van Maggy za mei 22, 2010 2:27 pm
Dit bedrijf, het slachtoffer en zijn naasten ken ik niet persoonlijk. Toch maakt dit ook op mij diepe indruk en ik wens de nabestaanden veel sterkte.
Dit ongeval werpt mij in mijn herinnering terug naar iets wat ik wel van heel nabij heb meegemaakt. Eind jaren '80 had ik een computerbedrijf. Bij mij om de hoek zat een schrijnwerker met gouden handjes. Ongelooflijk wat die man aan moois kon maken van hout. Samen hadden we het idee ontwikkeld directie-bureau's te gaan maken met onzichtbaar erin verwerkte computer, een schrijfgedeelte dat op kon klappen tot beeldscherm, zo ook toegang biedend tot het toetsenbord. Vanaf een gegeven moment kon ik hem niet meer bereiken. Pas maanden later hoorde ik dat hij in een onoplettend ogenblik zijn beide handen had afgezaagd. Hij heeft het wel overleefd maar zal nooit meer zijn vak kunnen uitoefenen en altijd hulpbehoevend blijven.
Mensen, alstublieft, leer van dit soort trieste ongevallen. We worden voortdurend omringd door gevaren van gereedschappen, machines, vuur, verkeer, water en zo meer. En meestal kunnen we verbluffend goed met deze potentiële gevaren omgaan. Maar wees ALTIJD op uw hoede alstublieft.