Extraflame duchessa idro steel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 80 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 77 gasten

Houbie, Lucs

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
steven
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
pedro
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
krusty
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
Fleur
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
ss
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
jeanhup
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
Philip
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
Annejanne
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 
Maryline
Extraflame duchessa idro steel I_vote_lcapExtraflame duchessa idro steel I_voting_barExtraflame duchessa idro steel I_vote_rcap 

 

 Extraflame duchessa idro steel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptyma 2 nov 2009 - 20:59

Ik wilde eens vragen of er iemand ervaring heeft met het plaatsen van de Duchessa Idro Steel, samen met 5 radiatoren of vloerverwarming?
Misschien heeft die iemand ook een schema zodat we eens kunnen kijken hoe het moet geplaatst worden voor we de eigenlijke aankoop beslissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: duchessa idro   Extraflame duchessa idro steel Emptydi 3 nov 2009 - 20:55

ik hoor hier zo weinig???!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptydi 3 nov 2009 - 22:22

Droopy100,

Ik stuur uw vraag door naar Ann.

Zij kan u helpen.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptywo 25 nov 2009 - 3:35

Heb besloten mijn huis met pellets te verwarmen.Liefst een thermokachel met vloerverwarming op het gelijkvloers en enkele radiatoren op de verdiepng.
De woonruimtes (living en keuken)zijn nieuwbouw en goed geisoleerd, de bestaande bouw bevat de slaapkamers, bureel en badkamer (wel dubbele beglazing en goede dakisolatie)Tot. inhoud is 550 kub meter.
Ik had gedacht aan de Duchessa Idro steel of Clam Niagara. Deze hebben ong 24 Kw vermogen.
Heeft iemand hier ervaring mme of wie weet er veel over? Is het vermogen voldoende?


Laatst aangepast door tibo op wo 25 nov 2009 - 3:50; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Meer informatie geven)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptywo 25 nov 2009 - 12:07

Als je onder de EPB-wetgeving viel zal je waarschijnlijk heel goed geïsoleerd hebben doch het is aan te raden een warmteverliesstudie te laten maken.
Je vergist je wel voor de Duchessa idro steel. Deze heeft een totaal vermogen van : 13,8 kW. Het is de Lucrezia van Extraflame die ongeveer hetzelfde vermogen heeft als de Clam Niagara.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptywo 25 nov 2009 - 17:47

Het is idd de Lucrezia die ik bedoel.
Ik ben al bij 2 handelaars van deze kachels gaan informeren maar deze maken geen echte warmteverliesberekening.
Is er een verschil tussen de Niagara en de Lucrezia, behalve de prijs dan?
Is 24 Kw vermogen van een pelletkachel te vergelijken met een mazoutketel van hetzelfde vermogen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptywo 25 nov 2009 - 17:55

Het zijn evenwaardige toestellen met gelijkaardige mogelijkheden. Uitzicht is natuurlijk totaal verschillend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptydo 26 nov 2009 - 19:58

Ik krijg zo de indruk dat dit nog echt in zijn kinderschoenen staat.
Krijg erg weinig reactie.
Zoals ik al vermeldde ben ik bij 2 verdelers langsgeweest en ook zij konden me weinig details geven, ook geen referenties. Een van de 2 zei me dat hij nog een opleiding moest volgen, toch verkoopt hij de toestellen reeds. Wordt dit systeem nog maar sporadisch toegepast?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptydo 26 nov 2009 - 20:20

Tibo,

Het is zeker mogelijk. Wel fameus veel KW's nodig?

De handleiding van de Lucrezia en de Clam Niagara staan beide op het pelletforum.

De handleiding van de Lurezia is heel uitgebreid, die van de Niagara is iets minder uitgebreid.

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF


Laatst aangepast door Steven op do 26 nov 2009 - 20:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptydo 26 nov 2009 - 20:22

Er zijn al vrij veel mensen die hier ervaring mee hebben. Uiteraard kan je de aantallen van cv-kachels niet vergelijken met deze van gewone kachels.

Er zijn installateurs die hier toch al vrij veel ervaring mee hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Emptydo 26 nov 2009 - 20:31

ik heb mijn bericht aangepast.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gesponsorde inhoud





Extraflame duchessa idro steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Extraflame duchessa idro steel   Extraflame duchessa idro steel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Extraflame duchessa idro steel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» extraflame duchessa steel
» Ervaringen met Extraflame Duchessa steel
» Duchessa steel - "no flow alarm"

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: