thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 27 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_lcapthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_voting_barthermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyza nov 27, 2010 11:32 pm

spartherm schreef:
HOi forumleden,
vandaag de thermokachel enorm gebruikt. Zit aan een verbruik van 30kg vandaag.

Als ik mijn verbruik bekijk van midden september, oktober en nu november denk ik dat wanneer we weeral zo en winter krijgen ik een dagverbruik ga hebben van een 45 kg op één dag.

dit ter info

spartherm



vindt ik ook prijzig sparthem en dan nog zonder je sanitair water te verwarmen ,over hoeveel m3 verwarm je daar dan mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 8:30 pm

@ Fleur,

Ik vind dat nog niet zo prijzig.

Veertien dagen geleden deed ik het met 18 kg pellets.

Vandaag 29 november heb ik om 20h15 reeds 16 uur gestookt of een gemiddelde van 2,25 kg per uur.
Er staat tijdens de dag gemiddelde 4 radiatoren in werking
Nu 's avonds zelfs 6 stuks.
Hier is dus WEL OOK het sanitair warm water bij.

Nog 3 uurtjes te gaan - ik denk vandaag uit te komen op 40 a 45 kg.

Vraagje Fleur : hoeveel liter stookolie heb je vandaag verbruikt ? Enig idee !!!

Ik weet dat ik in een wintermaand bij ons 1000 liter stookolie verbruik. Jaarbasis 3500 liter stookolie.
Dus ik klaag niet hoor.
Soms hoor ik wel de CV aanspringen indien de thermokachel het niet aankan.

Gr,
spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 8:58 pm

spartherm schreef:
@ Fleur,

Ik vind dat nog niet zo prijzig.

Veertien dagen geleden deed ik het met 18 kg pellets.

Vandaag 29 november heb ik om 20h15 reeds 16 uur gestookt of een gemiddelde van 2,25 kg per uur.
Er staat tijdens de dag gemiddelde 4 radiatoren in werking
Nu 's avonds zelfs 6 stuks.
Hier is dus WEL OOK het sanitair warm water bij.

Nog 3 uurtjes te gaan - ik denk vandaag uit te komen op 40 a 45 kg.

Vraagje Fleur : hoeveel liter stookolie heb je vandaag verbruikt ? Enig idee !!!


Ik weet dat ik in een wintermaand bij ons 1000 liter stookolie verbruik. Jaarbasis 3500 liter stookolie.
Dus ik klaag niet hoor.
Soms hoor ik wel de CV aanspringen indien de thermokachel het niet aankan.

Gr,
spartherm




stookolie heb ik niet spartherm,vroeger stond hier ALLES op elektriciteit

nu verwarm ik uitsluitend op pellets (nu ook veranda ,vroerger niet) ,200 kubiek met 20 kg/18uur ----24° (veranda wordt afgesloten om 19.00h)
water wordt verwarmd met elektrische boiler /uitsluitend op nachttarief



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 10:07 pm

@ Fleur

bij mij is het ongeveer 700 m3. Wel niet alle kamers worden verwarmd.
Doordat er kinderen zijn komen alle kamers wel aan de beurt gedurende enkele uren.

Dus ik denk dat het verbruik dus eigenlijk nog niet zo slecht is.

spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 10:22 pm

spartherm schreef:
@ Fleur

bij mij is het ongeveer 700 m3. Wel niet alle kamers worden verwarmd.
Doordat er kinderen zijn komen alle kamers wel aan de beurt gedurende enkele uren.

Dus ik denk dat het verbruik dus eigenlijk nog niet zo slecht is.

spartherm



ja,nu vertel je alles spartherm,700m3
had jij dit hier al ergens vermeld of heb ik erover gelezen,
nu zal ik maar zwijgen ..denk ik Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 10:41 pm

@ fleur,

ter info.

ik had voorheen een pelletkachel die enkel de woonkamer/living verwarmde samen met de keuken (200 m3) verbruik op jaarbasis 3000 kg pellets (vanaf 7 tot 23h00)

gr

spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 10:53 pm

spartherm schreef:
@ fleur,

ter info.

ik had voorheen een pelletkachel die enkel de woonkamer/living verwarmde samen met de keuken (200 m3) verbruik op jaarbasis 3000 kg pellets (vanaf 7 tot 23h00)

gr

spartherm


zoals hier dan ,ik zit ook met dergelijk verbruik per jaar ,maar het is zo moeilijk te vergelijken met anderen ,er spelen tientallen elementen mee wat je verbruik beinvloed ,het is zelfs moeilijk om appelen en appelen te vergelijken als je begrijpt wat ik bedoel en ik kan heel goed begrijpen dat nieuwelingen die op het forum terechtkomen moeilijk een beslissing kunnen nemen met wat ze hier voorgeschoteld krijgen.


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 11:11 pm

@ Fleur,

ik denk dat iedereen die een Cv op stookolie heeft en exact zijn verbruik in liters zou weten per dag je versteld zou staan.

Ik ben zeker dat ze niet toekomen met 10 liter stookolie met deze temperaturen.

spartherm,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma nov 29, 2010 11:18 pm

@ fleur,

als we deze temperaturen aanhouden gelijk vorig jaar heb ik maar een bereik met 1 ton pellets slechts 22 dagen !!

Ik zal het wel zien op het einde van het stookseizoen. Dat zie ik pas de besparing.

Tot nu toe tevreden met mijn thermoke.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptydo dec 02, 2010 12:24 pm

Hoi

hier nog wat meer info ivm het verbruik.

Heb hem afgelopen nacht 24 uur laten branden. Zodat de woning niet afkoeld bij een buitentemperatuur van -7°.
Enkel 3 kleine radiators hebben beperkt opengestaan met een thermostatische kraan.
Temperatuur in de woonkamer bleef op 19° graden hangen omdat het toestel daar staat.

Vebruik in totaal op 24 uur : 52 kg.
Gemiddelde op 24 uur is dat : 2,16 kg.
Gedurende de nacht was dit op 5 uurtjes maar gemiddeld 1,2 kg.

14 dagen geleden wat dit (7-23 uur) slechts 18 kg.
Natuurlijk heeft de CV ook nog gedraaid omdat deze gecombineerd is en de grote pieken opvangt.

Dit ter info.
Vraagje kunnen andere thermo gebruikers ook hun ervaringen en verbruik kenbaar maken voor de forumleden.

Inhoud woning +- 700 m3 (eerste verdieping is de helft kamer en de andere helft zolder. Zolder is NIET meegerekend)

gr
spartherm,


Laatst aangepast door spartherm op do dec 02, 2010 1:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : nog meer info op verzoek van Fleur)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptydo dec 02, 2010 12:47 pm

spartherm

zou het niet interressant zijn het aantal m3 wat verwarmd wordt aan te geven bij het vermelden van het verbruik .
ik vergelijk altijd met de situatie hier en dat heeft een beter beeld van hoe het bij een ander is (of toch ongeveer)want isolatie en nog zovele andere faktoren spelen een rol in het volledige plaatje.



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr dec 03, 2010 10:11 am

Hoi forumleden,

ik heb de indruk dat voorbije nacht mijn thermo die ik heb laten branden bij een buitentemperatuur van -7° goed zijn best heeft gedaan.

Nu in de voormiddag staan er 4 radiatoren afwisselend aan. Hij heeft het moeilijk op dit ogenblik omdat te kunnen volgen. Telkens zijn er pieken van koud water.

Voormij voldoende bewijs en nogmaals de bevestiging dat je best werkt met een buffer. Dat zal voor de zomer zijn.

gevens over mijn woning en radiatoren staat hierboven.
Verbruik voorbij 24 uur : 52 kg. pellets.

gr

spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr dec 03, 2010 6:19 pm

Spartherm,

Ik vindt het een eigenaardig systeem zoals je het beschrijft, met de radiatoren die afwisselend aan gaan, met de logische pieken tot gevolg.
Waarom geen continu systeem met thermostatische kranen?
Weet dat een buffer ideaal is, wanneer je ketel/kachel meer warmte geeft in vol vermogen, dan je op dat moment kwijt kan, waardoor je de overschot van die warmte gaat bufferen.
Als je nu ziet dat je kachel niet kan volgen, gaat een buffer daar ook niet aan helpen.
In de tussenseizoenen zal er wel meer aan hebben, omdat je dan aangaf dat de ketel voortdurend moet aan/uit schakelen.

Vraagje: heb jij een thermisch mixventiel tussen je systeem, waardoor je een minimum van 60°C over je kachel stuurt?? Lagere temperaturen water over een CV-hout of pelletketel sturen, is niet aan te raden, aangezien je dan slechtere verbranding krijgt, met veel rotzooi tot gevolg.

Hier met de pellet-hout combi-CV ketel met daaraan 2000L buffer moeten we hem met stukhout 2 maal vullen per dag, waarna hij de buffer warm stookt.
We hebben nog niet continu gestookt met pellets, dus daar kan ik je niet zeggen hoeveel verbruik we dan hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr dec 03, 2010 7:33 pm

Hier iets meer dan 500m3 te verwarmen. Ik zit de laatste dagen ook boven de 30kg hoor.

Nu is het wel zo dat de pelletkachel je meer aanzet om te isoleren en na te denken over rationeel verwarmen. Je ziet wat je verbruikt, wat niet is met bijv. gas. Hetzelfde met zonnepanelen, je wordt bewuster van wat 1 KW/u eigenlijk is.


_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyzo dec 05, 2010 2:09 pm

@ Block

Inderdaad ik ben het volledig met U eens. Je ziet wat je verbruikt.

Als je weet dat je ook 30 kg verbruikt aan pellets weet je dat het overeenstemt met 15 liter stookolie zou zijn.
Met een thermokachel met beperkte buffers zie je inderdaad zelf wat je verbruik aangezien je hem dagelijks vult.

Mensen die nu stoken met stookolie zouden verwonderd zijn moesten ze juist kunnen meten wat ze op één dag verbruiken.
Met temperaturen tussen -10 en het vriespunt ben ik zeker dat ze er met 15 liter per dag niet vanaf komen. Ok elke woning is anders en er zijn een hoop parameters die meespelen en je verbruik bepalen.
spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyzo dec 05, 2010 2:41 pm

11221 schreef:
Spartherm,

Vraagje: heb jij een thermisch mixventiel tussen je systeem, waardoor je een minimum van 60°C over je kachel stuurt?? Lagere temperaturen water over een CV-hout of pelletketel sturen, is niet aan te raden, aangezien je dan slechtere verbranding krijgt, met veel rotzooi tot gevolg.

@ 11221

Ik weet wat je bedoelt met een thermisch mixventiel. Dat is een oplossing voor veel gevallen. Maar nu niet.
Mijn thermo is in lijn gekoppeld met mijn CV installatie. als ik dat zou installeren ga ik net mijn CV stookolie installatie meer werk laten verrichten en dat is niet de bedoeling.
Meer info over mijn installatie heb ik je gestuurd via PM

bedankt voor de reactie en het meedenken,

gr
spartherm,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyzo dec 05, 2010 10:55 pm

ik vind dat verbruik perfect verantwoord. met mijn edilkamin marea verbruik ik momenteel ook ca. 30 kg per etmaal en dan ben ik zeker van dat ik het niet zo warm heb als jullie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr dec 10, 2010 10:33 pm

hoi Forumleden,

mijn verbruik met een temperatuur van 5° graden buiten in vergelijking met -7 van de afgelopen dagen is gedaald naar iets minder dan 30 kg per dag (7-22h30)

Dit ter info

spartherm,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr dec 31, 2010 2:20 pm

Even over mijn verbruik

van augustus 2010 tot 21/11/2010 verbruik 1300 kg pellets
van augustus 2010 tot 31/12/2010 verbruik 2670 kg pellets

Vanaf 21/11/2010 tot vandaag 31/12/2010 een zeer goede winter al gekend met vriestemperaturen en veel sneeuw.

Ik heb een piek gekend van 52 kg op één dag (24/24 uur)

Daarbuiten verbruik ik ook nog stookolie omdat mijn thermo gecombineerd is met mijn CV.
Ik zal later even mijn stookolie verbruik meten en kenbaar maken.

Wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer de boiler voor sanitair warm water heel veel energie vergt om deze op te warmen.

Als deze warmte vraagt staat hij steeds goed te branden.

spartherm,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptydo jan 06, 2011 11:40 pm

Hoi leden,

ik heb er eindelijk ook eens werk van gemaakt om te kijken hoeveel stookolie ik verbruikt heb in combinatie met mijn thermokachel.

Zoals iedereen wel zal weten rekenen wordt 2 kg pellets gelijkgesteld met 1 liter stookolie

verbruik 21/11/2010 tot 06/01/2011 = 1575 kg.
Stookolie over dezelfde periode = 350 liter

Periode = 67 kalenderdagen
gelukkig heb ik een paar keer scherp kunnen inkopen mij Makro.
maar als ik de prijzen lees die vandaag van toepassing zijn op pellets (bijna 4 euro) weet ik niet hoe ze aan besparingen komen van 40 a 50% waarmee geadverteerd wordt.

gr

spartherm
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32091
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptydo jan 06, 2011 11:49 pm

spartherm schreef:
Hoi leden,

ik heb er eindelijk ook eens werk van gemaakt om te kijken hoeveel stookolie ik verbruikt heb in combinatie met mijn thermokachel.

Zoals iedereen wel zal weten rekenen wordt 2 kg pellets gelijkgesteld met 1 liter stookolie

verbruik 21/11/2010 tot 06/01/2011 = 1575 kg.
Stookolie over dezelfde periode = 350 liter

Periode = 67 kalenderdagen
gelukkig heb ik een paar keer scherp kunnen inkopen mij Makro.
maar als ik de prijzen lees die vandaag van toepassing zijn op pellets (bijna 4 euro) weet ik niet hoe ze aan besparingen komen van 40 a 50% waarmee geadverteerd wordt.

gr

spartherm

die besparingen moet je met een korrel zout nemen
hoeveel zou je zonder pellets verbruikt hebben aan stookolie

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr jan 07, 2011 12:03 am

erwin,

vorig jaar verbruikt (durf het bijna niet zeggen)

3800 liter stookolie en 2500 kilogram pellets en dan spreek ik nog niet van elektriciteit.

Mijn huidig verbruik aan pellets is vanaf aug. 2010 tot vandaag 6/01/2010 = 2900 kg.
thermo geinstalleerd midden aug/2010
stookolieverbruik van midden mei 2010 tot vandaag 6/01/2011 = 1050 liter.

sind ik de thermo heb ben je meer aktief bezig met energie. Je kiepert namelijk zelf de zakjes erin. anders is het maar draaien aan de knop en op het einde van het seizoen ken je je verbruik.

Ik heb vastgesteld dat er enorm veel energie gaat naar het verwarmen van je boiler.

Met 2 kinderen van 19 en 22 jaar die meer wat wat anders bezig zijn dan met energie is het verwarmen van water een dure aangelegenheid. Ik zeg dikwijls tegen mijn kinderen dat het "Luxe pony's zijn"

gr

spartherm,
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32091
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyvr jan 07, 2011 12:18 am

spartherm schreef:
erwin,

vorig jaar verbruikt (durf het bijna niet zeggen)

3800 liter stookolie en 2500 kilogram pellets en dan spreek ik nog niet van elektriciteit.

Mijn huidig verbruik aan pellets is vanaf aug. 2010 tot vandaag 6/01/2010 = 2900 kg.
thermo geinstalleerd midden aug/2010
stookolieverbruik van midden mei 2010 tot vandaag 6/01/2011 = 1050 liter.

sind ik de thermo heb ben je meer aktief bezig met energie. Je kiepert namelijk zelf de zakjes erin. anders is het maar draaien aan de knop en op het einde van het seizoen ken je je verbruik.

Ik heb vastgesteld dat er enorm veel energie gaat naar het verwarmen van je boiler.

Met 2 kinderen van 19 en 22 jaar die meer wat wat anders bezig zijn dan met energie is het verwarmen van water een dure aangelegenheid. Ik zeg dikwijls tegen mijn kinderen dat het "Luxe pony's zijn"

gr

spartherm,

laat de kids dan met de zakjes sleuren klop

het juiste vergelijk kan je maar op jaartotaal maken
maar langs andere kant was de winter dan weer veel strenger dit jaar ook he

maar neem dat je nog tot mei 750 liter stookolie nodig hebt dus totaal jaar 1800 liter, dan spaar je tov vorig zachter jaar nog 2000 liter

omgerekend 1400 euro
daarvoor heb je 6-7 ton pellets dan weer

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptyma maa 21, 2011 11:05 am

Hallo,

k'ben sterk geïnteresseerd in dergelijke thermokachel. Dit is toch degelijk een kachel waarmee je je water van de radiatoren kunt opwarmen, en dat de brander/kachel in het woongedeelte staat?
Zijn er speciale sites , meken die je mij kunt aanraden? Kunnen jullie richtpro-ijzen geven van dergelijk installatie? Waarom is een buffervat eigenlijk nodig?
zoals je ziet heb ik nog heel veel vragen voor ik een beslissing neem
.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Emptydo dec 01, 2011 8:31 pm

Hoi Forumleden,

ik ben een hele tijd niet meer aktief geweest op het forum.

Maar ik geef hier nogmaals meer informatie over mijn thermo.
Ik herhaal even voor de nieuwe bezoekers
Thermokachel Edilkamin 16 Kw. waarvan 14 Kw naar het warm water gaat.

Afgelopen winter 2010-2011 totaal verbruikt 5500 kg pellets en 1250 liter stookolie voor een woning van 700 m3 (strenge winter geweest) De thermokachel was gecombineer met een CV stookolieinstallatie.

Dus ik ben tevreden maar nog niet helemaal.

Ik heb begin november 2011 een buffer laten installeren van 500 liter. Mijn stookolieinstallatie heb ik laten staan maar zo laten installeren dat ik hem in geval van nood met een druk op de knop kan opstarten.
Nu verwarmt ofwel mijn stookolieketel (buiten gebruik gezet natuurlijk) of mijn thermokachel de buffer van 500 liter.

Even ook nog meegeven voorheen was mijn stookolieverbruik 4000 liter per jaar.

Ik ben een gelukkig thermokachelgebruiker nu ik geen liter stookolie meer verbruik.

gr spartherm,

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line   thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
thermolachel - hydro kachel Edilkamin Evolutions Line
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» EdilKamin : Top Line - Evolution Line
» ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel
» hydro kachel + gas

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Pellet CV ketels + branders :: Pelletketels algemeen-
Ga naar: