Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    welk recept?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty welk recept?

    Bericht van Gast ma feb 15, 2010 5:03 pm

    hallo,
    we hebben sinds vrijdag ook een pelletkachel nature line 100E en het is nog nooit zo warm geweest in huis! Nu vraag ik mij af op welk recept we de kachel moeten instellen bij het gebruik van Mandi pellets ? Heeft iemand hier ervaring mee??
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Philip ma feb 15, 2010 7:31 pm

    hmm normaal hoeft er niks verandert te worden
    maar bij sommige pellets kan het zijn de er meer of minder verbrandings lucht benodigd is
    ik zou zeggen testen
    en komen er geen singles dus de harde koek in je brandkorfje hoef je niks te veranderen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast ma feb 15, 2010 8:56 pm

    hey ik heb een ecoteck arianna 12 kw en heb plospan al gehad niet goed voor mij bio flam beetje beter en mandi pellets tot nu de beste minpunt is dat de kachel niet goed start ik moet elke keer een handje pellets eruit nemen en dan gaat het wel doe ik dat niet gaat de kachel in alarm en geen vlam te zien iemand daar ervaring mee als ze aan is wel mooie vlam en tot nu beste warmte voor mijn kachel
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van jeanhup ma feb 15, 2010 9:12 pm

    colin schreef:hey ik heb een ecoteck arianna 12 kw en heb plospan al gehad niet goed voor mij bio flam beetje beter en mandi pellets tot nu de beste minpunt is dat de kachel niet goed start ik moet elke keer een handje pellets eruit nemen en dan gaat het wel doe ik dat niet gaat de kachel in alarm en geen vlam te zien iemand daar ervaring mee als ze aan is wel mooie vlam en tot nu beste warmte voor mijn kachel

    Colin, als er verder tevreden bent met je pellets kun je 2 dingen doen:
    - Iets meer pellets laten toevoeren in je parametermenu (PR04 waarschijnlijk) òf
    - De opstartfase wat langer laten doorlopen (PR01 waarschijnlijk).

    groet,

    Jean
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Philip ma feb 15, 2010 10:34 pm

    jean

    pellets vermeerderen??? als hij er al een handvol moet uithalen Embarassed

    pellets verminderen lijkt me veel beter


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van jeanhup ma feb 15, 2010 10:45 pm

    Philip schreef:jean

    pellets vermeerderen??? als hij er al een handvol moet uithalen Embarassed

    pellets verminderen lijkt me veel beter

    Inderdaad: niet goed gelezen. Dan zou je inderdaad eerder zeggen dat je de pellettoevoer in de opstartfase zou moeten verminderen. Ik kan me er echter niet al te veel bij voorstellen: dit lijkt me namelijk vrij weinig met de pelleteigenschappen te maken te hebben als er veel te veel in je bakje vallen of ze zich ophopen doordat de eerste niet ontbranden. Eerder een gloeiweerstand die te langzaam op temperatuur komt.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast ma feb 15, 2010 10:56 pm

    colin zijn de gaatjes in de branderpot wel allemaal vrij als die moeilijk opstart ?



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast di feb 16, 2010 1:16 pm

    Colin je moet de extractie tijdens de opstart iets minderen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast di feb 16, 2010 7:31 pm

    het heeft volgens mij met de samenstelling van de pellets te maken want als ik ze opstart met bio flam pellets gaat het zonder problemen maar die branden niet zo goed de mandi pellets zijn precies harder van samenstelling en weinig stof er bij ik mag alleen niet teveel pellets bij de opstart hebben is net of er anders te weinig lucht bij kan en van de instellingen ben ik niet zo in thuis want ik heb ze twee weken geleden pas gekocht tweedehands 1 jaar oud en had niet veel gewerkt wegens overlijden werd ze verkocht is nog tot november fabrieksgarantie op en ik heb er alleen een italiaanse hanleiding bijgehad tja als ze aan is brand ze perfeckt moet ik dan wel veranderen van instelling kweet ni he maar is dat niet raar dan ?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van jeanhup di feb 16, 2010 8:04 pm

    colin schreef:het heeft volgens mij met de samenstelling van de pellets te maken want als ik ze opstart met bio flam pellets gaat het zonder problemen maar die branden niet zo goed de mandi pellets zijn precies harder van samenstelling en weinig stof er bij ik mag alleen niet teveel pellets bij de opstart hebben is net of er anders te weinig lucht bij kan en van de instellingen ben ik niet zo in thuis want ik heb ze twee weken geleden pas gekocht tweedehands 1 jaar oud en had niet veel gewerkt wegens overlijden werd ze verkocht is nog tot november fabrieksgarantie op en ik heb er alleen een italiaanse hanleiding bijgehad tja als ze aan is brand ze perfeckt moet ik dan wel veranderen van instelling kweet ni he maar is dat niet raar dan ?

    Als je de parameters voor het opstarten aanpast zal er niks veranderen aan hoe de kachel brandt bij de gewone vermogensstanden. De parameterinstelling voor de Ecoteck kachels staan volgens mij hier ergens op het forum ... effe zoeken ... tada: parameters ecoteck..
    Toegang tot het parametermenu gaat waarschijnlijk via UT04 en dan met pijltjesknoppen naar A9 gaan.

    groet,

    Jean
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van steven di feb 16, 2010 10:26 pm

    Colin,

    Hoe lang heb je die kachel al?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast wo feb 17, 2010 10:44 am

    dag steven ik heb de kachel nu 3 weken denk ik en hezb ze vandaag opgestart met bio flam pellets en dan is ze zo aan hoor met de mandi pellets mogen er maar een gedeelte in het brandkorfje liggen zodat ik het gaatje waar de ontsteking doorkomt nog een beetje vrij is en dan start ze ook hoor als ze wat vlam heeft doe ik er handvol pettets manueel in en dan is ze vertrokken als ik met mandi pellets even door laat branden ful power is het op korte tijd 10 minuten echt goed warm en dat mis ik bij bio flam toch de vlam is niet zo fel ik zou het graag bij mandi houden maar heb het niet zo om aan het menu te zitten bang wat verkeerd te doen ps de kachel is 16 maanden oud maar het ligt mss toch aan de opstartfase met de mandi pellets wat denk jij het zou voor mij plezanter zijn als ze met die pellets ook goed opstart of mss mengen met andere kan ook he ? grt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast wo feb 17, 2010 12:21 pm

    colin
    iedere kachel moet normaal alle pellets kunnen doen ontbranden,zoniet is er ergens een andere oorzaak
    dan denk ik ook zoals jean al aangaf de ontstekingskaars die niet optimaal werkt.
    aan de parameters moeten wij normaal nooit aankomen,dat is voor de installateurs,eenmaal juist ingesteld veranderd dat niet vanzelf en moet je kachel met alle pellets kunnen opstarten na 5-6 minuten.
    hoelang duurt dit eigenlijk bij jou ?




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 9:29 am

    fleur met de ontsteking werkt dan normaal want met een ander merk van pellets gaat het vanzelf grt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van steven do feb 18, 2010 9:32 am

    Colin,

    verminder de pellettoevoer en verhoogd een klein beetje de extractiemotor.

    De mandi pellets zijn iets harder geperst.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    welk recept? Empty Re: welk recept?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 12:56 am