Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 63 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 60 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+2
steven
player
6 plaatsers
interessante grafieken ivm pellets
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
interessante grafieken ivm pellets
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
player- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 359
Leeftijd : 42
Registration date : 04-02-09
- Bericht nummer 2
Re: interessante grafieken ivm pellets
Zeer interessant inderdaad!
Pelletprijzen zijn met een dikke 10% gestegen in vergelijking met vorig jaar. Maar dat heeft iedereen ondertussen ook al zelf ondervonden.
Uit de grafiek met de vergelijking tussen gas/olie/pellets valt het me op de pelletprijzen na de crisis het snelste opnieuw stijgen.
In een andere grafiek is ook goed te zien dat de pelletketels (>50Kw) in Duitsland ook aan populariteit winnen in vergelijking met 2008 (op basis van subsidieregels) Ik merk zelfs een verdubbeling.
Pelletprijzen zijn met een dikke 10% gestegen in vergelijking met vorig jaar. Maar dat heeft iedereen ondertussen ook al zelf ondervonden.
Uit de grafiek met de vergelijking tussen gas/olie/pellets valt het me op de pelletprijzen na de crisis het snelste opnieuw stijgen.
In een andere grafiek is ook goed te zien dat de pelletketels (>50Kw) in Duitsland ook aan populariteit winnen in vergelijking met 2008 (op basis van subsidieregels) Ik merk zelfs een verdubbeling.
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 3
de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.
Mvg,
Steven
Mvg,
Steven
Toch zie je wel als je de grafieken vanaf 05 bekijkt dat pellets heel wat stabieler blijven dan aardolie en gas
Bedoel jij niet minder dan 50 kW Pedro?
Bedoel jij niet minder dan 50 kW Pedro?
Gast- Gast
- Bericht nummer 5
Steven schreef:de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.
Mvg,
Steven
ik heb toch een leverancier gevonden voor badger pellets aan dezelde prijs dan vorig jaar ,zelfs goedkoper met grote afname 3,75euro
gr fleur
Gast- Gast
- Bericht nummer 6
Ik weet ook niet hoe jullie bij die hogere prijzen komen , zowel de olimps, domo, hogramix, badger,lava ( de rest weet ik niet zou ik eens moeten checken) is nog steeds aan dezelfde prijs van vorig jaar te vinden.En ik denk nog wel wat andere ook, volgens mij heeft het vooral te maken met waar je ze koopt .Als ik een prijsverschil zie voor bv olimp van 3.30 de zak tot zelf 4.5 euro de zak,..... dan zal je idd wel aan een hoger gemiddelde komen.Ik geloof zelfs dat sommige van deze die ik vernoemd heb goedkoper staan dan vorig jaar.
Gast- Gast
- Bericht nummer 7
Drieske schreef:Ik weet ook niet hoe jullie bij die hogere prijzen komen , zowel de olimps, domo, hogramix, badger,lava ( de rest weet ik niet zou ik eens moeten checken) is nog steeds aan dezelfde prijs van vorig jaar te vinden.En ik denk nog wel wat andere ook, volgens mij heeft het vooral te maken met waar je ze koopt .Als ik een prijsverschil zie voor bv olimp van 3.30 de zak tot zelf 4.5 euro de zak,..... dan zal je idd wel aan een hoger gemiddelde komen.Ik geloof zelfs dat sommige van deze die ik vernoemd heb goedkoper staan dan vorig jaar.
en laat ons dan nog zwijgen van die rode telefoon pellets die rond gent 3.14 staan en hier 4.12 verkocht werden over een maand
fleur
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
- Bericht nummer 8
Badger is duurder en RZ kan je bijna niet meer vinden omdat de prijs vele te hoog is.
De gegevens die in die grafief staan zijn officiële gegevens uit Duitsland.
Ik volg bijna al de prijzen van de verkopers op en er zijn er weinig waarbij de prijs gedaald is. Er zijn altijd uitzonderingen. Vorig jaar had ik met moeite van olimp pellets gehoord.
Zelfs verschillende verkopers van lava zijn duurder geworden. Het verschil is dat wij weten waar we moeten zijn door de info op ons pelletforum.
Mvg,
Steven
De gegevens die in die grafief staan zijn officiële gegevens uit Duitsland.
Ik volg bijna al de prijzen van de verkopers op en er zijn er weinig waarbij de prijs gedaald is. Er zijn altijd uitzonderingen. Vorig jaar had ik met moeite van olimp pellets gehoord.
Zelfs verschillende verkopers van lava zijn duurder geworden. Het verschil is dat wij weten waar we moeten zijn door de info op ons pelletforum.
Mvg,
Steven
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08
- Bericht nummer 9
ik moet zeggen dat de badger-pellets bijna overal duurder geworden zijn
mvg, Geert
mvg, Geert
daar is maar 1 oplossing voor om de prijs te laten dalen.
met zen allen hetzelde merk van pellets aankopen (prijs wordt goedkoper door grotere afname)
andere pelletleveranciers blijven zitten met voorraad en zijn noodgedwongen hun prijs fors te zakken.
maar ja laat eens honderd belgen aan eenzelde zeel trekken ................
met zen allen hetzelde merk van pellets aankopen (prijs wordt goedkoper door grotere afname)
andere pelletleveranciers blijven zitten met voorraad en zijn noodgedwongen hun prijs fors te zakken.
maar ja laat eens honderd belgen aan eenzelde zeel trekken ................
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 11
Ik heb niet veel gemerkt van de prijsstijgingen,feit is gewoon om ze aan te kopen in de zomer of wanneer ze in promotie staan....
Leeftijd : 45
Registration date : 14-10-09
- Bericht nummer 12
fleur schreef:Steven schreef:de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.
Mvg,
Steven
ik heb toch een leverancier gevonden voor badger pellets aan dezelde prijs dan vorig jaar ,zelfs goedkoper met grote afname 3,75euro
gr fleur
Hey fleur,
Badger aan 3,75 dat valt mee.Waar is dat?maar ik vrees dat het niet in m'n buurt zal zijn zeker...Ben van Schaffen - Diest.In betekom 4E p.pallet
niel- Pellet
- Aantal berichten : 59
Leeftijd : 45
Registration date : 14-10-09
- Bericht nummer 13
fleur schreef:Steven schreef:de pelletprijs ligt in vergelijking met vorig jaar hetzelfde moment (oktober) gevoelig hoger.
Mvg,
Steven
gr fleur
Hey fleur,
Badger aan 3,75 dat valt mee.Waar is dat?maar ik vrees dat het niet in m'n buurt zal zijn zeker...Ben van Schaffen - Diest.In betekom 4E p.pallet
groeten Niel
Gast- Gast
- Bericht nummer 14
niel
jammer ,is in west-vl
vindt ik toch eigenaardig,hoe dichter bij de produktie-hoe duurder
gr fleur
jammer ,is in west-vl
vindt ik toch eigenaardig,hoe dichter bij de produktie-hoe duurder
gr fleur
steven- Moderator
- Bericht nummer 15
3,75 is het goedkoopst dat je kan krijgen voor badger
Met de groepsaankoopt in de zomer (zelfde idee als pedro) hebben we aan 3,25 euro mandi gekocht.
Volgende zomer ga ik er weer voor, maar dan proberen in enkele provincies. Nu hebben we 14 of 16 palletten gekocht.
Mvg,
Steven
Met de groepsaankoopt in de zomer (zelfde idee als pedro) hebben we aan 3,25 euro mandi gekocht.
Volgende zomer ga ik er weer voor, maar dan proberen in enkele provincies. Nu hebben we 14 of 16 palletten gekocht.
Mvg,
Steven
Steven schreef:3,75 is het goedkoopst dat je kan krijgen voor badger
Mvg,
Steven
ga volgend jaar ook eens proberen met badger voor ganse vrachtwagen ,nog wat kandidaten ronselen tegen dan
gr fleur
steven- Moderator
- Bericht nummer 17
Fleur,
We hebben dat vorig jaar ook geprobeerd en de fabriek weigert rechtstreeks.
Mvg,
Steven
Mvg,
Steven
Steven schreef:Fleur,
Mvg,
Steven
een belg vindt steeds een oplossing steven ,t mag van mij allezins nie veel kosten............die levering
steven- Moderator
- Bericht nummer 19
we hebben vorig jaar via iemand die daar werkt geprobeerd, zelf gebeld, gemaild, uitgelegd dat we van het forum waren, ...
Veel moeite voor niets gedaan.
Mvg,
Steven
Veel moeite voor niets gedaan.
Mvg,
Steven
- Bericht nummer 20
fleur schreef:Steven schreef:Fleur,
Mvg,
Steven
een belg vindt steeds een oplossing steven ,t mag van mij allezins nie veel kosten............die levering
Denk ook dat je bot zal vangen hoor Fleur,heb dit jaar ook es geinformeerd via een persoon die samenwerkt met Badger(transport) en ik kon bestellen hoor,maar aan 4€ de zak,en dan moest je er nog ne hele oplegger in ene keer kopen.Ze houden zich aan hun vaste verdeelpunten en gaan nie aan de eerste de beste die komt 'aanbellen' ne superprijs geven wi!
Volgens mij kunnen we wel een goeie prijs bedingen bij Flament te staden voor een groepsaankoop en zeker in de zomer.
steven- Moderator
- Bericht nummer 22
In de zomer ga ik er waarschijnlijk weer werk van maken, maar elk ander initiatief is heel welkom.
Mvg,
Steven
Mvg,
Steven
Registration date : 26-11-09
- Bericht nummer 23
dit zou een goed idee zijn. een klein probleempje bij flamant kan je niet betalen met bankkaart enkel cash.vorige week 2 paletten afgehaald olimp.Drieske schreef:Volgens mij kunnen we wel een goeie prijs bedingen bij Flament te staden voor een groepsaankoop en zeker in de zomer.
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
- Bericht nummer 24
Dr is wel een bancontact op de markt in Staden é,dus zo een groot probleem is da nie
pedro schreef:Dr is wel een bancontact op de markt in Staden é,dus zo een groot probleem is da nie
Jip, ik heb deze ook eens moeten gebruiken toen bleek dat ze geen bankcontact hadden bij Flament .