Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Lohberger ThermoKomfort

    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox di okt 28, 2008 9:04 pm

    Sedert een week of 2 staat er hier bij mij een Lohberger Thermokomfort pelletkachel. Ik was al een aantal maanden aan het denken om een pelletkachel te plaatsen en toen de thermostaat van mijn oude gaskachel het begaf de beslissing helemaal genomen.

    Het merk Lohberger is niet zo gekend in België, maar in Engeland en Oostenrijk wel. Ze maken nl. ook kookfornuizen op pellets.

    Helaas heb ik wel een probleempje met de kachel. Bij het opstarten is alles ok. Ik moet echter de thermostaat wel op 24° zetten om het in de kamer 20 à 21° te krijgen. Dat vind ik niet zo'n probleem, maar eens de kachel op temperatuur is, heeft hij problemen om dat zo te houden. Het komt vrij regelmatig voor dat hij nl. na een aantal uren branden dooft. Crying or Very sad

    Ik heb uiteraard de verkoper hiervan ingelicht, en wacht tot er een technieker kan langskomen. Ondertussen probeer ik zelf de oorzaak te vinden. Ik heb al vanalles geprobeerd. Eerst vroeg ik me af of het aan de pellets kon liggen, maar ondertussen heb ik bij verschillende merken hetzelfde probleem voor. De zuurstof wordt wel uit de kamer getrokken, maar ik heb voldoende ventilatie in huis. Mijn kachel is aangesloten op een bestaande schoorsteen, dus ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb nl. ook heel snel een vuile ruit in de kachel.

    Is er iemand die ook last heeft/had van een dovende pelletkachel en zijn/haar ervaringen hierover wil delen ? Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van de vorderingen.
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van flamme di okt 28, 2008 11:45 pm

    hoi

    ik denk dat je het probleem niet zelf zal kunnen oplossen
    het zal volgens mij aan de snelheid van de ventilatoren liggen
    als de kachel dooft liggen er dan veel pellets in de kachel ???

    die vuile ruit heeft meer te maken met het soort pellets dat je brand
    ik heb ondertussen al enkele merken geprobeerd en moet zeggen qau as en roetaanslag is er groot verschil hoor
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox wo okt 29, 2008 8:38 am

    Ja, de verkoper had het inderdaad ook over de ventilatoren die moesten bijgestuurd worden. Als de kachel dooft ligt het potje vol met onverbrande pellets.

    Ook de vuile ruit zou volgens de verkoper te maken hebben met de ventilatoren, maar kan me ook voorstellen dat veel te maken heeft met de soort pellets die gebrand worden.
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van flamme wo okt 29, 2008 8:50 am

    als het potje vol is wilt het zeggen dat of de ventiltor niet snel genoeg draaid of dat de aanvoerworm te snel draait

    normaal kunnen beide geregeld worden en dat is naargelang de behoefte van de klant
    worm wat trager = in kleinste stand wat minder warmte geven
    ventilator sneller=wat meer warmte maar ook wat meer lawaai
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van steven wo okt 29, 2008 12:06 pm

    Bij elke pelletkachel is er roetaanslag op de ruit, alleen mag het niet plakken en/of heel snel vuil worden.

    Zelf gebruik ik Mandi Pellets. uiteraard komt er bij mij ook roet op de ruit, maar met het simpel verwijderen met een keukenpapier is alles weg.

    als ik te lang wacht om dit te doen, gebruik ik een licht vochtige doek om alles te verwijderen.

    Een regelmatig onderhoud van de kachel helpt ook.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox wo okt 29, 2008 9:59 pm

    Vrijdagmiddag komt de technieker langs om de instellingen van de kachel na te zien. Ik hou jullie op de hoogte !
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox vr okt 31, 2008 2:57 pm

    De technieker is geweest en heeft de zuurstoftoevoer van de kachel bijgeregeld.

    Ik heb de indruk dat de vlam een stuk minder "jachtig" is. Nu moet ik nog uittesten of de kachel het op lagere temperatuur blijft doen.

    Ben in ieder geval wel heel tevreden over de service van de verkoper. Vriendelijke mensen ook al moesten ze van Mechelen naar Izegem komen hiervoor.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox do nov 06, 2008 9:19 am

    Ondertussen blijft de kachel goed branden en houdt nu ook beter zijn temperatuur dan voorheen.

    Ben uiterst tevreden over de kachel. Zou al niet meer willen ruilen met mijn oude gaskachel :D
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox do nov 06, 2008 10:09 pm

    Dit is een foto van de kachel :

    Lohberger ThermoKomfort 2608296320062703424S500x500Q85
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van Gast vr feb 06, 2009 10:40 pm

    mooie verbrandingskamer in je kachel: mooi model Smile
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox zo feb 08, 2009 4:43 pm

    Ja, ik moet zeggen dat iedereen die hier binnenkomt dat zegt. Na 3 maanden stoken ben ik nog steeds erg tevreden. :D
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van Gast zo feb 08, 2009 7:01 pm

    Ik vind hem ook mooi Hilde.
    Zo één had ik nog niet gezien.

    fleurtje
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van pellbox di feb 10, 2009 12:36 pm

    Het merk is in België niet echt gekend, maar in Oostenrijk wel. Bij mijn weten zit er ook maar 1 invoerder van het merk in België : Ensign tegelkachels in Mechelen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van Gast za mei 28, 2011 1:02 pm

    LOHBERGER is niet langer in ons verkoopprogramma: de invoerder is DUTRY in Vichte.

    Onze hoofactiviteit is nog steeds het ontwerpen en bouwen van tegelkachels en speksteenkachels op maat, ook met pellets in verschillende uitvoeringen van handgevuld over een kleintank met weekvoorraad en thermostatisch programmeerbare sturing volautomatisch. Er kan ook een grote silo worden gekoppeld voor pellets in bulk. Verdere opties: warmwaterproductie met buffervat en mogelijke aansluitingen zonneboiler, vloerverwarming en sanitair water voor keuken en badkamer.
    We bouwen met de BRUNNER uit Duitsland en met HAFNERTEC uit Oostenrijk.
    Bij HAFNERTEC krijgen wij te maken met atmosferische verbranding, dus zonder ventilatoren en met de mogelijkheid ook gewoon brandhout te stoken zonder enige omschakeling. Een proper blijvende glasruit is standaard!
    Demonstraties in onze toonzaal op aanvraag, ook 's avonds en op zaterdag. www.tegelkachels.be

    Gesponsorde inhoud


    Lohberger ThermoKomfort Empty Re: Lohberger ThermoKomfort

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 11:05 am