edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_voting_baredilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 edilkamin marea 9,3kw wormgeluid

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 12:51 pm

Spike318 schreef:
Hey Ik bezit sinds eind november ook deze pellet kachel, maar het wormwiel is vaak zeer iriterend en ook het meeste last van dit probleem in de laagste stand, 3 collega's van mij hebben ook zo een marea en die horen niets van dat geluid, een ook als er om de zoveel tijd washing op komt krijg ik af en toe schrik bij wijze van spreken, ik heb mee leverancier op de hoogte gebracht maar er is nog niemand komen kijken, zelf ben ik wel een zeer handige harry maar ja onder garantie gaa ik daar niet aankomen he.

Je kan dat nochtans perfect achterhalen waar het aan ligt via de koude test. Daar kan je ieder onderdeel apart laten functioneren en dan kan je zien waar het probleem zit.
Valt hij ook in storing?
Het zijn meestal maar kleine prulletjes die wat lawaai met zich meebrengen maar dat is een beetje eigen aan de pelletkachels. Soms kan een onvlakke ondergrond al de dader zijn.


Groetjes

Vandebosch
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 3:21 pm

Hoe doe je de koude test, moeten dan alle pellets uit het reservoir. Ik heb dit probleem ook weer terug, is een tijd veel minder geweest. Toen heb je me uitgelegd dat het waarschijnlijk aaan de behuizijg lag maar de kachel zomaar opendraaien. Is nog onder garantie. Heb toen wel de verkoper hier gehad en die heeft de tandwielen van de motor gesmeerd.

Groeten

Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 6:39 pm

Als je de parameters vraagt aan steven kan je daar ook in geraken, in principe is dat voor de installateur maar je kan het hier vinden dus...ik geef het ook intussen al aan mijn klanten als ze erachter vragen want ze vinden het toch via internet.

Bij TS vind in het hoofdmenu kan je ieder onderdeel afzonderlijk testen
C3 is de test voor de vijzelmotor.
je moet wel eerst de code invoeren maar zoals ik al zei kan je die hier wel krijgen.
Ben je zeker dat het de vijzel is? En niet één van de ventilatoren.
Hoe ik dit zou doen is het volgende, achterpaneel afdraaien, koude test opzetten en luisteren waar het zit. eventueel eens tegen de vijzel duwen terwijl hij draait en kijken wat er gebeurd, dat kan voldoende zijn en dan moet je gewoon de schroeven aandraaien van de vijzel zelf of eventueel een rondel steken voor uit te vullen moest hij scheef zitten. Anderzijds eens kontroleren of je toestel recht staat want dit is soms al voldoende voor lawaai te krijgen.

groetjes,

Nicky
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 6:47 pm

Nicky,

Moet het reservoir leeg zijn als je de vijzelmotor laat draaien in koude test.

mvg

Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 6:53 pm

moet niet is wel zo makkelijk anders vallen je pellets zolangd de worm draait

ik had dit ook zo een vervelend geluid
werd opgelost door instalateur die drekt wist dat het de tandwieltjes waren die waarschijnlijk door een produktie foutje slecht liepen

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 7:27 pm

heeft de installateur de tandwielen vervangen of gecorrigeerd.

mvg

Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 7:43 pm

jan01 schreef:
Nicky,

Moet het reservoir leeg zijn als je de vijzelmotor laat draaien in koude test.

mvg

Jan

Nee,

het hoeft niet perse leeg te zijn, gewoon het bakje naderhand leeg maken voordat je ze aan doet. dan zou het ook moeten lukken.

Groetjes en veel succes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyvr jan 08, 2010 10:11 pm

jan01 schreef:
heeft de installateur de tandwielen vervangen of gecorrigeerd.

mvg

Jan

motortje met tandwieleen kaste werd vervangen
hoor nu enkel nog een zoemend geluidje wat volkome normaal is
voorheen had ik op eco stand zo een vervelend geluid dat ik op lange duur gewoon de kachel uitzette
doch door de goede zorgen van de inporteur en de instalateur werd dit prachtig en snel opgeloist

ps
ik heb ander merk kachel doch ik denk dat het probleem wellicht pracktisch hetzelfde zal zijn

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyza jan 09, 2010 2:07 pm

Spike318 schreef:
Hey Ik bezit sinds eind november ook deze pellet kachel, maar het wormwiel is vaak zeer iriterend en ook het meeste last van dit probleem in de laagste stand, 3 collega's van mij hebben ook zo een marea en die horen niets van dat geluid, een ook als er om de zoveel tijd washing op komt krijg ik af en toe schrik bij wijze van spreken, ik heb mee leverancier op de hoogte gebracht maar er is nog niemand komen kijken, zelf ben ik wel een zeer handige harry maar ja onder garantie gaa ik daar niet aankomen he.

Dag Spike,

Als je een oplossing hebt voor je probleem kan je dan iets laten horen wat er juist fout is,zodra ik iets meer weet dan hoor je daar van.

groeten

Jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyza jan 09, 2010 3:20 pm

heb onlangs bij mij ook geluid gehoord ter hoogte motor wormas,elke keer als de aandrijfmotor aansloeg zag ik dat de bevestigingsvijsjes los stonden v/d motor, heb ze vastgezet en probleem was opgelost.motor en worm gedemonteerd ,gesmeerd en terug gemonteerd.
ook heb ik boven en onder een stukje rubber tussen gestoken zodat de trillingen niet over gebracht kunnen worden aan het chasis,nu hoor ik niets meer.ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,natuurlijk ook zorgen dat alle 4 poten op de vloer goed contact maken ivm trillingen
groeten rudy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyza jan 09, 2010 3:58 pm

rudy schreef:
heb onlangs bij mij ook geluid gehoord ter hoogte motor wormas,elke keer als de aandrijfmotor aansloeg zag ik dat de bevestigingsvijsjes los stonden v/d motor, heb ze vastgezet en probleem was opgelost.motor en worm gedemonteerd ,gesmeerd en terug gemonteerd.
ook heb ik boven en onder een stukje rubber tussen gestoken zodat de trillingen niet over gebracht kunnen worden aan het chasis,nu hoor ik niets meer.ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,natuurlijk ook zorgen dat alle 4 poten op de vloer goed contact maken ivm trillingen
groeten rudy

Voila, meer hoeft dat inderdaad soms niet te zijn.

groetjes

Nicky
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyza jan 09, 2010 4:45 pm

vandebosch schreef:
rudy schreef:
heb onlangs bij mij ook geluid gehoord ter hoogte motor wormas,elke keer als de aandrijfmotor aansloeg zag ik dat de bevestigingsvijsjes los stonden v/d motor, heb ze vastgezet en probleem was opgelost.motor en worm gedemonteerd ,gesmeerd en terug gemonteerd.
ook heb ik boven en onder een stukje rubber tussen gestoken zodat de trillingen niet over gebracht kunnen worden aan het chasis,nu hoor ik niets meer.ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,natuurlijk ook zorgen dat alle 4 poten op de vloer goed contact maken ivm trillingen
groeten rudy

Voila, meer hoeft dat inderdaad soms niet te zijn.

groetjes

Nicky


Hangt er natuurlijk vanaf of dit allemaal binnen of buiten de garantieperiode is. De kachels kosten toch genoeg geld en er wordt verondersteld dat ze toch een aantal jaren zonder problemen mogen werken mits fatsoenlijk onderhoud.Ter vergelijking :mazout- en gasverwarming werken toch ook zonder problemen mits onderhoud.

Guido
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Emptyza jan 09, 2010 5:37 pm

Guido schreef:
vandebosch schreef:


Voila, meer hoeft dat inderdaad soms niet te zijn.

groetjes

Nicky


Hangt er natuurlijk vanaf of dit allemaal binnen of buiten de garantieperiode is. De kachels kosten toch genoeg geld en er wordt verondersteld dat ze toch een aantal jaren zonder problemen mogen werken mits fatsoenlijk onderhoud.Ter vergelijking :mazout- en gasverwarming werken toch ook zonder problemen mits onderhoud.

Guido


Guido,

Kan het dat ik jouw kachel ook geplaatst heb? Die foto komt me ergens bekend voor?
Je hebt inderdaad gelijk dzt onderdelen onder garantie vallen en inderdaad bij een toestel zoals de inbouw is dit al moeilijker bereikbaar. Maar soms heb je eens even trilling en kan je bij een voorzet gemakkelijk even kijken wat het is. Het is natuurlijk wat je zelf wilt.

Groetjes,

Nicky
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin marea 9,3kw wormgeluid   edilkamin marea 9,3kw wormgeluid - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
edilkamin marea 9,3kw wormgeluid
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edilkamin marea 9,3 kw
» EDILKAMIN Marea Speksteen
» Ploffen Edilkamin Marea

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: