externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
steven
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
pedro
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
krusty
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
Fleur
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
ss
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
jeanhup
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
Philip
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
Annejanne
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 
Maryline
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 I_vote_rcap 

 

 aanzuigen verbrandingslucht

Ga naar beneden 
+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 9:33 pm

hobbymachine schreef:
Fleur, ze opteren er wel voor want de buis is er. Welliswaar kort gehouden zodat ze niet buiten de strakke lijn komt MAAR ze is er wel en het is zeker mogelijk ze te gebruiken mits wat aanpassingen. Ze houden ze binnen de beschermde omgeving van de kachelmantel om het risico op opzuigen van grotere voorwerpen te beperken. En natuurlijk voor "The Italian Design" tof
Het zijn de verkopers die eventueel de aandacht kunnen trekken op de voordelen van een externe aanvoer en dan kan de klant de keuze maken. Spijtig genoeg wordt dat niet altijd gedaan en zien sommige installateurs er zelfs het nut niet van in. (nooit zelf een houtkachel gehad zeker !)
Persoonlijk vind ik deze beschermde opstelling beter dan een open en bloot staand gat van 4 of 5 cm waar zelfs geen filter opstaat zoals origineel bij onze kachel voordat we er zelf een buis met filter op plaatsten.


ik denk dat ze bewust die kachels zo bouwen met een rooster achteraan (die je trouwens om de twee dagen dient te stofzuigen)omdat er zo van om het even waar danook verse lucht in je ruimte krijgt,misschien wel een groot voordeel voor goed geisoleerde woningen.



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 9:39 pm

Ik heb ondertussen mijn vader gebeld, het enige probleem dat zich nog zou kunnen voordoen is dat we tijdens het boren naar de kruipkelder,in de elektriciteit boren maar laat ons hopen van niet.
Dus morgen eens rond kijken waar ik zo'n flexibele buis van 35mm vind en dan in de loop van de week boren we dat gat. Als het geplaatst is laat ik mijn bevindingen weten. Dankjewel om mee te denken!

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 9:47 pm

kristel schreef:
Ik heb ondertussen mijn vader gebeld, het enige probleem dat zich nog zou kunnen voordoen is dat we tijdens het boren naar de kruipkelder,in de elektriciteit boren maar laat ons hopen van niet.
Dus morgen eens rond kijken waar ik zo'n flexibele buis van 35mm vind en dan in de loop van de week boren we dat gat. Als het geplaatst is laat ik mijn bevindingen weten. Dankjewel om mee te denken!

Groetjes
Kristel



kristel
je sprak daar van een koudeluchtstroom die je voelt bij het kouder worden nu,wij zeggen daartegen een trekgat,maar ik denk dat je ergens met een grote opening moet zitten in je woning en is dat volgens mij een isolatieprobleem want trek mag je nooit voelen in een woning.



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32129
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 9:52 pm

fleur schreef:
kristel schreef:
Ik heb ondertussen mijn vader gebeld, het enige probleem dat zich nog zou kunnen voordoen is dat we tijdens het boren naar de kruipkelder,in de elektriciteit boren maar laat ons hopen van niet.
Dus morgen eens rond kijken waar ik zo'n flexibele buis van 35mm vind en dan in de loop van de week boren we dat gat. Als het geplaatst is laat ik mijn bevindingen weten. Dankjewel om mee te denken!

Groetjes
Kristel

kristel
je sprak daar van een koudeluchtstroom die je voelt bij het kouder worden nu,wij zeggen daartegen een trekgat,maar ik denk dat je ergens met een grote opening moet zitten in je woning en is dat volgens mij een isolatieprobleem want trek mag je nooit voelen in een woning.

gr fleur

fleur die grote opening is de buis van de dampkap affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 9:54 pm

Fleur,

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar op sommige plaatsen voel je frisse lucht, het is niet echt wind of het trekt niet echt, het is gewoon onaangenaam. Mijn huis is 9 jaar geleden gebouwd, geïsoleerd maar niet zoals het nu zou moeten. Ik heb in de woonkamer een schuifraam en nog een groot raam, in aluminium, dubbel glas,beide met rolluiken, in de living komen 2 deuren, 1 naar een wasplaats, 1 naar de hall, onder die deuren kan natuurlijk ook wel koude komen. Het grootste trekgat zal mijn dampkap zijn, daar voelde ik vroeger ook wel wat koude uitkomen maar dat was plaatselijk als je er onder voelde. Ik heb ook nog een stuk plat dak, maar dat is geïsoleerd, ik heb ook nog lichtstraat maar is zelfde materiaal als mijn ramen. We hebben ook dat koude voeten gevoel waar jl over sprak. Het is moeilijk uit te leggen, je zou het eigenlijk zelf moeten voelen maar dat zal wat moeilijk zijn

Groetjes
Kristel Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 10:01 pm

erwin123 schreef:
fleur schreef:


kristel
je sprak daar van een koudeluchtstroom die je voelt bij het kouder worden nu,wij zeggen daartegen een trekgat,maar ik denk dat je ergens met een grote opening moet zitten in je woning en is dat volgens mij een isolatieprobleem want trek mag je nooit voelen in een woning.

gr fleur

fleur die grote opening is de buis van de dampkap affraid


erwin ,ik geloof zeker niet dat langs de dampkap er een KOUDE LUCHTSTROOM binnenkomt,die zal zeer zeker van onder deuren komen,ik geloof zelfs dat er warme lucht onsnapt langs de dampkap affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 10:06 pm

Als ik mijn hand onder de dampkap houd dan voel ik koude lucht binnen komen, brand mijn kachel in eco dan valt dat nog mee, gaat mijn kachel in haar programma, momenteel P3 dan voel je dat nog harder. Het inox van de dampkap is ijskoud. Ik heb beetje het gevoel als mijn dampkap niet opstaat ze blaast ipv te zuigen. Het is zo'n dampkap die je moet uittrekken om aan te zetten.
Maar ook van onder de deuren zal er wel koude binnen komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 10:10 pm

kristel schreef:
Fleur,

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar op sommige plaatsen voel je frisse lucht, het is niet echt wind of het trekt niet echt, het is gewoon onaangenaam. Mijn huis is 9 jaar geleden gebouwd, geïsoleerd maar niet zoals het nu zou moeten. Ik heb in de woonkamer een schuifraam en nog een groot raam, in aluminium, dubbel glas,beide met rolluiken, in de living komen 2 deuren, 1 naar een wasplaats, 1 naar de hall, onder die deuren kan natuurlijk ook wel koude komen. Het grootste trekgat zal mijn dampkap zijn, daar voelde ik vroeger ook wel wat koude uitkomen maar dat was plaatselijk als je er onder voelde. Ik heb ook nog een stuk plat dak, maar dat is geïsoleerd, ik heb ook nog lichtstraat maar is zelfde materiaal als mijn ramen. We hebben ook dat koude voeten gevoel waar jl over sprak. Het is moeilijk uit te leggen, je zou het eigenlijk zelf moeten voelen maar dat zal wat moeilijk zijn

Groetjes
Kristel Smile

k zal eens enkele dagen moeten komen logeren zeker kristel (grapje)
ik kan moeilijk geloven als de verbrandingslucht van in de woonruimte gezogen wordt dat dit merkbaar of gevoeld wordt ,bij mij is dit zeker niet het geval en moest dit wel zo zijn zou er iets anders aan de hand zijn.
ik denk dat het eerder gedachten zijn omdat je met dit onderwerp bezig bent ,als het wel zo is moeten er grote temperatuursverschillen te meten zijn in de ruimte die jij verwarmt. study



gr fleur :
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 10:14 pm

Fleur,

Logeren hoeft niet noodzakelijk hoor, paar minuten is voldoende om te voelen denk ik Smile
Mijn vriend merkte het al eerder op maar ik voelde er niks van dus niks aan de hand voor mij, maar nu het kouder is voel ik het ook. Heb me inderdaad ook de bedenking gemaakt dat ik het me inbeeld omdat er hier al wat over gezegd is de laatste dagen. Ik ga nu eens proberen te temperatuur te meten op verschillende plaatsen.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 10:21 pm

kristel schreef:
Fleur,

Logeren hoeft niet noodzakelijk hoor, paar minuten is voldoende om te voelen denk ik Smile
Mijn vriend merkte het al eerder op maar ik voelde er niks van dus niks aan de hand voor mij, maar nu het kouder is voel ik het ook. Heb me inderdaad ook de bedenking gemaakt dat ik het me inbeeld omdat er hier al wat over gezegd is de laatste dagen. Ik ga nu eens proberen te temperatuur te meten op verschillende plaatsen.

Groetjes
Kristel




ola,een vriend amai klop
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyvr nov 26, 2010 10:29 pm

Jaja Fleur een vriend, maar hoe de situatie juist in elkaar zit ga ik hier nu niet uitleggen want dat zou serieus naast het onderwerp zijn Smile

Ik heb gemeten, wel met een aquarium thermometer want heb geen andere en ben al paar weken op zoek naar een ordinaire thermometer maar blijkbaar verkopen ze dat nergens meer.
Ik zit met iets meer dan 1 graad verschil, heb op 3 plaatsen gemeten, in de buurt van de dampkap is het net geen 21° paar meter van de kachel is het 22° andere kant van de living ook 22°. Ben onderaan de 2 deuren gaan voelen en voel daar geen trek, toch, wind, enkel onder de dampkap. Het is geen groot verschil, maar het voelt wel groot aan. En ja het echt laten voelen gaat niet via de pc, je kan foto's nemen, filmpjes maken maar laten voelen gaat nog niet Smile

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 12:22 am

erwin123 schreef:
het heeft allemaal zijn voor en nadelen denk ik,
neem je lucht vanbuiten dan word de lucht binnen misschien te droog omdat je geen verse binnenkrijgt langs kieren.

wat?


Heb sinds 2 weken ook een pelletkachel waarbij externe luchtaansluitng aangesloten is,
heb al zeer snel ondervonden dat de binnelucht extreem droog werd (29%)(normaal = 60%) met al snel oog en keel iritatie tot gevolg,ik denk dat een luchtbevochtiger met sensor een absolute must is bij dit soort kachels! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 10:27 am

Michel, uw huis zal erg goed geisoleerd zijn dan? 29% is inderdaad onaangenaam droog.
Wij zuigen ook van buiten, kachel brandt nu zo'n 23.5 uur per dag (gaat een half uurtje uit om even te stofzuigen en het branderbakje leeg te kloppen) en de rel. vochtigheid blijft bij constante temperatuur van zo'n 20 graden steken tussen de 45% en 55%.
Onze kachel verwarmt ook de keuken mee, daar wordt dagelijks gekookt, de afzuigkap staat aan tijdens de kook, dus wellicht dat dat weer wat extra vocht in huis terugbrengt?

Aan Kristel: op het uiteinde van de slang, waar deze de lucht uit de schuur wegzuigt hebben wij een stukje viledon (=filterdoek) geplaatst om te voorkomen dat er allerlei onreinheden (spinnen, spinrag, muizen(?)) in de luchtinlaat komen. Een stukje stoffilter uit een stofzuiger zal wellicht ook al goed zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 10:46 am

Ik heb ook een open keuken waar dagelijks gekookt wordt, ook wordt er regelmatig in de living de strijk gedaan wat ook extra vocht meebrengt dus voor te droge lucht ben ik niet echt bang, moest het wel zo zijn zetten we wel een waterverdamper.

Ik had gedacht om een stukje muggengaas over de luchtinlaat te plaatsen of is dit te grof?

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 10:52 am

OK, voor Kristel maar vooral Fleur ga ik de les fysica nog even kort samenvatten maar dan stop ik met dit onderwerp.
Het "koude voeten" gevoel of de koude die aanvoelt aan kieren van deuren en de dampkap is een luchtstroom die je zelf maakt !
Ofwel op natuurlijke basis door tocht (trek) en die komt er doordat de wind op bv. de Westgevel drukt en dan zuigt aan de Oostgevel.
Ofwel dank zij dit verschijnsel kan ook een schoorsteen "trekken" en die trekt de lucht dan weer uit de kamer waar hij uitmondt en maakt daar een onderdruk. Om dit drukgat op te vullen gaan alle kamers in die woning proberen hun druk te verlagen en krijg je dus een voelbare maar onmeetbare verplaatsing van koude lucht over de vloer (koude lucht zit beneden aan de VOETEN !). In sommige kamers gaat dat heel traag doordat er slechts kleine kieren zijn, in andere heel snel door bv. de aanwezigheid van een dampkap.
Stop die schoorsteen DICHT en de woonkamer samen met alle andere kamers blijft op dezelfde druk en de verplaatsing van koude lucht stopt !
Dat is +/- wat je doet door het installeren van externe luchtaanvoer !
Een bijkomende les zou kunnen zijn dat een bestaande, maar ongebruikte schoorsteen STEEDS moet afgedicht zijn !
Ook bij Fleur wordt trouwens externe verbrandingslucht aangevoerd en je zal wel een reden hebben gehad niwaar ???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 12:22 pm

Mijn vader is ter plaatse komen kijken en hij kan niet geloven dat door zo'n klein buisje zoveel lucht kan gezogen worden dat het zorgt voor die zogenaamde "trek". Hij denkt dat het eerder te maken heeft door de ventilator die warme lucht in de living blaast en dat je op die manier luchtverplaatsing krijgt. Ik hoop dat ik morgen dat gat kan laten boren en dat ik zo rap mogelijk weet of er verschil is ja dan neen. Wordt vervolgd Smile
We gaan wel gat door de muur boren want de plaats waar ik in de vloer zou moeten boren ligt er elektriciteit, stel dat we daar inboren dan hebben we pas een probleem.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 1:04 pm

hobbymachine
bedankt voor de les herhaling fysica ,maar ik denk dat dit eerder betrekking heeft met houtkachels ,open haarden enz....
k zal ook eens in het kort proberen uit te leggen hoe ik het heb opgelost.
wij hebben dezelfde kachel--inbouw ,mijn VERBRANDINGSLUCHT wordt vanop zolder aangezogen,schoorsteen is potdicht met rotswol
achteraan de kachel wordt 3 soorten VERWARMINGSLUCHT aangezogen.
1/koude buitenlucht via buis van buiten(die er nog zat met de houtkachel)die ik wel kan afsluiten
2/warme lucht die vooraan door de roosters van de kachel wordt aangezogen
3/koele lucht vanuit de inkom-die verbinding heeft met slaapkamers,wc,badk,garage enz......
achteraan de kachel komt de temperatuur nooit boven de 30° (zelfs op stand 3-4-5)
daardoor krijg ik een overdruk in living,keuken,veranda.
deze overdruk wordt veelvuldig overdag geneutraliseerd door het openen van 2 deuren naar de inkom-gang
langs de dampkap gaat zelfs warme lucht naar buiten die ik dan ook afsluit.
hier kan zeker nooit trek of koude lucht aangezogen worden in de plaatsen die ik verwarm,ik beweer zelfs dat het in alle uiterste hoeken evenwarm is (huis is ook wel degelijk geisoleerd moet ik er bij vermelden)


de dochter verwarmd met een thermorossi 7000 voorzetkachel met een ROOSTER ACHTERAAN DIE VERBRANDINGSLUCHT EN VERWARMINGSLUCHT AANZUIGT
de kachel staat GELUKKIG zo geplaatst dat de warme lucht via de deur van de inkom -keuken--veranda terug in de living komt.wordt de deur van de inkom gesloten is er geen 100% goede verdeling en opwarming van alle ruimtes.
de VERBRANDINGSLUCHT die verdwijnt wordt gecompenseerd door lucht die via de voordeur in de hal meegezogen wordt,in de inkomhal is het dan ook een graadje minder.
doordat er overal schuiframen en geen buitendeuren zijn kan er in de leefruimtes geen sprake zijn van koude voetengevoel of trek.
schoorsteen is ook opgevuld met rotswol,dampkap heeft buiten een windklep

door de VERBRANDINGSLUCHT van in huis aan te zuigen krijgt men een constante verversing van buitenlucht(zonder trek) wat misschien wel goed is voor oudere mensen die in de lange wintermaanden naast hun kachel zitten.




gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 1:22 pm

Hobbymachine, uitstekende uitleg heeft geen vat op de mening van Fleur, ik probeerde hem al te overtuigen bij het begin van dit topic, met een oeverloze discussie tot gevolg. Ondertussen zijn we tientallen berichten verder en Fleur overtuigen werkt helemaal niet, hij blijft er, tegen beter weten in, van overtuigd dat Thermorossi het gouden ei uitgevonden heeft. niet goed Daarmee wil ik geenszins beweren dat dit merk geen goeie kachels produceert!
Maar ik denk dat dit topic, met bij de start het mooie project en de getuigenis van JL, velen aan het denken heeft gezet, o.a. onze Kristel om tot de installatie van de aanvoer van externe lucht over te gaan en dat kan ik alleen maar toejuichen!
Beste pelletters, als je de mogelijkheid hebt, maak een aansluiting op je kachel voor externe lucht, het verschil is GROOT!
Kristel, we horen het wel en hopelijk voel jij het wel...
Groeten,
ss kampvuur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 1:30 pm

ik denk eerder dat kristel daar een grote fout zal begaan ,een onnodig werk zal laten uitvoeren ,daarom geef ik haar de raad ,verzin eer je begin ,zijn die ingenieurs bij thermorossi en phebo stufe dan zo achterlijk ?????


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 1:37 pm

Kristel indien je een buis door de muur steekt dan zou je er best iets stevigers voor spannen dan muggengaas, insecten en andere vuiligheid houdt dat wel tegen, maar als je gaas van nylon is dan is een muis er in een wip doorheen gevreten! Zet er bijvoorbeeld een alu-roostertje voor, kun je in elke "doe het zelf" vinden.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 2:00 pm

ss,

Inderdaad nu ik door de muur zal gaan ga ik daar een alu-rooster overplaatsen, die muggengaas was voor de kruipruimte. Ik ben heel benieuwd of het wat gaat geven en ga jullie zeker en vast laten weten hoe dit afloopt.
Mocht het geen verschil geven dan heb ik enkel gaatje van 40mm door de muur geboord wat op zich geen kost is, een flexibel buisje en een roostertje gaan ook niet zoveel kosten. Het rooster achter aan men kachel pas ik pas aan als ik weet dat dit alles resultaat geeft. Ik vind het zeker het proberen waard.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 2:04 pm

fleur schreef:
ik denk eerder dat kristel daar een grote fout zal begaan ,een onnodig werk zal laten uitvoeren ,daarom geef ik haar de raad ,verzin eer je begin ,zijn die ingenieurs bij thermorossi en phebo stufe dan zo achterlijk ?????


gr fleur


Ik kan je hier zeker in volgen, alles heeft een reden en ze gaan dat niet zomaar gedaan hebben. Ik ben er bijna zeker van dat dit op de meeste plaatsen perfect zal werken zonder enig probleem. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn dampkap de grote boosdoener is hier in huis. Mijn dampkap is aangesloten op zo'n alu flexibel en gaan dan rechtstreeks omhoog door het dak van de garage waar dan een soort van alu schouw op staat. Als je een dampkap hebt die rechtstreeks door de muur gaat en waar dan zo'n lamellen klep opstaat geeft dit misschien niet dit probleem.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 2:50 pm

kristel schreef:
fleur schreef:
ik denk eerder dat kristel daar een grote fout zal begaan ,een onnodig werk zal laten uitvoeren ,daarom geef ik haar de raad ,verzin eer je begin ,zijn die ingenieurs bij thermorossi en phebo stufe dan zo achterlijk ?????


gr fleur


Ik kan je hier zeker in volgen, alles heeft een reden en ze gaan dat niet zomaar gedaan hebben. Ik ben er bijna zeker van dat dit op de meeste plaatsen perfect zal werken zonder enig probleem. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn dampkap de grote boosdoener is hier in huis. Mijn dampkap is aangesloten op zo'n alu flexibel en gaan dan rechtstreeks omhoog door het dak van de garage waar dan een soort van alu schouw op staat. Als je een dampkap hebt die rechtstreeks door de muur gaat en waar dan zo'n lamellen klep opstaat geeft dit misschien niet dit probleem.

Groetjes
Kristel

kristel
je kan op je buis onder de kap (buiten) van de dampkap een terugslagklep monteren de dampkap kan zijn zuigwind kwijtgeraken maar er kan geen wind in de dampkap terugslaan als je dampkap aflegd

en voor alle duidelijkheid het maakt wel degelijk een verschil
die externe lucht

@fleur en ja ingenieurs zijn niet altijd de slimste lachen

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32129
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 4:07 pm

jl schreef:
kristel schreef:


Ik ben er nog steeds van overtuigd dat mijn dampkap de grote boosdoener is hier in huis. Mijn dampkap is aangesloten op zo'n alu flexibel en gaan dan rechtstreeks omhoog door het dak van de garage waar dan een soort van alu schouw op staat. Als je een dampkap hebt die rechtstreeks door de muur gaat en waar dan zo'n lamellen klep opstaat geeft dit misschien niet dit probleem.

Groetjes
Kristel

kristel
je kan op je buis onder de kap (buiten) van de dampkap een terugslagklep monteren de dampkap kan zijn zuigwind kwijtgeraken maar er kan geen wind in de dampkap terugslaan als je dampkap aflegd


kristel hier is zo een klep voor de dampkap

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyza nov 27, 2010 4:37 pm

Als Kristel haar "externe lucht" heeft aangesloten, dan denk ik dat die terugslagklep nergens meer voor nodig zal zijn, maar misschien wel interressant voor mensen die geen externe lucht kunnen of willen voorzien... Alhoewel dat buiske goedkoper zou kunnen zijn dan die klep wat?
Groeten,
ss kampvuur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Emptyzo nov 28, 2010 11:48 am

Ik ben dit onderwerp hier al een tijdje aan het volgend en ik ben nog altijd niet echt overtuigd. Heb met de installateur gesproken en die zegt dat ik de buizen voor de buitenlucht niet moet aansluiten. Toch ben ik niet zeker.
Momenteel ben ik nog altijd bezig met de nieuwbouw en de kachel is geinstalleert en aangesloten. (Sinds drie weken, maar nog geen water opgezet)
Ik heb namelijk twee aansluitbuizen omdat ik zowel hout als pellets kan branden.
Het zal niet makkelijk zijn als ik die buizen door de muur wil steken.
Achter de kachel heb ik een klein technisch lokaal waar de buizen en kabels bijeen komen.
Daar heb ik ook de schoorsteen en de opening rond de schoorsteen heeft verbinding met de zolder. Dus als ik de buis tot in het lokaal krijg dan zuig ik eigenlijk lucht van de zolderruimte. Wat voor mij geen probleem mag zijn. Mijn probleem is enkel dat er geen plaats is voorzien in de kachel om naar achter te vertrekken. Ik zal jullie deze namiddag enkele foto's opsturen. Dan zullen jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dit probleem stresseert mij een beetje.
Ben al twee jaar bezig met de woning, ik doe alles zelf en daarvoor heb ik momenteel nog niets voor voorzien. Heel frustrerend!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 6 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanzuigen verbrandingslucht
Terug naar boven 
Pagina 6 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: