ervaringen pellinsert 54  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

Nemo100

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
steven
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
pedro
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
krusty
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
Fleur
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
ss
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
jeanhup
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
Philip
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
Annejanne
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 
Maryline
ervaringen pellinsert 54  I_vote_lcapervaringen pellinsert 54  I_voting_barervaringen pellinsert 54  I_vote_rcap 

 

 ervaringen pellinsert 54

Ga naar beneden 
+3
Philip
pedro
steven
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe pellinsert 54 van Edilkamin   ervaringen pellinsert 54  Emptydo jun 04, 2009 7:44 am

Pelletinsert 54 pellbox
De nieuwe pellet inbouwkachel met veel mogelijkheden.  Eenvoudig te installeren.
Deze pellet inbouwkachel is toepasbaar om ruimtes tot tot 190 m3 te verwarmen.

Heeft een vermogen van 8 Kw.

Pelletverbruik is 0,7 Kg/h tot 1,8 kg/h bij een opstart.  Hierdoor heeft deze kachel een automie van 8 uur op full-power tot 21 uur.

Het rendement bedraagt meer dan 90 %

De voorraadkamer heeft een inhoud van 15 kg en de doormeter van de schoorsteen vraagt een doorsnee van slechts 8 cm.

De aansluiting van een schoorsteen is met de ontwikkeling van deze kachel zeer eenvoudig geworden.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptywo sep 16, 2009 1:00 pm

Hallo allemaal,

Al een tijdje volg ik het reilen en zeilen op het forum.

We hebben een pelletinsert 54 van Edilkamin besteld. Deze wordt ingebouwd in onze bestaande schouw (de houtkachel vliegt buiten!).

Plaatsing is voorzien tegen half oktober, de foto's volgen dan wel...

Nu nog op zoek naar goede pellets tegen de winter  Laughing


Mvg,

Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
André
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptydi sep 29, 2009 9:38 pm

Waar is de Pelletinsert 54 te koop in de omgeving van Geraardsbergen
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptydi sep 29, 2009 10:35 pm

André,

Kijk eens bij de verkopers van Edilkamin hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Van 1 van de verkopers in Oost-Vlaanderen ben ik zelf niet meer zeker of ze ook wel Edilkamin nog aanbieden.

Je gaat beter bij een goede verkoper dan bij 1 dicht in de buurt ( kan natuurlijk ook samen gaan)


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
joeri
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: pellinsert 54 is toegekomen   ervaringen pellinsert 54  Emptydo okt 01, 2009 6:01 pm

Hallo,

sinds vandaag heb ik de pellinsert van edilkamin in ons bezit.

Ik had nog enkele vraagjes over de roosters die geplaatst moeten worden.

Moeten deze op een bepaalde plaats zitten en moeten deze op bepaalde afstand zitten van de pelletkachel.

Ik heb kunnen vertalen in de italiaans handleiding die ik er bij heb gekregen dat dit voor de uitlatende lucht en inlatende lucht is.

Het idee van Steven speelt me wel ik zou ze misschien ook zo plaatsen.
Jou bovenste rooster zit waarschijnlijk boven op de uitbouw.

Alvast bedankt

Mvg joeri
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptydo okt 01, 2009 10:50 pm

Idd Joeri,voor alle vragen betreffende deze kachel zal Steven wel 'de man'king zijn die je het beste zal kunnen helpen

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr okt 02, 2009 1:54 pm

Joeri,

Ik heb een nederlandstalige handleiding van een ander pelletinbouw kachel van Edilkamin.

Qua instructies zal dat wel ver hetzelfde zijn.

Registreer, dan kan ik u de handleiding bezorgen.

De 2 grote roosters zet je best onderaan. Je kan ze frontaal plaatsen of aan de zijkanten.

Die roosters zijn er om de kachel van zuurstof te voorzien. Is er bij u een kanalisatie?


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr okt 09, 2009 1:54 pm

Hallo,

Ik heb mijn pellinsert in gang gekregen.

Kan het zijn dat de ventilators nooit stoppen met draaien.
En kan iemand mij een nederlandstalige handleiding bezorgen over het menu van de handleiding.


Groeten joeri
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr okt 09, 2009 6:25 pm

joeri
nee die ventilator blijft steeds draaien dit om overhitting te vermijden
ne als de rookgas extractor die ok blijft draaien
dus hoe harder de kachel brand des te harder de vent blaast

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr okt 09, 2009 7:31 pm

normaal gezien kan je omwentelingen per sec verminderen via de setup.
Dan heb je minder geluid. Geloof mij, na een paar weken hoor je die ventilator niet meer.


Mvg,

Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr okt 09, 2009 7:40 pm

ik hoor hem na 8x branden al niet meer

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza okt 10, 2009 12:28 pm

Steven schreef:
normaal gezien kan je omwentelingen per sec verminderen via de setup.
Dan heb je minder geluid. Geloof mij, na een paar weken hoor je die ventilator niet meer.


Mvg,

Steven

Hoe kan ik dit instellen in de setup dat hij minder omwentelingen maakt.

Ik heb een franse italiaans handleiding gekregen.

en zou graag eentje hebben in het engels of beter nog in het nederlands.

joeri
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza okt 10, 2009 1:44 pm

Joeri1982,

Kan je die handleiding mailen?

Ik heb u via mail die van mijn pellbox bezorgd.

Kan je er mee verder?


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
player
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
player


Man Aantal berichten : 359
Leeftijd : 42
Registration date : 04-02-09

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptydi okt 13, 2009 9:25 pm

Is er ook al een foto'tje beschikbaar?

_________________
Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptywo okt 14, 2009 5:33 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

Ik moet enkel nog de bekleding doen.

Als ik eens tijd heb.

Maar we kunnen ons al verwarmen he.

Mvg joeri
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza okt 24, 2009 3:38 pm

Steven,

nederlandstalige handleiding vertelt niets over ventilatorsnelheden.
Wel over de werking van de afstandbediening, onderhoud, installatie,...

Kachel komt van Goovaerts in Herenthout ( levering + plaatsing is wel zeer goed gedaan. )

Foto's volgen sebiet...

Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza okt 24, 2009 3:48 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Eerste ervaringen   ervaringen pellinsert 54  Emptyza nov 14, 2009 5:19 pm

Mijn schoonouders hebben sinds 2 weken hun Pellbox Insert.
Ze hadden er ongeveer een maand op gewacht.
Het is een compact model en er was nauwelijks breekwerk nodig om het te plaatsen.
We hadden geinformeerd of we voor een luchtkanaal moesten zorgen.
De installateur had gezegd dat enkel aan de voorzijde een rooster nodig was.

De installateur had er compleet geen ervaring mee.
In de verpakking bleek enkel een Italiaanse handleiding te zitten.
Een Nederlandstalige vond ik op deze site.
Er bleek uiteindelijk wel een luchtkanaal nodig in zijkant van schouw voor verluchting van de computer.

Er is een afstandsbediening bij die je kan programmeren. Tot 3 x aan en uit per dag.

De kachel weegt 175 kg en wordt behoorlijk heet aan de voorzijde. Straalt nog warmte als hij al tijdje uit staat.
Bijvullen gebeurt 's morgens voor hij aangezet wordt.
(Terwijl hij brandt is de voorzijde echt veel te heet.)
Het reservoir zit eigenlijk aan de achterzijde, maar je vult het langs voor via een lade die je uitschuift maar die slechts 5 cm hoog is.
Je kan niet zomaar een zak van 15 kg uitgieten. Telkens een paar kg, en die met de hand of een plankje naar achter (in het reservoir) duwen.

Het rendement van zo een kachel is echt wel heel goed.
Met de vroeger hout/kolenkachel werd de schouw warm, zelfs op de bovenverdieping. Dat is nu niet meer het geval.
Als de ruimte niet zo groot is (living + keuken: 110 + 30 m3) is zelfs deze kachel te krachtig (om steeds te laten branden). Hij heeft enkel nog maar op de laagste vermogensstand gestaan, en dan kan je hem na een paar uur uitzetten of het wordt te warm.

De aftandsbediening vermeldt ook voor hoeveel uur er nog brandstof is, maar dan moet je wel aangeven als je bijgevuld hebt.

Voor wie een compact inbouwmodel zoekt is dit een goede keuze.
Voor wie het wat groter mag zijn is een model met een groter en gemakkelijker toegankelijk reservoir wel handiger.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza nov 14, 2009 5:23 pm

De parameters van deze kachel staan ook op het forum.

Mvg,

Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza nov 14, 2009 5:28 pm

André schreef:
Waar is de Pelletinsert 54 te koop in de omgeving van Geraardsbergen

Andre' ben je ook en mattetaart zoals ik ????
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr feb 19, 2010 4:30 pm

ik heb sinds 3 weken eenpellinsert 54 staan zei geeft na een onwillekeurige tijd chek air flow ik heb de plaatser al op de hoogte gebracht maar kan me niet helpen en het fabriek heeft ook niet veel zin om te komen wat moet ik nu doen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyvr feb 19, 2010 5:19 pm

Respen,

Dat zel waarschijnlijk liggen aan de luchtinlaatsensor, stuk of verstopt.
Die zit vanachter aan het toestel. Als je geen verluchtingsrooster hebt kan dit voor problemen zorgen.

Groeten,

Nicky
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptyza feb 20, 2010 4:47 pm

die rooster is er en weerzijde en vooraan de schouw kestens heeft die op 2/2/10 geplaatst en er is nog geen oplossing de invoerder is ook al geweest en die hebben de afstandsbediening geprogrameerd maar ze hebben ze nog eens niet aangestoken ik vroeg ook uitleg over de afstandsbediening daar ik daar niets van ken en moet mijn boekje maar lezen was de uitleg en bij kestens in tienen kennen ze ook niest van de afstandsbediening zeer goede service moet ik zeggen
groeten
Bruno
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: pelletinsert 54   ervaringen pellinsert 54  Emptyma apr 05, 2010 3:56 pm

hallo tom
heb de zelfde had ook hinder van lawaai van ventilator dealer terug hier geweest en heeft deze vermindert
maar heb toch een vraagje na een 6 tal uren branden vervuilt de venster toch redelijk is dat bij jou ook het geval. kampvuur kampvuur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Emptywo apr 07, 2010 12:57 pm

ja, mijin ruit wordt ook redelijk snel zwart, ondanks ik al met verschillende merken pellets gestookt heb.

Ook zijn er intussen al veel interventies geweest van een technieker van Edilkamin (o.a batterij moederbord, ventilator, afsluitkoord,... ) zijn allemaal vervangen geweest.

echt tevreden hierover ben ik niet helemaal, jammer Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





ervaringen pellinsert 54  Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen pellinsert 54    ervaringen pellinsert 54  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ervaringen pellinsert 54
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» pellinsert 54 - opstartprobleem
» Probleem Afstandsbediening Pellinsert 54
» Pellinsert 54 is geplaatst

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: