Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 42 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 42 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+93
ponneke
Maryline
Relax
Mauritsius
eura
Steven72
st1300a9
bennyvh
Luc Peeters
speedy
HansH
Johnny Derveaux
Adeo
don diego
gaspar1000
Geert
krijgsheer
rudy.devroey
Antonius
evert.clonen
trabbart
mikelbikel
jorist
willy1100
MCZ SUITE AIR
mic
Bronco
MARC HAELMAN
costerke
henkco
antonio1980
fdoncke
Sjaak wenneker
Greenhorn
binck
Bompa
eendracht
rika1967
krusty
pellbox
ginson
Jellemina
steven.eyssen
rotjer
egno
wvema
Luc B
jbke
ivanhoed
ben-revo
Toon-Viviana
curleo
biker
plejo
alainvanackere
peter m
zoom
grossard.rob
colleken
piet
cuypersmarc
stef123
stalle
Hans52
Dan12
boke
marver
Maggy
atlasgust
francky
Block
ronan
shadow10
john-159
Brahman
kempenaar
lojo
spydi
Fleur
nick1
pollydor
povi1
ss
Jef
Péétje Brik
Philip
Uthrex
Annejanne
Ikzelf
turkoois
superior
pedro
steven
97 plaatsers
aszuiger voor pelletkachel
Enquête
van welk merk aszuiger bent u een tevreden gebruiker ?
- [ 17 ]
- [16%]
- [ 3 ]
- [3%]
- [ 36 ]
- [34%]
- [ 1 ]
- [1%]
- [ 31 ]
- [29%]
- [ 17 ]
- [16%]
- [ 1 ]
- [1%]
Totaal aantal stemmen: 106
Gast- Gast
- Bericht nummer 176
Re: aszuiger voor pelletkachel
Ik heb dus de WD3300 gekocht en al 1 keer gebruikt, het is een groot verschil met mijn aszuiger dan Hubo, afwachten of het zo blijft gaan. Het beste zou zijn om hem te gebruiken zoals Fleur zegt met een aston voor maar ik ken mezelf, dat gedoe met 2 toestellen, we zullen nog zien. Voorlopig zeer tevreden.
Hans52- Pellet
- Aantal berichten : 191
Leeftijd : 72
Registration date : 21-11-11
- Bericht nummer 177
Van zodra je kan horen dat de stofzuiger het iets moeilijker heeft om aan te zuigen onmiddellijk die zak leeg maken kristel want ik verzeker u het is echt geen pretje als je die stofwolk plots in de living geblazen ziet worden. Ik heb het één keer voorgehad en hopelijk nooit meer.
vriendelijke groeten
Hans
vriendelijke groeten
Hans
ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 178
@hans
dat kan nooit gebeuren hans als de 2 filters in de stofzuiger gebruikt worden
ik vraag mij zelfs af of er de juiste papieren zak werdt gebruikt,want er zijn verschillende soorten voor een zelfde toestel,met en zonder het gebruik van de patroonfilter.
dat kan nooit gebeuren hans als de 2 filters in de stofzuiger gebruikt worden
ik vraag mij zelfs af of er de juiste papieren zak werdt gebruikt,want er zijn verschillende soorten voor een zelfde toestel,met en zonder het gebruik van de patroonfilter.
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 179
de patroonfilter is voor beide modellen, dus WD2200 en WD3300
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
in de WD2200 gebruik je normaal deze zakken
in de WD3300 deze
in de WD2200 gebruik je normaal deze zakken
in de WD3300 deze
- Bericht nummer 180
@ erwin
de 2200 wordt geleverd zonder patroonfilter (is daardoor ook goedkoper)
en wordt er dan misschien een andere papieren zak gebruikt of bijgeleverd ??
de 2200 wordt geleverd zonder patroonfilter (is daardoor ook goedkoper)
en wordt er dan misschien een andere papieren zak gebruikt of bijgeleverd ??
- Bericht nummer 181
fleur volgens de karcher website is de patroonfilter inderdaad toebehoren in optie bij de WD2200,
zoals ik 2 berichten hoger schreef staat daar tevens voor de WD2200 een andere papieren zak.
verder raad men aan om bij droogzuigen altijd een zak te gebruiken en deze op tijd te ledigen omdat een volle zak kan openbarsten ...
zoals ik 2 berichten hoger schreef staat daar tevens voor de WD2200 een andere papieren zak.
verder raad men aan om bij droogzuigen altijd een zak te gebruiken en deze op tijd te ledigen omdat een volle zak kan openbarsten ...
- Bericht nummer 182
hoi Fleur,
op het moment dat ik het heb voorgehad zat er de originele meegeleverde papieren zak in en het meegeleverde sponsachtig zakte over de zuigermond van de motor. Dat zakje is van structuur zo grof dat het onmogelijk stof kan tegenhouden. De papieren zak is op een bepaald moment ontploft en zo kwam de stofwolk door het zakje heen in de living terecht.
Met de papieren patroonfilter zoals jij dat noemt zou dat idd mss wel niet het geval geweest zijn maar denk niet dat dat wat uitmaakt voor het al dan niet scheuren van de papieren zak. In ieder geval wil ik dit niet meer meemaken want het is een smerig boeltje.
ps: voor zover ik heb kunnen zien in de Gamma heb ik geen verschillende types van papieren zakken gezien voor één en hetzelfde toestel maar mss bestaan die wel.
Vriendelijke groeten
Hans
op het moment dat ik het heb voorgehad zat er de originele meegeleverde papieren zak in en het meegeleverde sponsachtig zakte over de zuigermond van de motor. Dat zakje is van structuur zo grof dat het onmogelijk stof kan tegenhouden. De papieren zak is op een bepaald moment ontploft en zo kwam de stofwolk door het zakje heen in de living terecht.
Met de papieren patroonfilter zoals jij dat noemt zou dat idd mss wel niet het geval geweest zijn maar denk niet dat dat wat uitmaakt voor het al dan niet scheuren van de papieren zak. In ieder geval wil ik dit niet meer meemaken want het is een smerig boeltje.
ps: voor zover ik heb kunnen zien in de Gamma heb ik geen verschillende types van papieren zakken gezien voor één en hetzelfde toestel maar mss bestaan die wel.
Vriendelijke groeten
Hans
ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
Hans52- Pellet
- Bericht nummer 183
@ erwin: idd in de handleiding wordt er geschreven dat de papieren zak kan scheuren als die te vol zit.
Voorlopig werkt het systeem hier goed zonder zak maar met een patroonfilter omwikkeld met swifferdoekje en nylonkous en een beetje water in de ton.
vr gr Hans
Voorlopig werkt het systeem hier goed zonder zak maar met een patroonfilter omwikkeld met swifferdoekje en nylonkous en een beetje water in de ton.
vr gr Hans
Gast- Gast
- Bericht nummer 184
Ik zal hier zeker en vast regelmatig kijken hoe het is gesteld met de stofzuigerzak, ik zuig ook alles op, ook de aslade maak ik leeg met de stofzuiger.
Hans52- Pellet
- Bericht nummer 185
Dat zal het veiligste zijn kristel, ik had van de eerste keer al prijs, maar moet wel zeggen dat ik alles van 1 week branden ineens had opgezogen met de wd2200 dus ook de aslade die behoorlijk vol zat en dat was blijkbaar teveel. Ik vermoed dat de filterzak niet echt vol zat maar dat er door het fijne as gewoon geen lucht meer doorheen kon dus dan krijg je een onderdruk in het reservoir en is zo de papieren filter zak ontploft bij manier van spreken. Het is daarom dat ik probeer van zonder papieren zak te werken.
Maar goed ik ben benieuwd wat uw ervaring na verloop van tijd zal zijn.
vr gr
Hans
Maar goed ik ben benieuwd wat uw ervaring na verloop van tijd zal zijn.
vr gr
Hans
Gast- Gast
- Bericht nummer 186
De dag dat mijne stofzuigerzak ontploft zal ik het laten weten, hopelijk niet natuurlijk
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32457
Leeftijd : 62
- Bericht nummer 187
graag er dan ook een foto bij he kristel
- Bericht nummer 188
kristel ,misschien toch uit alle veiligheid een helm dragen bij het stofzuigen .
ik wist niet dat een stofzuigerzak kon ontploffen eerlijk gezegd.
ik wist niet dat een stofzuigerzak kon ontploffen eerlijk gezegd.
- Bericht nummer 189
haha ... jaja lach maar allemaal... maar ik kon er toen niet mee lachen
@erwin: wegens een te dichte mist in de living was het onmogelijk foto's te nemen hahaha
@Fleur: Kristel zet beter een gasmasker op in zo'n geval dat zal beter van pas komen vrees ik.
Vr Gr Hans
@erwin: wegens een te dichte mist in de living was het onmogelijk foto's te nemen hahaha
@Fleur: Kristel zet beter een gasmasker op in zo'n geval dat zal beter van pas komen vrees ik.
Vr Gr Hans
Gast- Gast
- Bericht nummer 190
Ik hoop het natuurlijk nooit mee te maken maar als het zover is zal ik een fotoke maken, van de omgeving wel te verstaan
stalle- Pellet
- Aantal berichten : 63
Registration date : 15-01-11
- Bericht nummer 191
Ik gebruik reeds één jaar de Lavorwash Ashley 800 stofzuiger.Werkt perfect.Geen stofzak nodig.De filter uitkloppen via ingebouwd systeem.Eventueel de filter uitspoelen.
nick1- Pelletkachel
- Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11
- Bericht nummer 192
Stalle, waar vind je deze aszuiger? Toevallig gisteren nog over gehoord dat er aszuigers zijn met zo'n mechanisme. Prijs zou wel rond de 80 a 90 euro schommelen, klopt dat?
- Aantal berichten : 63
Registration date : 15-01-11
- Bericht nummer 193
Ik heb dat toestel gekocht bij [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] te Waimes.Ik heb daar tevens de kachel gekocht en ook laten plaatsen.Niet goedkoop (89€)maar wel een degelijk toestel dat specifiek ontworpen werd voor dit gebruik.Ook geen zakken te kopen dus een besparing op termijn.
Hans52- Pellet
- Bericht nummer 194
Ik kom nog even terug op mijn testje met een beetje water in de wd2200, zonder stofzak en met een patroonfilter met swifferdoekje en nylonkous eromheen... dat ging goed voor een 2 tal keren maar daarna terug stof dat uit de stofzuiger kwam
Dus beste pelletstokers voor wie ook de wd2200 gebruikt dit is dus niet de oplossing.
Het boeltje terug uitgekuist en dan maar weer met een stofzak proberen in combinatie met de patroonfilter met swifferdoekje en nylonkous eromheen maar dan zonder water. We zullen dan maar regelmatig die stofzak uitschudden en de aslade afzonderlijk uitgieten en niet uitzuigen want dan weet ik dat die stofzak weer gaat scheuren. De hoeveelheid as van één week branden kan het zakje niet slikken blijkbaar.
vriendelijke groeten
Hans
Dus beste pelletstokers voor wie ook de wd2200 gebruikt dit is dus niet de oplossing.
Het boeltje terug uitgekuist en dan maar weer met een stofzak proberen in combinatie met de patroonfilter met swifferdoekje en nylonkous eromheen maar dan zonder water. We zullen dan maar regelmatig die stofzak uitschudden en de aslade afzonderlijk uitgieten en niet uitzuigen want dan weet ik dat die stofzak weer gaat scheuren. De hoeveelheid as van één week branden kan het zakje niet slikken blijkbaar.
vriendelijke groeten
Hans
Gast- Gast
- Bericht nummer 195
das eigenaardig hans
ik werk al meer dan een jaar aanmet de wd3200 met patroon en stofzak en we zuigen er veel mee op de pelletkachel en stofzuigen ook de vloer ermeer
nog nooit geen problemen ermee gehad
gebruik je wel de juist stofzakken ????
ik werk al meer dan een jaar aanmet de wd3200 met patroon en stofzak en we zuigen er veel mee op de pelletkachel en stofzuigen ook de vloer ermeer
nog nooit geen problemen ermee gehad
gebruik je wel de juist stofzakken ????
Hans52- Pellet
- Bericht nummer 196
Goeie morgen jl,
ik werk nu met de wd2200 op de manier zoals jij met je wd3200 werkt, stofzak en patroonfilter (rond de patroonfilter nog een swifferdoekje en nylonkous). We zullen zien hoelang ik daarmee doe voor er problemen komen.
Wat de juiste stofzakken betreft ben ik er zeker van dat het de juiste zijn (staat duidelijk op de verpakking), trouwens de eerste zak was meegeleverd dus dat kan niet anders. Ik heb al op de site van KARCHER gekeken en er is maar één soort voor de wd2200. Ik merk wel op dat de stofzakken van de wd2200 niet dezelfde zijn als die van de wd3200, de patroonfilters daartegen zijn wel dezelfde. Mss zit er een verschil in die stofzakken. Deze morgen geen probleem gehad in ieder geval. Het probleem met die eerste stofzak was dus gewoon dat die gescheurd was na het stofzuigen van de volledige kachel (incl. aslade die behoorlijk vol zat van één week branden).Ik giet dus nu die aslade wel uit en zuig enkel de rest op. Het probleem is dus dat wanneer die stofzak dicht komt te zitten van de fijne as dat die kapotgezogen wordt. Dat staat ook wel vermeld in de handleiding maar toch vind ik dat niet kunnen eigenlijk omdat je daar niet echt een controle over hebt of je moet na iedere stofzuigbeurt de zak gaan leegmaken om zeker te zijn. Dat de stofzuiger geen zuigkracht meer zou hebben als de zak vol of dicht zit dat zou ik kunnen aannemen maar scheuren is iets wat naar mijn mening niet zou mogen kunnen. Maar ik blijf zoeken naar een oplossing. Ik moet op een of andere manier kunnen voorkomen dat die stofzak gaat scheuren als er in de ton een grote onderdruk komt. Ik heb al iets in gedachte en dat is een soort alluminium scheidingswand met gaatjes erin die er moet voor zorgen dat de stofzak niet teveel kan gaan uitzetten als er een te grote onderdruk komt in de ton, want dat is volgens mij de reden dat die op den duur gaat scheuren.
Vriendelijke groeten
Hans
ik werk nu met de wd2200 op de manier zoals jij met je wd3200 werkt, stofzak en patroonfilter (rond de patroonfilter nog een swifferdoekje en nylonkous). We zullen zien hoelang ik daarmee doe voor er problemen komen.
Wat de juiste stofzakken betreft ben ik er zeker van dat het de juiste zijn (staat duidelijk op de verpakking), trouwens de eerste zak was meegeleverd dus dat kan niet anders. Ik heb al op de site van KARCHER gekeken en er is maar één soort voor de wd2200. Ik merk wel op dat de stofzakken van de wd2200 niet dezelfde zijn als die van de wd3200, de patroonfilters daartegen zijn wel dezelfde. Mss zit er een verschil in die stofzakken. Deze morgen geen probleem gehad in ieder geval. Het probleem met die eerste stofzak was dus gewoon dat die gescheurd was na het stofzuigen van de volledige kachel (incl. aslade die behoorlijk vol zat van één week branden).Ik giet dus nu die aslade wel uit en zuig enkel de rest op. Het probleem is dus dat wanneer die stofzak dicht komt te zitten van de fijne as dat die kapotgezogen wordt. Dat staat ook wel vermeld in de handleiding maar toch vind ik dat niet kunnen eigenlijk omdat je daar niet echt een controle over hebt of je moet na iedere stofzuigbeurt de zak gaan leegmaken om zeker te zijn. Dat de stofzuiger geen zuigkracht meer zou hebben als de zak vol of dicht zit dat zou ik kunnen aannemen maar scheuren is iets wat naar mijn mening niet zou mogen kunnen. Maar ik blijf zoeken naar een oplossing. Ik moet op een of andere manier kunnen voorkomen dat die stofzak gaat scheuren als er in de ton een grote onderdruk komt. Ik heb al iets in gedachte en dat is een soort alluminium scheidingswand met gaatjes erin die er moet voor zorgen dat de stofzak niet teveel kan gaan uitzetten als er een te grote onderdruk komt in de ton, want dat is volgens mij de reden dat die op den duur gaat scheuren.
Vriendelijke groeten
Hans
Gast- Gast
- Bericht nummer 197
ik let daar niet echt op gewoon als ik vind dat zijn zuigkracht verminderd ledig ik de zak en gebruik hem opnieuw ,heb mijn eerste zak een jaar zo gebruikt ;-))))
de wd 3200 geeft wel zeer grote stofzakken
ben nu aan mijn tweede zak bezig
de wd 3200 geeft wel zeer grote stofzakken
ben nu aan mijn tweede zak bezig
Hans52- Pellet
- Bericht nummer 198
Zo moet het ook zijn jl... hier afwachten dus of die stofzak het zal houden, heb inmiddels in de wd2200 zo'n scheidingswand (soort rooster) gemonteerd zodat de stofzak niet extreem kan gaan uitzetten. Benieuwd of dat een oplossing zal bieden. Wat de zuigkracht betreft geen klagen heb er deze middag mijn wagen eens mee aan het stofzuigen geweest en dat doet die zeer goed.
vriendelijke groeten
Hans
vriendelijke groeten
Hans
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
- Bericht nummer 199
@hans
mijn stofzuiger zit vol als de twee filters gemonteerd zijn,ik versta dus niet hoe jij daar nog iets als een rooster of scheidingswand kunt bijsteken.
ik denk dat wij niet over de zelfde stofzuigerzak aan het spreken zijn! welk nummer staat er op de stofzuigerzak bij u ??
mijn stofzuiger zit vol als de twee filters gemonteerd zijn,ik versta dus niet hoe jij daar nog iets als een rooster of scheidingswand kunt bijsteken.
ik denk dat wij niet over de zelfde stofzuigerzak aan het spreken zijn! welk nummer staat er op de stofzuigerzak bij u ??
- Bericht nummer 200
Hoi Fleur,
ik weet niet wat voor type stofzuiger jij hebt, maar ik spreek hier wel degelijk over de KARCHER WD2200 en voor zover ik weet en kan zien op de site van KARCHER is daar maar één type stofzak voor beschikbaar hoor. Ik heb ook eens naar de info van de WD3200 gekeken en daar wordt wel een andere stofzak gebruikt die veel groter is dan die voor de WD2200. Die zit bij manier van spreken rondom rond in de ton. Het aanzuiggat zit bij de WD3200 op de zijkant van het reservoir en bij de WD2200 zit het aanzuiggat bovenaan. De opening van de stofzak zit bij de WD2200 naar boven toe en daar schuift de aanzuigmond in en de stofzak gaat gewoon naar beneden toe. Je moet maar eens kijken op de site van KARCHER (http://www.karcher.be/be/Producten/Home__Garden/Stofzuigers/Nat_en_droogzuigers/16295500.htm) naar de afbeeldingen in de gebruikershandleiding dan kan je mijn uitleg misschien begrijpen. Ik heb in het reservoir een rooster gemonteerd naast de stofzak van boven naar beneden toe (in het reservoir zijn een soort ribben waartegen ik dat rooster kon monteren) dus die stofzak zit bij manier van spreken gevangen tussen de zijwand van het reservoir en de rooster zodat die niet extreem kan gaan uitzetten in de rest van het reservoir en zo gaat scheuren. Of dat zal helpen zal de toekomst uitwijzen natuurlijk. Maar plaats is daar zeker voor in de WD2200. In de WD3200 zit dat helemaal anders en daar zou dat niet te realiseren zijn maar daar is dat blijkbaar ook niet nodig want jl gebruikt de WD3200 en heeft geen probleem met scheurende stofzakken.
vriendelijke groeten
Hans
ik weet niet wat voor type stofzuiger jij hebt, maar ik spreek hier wel degelijk over de KARCHER WD2200 en voor zover ik weet en kan zien op de site van KARCHER is daar maar één type stofzak voor beschikbaar hoor. Ik heb ook eens naar de info van de WD3200 gekeken en daar wordt wel een andere stofzak gebruikt die veel groter is dan die voor de WD2200. Die zit bij manier van spreken rondom rond in de ton. Het aanzuiggat zit bij de WD3200 op de zijkant van het reservoir en bij de WD2200 zit het aanzuiggat bovenaan. De opening van de stofzak zit bij de WD2200 naar boven toe en daar schuift de aanzuigmond in en de stofzak gaat gewoon naar beneden toe. Je moet maar eens kijken op de site van KARCHER (http://www.karcher.be/be/Producten/Home__Garden/Stofzuigers/Nat_en_droogzuigers/16295500.htm) naar de afbeeldingen in de gebruikershandleiding dan kan je mijn uitleg misschien begrijpen. Ik heb in het reservoir een rooster gemonteerd naast de stofzak van boven naar beneden toe (in het reservoir zijn een soort ribben waartegen ik dat rooster kon monteren) dus die stofzak zit bij manier van spreken gevangen tussen de zijwand van het reservoir en de rooster zodat die niet extreem kan gaan uitzetten in de rest van het reservoir en zo gaat scheuren. Of dat zal helpen zal de toekomst uitwijzen natuurlijk. Maar plaats is daar zeker voor in de WD2200. In de WD3200 zit dat helemaal anders en daar zou dat niet te realiseren zijn maar daar is dat blijkbaar ook niet nodig want jl gebruikt de WD3200 en heeft geen probleem met scheurende stofzakken.
vriendelijke groeten
Hans
Hans52- Pellet
- Bericht nummer 201
@Fleur: Ter verduidelijking ook eens naar het YouTube filmpje kijken daar zie je de binnenkant van de WD2200
vr gr Hans
vr gr Hans