Fijn stof in woonkamer Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 35 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
steven
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
pedro
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
krusty
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
Fleur
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
ss
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
jeanhup
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
Philip
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
Annejanne
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 
Maryline
Fijn stof in woonkamer I_vote_lcapFijn stof in woonkamer I_voting_barFijn stof in woonkamer I_vote_rcap 

 

 Fijn stof in woonkamer

Ga naar beneden 
+6
turkoois
Adeo
pedro
jeanhup
Geert
knoepken
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
knoepken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
avatar


Man Aantal berichten : 206
Leeftijd : 73
Registration date : 14-12-08

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptydo feb 18, 2010 12:27 pm

Beste pelleters
Wat ik me afvraag is ,zou er tijdens de werking van n' pelletkachel schadelijk fijn stof in de leefruimte terecht komen????? Dit door werking van de ventilator.
groeten Knoepken
Terug naar boven Ga naar beneden
Geert
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Geert


Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptydo feb 18, 2010 1:04 pm

Hoi,

bij ons is de ventilator uitgerust met een filter achter de ventilator

mvg, Geert

_________________
Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptydo feb 18, 2010 1:31 pm

knoepken schreef:
Beste pelleters
Wat ik me afvraag is ,zou er tijdens de werking van n' pelletkachel schadelijk fijn stof in de leefruimte terecht komen????? Dit door werking van de ventilator.
groeten Knoepken




je kachel niet zozeer ;maar je stofzuiger; da s een ander paar mouwen tenzij je een professionele stofzuiger bezit study




gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptydo feb 18, 2010 1:58 pm

knoepken schreef:
Beste pelleters
Wat ik me afvraag is ,zou er tijdens de werking van n' pelletkachel schadelijk fijn stof in de leefruimte terecht komen????? Dit door werking van de ventilator.
groeten Knoepken
Je kan last hebben van stofschroei. Bij ieder verwarmingstoestel, waarbij er een oppervlaktetemperatuur boven de 60°C is (kachel, pelletkachel, radiator bij te hoge temp, ...) kan er stofschroei optreden. Dit verbrand stof zou kankerverwekkend zijn.
Bij het rondblazen van lucht over een kachelwand, krijg je natuurlijk dat dit stof over de hele ruimte verspreid wordt, en ook stof aangevoerd wordt naar de kachel toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptydo feb 18, 2010 2:34 pm

Kan ik alleen maar 11221 gelijk in geven. Het plafond boven een kachel, radiator of accumulator ziet ook steeds zwarter en bij het gebruik van een ventilator stuur je alles de leefruimte rond. Je blaast ook een deel van het pelletstof mee dat naast de vulopening dwarrelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: stof op kasten enz.......   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 5:20 pm

halo hebben jullie ook zoveel stof op jullie meubels enz je mag het pas afgedaan hebben en achter enkele seconden ligt het er weer heel kwaad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: stof   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 6:09 pm

Ai dat is niet normaal, hier niks van stof buiten een beetje in de zakken pellets.
Misschien toch maar opzoek gaan naar de oorzaak.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 6:33 pm

heb dit al altyd gehad maar zeg ga eens kijken of er nog mensen zijn hier op het forum
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 6:50 pm

Stof...dat groeit hier op de muren... Razz

Heb al een verdelger geprobeerd, maar krijg het niet uitgeroeid.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 7:06 pm

Het kan een lek in je kachel of rookkanaal zijn waardoor er as je woning in wordt geblazen.
Het kan ook stof zijn dat door de constant circulerende luchtstromen telkens weer wordt neergelegd op je meubels. Maar dan nog moet het ergens vandaan komen - misschien uit het gebouw zelf (oud huis?) of van buiten (stoffige weg?).

Overigens is een luchtzuiveraar een ideaal middel om stof uit de lucht te halen. Je zult veel minder hoeven afstoffen!

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 7:27 pm

Hier hebn we ook wel wa stof hoor Diego,het verschil is het best te merken in de zomer(als de kachel nie brand) en in de winter.Mja,iets wat blaast geeft sowieso stof af zekers?Of ist alleen ma in de westhoek da we da voor hebn? lol!

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 7:54 pm

een volledig verbouwd huis ja denk het ook pedro mo denk nie da het ligt aan de kachel Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 9:01 pm

wij hebben dat ook, alle twee dagen kuizen de pelletkachel uit en vind persoonlijk dat er nu minder stof ligt. ook is er bij ons steeds iemand thuis en lopen er twee honden rond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adeo
Pellet
Pellet
Adeo


Man Aantal berichten : 167
Registration date : 22-02-11

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Stof op kasten enz.   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 9:28 pm

Nou... wees maar niet ongerust hoor.
Ik heb (nog) niet eens een pelletkachel en stof genoeg.
Om de maand hier de filters van de WTW installatie schoonmaken.
Je wilt niet weten wat daar allemaal uitkomt.

Die pelletkachel komt wel hoor.. maar moet eerst nog een fikse
stapel hout door de houtkachel heen jagen.

Overigens dit Pelletforum tof hoor cheers blijf het volgen
Terug naar boven Ga naar beneden
turkoois
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
turkoois


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 74
Registration date : 23-10-10

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 9:43 pm

Hier hebben we helemaal geen last van stof. Ook al staat de kachel bijna de gehele dag aan. Staat altijd op P1.
We wonen hier met twee personen en hebben geen hond.
Er wordt hier gewoonte getrouw twee keer per week alles afgestoft met de swiffer. Hierdoor krijgt stof bij ons geen kans.

Wat misschien belangrijk kan zijn: plak altijd de aansluiting van de schoorsteenpijp bij de aansluiting van je kachel dicht met aluminium tape. Hierdoor kan er in ieder geval geen uitlaatgas en roet ontsnappen.

Groetjes,

Chris (turkoois)

_________________
AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
Elite pellets
12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
12 Solaredge embedded optimizers
Solaredge 3000 omvormer.
Totaal 3.12 kWp.
Terug naar boven Ga naar beneden
superior
Starter
Starter
superior


Man Aantal berichten : 17
Registration date : 26-08-11

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 10:10 pm

hey,
We hebben ook meer stof dan voor de pelletkachel het zal ook wel voor een stuk door de ventilators zijn.
groetjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyvr nov 04, 2011 11:00 pm

Bij ons veroorzaakten de accumulatoren meer stof dan de pelletkachel.

Pesno
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 9:05 am

Hier is het ook duidelijk dat we meer stof in huis hebben als de pelletkachel brandt. Ik denk dat het normaal is als je verwarmt met een kachel waar ventilatoren in zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 10:03 am

Ik merk eigenlijk geen verschil tussen zomer of winter, ik heb donkere meubels en daar ligt na 1 uur altijd terug stof op.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 12:22 pm

Vroeger verwarmden we met electriciteit, dan een tijdje met electriciteit en als bijverwarming een pelletkachel en nu verwarmen we keuken en living enkel met een Saey Neema pelletkachel. En wat zien we inderdaad, veel meer stof dan vroeger.
Maar maak je geen zorgen de uitleg is heel eenvoudig: regelmatig een zak pellets in de kachel gieten heeft een hele stofverplaatsing tot gevolg!!! Dat stof moet ergens neerslaan en waar valt dat op? Op de meubels natuurlijk. Kijk maar eens achter de kasten in de nabijheid van de kachel...
Spijtig genoeg bestaan stofvrije pellets niet! Al zijn er merken met aanzienlijk minder stof in de zakken, zoals bijvoorbeeld Badger (mijn ervaring). In mijn Makro pellets zit beduidend meer stof... Door luchtcirculatie zullen de stofdeeltjes zich automatisch door het huis bewegen, doodnormaal dus...
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 1:09 pm

ik vraag mijn (kuis)vrouw wat meer af te stoffen ...

duivel heel kwaad lacher lol!

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 1:12 pm

Steven schreef:
ik vraag mijn (kuis)vrouw wat meer af te stoffen ...

duivel heel kwaad lacher lol!

Je vrouw? Ahzo, die kijkt zeker nooit naar pelletforum ???
Anders zou het, na je uitspraak, weleens kunnen gebeuren dat je de job mag overnemen vrees ik! blijven lachen blijven lachen blijven lachen
Veel kuisgenot...
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
flair
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
flair


Man Aantal berichten : 225
Registration date : 12-03-11

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 6:01 pm

ss schreef:
Vroeger verwarmden we met electriciteit, dan een tijdje met electriciteit en als bijverwarming een pelletkachel en nu verwarmen we keuken en living enkel met een Saey Neema pelletkachel. En wat zien we inderdaad, veel meer stof dan vroeger.
Maar maak je geen zorgen de uitleg is heel eenvoudig: regelmatig een zak pellets in de kachel gieten heeft een hele stofverplaatsing tot gevolg!!! Dat stof moet ergens neerslaan en waar valt dat op? Op de meubels natuurlijk. Kijk maar eens achter de kasten in de nabijheid van de kachel...
Spijtig genoeg bestaan stofvrije pellets niet! Al zijn er merken met aanzienlijk minder stof in de zakken, zoals bijvoorbeeld Badger (mijn ervaring). In mijn Makro pellets zit beduidend meer stof... Door luchtcirculatie zullen de stofdeeltjes zich automatisch door het huis bewegen, doodnormaal dus...
Groeten,
ss



Dat is volgens mij ook de reden, 'k zie dat genoeg als ik een zak uitkieper in de kachel . Hangt idd sterk af van merk tot merk.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 6:09 pm

SS,

ik denk dat ik maar heel stil ga zwijgen nu ...

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
flair
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
flair


Man Aantal berichten : 225
Registration date : 12-03-11

Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Emptyza nov 05, 2011 6:10 pm

Steven schreef:
SS,

ik denk dat ik maar heel stil ga zwijgen nu ...


Achter de kast gekeken ? Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Fijn stof in woonkamer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Fijn stof in woonkamer   Fijn stof in woonkamer Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Fijn stof in woonkamer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» roetfilter
» EdilKamin inbouw Pellinsert 54 - Geurhinder en extra stof in de woonkamer
» stof?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: