Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 29 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
steven
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
pedro
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
krusty
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
Fleur
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
ss
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
jeanhup
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
Philip
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
Annejanne
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 
Maryline
Edilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_lcapEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_voting_barEdilkamine Marea melding "Stop Fire" I_vote_rcap 

 

 Edilkamine Marea melding "Stop Fire"

Ga naar beneden 
+2
erwin
Spike318
6 plaatsers
AuteurBericht
Spike318
Pelletje
Pelletje
Spike318


Man Aantal berichten : 34
Leeftijd : 52
Registration date : 07-01-10

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyzo 9 mei 2010 - 21:59

Beste vrienden,

Mijn kachel is zojuist uit gegaan met deze melding. "Stop Fire" Er lagen nochtans pellets in de verbandingshaard.
Mijn toevoerbak was wel bijna leeg. (Tja met zo mooi weer kijkt ge niet alle dagen in de toevoerbak).
Ik heb toch maar een pellet load uitgevoerd alvorens ze terug op te starten. Nu kachel terug opgestart en bolt weer zonder problemen.

Kan natuurlijk mijn eigen fout zijn, door niet tijdig bijvullen van de pellets.
Maar ik vond de melding "Stop Fire" wel een beetje raar.

Daar ik op dit forum al veel hulp heb gekregen, dacht ik, ik stel de vraag gewoon hier.
Alvast bedankt.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyma 10 mei 2010 - 9:21

de melding "stop fire" of "no fire" komt wanneer de temperatuur van de rookgas te laag is, standaard dacht ik indien kleiner dan 60 graden,
oorzaak meestal te weinig pellets of het vuur verstikt door te veel pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyma 10 mei 2010 - 20:14

beste

die "stop fire" zou perfect kunnen doordat je voorraad bak bijna volledig leeg was, bij minder dan 2 kg pellet kan je deze melding al krijgen.
je voorraadbak op tijd bijvullen is de boodschap. Geen paniek je kachel werkt normaal

grts Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: stop fire alarm   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptydi 19 okt 2010 - 9:52

ik heb een edelkamin cherry heb ook het stop fire melding bakje lag vol met pellets en de tank was vol
oorzaak weet ni hoe gaat de foutmelding weg
mvg eddy
Terug naar boven Ga naar beneden
theco
Pellet
Pellet
theco


Vrouw Aantal berichten : 94
Registration date : 31-07-10

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptydi 19 okt 2010 - 12:01

Ik heb een edilkamin funny en inderdaad ook al deze melding gehad.

DIt betekend, dat volgens het geheugen van je kachel, geen pellets meer in de voorraad bak zijn.
Dit komt, omdat hij nooit precies kan weten, hoeveel Kg pellets er nog aanwezig zijn Hij weegt deze namelijk niet maar gaat uit van het aantal omdraaiingen van de aanvoerworm.
Omdat deze omdraaiingen altijd een ander aantal pellets in het bakje gooit, zijn de aanwezige Kg in zijn geheugen niet helemaal correct. (dit is namelijk van diverse factoren afhankelijk, zoals lengte en dikte van de pellets etc)
Zo is het mij in ieder geval uitgelegd geworden.

De foutcode los je op door de 1/0 knop langdurig (5 seconden of zo) ingeduwd te houden.
Dan vul je de kachel bij en vergeet dan niet de 15 kg die je bijvuld in het geheugen te vermelden. (dit is de eerste knop links die je dan moet indrukken)

De kachel zal daarna weer gewoon functioneren.

@ eddy, waarom die van jou dit bij een volle tank doet, weet ik niet, maar gevaarlijk is het niet, alleen vervelend. Hoeveel kg geeft het display nog aan????
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptydi 19 okt 2010 - 12:37

bedankt voor de reactie alvast
het display gaf 15 kg aan verbrandingspot lag over vol
ik heb de technieker gebeld zal horen wat hij zegt
mvg eddy
hou je op de hoogte
Terug naar boven Ga naar beneden
theco
Pellet
Pellet
theco


Vrouw Aantal berichten : 94
Registration date : 31-07-10

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptydi 19 okt 2010 - 12:51

Eddy,

ik vermoed dat hij niet genoeg temperatuur heeft gekregen om de pellets te ontsteken.
Als de pot te vol is, krijgt hij niet genoeg warmte om deze te onstekken, maar hij blijft de pot wel vullen totdat hij in de foutcode slaat.
Haal de pot eens helemaal leeg en start hem dan nogmaals op.
Hier geld denk ik weer hetzelfde als voor de tankinhoud.
Hij vult de pot door een bepaald aantal omdraaiingen van de worm.
Indien hij te veel pellets gooit krijgt hij niet de warmte om te onstekken.
IK zou zelf proberen de aantal pellets in de opstartfase te verkleinen en wel met 1 stap.
Voor jou raad ik nu aan hem nogmaals proberen op te starten en af te wachten wat de leverancier zegt.
Ik ben hier zeer benieuwd na, of mijn redenering klopt.

groet van claudia
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptydi 19 okt 2010 - 23:10

beste de mekanieker is langs geweest en hij heeft de parameter voor de pellets toevoer aangepast
nu zou ze het niet meer mogen doen zei hij we zullen zien tot nu toe brand ze prima
toch alvast zeer tevreden van de service van de dealer toch een pluspunt vind ik
Terug naar boven Ga naar beneden
christ
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 76
Leeftijd : 56
Registration date : 29-01-09

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 9:08

Hallo,

Ik heb een edilkamin iris en heb in de laatste weken ook een paar keer het alarm "sf" gekregen(niet tijdens het opstarten, brande al een paar uur) en zoals bij eddyjocken lag het verbrandingsbakje vol met pellets en was er zeker geen tekort aan pellets in de tank. Ik heb nu ook na dit alles te hebben gelezen de pellet toevoer verhoogt, we zullen zien of het beter is. Het is wel volgens mij begonnen bij een nieuwe lading Mandi pellets die wel veel kleine stukjes bevatten, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

gr.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 15:18

Stop fire kan ook worden weergegeven als het branderbakje schoon geblazen wordt. No fire is meestal dat de kachel niet op temperatuur komt of blijft.
Terug naar boven Ga naar beneden
christ
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 76
Leeftijd : 56
Registration date : 29-01-09

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 17:54

Maar wat zou de oorzaak kunnen zijn als het brandbakje vol met pellets ligt en de kachel uit is met de alarm melding "sf".
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 18:27

Dat ligt denk ik aan de pellets of aan de instellingen.


Laatst aangepast door Rob K op za 21 apr 2012 - 19:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 18:49

Citaat :
Dat lig(ch)t denk ik aan de pellets of aan de instellingen.
of aan de kleur van de auto van de buren....

Christ,

ik begrijp dat je probleem ontstaan is bij een nieuwe partij pellets, branden die verder wel goed of kan het zijn dat de gaatjes van je vuurkorfje verstopt raken bijvoorbeeld door vuile pellets?

Als de kachel gestopt (en afgekoeld) is zijn dan de gaatjes schoon of zit er een korst in waardoor de kachel stopt. Kun je observeren wat er gebeurt als de kachel in storing gaat, krijg je een geluidsalarm of zo?

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 20:05

@ christ

Citaat :
Maar wat zou de oorzaak kunnen zijn als het brandbakje vol met pellets ligt en de kachel uit is met de alarm melding "sf".

in de handleiding staat hierover het volgende:

SF (H3) No fire (verschijnt wanneer het thermokoppel een temperatuur van de rook opmeet die lager is dan de geprogrammeerde waarde, wat wordt geïnterpreteerd als de afwezigheid van een vlam).
De vlam kan afwezig zijn bij:
- afwezigheid van pellets
- te veel pellets hebben de vlam verstikt
- de maxi drukthermostaat maxi is in werking getreden (zeldzaam, dit komt enkel voor bij een te hoge temperatuur van de rookgassen


Ik vermoed dat de vlam verstikt wordt door teveel pellets, oplossing is dus de pellettoevoer verlagen en/of de rookgasventilatorsnelheid verhogen.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
christ
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 76
Leeftijd : 56
Registration date : 29-01-09

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyza 21 apr 2012 - 20:55

@dicktwist :de pellets branden goed maar zijn wel kleiner dan de vorige en de gaatjes zijn niet verstopt, wat er juist gebeurt heb ik nog niet gezien alleen dat het korfje vol met pellets zit en dat er "sf" als alarm gegeven wordt echter wel zonder dat er een geluidssignaal is.

@erwin: Het vuurkorfje zit dan wel vol met pellets maar als ik ze uitgiet is er geen eentje verbrand, ik denk dat er eerder een tekort aan pellets moet zijn zodat er geen vuur meer is en dat de pellets die dan nog in het korfje vallen niet meer ontbranden.

Ik heb nu de pellettoevoer verhoogt (zoals bij eddyjocken)en ga nu zien wat er gebeurt, helpt dat niet zal ik ze eens verlagen en de rookgasventilatorsnelheid verhogen.

gr.
Terug naar boven Ga naar beneden
christ
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 76
Leeftijd : 56
Registration date : 29-01-09

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptydi 24 apr 2012 - 17:57

Nog altijd geen alarm. Verhogen van de pellettoevoer schijnt te werken.

gr.
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 914
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyvr 25 mei 2012 - 15:23

Vochtige pellets kunnen de oorzaak zijn. Het niet correct opwarmen van de verbrander bij het opstarten.
Te snelle toevoer bij het opstarten van pellets

Je hebt in de instellingen toevoer in opstartmodus voor elke stand.
Dan nog eens pellettoevoer in bedrijfsstand.

Dit maakt allemaal verschil.

MVG

rob

_________________
Mcz Aki Hydromatic 18m2
Edilkamin Moon 11KW Te Koop
Pellets: Verschillend onder 4€

12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

Dj-Sets (House)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyvr 25 mei 2012 - 20:36

Wartaal vrees ik, u reageert op een bericht van een maand geleden
groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 914
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Emptyvr 25 mei 2012 - 21:43

@ SS,
Had de datum over het hoofd gezien

In de instellingen zijn er aparte instellingen voor toevoer van pellets bij opstartfase (en dit voor elke stand P1-P5)
en in bedrijfsstand zijn dit nog eens andere waardes voor elke stand (P1-P5)
Te veel toevoer kan verstikken of verstoppen.

Of De pellets waren te vochtig waardoor ze niet goed ontbranden.
Of te weinig pellets.
Of een (korte) stroomonderbreking
Fout in de sensors (sensor zelf) of foute waardes

Deze geven allemaal dezelfde waarschuwing waardoor het edilkaminsysteem zich uitschakelt met STOP FIRE





_________________
Mcz Aki Hydromatic 18m2
Edilkamin Moon 11KW Te Koop
Pellets: Verschillend onder 4€

12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

Dj-Sets (House)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
Gesponsorde inhoud





Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamine Marea melding "Stop Fire"   Edilkamine Marea melding "Stop Fire" Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Edilkamine Marea melding "Stop Fire"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edilkamin logo: melding stop fire
» Tjsierpend geluid van Luch circualtie ventialtor bij edilkamine Marea
» av8647 met funny

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: