Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

gaspar1000, Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 10:15 am

    Hallo allemaal,

    Graag had ik geweten wie op het forum een Palazzetti pelletkachel heeft en hoe tevreden jullie ervan zijn ? welke zijn de meest voorkomende problemen ? en vooral, door wie laten jullie onderhoud van de kachel doen ?

    Wij hebben een palazzetti Ecofire Freddy (3 jaar oud), we zijn er wel tevreden over maar hebben nu en dan foutmeldingen: alarm temp pellet, alarm temp depression, ...

    Ook al een paar dingen moeten laten vervangen: de motor (was wel nog in garantie), de aansteekkaars en nu ook de vuurkorf, we hebben ook de indruk dat er iets scheelt met de ventilator. We hebben de kachel overgekocht samen met het huis dat we gekocht hebben, de winkel waar hij gekocht is bestaat intussen niet meer. We zijn op zoek naar een goede technieker voor onze palazzetti kachel (regio O-Vl) maar hebben tot nu toe nog geen aanbevelingen gekregen van techniekers uit onze streek.

    Alle suggesties en ervaringen zijn welkom !

    Grz, Inge
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van steven di jan 19, 2010 6:01 pm

    Inge,

    Voor verkopers/techniekers, kijk hier eens: https://pellets.forummotion.com/palazzetti-f71/verkooppunten-palazzetti-pelletkachel-t436.htm

    Je zal goed moeten rond bellen voor er 1 zal langs komen als de kachel niet van bij hun komt.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Block di jan 19, 2010 10:58 pm

    Ik heb een palazzetti gehad(staat nu bij mijn vader), ik heb ook de aandrijfmotor van de schroef moeten laten vervangen in garantie. Voor de rest een prima kachel, nooit geen last of foutmelding op gehad. Nu denk ik wel dat het komt door de kwaliteit van de technieker die deze heeft geplaatst. Ik mocht zelf onder de garantie-periode de kachel helemaal openvijzen zonder garantie te verliezen.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast wo jan 20, 2010 7:47 pm

    Dankjewel Steven ! Ik hoop dat we iemand vinden die toch wil komen, ik vrees ook dat ik gewoon zal moeten rondbellen ... Blijkbaar hebben weinig mensen een dergelijke palazzetti ...

    @Block : mag ik vragen wie die technieker was voor jouw kachel ? was dat die in Wuustwezel ?

    Grz, Inge
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Block wo jan 20, 2010 10:04 pm

    Inderdaad


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 6:41 am

    Inge schreef:Hallo allemaal,

    Graag had ik geweten wie op het forum een Palazzetti pelletkachel heeft en hoe tevreden jullie ervan zijn ? welke zijn de meest voorkomende problemen ? en vooral, door wie laten jullie onderhoud van de kachel doen ?

    Wij hebben een palazzetti Ecofire Freddy (3 jaar oud), we zijn er wel tevreden over maar hebben nu en dan foutmeldingen: alarm temp pellet, alarm temp depression, ...

    Ook al een paar dingen moeten laten vervangen: de motor (was wel nog in garantie), de aansteekkaars en nu ook de vuurkorf, we hebben ook de indruk dat er iets scheelt met de ventilator. We hebben de kachel overgekocht samen met het huis dat we gekocht hebben, de winkel waar hij gekocht is bestaat intussen niet meer. We zijn op zoek naar een goede technieker voor onze palazzetti kachel (regio O-Vl) maar hebben tot nu toe nog geen aanbevelingen gekregen van techniekers uit onze streek.

    Alle suggesties en ervaringen zijn welkom !

    Grz, Inge

    Inge,
    Alarm temp pellet: Slaat aan indien de temperatuur van de pelletspeiling te hoog is.

    Alarm dépression: Dit komt voor als er een afwijking voorkomt in de trekking van het rookevacuatiekanaal.

    vwoila, dit komt letterlijk uit de handleiding van de ecofire freddy.

    Persoonlijk denk ik dat het tijd is dat u schoorsteen en rookgasventilator eens een grondige beurt moeten krijgen.
    Wat eventueel ook zou kunnen is dat u deur niet voldoende meer afsluit,maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk Smile

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 10:58 am

    Dankjewel Koeke, da's mss wel een hele goeie tip, ik had al contact opgenomen met een schoorsteenveger maar die kan maar pas rond maart langskomen ...

    Wat betreft die rookgasventilator, ik zie dat je van Buggenhout bent, laat jij dit doen door een technieker van huis Jacobs in Buggenhout die palazetti verkoopt ? Of kan je eventueel zoiets zelf doen ?

    Grz, Inge
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Block do jan 21, 2010 11:25 am

    Ik zou uw schoorsteen laten kuisen ineens combineren met het onderhoud van uw pelletkachel. Moet je maar één keer kosten maken.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:45 am

    Ken jij iemand die dit tegelijktijdig doet én goed doet ? dat zou natuurlijk fantastisch zijn ... Er is een onderhoud gedaan in september door iemand die niet vertrouwd was met palazzetti (verkoopt Edil Kamin in bijberoep of zoiets), ik ken er zelf te weinig van om te weten wat hij juist gereinigd heeft en of hij de rookgasventilator gekuist heeft (heeft de kachel volledig uitgestofzuigd, zoals wij doen en ook de buis die in de schoorsteen uitmondt); hij is intussen nog al een paar keer langs geweest (voor oa. nieuwe onstekingskaars) maar heeft nooit een antwoord op de vragen die we hem stellen (terwijl er natuurlijk altijd een factuur volgt), ik ben mijn vertrouwen een beetje kwijt vandaar dat ik nu zo koortsachtig op zoek ben naar iemand die kennis van zaken heeft en niet te ver uit de buurt woont; onze pelletkachel is onze enige verwarming, voor ons is het dus wel belangrijk dat we iemand hebben waar we kunnen op betrouwen als onze pelletkachel mankeert ...
    Alleszins iedereen al bedankt voor de goede tips die jullie intussen hebben gegeven, ik heb toch al wat bijgeleerd Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 5:32 am

    [quote="Inge"]Dankjewel Koeke, da's mss wel een hele goeie tip, ik had al contact opgenomen met een schoorsteenveger maar die kan maar pas rond maart langskomen ...

    Wat betreft die rookgasventilator, ik zie dat je van Buggenhout bent, laat jij dit doen door een technieker van huis Jacobs in Buggenhout die palazetti verkoopt ? Of kan je eventueel zoiets zelf doen ?

    Grz, Inge[/quote

    Inge,
    Onderhoud wordt idd gedaan door een technieker van Huis Jacobs. Je kan zoiets zelf doen, maar als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik dit zeker niet aanraden. De rookgasventilator moet gedemonteert en uitgekuist worden en dit is evengoed zo voor de luchtventilator.

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast zo nov 11, 2012 8:08 pm

    Ik heb een palazzetti anita 12 kw. Onderhoud tja... ik ben plaatser dus... Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast ma dec 17, 2012 9:48 pm

    Ik heb nu al een maand een trace palazzetti, (12,2 kw)
    en ik moet zeggen, hij brandt voortreffelijk en ik ben tevreden van het resultaat.
    opelomega
    opelomega
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 45
    Registration date : 29-11-11

    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van opelomega za jan 05, 2013 9:08 pm

    ik heb nu twee jaar een palazzetti Melissa 6 kw in de kamer staan en ik ben heel tevreden over de kachel wel heb ik twee keer de gloeikaars laten vervangen allemaal garantie maar hij start ook heel vaak op omdat wij een kleine kamer hebben.
    kachel gekocht bij Future Flames uit borger daar is de service prima verder probleemloze kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 9:52 pm

    we hebben een palazzetti jenny turbo al 5 jaar en ongeveer 9000 werkuren in totaal.Eerste jaar motor in garantie vervangen,het derde jaar de gloeikaars en dit jaar de display,maar verder een heel goede kachel,brand alle mogelijke pellets zonder enig probleem met timer of manueel start .Een echte aanrader ,wel zelfonderhoud uitvoeren .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast wo okt 09, 2013 10:55 am

    @ mabol : door wie laten jullie het jaarlijks onderhoud doen en welke technieker heeft de verangingen gedaan ?

    Alvast bedankt,

    groetjes, Inge
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast wo okt 09, 2013 6:50 pm

    Ik heb een palazzeti tracy pelletkachel en heb het onderhoud zelf gedaan
    indien je een beetje handig zijt lukt het wel,het zit redelijk logisch in elkaar,maar wel een vies werkje,
    iets om buiten te doen,vergeet ook de afvoer niet!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gast do okt 10, 2013 4:03 pm

    Ik heb net m'n 2000 uren onderhoud gedaan.  Terloops m'n printplaat vervangen. Er was een probleempje mee van sinds de aankoop, er bleef een zoemend geluid van de pelletmotor komen ook wanneer die geen pellets aanvoerde.  Nu geen probleem meer.  Parameters terug ingesteld en we zijn vertrokken. Meest voorkomde problemen met palazzetti? Een reeks pelletmotors en in mindere mate een reeks printplaten die defecten vertoonden. Deze worden wel allemaal onder garantie vervangen. Ieder merk heeft zo wel eens een slechte reeks van iets, superior heeft op een bepaald moment problemen gekend met hun displays en convectiemotors.  Oh ja, ik ben zelf plaatser in loondienst van deze toestellen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty problemen palazetti

    Bericht van Gast ma mei 12, 2014 5:38 pm

    hallo wij hebben in het begin ook veel problemen gehadt, onze palazetti maakte een verschrikkelijk lawaai ,wij bellen naar de installateur en die zei  langs de telefoon dit is normaal , ik dacht dit kan niet , ik hoorde de tv nog niet meer , terug gebeld en dan is hij gekomen , beetje aan gewerkt en toen was het beter , zo heeft dit drie maanden geduurd en zes huisbezoeken
    conclusie nog altijd hetzelfde , toen heb ik me een beetje lastig gemaakt , en toen heeft de installateur met het fabriek gebeld en is er iemand gekomen , conclusie printplaat stuk
    die mens van het fabriek heeft dit vervangen en het was opgelost
    na vier maanden en heel wat gebel
    zo zie je maar dat je soms niet mag opgeven
    debby


    Laatst aangepast door grossard.rob op ma mei 12, 2014 5:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Verplaatst naar Pallazetti Topic)

    Gesponsorde inhoud


    Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ? Empty Re: Wie heeft ook een palazzetti pelletkachel ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 7:50 am