van Gast za 19 dec 2009 - 22:02
wij hebben bij deze leverancier in 2007 een edilkamin model iris gekocht ,deze kachel zou in eerste instantie geleverd en geplaatst worden , maar zo is dat niet gelopen , ik moet zeggen , hele vriendelijke mensen , en ik vermoed dat zij alles weten van schouwen en kolen-of hout gestookte kachels , echter niet van pelletkachels ,
een tijdje terug al eens gebeld over onderhoud van de kachel , maar heb me laten afschepen ,
een paar maanden terug dit forum ontdekt , en veel te weten gekomen door jullie ,waarvoor dank .
zo ook gelezen over jaarlijks onderhoud , wij reinigen de kachel dagelijks , asbakje uitzuigen , om de paar weken een potje waar as in zit aan de achterkant van de kachel , maar nu rook je de kachel zo sterk , niet normaal , ik gebeld naar firma baxvloemans , ik moet zeggen vrijdag voor kerstreces , maar ja ook dan kan er iets kapot gaan ,
mevrouw zei dat een onderhoud niet nodig is maar dat je wel eens de kachel uit moet zuigen , zij zou het nog navragen en het na de kerstvacantie laten weten , wel meldde ze dat wij pellets bij hun kunnen kopen , merk edilkamin , 900 kilo 300 euro , op dit forum heb ik het merk nog nooit zien staan als merk pellets ,
het triest vind ik dat ik als klant meer weet over de kachel dan de verkoper , haar antwoord had beter kunnen zijn , mevrouw ik weet daar niet genoeg over , ik geef iemand anders of bel me terug ,
deze dag heeft mijn man de kachel en buizen helemaal uitelkaar gehaald , alles uitgezogen , kilo's as uit de afvoer , als ik foto's zou kunnen plaatsen schrik je van het resultaat , met een hogedruk op lucht de kachel verder uitgeblazen , kachel brand als een zonnetje ,
maar technisch weet ik niet of wij nu iets verwaarlozen , nu heb ik wel een aantal gebruiksaanwijzingen van steven opgestuurd gekregen ,
ik denk dat onze kachel meer kan dan dat wij nu weten , bijv, opstarten net als de cv opstart , lijkt me prettig als hij al aan is als je thuis komt ,
en dat is wat ik bedoel te zeggen , ik denk dat wij de kachel niet optimaal gebruiken , hoewel wij erg tevreden zijn met de kachel en zijn prestaties .
dus alle raad van eventuele slimme en deskundige forumleden zijn welkom
groetjes
Laatst aangepast door petra op za 19 dec 2009 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toetsenbord slaat regelmatig de letter t over)