kenmerken Sideros pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
steven
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
ss
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
kenmerken Sideros pelletkachel I_vote_lcapkenmerken Sideros pelletkachel I_voting_barkenmerken Sideros pelletkachel I_vote_rcap 

 

 kenmerken Sideros pelletkachel

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyma nov 17, 2008 9:13 pm

kenmerken Sideros pelletkachel Gemmini
Gemini:
(deze wordt niet meer gemaakt)
2-7,5kw, reservoir 11kg, verwarmen tot 160m³,
rendement 86%, optie wandthermostaat,
manuele bediening met twee draaiknoppen,
diameter rookgasafvoer 80mm,
pelletverbruik 0,96-1,69kg/u, stroomverbruik: 70-110W,
optie: muurthermostaat met 4 programeerbare momenten,
afmetingen(bxdxh):570x495x895, gewicht: 105kg
kenmerken Sideros pelletkachel Elly9
Elly 9:

3-9kw, reservoir 15kg, verwarmen tot 180m³,
rendement 85%, pelletverbruik 0,7-2,3kg/u,
LCD display, stroomverbruik: 70-110W,
afmetingen(bxdxh):539x553x1007, gewicht:135kg
kenmerken Sideros pelletkachel Elly13
Elly 13:

5-13kw, reservoir 22kg, verwarmen tot 260m³,
rendement 85%, pelletverbruik 1,1-3,8kg/u,
klok met 4 programmeerbare momenten,
stroomverbruik: 70-110W, gewicht:135kg,
afmetingen(bxdxh):604x604x1140, afstandbediening
kenmerken Sideros pelletkachel Ellypoly10
Elly Polly 10:

4-10kw, reservoir 22kg, rendement 89%,
verwarmen tot 250m³ (werkt op pellets, bloempitten en maïs),
afmetingen(bxdxh):660x685x1190, gewicht: 160kg,
afstandsbediening
kenmerken Sideros pelletkachel Discoveryg
Discovery 10:

3-10kw, reservoir 11kg, verwarmen tot 200m³,
rendement 90%, klok met 4 programmeerbare momenten,
verbruik pellets 0,9-2,43kg/u, afstandbediening,
afmetingen(bxdxh):575x525x990, gewicht:105kg
kenmerken Sideros pelletkachel Krystal
Kristal 9:

3,8-9kw, reservoir 11kg, verwarmen tot 185m³,
rendement 90%, gewicht 115kg,
pelletverbruik: 0,96-2,17kg/u, geen afstandsbediening,
manuele bediening met draaiknoppen,
afmetingen(bxdxh):570x495x895


Laatst aangepast door Steven op zo jan 31, 2010 3:09 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptywo okt 07, 2009 11:03 pm

Wij staan op het punt een pelletkachel te kopen...heeft eriemand ervaring met de Discovery Basic 10 van het merk Sideros?

mgv Frans
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydo okt 08, 2009 12:16 am

Casa die colli,

Ik denk niet dat dit merk massaal wordt verkocht of ik vergis mij.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydo okt 08, 2009 9:50 am

nee dat dacht ik ook al..je wet maar nooit.
We woneninitalia zoals je misschien wel zag.....en begevenons net op de pelletkachelmarkt....zijn dus aan he orienteren. Deze kachel was redelijk inhaar prijs voor het aantal Kw. In Nl zag ik hem tussen de 2100 en 2300 euro hier kost ie 1700!! dus da's een aardig verschil. Hier zijn ( itt tot Belgie en NL) pelletkachels aardig ingeburgerd inmiddels en zie ze vaak. We wisten er nog niet zoveel van en zijn dan ook blij met dit forum!!

ciao Frans

www.casadeicolli.com
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4765
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydo okt 08, 2009 10:36 am

Dag Frans,
welkom op het forum!
De pellettkachels zijn idd goedkoper in Italie,zal zoals je zegt wss te maken hebben dat ze al meer ingeburgerd zijn EN dat de meeste gefabriceerd worden bij jullieç
Mooie en interessante site hebben jullie trouwens,mn vrouw was al sebiet helemaal verkocht Laughing

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyza feb 13, 2010 12:14 pm

In ben bezig om een pelletkachel te zoeken en kwam vandaag bij de bouwmarkt een Foco 8,2 Kw kachel tegen die sterk is afgeprijsd.

Zoeken op het internet leverde op dat het gaat om een Sideros Gemini Electromic 8 gaat die onder het merk Foco via bouwmarkten verkocht wordt.

Heeft iemand ervaring met deze kachel, kwaliteit, betrouwbaarheid enz.?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyza feb 13, 2010 12:29 pm

hoi

Heb zelf ook de sideros gimini werkt goed alleen kan je niet zef de parameters verstellen dus inregelen moet je via een instalateur laten doen.
als de kachel is ingeregeld loopt ie vrijwel probleem loos
vind zelf de voorraadbak nogal minimaal
heb zelf een opzetstuk gemaakt kan er 7 kilo meer in.
en heb zelf de muurthermostaat erbij gekocht (werkt perfect)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyza feb 13, 2010 2:03 pm

Bij nadere bestudering en het verkrijgen van de gegevens van de bouwmarkz blijkt het de Sideros Discovery 10 te zijn. Iemand daar ervaring mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyma feb 15, 2010 11:07 am

Zojuist aangeschaft de Foco Discovery Basic 8, is dus een Sideros Discovery Basic 8. Haal hem vrijdag op bij de bouwmarkt voor de helft van de prijs en krijg daarvan 20% terug via de BAFA. Gunstiger dan dit kun je volgens mij geen degelijke kachel kopen inclusief 2 jaar garantie.

Als de kachel binnen is een beetje lakschade spuiten en dan in de garage instoken zodat hij straks reukvrij in de kamer komt. Ervaringen volgen en als er belangstelling is voor de Duitstalige handleiding hoor ik dat graag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyvr feb 19, 2010 7:30 pm

Zoals beloofd de eerste ervaring met de Sideros (Foco) Discovery Basis 8. En steven, als je vind dat dit ergens anders beter tot zijn recht komt, be my guest.

De kachel in de garage (48 m²) geplaats, met een vochtige doek afgenomen, etiketten verwijderd en twee lakbeschadigen bijgespoten.

Vervolgens een halve zak Din+ pellets in het reservoir gedaan, stekker in het stopcontact en op de startknop op het display gedrukt en vol interesse gekeken wat er allemaal zou gebeuren.

De kachel begint met de startprocedure, de worm vult de vuurkorf en de gloeikaars begint te verhitten. Na enige tijd onstaat er ontbranding en dan vult de worm de vuurkorf en gaat het vuur even uit en volgt de automatische 2e onsteking. Hierna brandt de kachel en komt in de stabilisatiefase.

Na een vijf minuten brandt de kachel dan en in een uurtje tijd is de garage van 6° opgewarmd tot 18°, de garage is matig ge-isoleerd. De ruit is zo goed als schoon, de pellets verbranden compleet en het geluid valt alleszins mee.

Ik ben enthousiast en zie er naar uit de kachel straks in de kamer te gaan plaatsen en ik geloof niet dat ik voor € 800,= een slechte koop gedaan heb
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Sideros   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydi sep 28, 2010 11:03 am

Mijnheer, ikzelf heb een Sideros (Gemini ) ben er wel tevreden over,maar nu begint hij te piepen,dan doe ik hem uit en steek hem weer aan en het is gedaan .Wat zou dat kunnen zij ,met dank .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Verkooppunt van Sideros   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydi sep 28, 2010 11:11 am

Kan er mij iemand zeggen waar er een verdeler is van het merk SIDEROS pelletkachels Vriendelijke groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydi sep 28, 2010 11:16 am

VERKOOPPUNTEN SIDEROS

West-Vlaanderen:
Edelflam, Oostende

Luxemburg:
ABSA Energies, Halma

Waals-Brabant:
LG Engineering, Grez-Doiceau

Henegouwen:
Erre Flam, Bernissart

Limburg:
Kopersnet, Neerpelt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydo sep 30, 2010 7:42 pm

hallo de hoofdverdeler zit in overpelt waar juist weet ik niet , kopersnet is een verkooppunt ,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptydo sep 30, 2010 7:44 pm

vrienden van ons hebben ook een sideros en zijn er heel blij mee , ze staat in een varanda en het is er 22° supper ... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Aan koka42 waar kocht U die Sideros Genini   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyvr okt 01, 2010 11:22 am

koka42 schreef:
hoi

Heb zelf ook de sideros gimini werkt goed alleen kan je niet zef de parameters verstellen dus inregelen moet je via een instalateur laten doen.
als de kachel is ingeregeld loopt ie vrijwel probleem loos
vind zelf de voorraadbak nogal minimaal
heb zelf een opzetstuk gemaakt kan er 7 kilo meer in.
en heb zelf de muurthermostaat erbij gekocht (werkt perfect)
Mag ik vragen waar hebt U die Sideros Genini aangekocht ? Stefaan1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Sideros Genini pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyvr okt 01, 2010 11:29 am

IKzelf heb mijn kachel aangekocht in Oostende maar ben niet tevreden over de sevies hij is nog in garantie en de verkoper ziet mij niet meer staan !Kan iemant mij soms een ander verkooppunt aanwijzen en de gebruiksaanwijzing in het vlaams . Met dank voor de reaktie
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyvr okt 01, 2010 11:31 am

waarschijnlijk deze

Terracotta Tegelkachels
Contactpersoon: Kerkhofs Davy

Kattestraat 5, 3900 Overpelt

GSM 0032 477 269 406
Email davy.kerkhofs1@telenet.be
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyvr okt 01, 2010 11:39 am

Hier een mooi filmken van deze firma

https://www.youtube.com/watch?v=qRrvOePZcYY
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Sideros kachels   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyza okt 02, 2010 9:57 am

Aan Krusty
Bedankt voor de inlichtingen; Zal zeker eens kontakt opnemen met dewuste persoon Stefaan1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: pellet Sideros Genini   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyma okt 25, 2010 10:43 am

Kan er iemand zeggen hoelang de ontsteking (gloeielement) van zo een kachel meegaat ? Hagt dat af van het aantal keren opnieuw starten of het aantal uren branden ? Die kaars zit dan ook dicht bij het vuur !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Emptyma okt 25, 2010 12:24 pm

Jaren volgens mij, als je met een diesel rijdt is dat vergelijkbaar denk ik (gloeibougie)...
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





kenmerken Sideros pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: kenmerken Sideros pelletkachel   kenmerken Sideros pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
kenmerken Sideros pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verkooppunten Sideros pelletkachel
» kenmerken SHT cv-pelletkachel
» kenmerken Harman pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Sideros-
Ga naar: