Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 63 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 60 gasten

krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+2
steven
player
6 plaatsers

interessante grafieken ivm pellets

Anonymous
    Gast
    Gast

interessante grafieken ivm pellets Empty interessante grafieken ivm pellets

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 3:30 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

interessante grafieken ivm pellets Empty Re: interessante grafieken ivm pellets

Bericht van player vr nov 27, 2009 4:07 pm

Zeer interessant inderdaad!

Pelletprijzen zijn met een dikke 10% gestegen in vergelijking met vorig jaar. Maar dat heeft iedereen ondertussen ook al zelf ondervonden.

Uit de grafiek met de vergelijking tussen gas/olie/pellets valt het me op de pelletprijzen na de crisis het snelste opnieuw stijgen.

In een andere grafiek is ook goed te zien dat de pelletketels (>50Kw) in Duitsland ook aan populariteit winnen in vergelijking met 2008 (op basis van subsidieregels) Ik merk zelfs een verdubbeling.

Moderator

Man Aantal berichten : 5472
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

Bericht van steven vr nov 27, 2009 4:07 pm

de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.

Mvg,

Steven

Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 4:29 pm

Toch zie je wel als je de grafieken vanaf 05 bekijkt dat pellets heel wat stabieler blijven dan aardolie en gas
    Bedoel jij niet minder dan 50 kW Pedro?
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 4:34 pm

Steven schreef:de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.

Mvg,

Steven

ik heb toch een leverancier gevonden voor badger pellets aan dezelde prijs dan vorig jaar ,zelfs goedkoper met grote afname 3,75euro

gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 6:33 pm

Ik weet ook niet hoe jullie bij die hogere prijzen komen , zowel de olimps, domo, hogramix, badger,lava ( de rest weet ik niet zou ik eens moeten checken) is nog steeds aan dezelfde prijs van vorig jaar te vinden.En ik denk nog wel wat andere ook, volgens mij heeft het vooral te maken met waar je ze koopt .Als ik een prijsverschil zie voor bv olimp van 3.30 de zak tot zelf 4.5 euro de zak,..... dan zal je idd wel aan een hoger gemiddelde komen.Ik geloof zelfs dat sommige van deze die ik vernoemd heb goedkoper staan dan vorig jaar.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 6:59 pm

Drieske schreef:Ik weet ook niet hoe jullie bij die hogere prijzen komen , zowel de olimps, domo, hogramix, badger,lava ( de rest weet ik niet zou ik eens moeten checken) is nog steeds aan dezelfde prijs van vorig jaar te vinden.En ik denk nog wel wat andere ook, volgens mij heeft het vooral te maken met waar je ze koopt .Als ik een prijsverschil zie voor bv olimp van 3.30 de zak tot zelf 4.5 euro de zak,..... dan zal je idd wel aan een hoger gemiddelde komen.Ik geloof zelfs dat sommige van deze die ik vernoemd heb goedkoper staan dan vorig jaar.

en laat ons dan nog zwijgen van die rode telefoon pellets die rond gent 3.14 staan en hier 4.12 verkocht werden over een maand

fleur
    steven
    steven
    Moderator

Bericht van steven vr nov 27, 2009 7:56 pm

Badger is duurder en RZ kan je bijna niet meer vinden omdat de prijs vele te hoog is.

De gegevens die in die grafief staan zijn officiële gegevens uit Duitsland.

Ik volg bijna al de prijzen van de verkopers op en er zijn er weinig waarbij de prijs gedaald is. Er zijn altijd uitzonderingen. Vorig jaar had ik met moeite van olimp pellets gehoord.

Zelfs verschillende verkopers van lava zijn duurder geworden. Het verschil is dat wij weten waar we moeten zijn door de info op ons pelletforum.

Mvg,

Steven

Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

Bericht van Geert vr nov 27, 2009 8:20 pm

ik moet zeggen dat de badger-pellets bijna overal duurder geworden zijn

mvg, Geert

Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 9:04 pm

daar is maar 1 oplossing voor om de prijs te laten dalen.
    met zen allen hetzelde merk van pellets aankopen (prijs wordt goedkoper door grotere afname)
    andere pelletleveranciers blijven zitten met voorraad en zijn noodgedwongen hun prijs fors te zakken.
    maar ja laat eens honderd belgen aan eenzelde zeel trekken ................
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro vr nov 27, 2009 10:20 pm

Ik heb niet veel gemerkt van de prijsstijgingen,feit is gewoon om ze aan te kopen in de zomer of wanneer ze in promotie staan....

niel
    niel
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

Bericht van niel vr nov 27, 2009 11:41 pm

fleur schreef:
    Steven schreef:de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.

Mvg,

Steven

ik heb toch een leverancier gevonden voor badger pellets aan dezelde prijs dan vorig jaar ,zelfs goedkoper met grote afname 3,75euro

gr fleur

Hey fleur,
    Badger aan 3,75 dat valt mee.Waar is dat?maar ik vrees dat het niet in m'n buurt zal zijn zeker...Ben van Schaffen - Diest.In betekom 4E p.pallet
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

Bericht van niel vr nov 27, 2009 11:43 pm

fleur schreef:

Mvg,

Steven

gr fleur

Hey fleur,
    Badger aan 3,75 dat valt mee.Waar is dat?maar ik vrees dat het niet in m'n buurt zal zijn zeker...Ben van Schaffen - Diest.In betekom 4E p.pallet
    groeten Niel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 11:45 pm

niel

jammer ,is in west-vl
    vindt ik toch eigenaardig,hoe dichter bij de produktie-hoe duurder

gr fleur
    steven
    steven
    Moderator

Bericht van steven vr nov 27, 2009 11:52 pm

3,75 is het goedkoopst dat je kan krijgen voor badger

Met de groepsaankoopt in de zomer (zelfde idee als pedro) hebben we aan 3,25 euro mandi gekocht.

Volgende zomer ga ik er weer voor, maar dan proberen in enkele provincies. Nu hebben we 14 of 16 palletten gekocht.

Mvg,

Steven

Gast

Bericht van Gast vr nov 27, 2009 11:57 pm

Steven schreef:3,75 is het goedkoopst dat je kan krijgen voor badger

Met de groepsaankoopt in de zomer (zelfde idee als pedro) hebben we aan 3,25 euro mandi gekocht.

Volgende zomer ga ik er weer voor, maar dan proberen in enkele provincies. Nu hebben we 14 of 16 palletten gekocht.

Mvg,

Steven

ga volgend jaar ook eens proberen met badger voor ganse vrachtwagen ,nog wat kandidaten ronselen tegen dan

gr fleur
    steven
    steven
    Moderator

Bericht van steven za nov 28, 2009 12:00 am

Fleur,

We hebben dat vorig jaar ook geprobeerd en de fabriek weigert rechtstreeks.

Mvg,

Steven

Gast

Bericht van Gast za nov 28, 2009 12:08 am

Steven schreef:Fleur,

Mvg,

Steven

een belg vindt steeds een oplossing steven ,t mag van mij allezins nie veel kosten............die levering Evil or Very Mad
    steven
    steven
    Moderator

Bericht van steven za nov 28, 2009 1:05 am

we hebben vorig jaar via iemand die daar werkt geprobeerd, zelf gebeld, gemaild, uitgelegd dat we van het forum waren, ...

Veel moeite voor niets gedaan.

Mvg,

Steven

Admin

Bericht van pedro za nov 28, 2009 5:07 am

fleur schreef:
    Steven schreef:Fleur,

Mvg,

Steven

een belg vindt steeds een oplossing steven ,t mag van mij allezins nie veel kosten............die levering Evil or Very Mad

Denk ook dat je bot zal vangen hoor Fleur,heb dit jaar ook es geinformeerd via een persoon die samenwerkt met Badger(transport) en ik kon bestellen hoor,maar aan 4€ de zak,en dan moest je er nog ne hele oplegger in ene keer kopen.Ze houden zich aan hun vaste verdeelpunten en gaan nie aan de eerste de beste die komt 'aanbellen' ne superprijs geven wi!

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za nov 28, 2009 11:58 am

Volgens mij kunnen we wel een goeie prijs bedingen bij Flament te staden voor een groepsaankoop en zeker in de zomer.
    steven
    steven
    Moderator

Bericht van steven za nov 28, 2009 12:40 pm

In de zomer ga ik er waarschijnlijk weer werk van maken, maar elk ander initiatief is heel welkom.

Mvg,

Steven

Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 345
    Registration date : 26-11-09

Bericht van kvkkvkkvk za jan 02, 2010 9:29 am

Drieske schreef:Volgens mij kunnen we wel een goeie prijs bedingen bij Flament te staden voor een groepsaankoop en zeker in de zomer.
    dit zou een goed idee zijn. een klein probleempje bij flamant kan je niet betalen met bankkaart enkel cash.vorige week 2 paletten afgehaald olimp.
    pedro
    pedro
    Admin

Bericht van pedro za jan 02, 2010 1:56 pm

Dr is wel een bancontact op de markt in Staden é,dus zo een groot probleem is da nie Smile

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za jan 02, 2010 8:11 pm

pedro schreef:Dr is wel een bancontact op de markt in Staden é,dus zo een groot probleem is da nie Smile

Jip, ik heb deze ook eens moeten gebruiken toen bleek dat ze geen bankcontact hadden bij Flament .

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 8:18 pm