes Katja
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyvr nov 06, 2009 3:53 pm

Hallo Krusty,
Zulke potten heb ik ook op de schouw, niet enkel voor de trek maar ook tegen de vogels die niet beter hadden gevonden om hun nest in de schouw te maken (met alle problemen tot gevolg)en nee, geen flexibel in de bestaande schouw.

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyvr nov 06, 2009 4:10 pm

hey,
ik heb ook die palazzetti.
en zelfde probleem...

probleem bij palazzetti zit volgens mij in de computerbesturing:
voorbeeld om te verduidelijken:
je wenst een kamertemperatuur van 20°C
je zet vermogen 2
op het ogenblik dat de temperatuur 20°C is, is de kachel niet verstandig genoeg om vermogen aan te passen. dus blijft veel pellets toevoegen.
ik werk nu volgens systeem : 3°C bijverwarmen= stand 1
5°C bijverwarmen = stand 2 , enz. en aanpassen van vermogen ifv temperatuur.

maar ik koop nooit meer een pelletkachel van palazzetti, alleen maar zever zever gezever...
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyza nov 07, 2009 3:15 am

Roel Jespers,

Hoe lang heb je jouw kachel al?


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyza nov 07, 2009 6:35 am

roel jespers schreef:
hey,
ik heb ook die palazzetti.
en zelfde probleem...

probleem bij palazzetti zit volgens mij in de computerbesturing:
voorbeeld om te verduidelijken:
je wenst een kamertemperatuur van 20°C
je zet vermogen 2
op het ogenblik dat de temperatuur 20°C is, is de kachel niet verstandig genoeg om vermogen aan te passen. dus blijft veel pellets toevoegen.
ik werk nu volgens systeem : 3°C bijverwarmen= stand 1
5°C bijverwarmen = stand 2 , enz. en aanpassen van vermogen ifv temperatuur.

maar ik koop nooit meer een pelletkachel van palazzetti, alleen maar zever zever gezever...

Roel,
verklaar u eens nader met zever, enz...
want om eerlijk te zijn zit ik met 't zelfde gevoel over palazzetti
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyma nov 09, 2009 8:01 pm

steven,

heb hem nu 3 jaar
maar hij valt uit sinds dag 1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptyma nov 09, 2009 8:28 pm

roel jespers schreef:
steven,

heb hem nu 3 jaar
maar hij valt uit sinds dag 1

Roel,
kunt ge overweg met de parameters?
heb da ook voorgehad en heb de parameter "don scr" van 1,6" naar 1,9" gezet en voila probleem opgelost.

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptydo nov 12, 2009 9:42 am

Toch nog even kort een reactie van mij. Ik heb een Lohberger sedert een jaar en had ook het probleem van de kachel die uitviel. Wat ik ook probeerde, niets hielp echt.

Uiteindelijk heeft het probleem zich na een paar weken vanzelf opgelost (zonder de parameters te veranderen) en tot nu toe ben ik er eigenlijk van overtuigd dat het te maken had met de schouw. Ik had nl. 12 jaar een gaskachel gehad en waarschijnlijk was mijn schouw te vochtig of te koud.

Na de zomer dacht ik dat ik in het begin van het stookseizoen weer hetzelfde ging meemaken, maar dat was niet het geval. De kachel heeft meteen goed gebrand.

Groetjes !
Terug naar boven Ga naar beneden
kempenaar
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 126
Leeftijd : 76
Registration date : 21-01-09

kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptywo dec 02, 2009 11:54 am

IK HEB OOK EEN PROBLEEM MET DE KACHEL EDILKAMIN IRIS PLUS:
ALS IK DE TEMPERATUUR MANUEEL HOGER ZET BVB VAN 24 OP 28 GRADEN
BEGINT INDERDAAD DE VENTILATOR HARDER TE BLAZEN,MAAR.....
NA EEN KORTE TIJD VALT HIJ OP H 1(NO COMPRESSION)
HEEFT IEMAND DERGELIJKE PROBLEMEN MEEGEMAAKT,MISSCHIEN MET
ANDER MERK?????? Question
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptywo dec 02, 2009 12:14 pm

Kempenaar,

Heb je al eens contact opgenomen met de verkoper?

H1: onderdruk-alarm, probleem met de luchtcirculatie

Is de kachel gekuist geweest van binnen deze zomer?


Mvg,


Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
kempenaar
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 126
Leeftijd : 76
Registration date : 21-01-09

kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptywo dec 02, 2009 12:47 pm

DE KACHEL IS GEKUIST IN MEI VAN DIT JAAR DOOR KRISTOF
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Emptywo dec 02, 2009 4:31 pm

Het probleem wat U heeft is een probleem van terugslag in de schoorsteen, is de kachel aangesloten op de buitenmuur of op een bestaande getubeerde schouw.

Groetjes.

De enige mogelijkheid bij een aansluiting op de buitenmuur is de extractieventilator harder te zetten waardoor natuurlijk ook meer warmte zal verloren gaan(vermindering rendement). anders kan je alleen nog maar de vieligheid SF of off zetten via het installateursmenu, maar als er dan terugslag is kan je rook binnen krijgen en ook CO2.

Groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





kachel gaat uit - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: kachel gaat uit   kachel gaat uit - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
kachel gaat uit
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kachel gaat uit bij het opstarten
» kachel gaat uit tijdens branden
» kachel gaat maar door

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: