Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 56 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 55 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+93
ponneke
Maryline
Relax
Mauritsius
eura
Steven72
st1300a9
bennyvh
Luc Peeters
speedy
HansH
Johnny Derveaux
Adeo
don diego
gaspar1000
Geert
krijgsheer
rudy.devroey
Antonius
evert.clonen
trabbart
mikelbikel
jorist
willy1100
MCZ SUITE AIR
mic
Bronco
MARC HAELMAN
costerke
henkco
antonio1980
fdoncke
Sjaak wenneker
Greenhorn
binck
Bompa
eendracht
rika1967
krusty
pellbox
ginson
Jellemina
steven.eyssen
rotjer
egno
wvema
Luc B
jbke
ivanhoed
ben-revo
Toon-Viviana
curleo
biker
plejo
alainvanackere
peter m
zoom
grossard.rob
colleken
piet
cuypersmarc
stef123
stalle
Hans52
Dan12
boke
marver
Maggy
atlasgust
francky
Block
ronan
shadow10
john-159
Brahman
kempenaar
lojo
spydi
Fleur
nick1
pollydor
povi1
ss
Jef
Péétje Brik
Philip
Uthrex
Annejanne
Ikzelf
turkoois
superior
pedro
steven
97 plaatsers

aszuiger voor pelletkachel

Enquête

van welk merk aszuiger bent u een tevreden gebruiker ?

[ 17 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left16%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [16%] 
    [ 3 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left3%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [3%] 
    [ 36 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left34%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [34%] 
    [ 1 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left1%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [1%] 
    [ 31 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left29%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [29%] 
    [ 17 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left16%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [16%] 
    [ 1 ]
    aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_left1%aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Bar_right [1%] 

Totaal aantal stemmen: 106

Gast
    Gast

aszuiger voor pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel

Bericht van Gast do maa 15, 2012 6:19 pm

juist ook die powerplus gehaald. 49.95€ in de hubo.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do maa 15, 2012 8:55 pm

Ik heb vandaag ook een PowerPlus X305 aangeschaft bij Bouwmarkt Kristof in Lommel. Mijn prijs was €39,95. Zaterdag ga ik hem voor het eerst gebruiken. Ik ben benieuwd. Hier allemaal bedankt voor jullie reakties. Groet Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast do maa 15, 2012 8:57 pm

amaai, was beter naar lommel gereden dan naar Bree precies Surprised
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro do maa 15, 2012 9:40 pm

Raar dat de prijzen niet gelijk zijn in alle Hubo vestigingen?Klopt niet..

erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32457
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin do maa 15, 2012 9:44 pm

pedro "bouwmarkt kristof" is geen hubo denk ik en zal met ietske minder winst kontent zijn ...

Gast
    Gast

Bericht van Gast do maa 15, 2012 10:08 pm

Het is geen hubo maar een plaatselijke bouwmarkt. Een beetje googlen of forum lezen dan kom je heel ver en weet je een beetje de prijzen. Deze tip had ik wel via een bekende.
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro do maa 15, 2012 10:55 pm

k,verkeerd gelezen:-)normaal zou je wel verwachten dat de powerplus produkten overal aan dezelfde prijs verkocht zouden worden......Niet dus...:-p

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr maa 16, 2012 7:34 am

@fleur

geen enkele stofzuiger mag eigenlijk gebruikt worden om assen van kachels op te zuigen he
    dit voor eventuele brandgevaar nasmeulen van de assen,dit zal wel in de meeste handleidingen ook staan
    ik gebruik hem zonder aston en ben er zeer tevreden over
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 3130
    Registration date : 06-12-11

Bericht van Fleur vr maa 16, 2012 8:36 am

@ jl
    zoals je zegt voor assen op te zuigen heb je de aston nodig ,maar is eigenlijk niet bedoeld om warme assen op te zuigen.
    ik heb verschillende soorten stofzuigers gebruikt en allen met een slecht resultaat,met een aszuiger zit er maar 1 filter in ,die algauw dichtplakt en regelmatig moet uitblazen,na 2 zuigbeurten krijg je ze niet meer proper.
    daarom wilde ik een veilige propere manier om die pelletassen op te zuigen en zodoende met dit resultaat,ik gebruik altijd mijn aston (met nylon-filter in)aangesloten op de w2204 waarin een filterzak zit + een filtercartouche,de twee filters in de stofzuiger moet ik nooit meer kuisen of tenzij preventief na 6 maand eens vervangen.
    de aston giet ik maar om de maand uit en de nylonfilter blijft proper door hem af te borstelen.
    de lucht die UIT mijn stofzuiger blaast is stofvrij (kun je zien door er met een zaklamp op te schijnen)en dit is voor mij het voornaamste.
    3 filters zijn 3 veiligheden want heb al eens voorhad dat een stofzak scheurt in de stofzuiger en dit is geen pretje.
    tot slot ,van mij mag iedereen stofzuigen zonder aston,zelfs zonder filters......maar ik nooit meer zonder aston ,is een gewoonte geworden en kan niet meer zonder.

gr fleur

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

Bericht van Dan12 vr maa 16, 2012 8:57 am

zo doe ik het ook fleur.
    precies om dezelfde reden.
    én daarbij, ik spaar mijn aszuiger mèt motor (toolland 1000W, bij Hubo smeermaas gekocht met 50% korting)
    Mvg Dan12

edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr maa 16, 2012 11:11 am

ik gebruik de wd 3200 zo zonder aston en de zakken als ze vol zijn ledig ik deze en hergebruikt ze ;-))

ik zuig wel men asbak niet uit deze word zo uitgekieperd in de vuilzak

en die assen hebben niet meer warm he na afkoelingsperiode ;-))
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Fleur vr maa 16, 2012 12:42 pm

@jl
    ik heb geen asbakken in men kachel zodoende dat ik verplcht ben alles eruit te zuigen,die zak zou vlug volzitten.....daar zit al een groot verschil hè jl
    is toch ook niet makkelijk met zo n klein gat om die zak uit te kuisen ?

PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 4513
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

Bericht van krusty vr maa 16, 2012 12:46 pm

Fleur nog een geluk dat ik je eerste zin ook gelezen heb want bij de tweede zin
    sloeg mijn verbeelding op hol lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr maa 16, 2012 5:38 pm

lolzz
    jawel hoor enkele keren weg schudden en de zak is leeg ;-))))))))
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet

Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 72
    Registration date : 21-11-11

Bericht van Hans52 za maa 17, 2012 1:23 am

Om het risico niet te lopen dat ik mijn nog al dure centrale stofzuiger (een ketel zonder zak) naar de vaantjes zou helpen ben ik vandaag een WD2200 gaan kopen aan de promoprijs van 49,95€ in de GAMMA.... En bij het eerste gebruik al precies hetzelfde voorgehad wat hier al is beschreven. Het ding is wat zuigkracht betreft meer dan zwaar genoeg.. zo zwaar zelfs dat die de papieren zak kapot gaat zuigen als die vol zit... resultaat... de hele living onder het stof !!! Leuk is anders. Maar goed eigen schuld dikke bult zeggen ze, ik moest hier maar eerst eens deze topic van het forum gelezen hebben, en uiteindelijk staat er wel degelijk in de handleiding dat die niet geschikt is voor asse en roet te zuigen.
    Nu moet ik zeggen dat de wd2200 is uitgerust met een papieren zak en over de motormond zit een sponsachtig zakje dat niets tegen houdt als de papieren zak gaat scheuren. Ik ben dus maar om zo'n andere accordeon luchtfilter gegaan om over die motormond te monteren.

Ik had nu wel de aslade die zo goed als vol zat ook mee leeggezogen, dus dat ga ik in de toekomst zeker niet meer doen, tenzij ik zonder die papieren zak zou kunnen werken en de as in de ton zou blijven zoals bij mijn centrale stofzuiger. Maar onder het brandkorfje kan ik niet anders dan de asse die daar ligt met een stofzuiger leegzuigen.
    Ik heb ergens gelezen van iemand die rond de accordeon luchtfilter nog eens een swifferdoekje had gedaan met een paar elastieken. Ik ga dus morgen proberen om zonder papieren zak maar wel met de nieuwe accordeon luchtfilter (met een swifferdoekje erom heen) de kachel proper te zuigen en zien wat dat geeft. Zal alvast de vinger op de power-off knop gereed houden om te vermijden dat ik weer de hele living mag poetsen. heel kwaad

Ik vrees er echter voor dat ik een slechte koop heb gedaan... we zullen zien wat dat geeft.

@jl: Jij nog nooit dat probleem gehad dan met een gescheurde papieren zak? En als ik het goed voor heb dan is de wd3200 origineel uitgerust met zo'n accordeon luchtfilter over de motormond, wat toch iets veiliger is denk ik mocht het zich toch voordoen.

vriendelijke groeten

Hans

PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za maa 17, 2012 1:34 am

Als ik jou was bracht ik hem meteen terug naar de Gamma want dit komt niet goed of je moet nog er nog een aston tussen plaatsen maar dat is telkens een heel gedoe. Ik heb die van mij terug gebracht en mijn geld terug gekregen omdat ze foute info hebben gegeven. Ik heb nu een Powerplus en ga die morgen uit proberen maar heb daar alle vertrouwen in. (zie eerder berecht)
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za maa 17, 2012 7:39 am

@hans
    oeij das minder
    nee ik heb dit nog niet voorgehad en ja er zit een papieren zak in en een soort papieren cartouche accordeon
    maar zat die zak al vol van de eertse keer te kuisen ??????
    ik ledig de asbak in de vuilbak ,en zuig dan de rest op uit de kachel
    doe het zo al een jaar en zit nu nog maar aan de tweede papieren zak ,ik ledig de zakken als deze vol zitten hij wordt ook gebruikt op de stofzuigen in huis
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Fleur za maa 17, 2012 8:12 am

@janlommel
    jij heeft hier steeds de indruk dat deze stofzuigers van slechte kwaliteit zouden zijn en ze dan maar terug in te leveren.
    k zou zeggen lees eerst goed de handleiding voor je iets gebruikt ....werkt deze niet naar behoren dan zijn er de vertegenwoordigers van het fabriek die je gerust bij hun bezoek aan de winkel je maar al te graag deskundige uitleg zullen verschaffen.
    een winkelier kan onmogelijk van al zijn produkten de volledige handleiding en het gebruik ervan kennen.
    ik kan mij daar mateloos aan ergeren dat mensen hier regelmatig produkten ,zonder kennis van zaken ,zo maar tot de grond afbreken.

gr fleur

Pellet

Bericht van Hans52 za maa 17, 2012 10:32 am

Ziezo tweede poging om met de wd2200 mijn kacheltje proper te maken en deze keer zonder de living compleet onder het stof te steken.
    Wat heb ik veranderd ! ... Ik heb het sponsachtig zakje dat origineel over de motormond zat vervangen door een originele papierachtige accordeon luchtfilter. Daarrond heb ik een swifferdoekje gewikkeld en bevestigd met een paar elastieken en daarover een nylonkous getrokken. Ik werk dus zonder die papieren zak zodat de asse in de ton kan vallen. Heb dus hetzelfde systeem toegepast als in mijn centrale stofzuiger waar het stof ook in de ton valt en waar er enkel over de zuigermond van de motor een degelijke filter zit. Tijdens het stofzuigen kon ik vaststellen in de binnenkomende zonnestralen dat er geen stof in de living werd geblazen dus dat zat al goed. De zuigkracht is nog meer dan behoorlijk en het is nu afwachten hoelang dat zo blijft zonder dat ik de filter moet gaan kuisen. Ik laat dat nog wel weten later.

@jl: Ik veronderstel toch dat de zak vol zat en dat hij daardoor gescheurd is. Dat staat trouwens in de handleiding dat ze kunnen scheuren als ze te vol zitten. Ik had wel alles opgezogen wat in de kachel zat van een hele week branden inclusief aslade die toch behoorlijk vol zat. Dat ga ik dus in het vervolg niet meer doen maar die ook uitgieten buiten zoals voorheen, en enkel de rest opzuigen.

@Fleur: Ik deel je mening en ga dus die stofzuiger ook niet terug brengen want ik heb de voorschriften in de handleiding niet gevolgd en dan kan ik ook niet de verkoper ervoor verantwoordelijk stellen. Vrouwtje zou hem ook onmiddelijk terug gebracht hebben maar dat wil ik niet. Ben zelf zelfstandig geweest en idd je kan niet van alle toestellen de handleiding gelezen hebben. Verder doet die stofzuiger wel zijn werk en de zuigkracht is meer dan behoorlijk. Alleen gebruik ik hem voor iets waarvoor hij eigenlijk niet geschikt is.

Vriendelijke groeten

Hans

ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za maa 17, 2012 12:08 pm

Ho ho Fleur Mag ik misschien mijn bevindingen hier plaatsen? Mag ik ervan uit gaan dat als ik expliciet aan de winkelier vraag of ik er assen mee kan opzuigen en hij zegt ja dat het dan ook zo is? En een gebruiksaanwijzing zit in de dichte doos en die maak je thuis pas open en dan heb je hem al gekocht. En als de verkoper het niet weet kan hij in de winkel toch zelf even de gebruiksaanwijzing raadplegen. Op internet is bij Karcher hierover niets te vinden. Dus als ik een kat in de zak koop dan breng ik zoiets terug. Dan hadden ze mij maar goed moeten voorlichten. En ja je kunt er een aston voorzetten maar daar wilde ik juist van af.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za maa 17, 2012 12:15 pm

Hans ik hoop voor je dat hij het na tevredenheid blijft doen, Maar ja je geeft zelf al aan dat je iets doet waar de stofzuiger niet geschikt voor is en dat vraagt op en duur om problemen. Ik heb nog een paar stofzuigerzakken over voor de WD2200 en die mag je zo hebben. Laat maar weten of je ze wilt hebben. Stuur maar even een PBtje met je emailadres.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Fleur za maa 17, 2012 1:19 pm

toch nog een korte reactie

hans geeft hier toe dat hij zijn aangekocht toestel op een verkeerde manier gebruikt volgens de handleiding .

jan koopt een toestel,gebruikt deze bewust een maand op de verkeerde manier volgens zijn handleiding ,om daarna de verkoper te beschuldigen......van iets dat hij kocht en niet op de juiste manier wil gebruiken ????

conclussie : ik wist niet dat dit onder garantie viel.

Pellet

Bericht van Hans52 za maa 17, 2012 2:38 pm

Geen ruzie maken hé jongens Wink . Als de verkoper mij expliciet had gezegd dat ik er wel asse en roet mee kon opzuigen had ik misschien ook wel eens terug gegaan, maar in mijn geval was dat niet zo, en ik wist dat het er eigenlijk niet voor geschikt was. Het feit dat de verkoper het toestel van Jan heeft terug genomen wijst erop dat hij toegeeft dat hij mss toch verkeerde info heeft gegeven. Nu ja we zullen zien hoe lang dat ding het zal uithouden met die papieren accordeonfilter, swifferdoekje en nylonkous eroverheen, zonder zak. Zoek er wel een oplossing voor.

@Jan: stuurde een PB met mijn email. Als je er toch niets kan mee aanvangen dan wil ik die wel.

vriendelijke groeten

Hans

erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32457
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin za maa 17, 2012 5:05 pm

en nu graag terug alleen over "stofzuigers voor pelletkachels"

Hans52
    Pellet
    Pellet

Bericht van Hans52 ma maa 19, 2012 9:25 am

Na de test met het swifferdoekje en de nylonkous over de accordeon filter en zonder stofzak was het probleem met het scheuren van de zak uiteraard opgelost want er zat geen meer in Laughing
    Het ging goed maar na de eerste stofzuigbeurt zat het filtersysteem al grotendeels toe zodat de zuigkracht al fel ging verminderen. Op zoek dus naar een volgende oplossing.
    Ik heb me laten inspireren door de waterstofzuiger van schoonmoeder waarbij het stof door het water werd opgenomen en niet direct in de filter terecht kwam.
    Ik kan me voorstellen dat het stof/as binnenin het reservoir nogal gaat rondwaaien en dan rechtstreeks gaat neerslaat op de filter ipv in het reservoir op de bodem te blijven liggen. In mijn centrale stofzuiger wordt dat opgelost door over de filter een soort conische trechter te monteren waardoor het stof grotendeels in het reservoir achter blijft. Dit kon ik niet meteen realiseren in de wd2200.
    Maar aangezien de wd2200 ook geschikt is voor het opzuigen van water (zonder filterzak dan en met accordeon filter) dacht ik eraan om in het reservoir een paar cm water te doen en was benieuwd of het stof/as dan niet zo snel op de filter zou neerslaan... en ja hoor het is stukken beter zo te zien na de eerste stofzuigbeurt deze morgen met het water erin. Zullen zien of het zo blijft gedurende een langere periode en of er geen andere problemen gaan opduiken.

Zo kan ik me nog eens bezig houden hé Wink

Vriendelijke groeten

Hans

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma maa 19, 2012 3:48 pm

Ik heb dus de WD3300 gekocht en al 1 keer gebruikt, het is een groot verschil met mijn aszuiger dan Hubo, afwachten of het zo blijft gaan. Het beste zou zijn om hem te gebruiken zoals Fleur zegt met een aston voor maar ik ken mezelf, dat gedoe met 2 toestellen, we zullen nog zien. Voorlopig zeer tevreden.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 11:42 pm