externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 33 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
steven
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
pedro
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
krusty
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
Fleur
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
ss
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
jeanhup
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
Philip
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
Annejanne
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 
Maryline
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 I_vote_rcap 

 

 aanzuigen verbrandingslucht

Ga naar beneden 
+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 3:51 pm

een soort verluchting dan, zoals in een badkamer?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32128
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 4:00 pm

ja een roostertje vlak achter de kachel

in mijn handleiding staat hierover volgende:

LUCHTINLAAT
Achteraan de kachel moet absoluut een luchtinlaatopening naar buiten toe worden voorzien, met een oppervlakte van minstens 80 cm², waardoor er zeker genoeg lucht naar de kachel wordt gevoerd voor de verbranding.
Men kan de opening ook voorzien door een rechtstreekse verbinding naar buiten via een verlengstuk op de stalen buis met een diameter van 4 cm.


dus ofwel met een buis, ofwel een roostertje plaatsen
achter de kachel

de koude stroom zit dan achter de kachel, tussen roostertje muur en rooster kachel, en dan merk je er niets meer van denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 4:47 pm

Ja dan is dat waarschijnlijk de beste oplossing voor mij. Dankje om mee te denken Smile

Groetjes Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 4:47 pm

Erwin, da's geen goed idee !
Als de dampkap gaat werken wordt er altijd gezocht naar gelijkheid van drukken en zal door die gemaakte opening koude lucht de kamer ingetrokken worden en niet "achter de kachel" blijven.
Dus ... buis naar buiten.
Kristel, als dat stuk buis los staat van het rooster heeft het geen enkel nut om op het rooster te koppelen naar een andere buis. er zal nog steeds lucht uit de kamer aangezogen worden !
Koppelen op de aanzuigbuis (als die er is) en anders niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 5:05 pm

hobbymachine schreef:
Erwin, da's geen goed idee !
Als de dampkap gaat werken wordt er altijd gezocht naar gelijkheid van drukken en zal door die gemaakte opening koude lucht de kamer ingetrokken worden en niet "achter de kachel" blijven.
Dus ... buis naar buiten.
Kristel, als dat stuk buis los staat van het rooster heeft het geen enkel nut om op het rooster te koppelen naar een andere buis. er zal nog steeds lucht uit de kamer aangezogen worden !
Koppelen op de aanzuigbuis (als die er is) en anders niet.

inderdaad koppelen op de buis
da gewoon roosterke is niet goed

mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 5:21 pm

Wellicht een tip : ik heb aan mijn luchtinlaatbuisje aan de kachel in plaats van buizen een stuk stofzuigerslang gemaakt (wel een slang met wat grotere diameter, in mijn geval van een bouwstofzuiger). Deze slang gaat door de vloer naar beneden en zuigt uit de onderliggende schuur (wij wonen boven). Je hoeft dan niet moeilijk te installeren met buizen/pijpen. Je bent met een slang erg flexibel
Als je kachel de mogelijkheid heeft om extern aan te zuigen : mijn mening is : altijd doen!! Je staat anders je juist opgewarmde lucht te gebruiken voor verbranding en je jaagt deze zo door de schoorsteen naar buiten. Zonde! Vooral tijdens het stoppen van de kachel en de nakoelfase koelde voorheen bij mij de kamer weer heel erg af.
Sinds wij de luchtaanzuig van extern laten komen, blijft het veel aangenamer in huis en die hinderlijke trek zijn wij ook kwijt.
Door allerlei kiertjes en gaatjes komt er heus wel voldoende verse lucht in huis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 5:51 pm

Het probleem is dat het op mijn kachel niet echt voorzien is, ik heb een buis in de kachel, ongeveer 35 mm, in een ruimte waar nog vanalles zit, dit alles is afgesloten door een rooster, te vergelijken met een metalen dampkapfilter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:08 pm

kristel schreef:
Het probleem is dat het op mijn kachel niet echt voorzien is, ik heb een buis in de kachel, ongeveer 35 mm, in een ruimte waar nog vanalles zit, dit alles is afgesloten door een rooster, te vergelijken met een metalen dampkapfilter.

als je dit roosterke niet kan verwijderen kan je met een klokboor een gat boren in dit rooster waar je buis zit
zodat je buis vrijkomt en kunt aansluiten
ik heb ook kanalen geplaatst omdat dit een eindje van de buitenmuur is
maar op het laatste hangt er ook een zwarte flex in pvc aan
kwestie als we eens de kachel verplaatsen om te kuisen dit gemakkelijker is
de zwarte flex komt van een doe het zelf zaak en is eigelijk gewone tuinvijverdarm spiraal gelijk een stofzuiger diameter 5O
MVG JL


Laatst aangepast door jl op vr nov 26, 2010 6:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:09 pm

Bij mij zitten er aan de achterkant van de kachel ook roostertjes, maar deze zijn demontabel.
Anders met de gatenzaag even een gaatje maken door het rooster, zoals jl ook al aangeeft, en hierdoor de buis/pijp/slang heen leiden, is dit geen optie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:28 pm

Ja dat is een optie, maar de buis die in de kachel zit is een soort metaal, gietijzer of plaatstaal, weet ik niet juist dus een pvc buis hierop is niet zo'n goed idee denk ik. Het rooster kan ik er af nemen dat is geen probleem en een gat erin maken moet ook nog wel lukken. Ik kan ook eventueel door de vloer boren, daar onder is er een kruipkelder, waar het deurtje meestal openstaat en de opening die ik zou maken zou vlakbij die deur zijn dus genoeg zuivere lucht, andere optie is een gat door de muur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:33 pm

Waarom zou een pvc buisje over het staal schuiven een probleem opleveren?
Bij mijn kachel zit er aan de buitenzijde fabrieksaf een metalen pijpje voor externe luchttoevoer. Als je de zijpanelen van de kachel wegneemt, zie je ook dat er aan dit metalen pijpje verbonden een kunststof slang zit die naar de aanzuigmond van het branderhuis voert. Moet dus denk ik geen probleem zijn om er een stuk kunststof/pvc aan te plaatsen.
Als ik jou was, zou ik opteren voor aanzuig uit de kruipruimte. Je lucht is in de meeste gevallen dan warmer en droger dan buitenlucht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:41 pm

mag dat wel gaten boren in kachels die nog in de garantie-periode vallen ????? klop
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:45 pm

Ja misschien is pvc geen probleem want het zuigt de koude lucht aan.

Het is natuurlijk niet echt in de kachel, het is in het rooster maar ik moet dat eerst vragen aan de installateur voor ik zoiets onderneem, stel dat men garantie zou vervallen??

Stel dat de hele onderneming geen oplossing zou brengen kan ik misschien wel zo'n nieuw rooster bestellen.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:46 pm

Aan Fleur:
Tuurlijk mag dat, het is toch jouw kachel?
Je moet je alleen afvragen of je garantie dan nog geldig is.

Aan Kristel:
Kun je het rooster er niet gewoon helemaal uit laten, of is dit dan een te groot gat aan de achterzijde?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:49 pm

rmcsmt schreef:
Bij mij zitten er aan de achterkant van de kachel ook roostertjes, maar deze zijn demontabel.
Anders met de gatenzaag even een gaatje maken door het rooster, zoals jl ook al aangeeft, en hierdoor de buis/pijp/slang heen leiden, is dit geen optie?

Heb jij het dan ook zo opgelost zodat je externe lucht kan aanvoeren?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:52 pm

rmcsmt schreef:
Aan Fleur:
Tuurlijk mag dat, het is toch jouw kachel?
Je moet je alleen afvragen of je garantie dan nog geldig is.

Aan Kristel:
Kun je het rooster er niet gewoon helemaal uit laten, of is dit dan een te groot gat aan de achterzijde?

Het is een rooster van 30 cm op 25 cm dus vrij groot om zomaar open te laten, wat ik wel kan doen is het eerst zo proberen en kijken of het al dan niet effect heeft, indien wel, maak ik een gat in het rooster, helpt het niet dan heb ik enkel een buis gekocht en een verloren gat geboord in mijn vloer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:53 pm

rmcsmt schreef:
Aan Fleur:
Tuurlijk mag dat, het is toch jouw kachel?
Je moet je alleen afvragen of je garantie dan nog geldig is.

Aan Kristel:
Kun je het rooster er niet gewoon helemaal uit laten, of is dit dan een te groot gat aan de achterzijde?



je mag natuurlijk vanalles doen met je kachel want je hebt die betaald ,maar in de garantie-periode weet ik nog zo zeker niet niet goed niet goed
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 6:57 pm

kristel schreef:
rmcsmt schreef:
Aan Fleur:
Tuurlijk mag dat, het is toch jouw kachel?
Je moet je alleen afvragen of je garantie dan nog geldig is.

Aan Kristel:
Kun je het rooster er niet gewoon helemaal uit laten, of is dit dan een te groot gat aan de achterzijde?

Het is een rooster van 30 cm op 25 cm dus vrij groot om zomaar open te laten, wat ik wel kan doen is het eerst zo proberen en kijken of het al dan niet effect heeft, indien wel, maak ik een gat in het rooster, helpt het niet dan heb ik enkel een buis gekocht en een verloren gat geboord in mijn vloer.

als je de rooster kan verwijderen dan is het zeker geen probleem om deze aan te sluiten je moet dan niet boren
aangezien het aan de achterzijde is zie je dit toch niet
en ja gewoon door de grond naar de kruipkelder kun maar zo gemakkelijk zijn
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 7:26 pm

Bij mijn kachel is er vanuit fabriek al voorzien van mogelijkheid tot externe luchttoevoer. Dus voor mij was het slechts aansluiten van een verloopstukje PVC naar de slang, gaatje in de vloer en zuigen vanuit de schuur.
Als het bij jou een rooster is van 25 bij 30, zou ik zeker doen zoals jl aangeeft: rooster verwijderen, want het zit toch aan de achterzijde en dus buiten het zicht. De kans dat er iets of iemand van achteren uit de kachel in zal steken en de boel zal beschadigen is nihil.
Mocht je uiteindelijk toch niet tevreden zijn met de externe luchttoevoer, dan verwijder je de slang/pijp en schroef je het roostertje weer terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 7:40 pm

weet eigenlijk iemand de juiste bedoeling van het aanzuigen van verbrandingslucht bij een kachel met rooster,fabriekanten die deze montage handhaven zullen ook wel hun redenen hebben,misschien eens naar italy bellen,of weet ann daar een verklaring voor,mijn thermorossi heeft zo n rooster en ik heb er helemaal geen lawaai nog last van study


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 7:50 pm

Lawaai heb ik er niet echt van, maar wel die koude stroom, wel nog maar sinds het kouder is, daarvoor heb ik er niets van gemerkt. Had daarstraks tijdens het kuisen van men kachel de CV even aangezet en dan was die koude stroom verdwenen. Maar inderdaad Fleur er is misschien wel een reden voor. Ik heb ook mail gestuurd naar men installateur en zal horen wat die er van zegt.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 7:57 pm

Ja Fleur, de funktie van het rooster is eigenlijk dubbel :
- de kachel trekt alle lucht langsdaar, dus ook de lucht die langs de warmtewisselaar stroomt en naar de kamer wordt gevoerd
- maar ook de verbrandingslucht
wil je het aanzuigen van relatief grote onreinheden (een muis scratch ) beletten dan laat je dat rooster er beter opstaan.
Meestal laten fabrikanten de buis voor de verbrandingslucht niet buiten dit rooster komen om dr "strakheid" van het design niet te verprutsen. Het rooster lichtelijk aanpassen misdoet niks tegen garantievoorwaarden maar zoals Kristel al zei ... koop een tweede rooster en laat dat ongewijzigd zodat een stap terug steeds mogelijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 8:00 pm

ik denk dat u het heel goed uitlegt, hobbymachine
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 8:05 pm

hobbymachine schreef:
Ja Fleur, de funktie van het rooster is eigenlijk dubbel :
- de kachel trekt alle lucht langsdaar, dus ook de lucht die langs de warmtewisselaar stroomt en naar de kamer wordt gevoerd
- maar ook de verbrandingslucht
wil je het aanzuigen van relatief grote onreinheden (een muis scratch ) beletten dan laat je dat rooster er beter opstaan.
Meestal laten fabrikanten de buis voor de verbrandingslucht niet buiten dit rooster komen om dr "strakheid" van het design niet te verprutsen. Het rooster lichtelijk aanpassen misdoet niks tegen garantievoorwaarden maar zoals Kristel al zei ... koop een tweede rooster en laat dat ongewijzigd zodat een stap terug steeds mogelijk is.



hobbymachine
mijn vraag was eigenlijk waarom ze de verbrandingslucht van binnenshuis trekken en niet opteren om deze van buiten de kamer te ontrekken ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 9:17 pm

Fleur, ze opteren er wel voor want de buis is er. Welliswaar kort gehouden zodat ze niet buiten de strakke lijn komt MAAR ze is er wel en het is zeker mogelijk ze te gebruiken mits wat aanpassingen. Ze houden ze binnen de beschermde omgeving van de kachelmantel om het risico op opzuigen van grotere voorwerpen te beperken. En natuurlijk voor "The Italian Design" tof
Het zijn de verkopers die eventueel de aandacht kunnen trekken op de voordelen van een externe aanvoer en dan kan de klant de keuze maken. Spijtig genoeg wordt dat niet altijd gedaan en zien sommige installateurs er zelfs het nut niet van in. (nooit zelf een houtkachel gehad zeker !)
Persoonlijk vind ik deze beschermde opstelling beter dan een open en bloot staand gat van 4 of 5 cm waar zelfs geen filter opstaat zoals origineel bij onze kachel voordat we er zelf een buis met filter op plaatsten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Emptyvr nov 26, 2010 9:33 pm

hobbymachine schreef:
Fleur, ze opteren er wel voor want de buis is er. Welliswaar kort gehouden zodat ze niet buiten de strakke lijn komt MAAR ze is er wel en het is zeker mogelijk ze te gebruiken mits wat aanpassingen. Ze houden ze binnen de beschermde omgeving van de kachelmantel om het risico op opzuigen van grotere voorwerpen te beperken. En natuurlijk voor "The Italian Design" tof
Het zijn de verkopers die eventueel de aandacht kunnen trekken op de voordelen van een externe aanvoer en dan kan de klant de keuze maken. Spijtig genoeg wordt dat niet altijd gedaan en zien sommige installateurs er zelfs het nut niet van in. (nooit zelf een houtkachel gehad zeker !)
Persoonlijk vind ik deze beschermde opstelling beter dan een open en bloot staand gat van 4 of 5 cm waar zelfs geen filter opstaat zoals origineel bij onze kachel voordat we er zelf een buis met filter op plaatsten.


ik denk dat ze bewust die kachels zo bouwen met een rooster achteraan (die je trouwens om de twee dagen dient te stofzuigen)omdat er zo van om het even waar danook verse lucht in je ruimte krijgt,misschien wel een groot voordeel voor goed geisoleerde woningen.



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanzuigen verbrandingslucht
Terug naar boven 
Pagina 5 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: