externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 37 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
steven
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
pedro
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
krusty
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
Fleur
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
ss
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
jeanhup
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
Philip
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
Annejanne
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 
Maryline
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 I_vote_rcap 

 

 aanzuigen verbrandingslucht

Ga naar beneden 
+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 11:48 am

Ik ben dit onderwerp hier al een tijdje aan het volgend en ik ben nog altijd niet echt overtuigd. Heb met de installateur gesproken en die zegt dat ik de buizen voor de buitenlucht niet moet aansluiten. Toch ben ik niet zeker.
Momenteel ben ik nog altijd bezig met de nieuwbouw en de kachel is geinstalleert en aangesloten. (Sinds drie weken, maar nog geen water opgezet)
Ik heb namelijk twee aansluitbuizen omdat ik zowel hout als pellets kan branden.
Het zal niet makkelijk zijn als ik die buizen door de muur wil steken.
Achter de kachel heb ik een klein technisch lokaal waar de buizen en kabels bijeen komen.
Daar heb ik ook de schoorsteen en de opening rond de schoorsteen heeft verbinding met de zolder. Dus als ik de buis tot in het lokaal krijg dan zuig ik eigenlijk lucht van de zolderruimte. Wat voor mij geen probleem mag zijn. Mijn probleem is enkel dat er geen plaats is voorzien in de kachel om naar achter te vertrekken. Ik zal jullie deze namiddag enkele foto's opsturen. Dan zullen jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dit probleem stresseert mij een beetje.
Ben al twee jaar bezig met de woning, ik doe alles zelf en daarvoor heb ik momenteel nog niets voor voorzien. Heel frustrerend!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 1:14 pm

Ik zou maar opletten in dat containerpark want er staan redelijk hoge boetes op wanneer iets UIT het park meegenomen wordt !
Uw ogen openhouden moet ge altijd anders geraakt ge zelfs niet aan het containerpark ! lacher
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 1:15 pm

Mijn installatie is klaar. De kachel brandt nu al ongeveer een half uurtje. Wat ik tot hiertoe al meteen opmerk is dat mijn dampkap geen koude lucht meer binnen blaast. Verder is het nog wat vroeg om te zeggen dat dit helemaal geslaagd is en dat de trek weg is. Dat zal ik tegen vanavond weten.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 1:58 pm

kristel schreef:
Mijn installatie is klaar. De kachel brandt nu al ongeveer een half uurtje. Wat ik tot hiertoe al meteen opmerk is dat mijn dampkap geen koude lucht meer binnen blaast. Verder is het nog wat vroeg om te zeggen dat dit helemaal geslaagd is en dat de trek weg is. Dat zal ik tegen vanavond weten.

Groetjes
Kristel

en wat heb je nu gebrukt kwa aansluiting

mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:07 pm

Waar zou ik best de externe lucht vandaan halen : ik heb de keuze tussen externe lucht halen uit de traphal (niet verwarmd) of uit de kelder. In het geval van de traphal zal dat op 30 à 50 cm boven de vloer zijn, in de verluchte kelder wordt de lucht aangezogen op plafondniveau. Wat zouden jullie aanraden ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:13 pm

jl schreef:
kristel schreef:
Mijn installatie is klaar. De kachel brandt nu al ongeveer een half uurtje. Wat ik tot hiertoe al meteen opmerk is dat mijn dampkap geen koude lucht meer binnen blaast. Verder is het nog wat vroeg om te zeggen dat dit helemaal geslaagd is en dat de trek weg is. Dat zal ik tegen vanavond weten.

Groetjes
Kristel

en wat heb je nu gebrukt kwa aansluiting

mvg jl

Aan de kachel ben ik vertrokken met een mof waar een rubber in zit van 40mm, daar heb ik zo'n groene geribbelde flexibele slang aangesloten, dan weer een mof van 40 mm aangesloten en door de muur afvoerbuis van 40mm, want het gat was maar 40mm, dus ik kon met die geribbeld flexibele buis niet door de muur. Buiten is een roostertje geplaatst met daarachter nog muggengaas.
Ik heb ook het idee dat het geluid minder is, zelfs op hogere stand.

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:21 pm

kristel schreef:
jl schreef:


en wat heb je nu gebrukt kwa aansluiting

mvg jl

Aan de kachel ben ik vertrokken met een mof waar een rubber in zit van 40mm, daar heb ik zo'n groene geribbelde flexibele slang aangesloten, dan weer een mof van 40 mm aangesloten en door de muur afvoerbuis van 40mm, want het gat was maar 40mm, dus ik kon met die geribbeld flexibele buis niet door de muur. Buiten is een roostertje geplaatst met daarachter nog muggengaas.
Ik heb ook het idee dat het geluid minder is, zelfs op hogere stand.

Groetjes



kristel
volgens mij heb je al je aanzuig van 40mm met 1/3 verminderd door een rooster en nog eens muggengaas op te plaatsen ,je zal moeten opletten want bij het toeslibben van stof en dergelijke gaat je aanvoerbuis verstoppen niet goed niet goed
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:28 pm

fleur schreef:
kristel schreef:


Aan de kachel ben ik vertrokken met een mof waar een rubber in zit van 40mm, daar heb ik zo'n groene geribbelde flexibele slang aangesloten, dan weer een mof van 40 mm aangesloten en door de muur afvoerbuis van 40mm, want het gat was maar 40mm, dus ik kon met die geribbeld flexibele buis niet door de muur. Buiten is een roostertje geplaatst met daarachter nog muggengaas.
Ik heb ook het idee dat het geluid minder is, zelfs op hogere stand.

Groetjes



kristel
volgens mij heb je al je aanzuig van 40mm met 1/3 verminderd door een rooster en nog eens muggengaas op te plaatsen ,je zal moeten opletten want bij het toeslibben van stof en dergelijke gaat je aanvoerbuis verstoppen niet goed niet goed

maar nee
en wat dit muggengaas betrefd
bij mijn muza zat standaard een muggenbolroosterke die gemonteerd moest worden als je binnenlucht neemt er ging daar ook stof aan
regelmatig je buitenrooster kontroleren he
kristel je hebt dit goed gedaan cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:42 pm

de regel is dat je van diameter 40 overschakeld naar het uiteinde toe op diameter 80 wil je nog een rooster+muggengaas monteren .



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:42 pm

kristel schreef:
jl schreef:


en wat heb je nu gebrukt kwa aansluiting

mvg jl

Aan de kachel ben ik vertrokken met een mof waar een rubber in zit van 40mm, daar heb ik zo'n groene geribbelde flexibele slang aangesloten, dan weer een mof van 40 mm aangesloten en door de muur afvoerbuis van 40mm, want het gat was maar 40mm, dus ik kon met die geribbeld flexibele buis niet door de muur. Buiten is een roostertje geplaatst met daarachter nog muggengaas.
Ik heb ook het idee dat het geluid minder is, zelfs op hogere stand.

tuurlijk is hij stiller je hoord je aanzuig niet meer kristel en zal minder trekken ook hoor zeker weten hier ook al de test gedaan ....

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
player
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
player


Man Aantal berichten : 359
Leeftijd : 42
Registration date : 04-02-09

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 2:58 pm

Nu ben ik eens benieuwd naar het resultaat qua luchtvochtigheid!

_________________
Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 3:48 pm

player schreef:
Nu ben ik eens benieuwd naar het resultaat qua luchtvochtigheid!




player
we hebben het hier over de verbrandingslucht die de kachel nodig heeft om te branden,dus de luchtvochtigheid zal niet zo n rol spelen zeker.
ja regen of nattigheid mag er zeker niet aangezogen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 4:34 pm

fleur schreef:
de regel is dat je van diameter 40 overschakeld naar het uiteinde toe op diameter 80 wil je nog een rooster+muggengaas monteren .



gr fleur

Daarvoor stond er ook een rooster vanachter op, lijkt op een inox dampkapfilter, en ik heb de diameter behouden van de buis van de kachel. De hoeveelheid lucht die aangezogen wordt zal normaal gezien hetzelfde zijn. Inderdaad het rooster ga ik regelmatig moeten controleren op stof. Ik maak me nu wel juist de bedenking dat ik dit rooster er heb opgeplakt dus één dezer ga ik het er weet moeten afhalen en in de muur boren zodat ik regelmatig kan controleren.
Ik ruik nu wel een beetje mijn kachel. Ik weet niet of dit rechtstreeks te maken heeft met de externe aanzuiging van lucht.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 5:07 pm

kristel schreef:
fleur schreef:
de regel is dat je van diameter 40 overschakeld naar het uiteinde toe op diameter 80 wil je nog een rooster+muggengaas monteren .



gr fleur

Daarvoor stond er ook een rooster vanachter op, lijkt op een inox dampkapfilter, en ik heb de diameter behouden van de buis van de kachel. De hoeveelheid lucht die aangezogen wordt zal normaal gezien hetzelfde zijn. Inderdaad het rooster ga ik regelmatig moeten controleren op stof. Ik maak me nu wel juist de bedenking dat ik dit rooster er heb opgeplakt dus één dezer ga ik het er weet moeten afhalen en in de muur boren zodat ik regelmatig kan controleren.
Ik ruik nu wel een beetje mijn kachel. Ik weet niet of dit rechtstreeks te maken heeft met de externe aanzuiging van lucht.

Groetjes
Kristel



kristel
heb jij dan een gat gemaakt in die inox rooster achteraan je kachel??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 5:20 pm

Neen voorlopig staat dat inoxrooster er nog niet in. Voor ik daar een gat in maak wil ik eerst zeker zijn dat het een positieve werking heeft. Het trekgevoel lijkt weg, aan de dampkap een groot verschil. Wat de luchtvochtigheid betreft ga ik nog afwachten. Het voelt droger aan maar ik kan het me ook inbeelden.
Dus voorzichtig ben ik positief. De vorige nachten had ik soms het idee dat ik meer koude binnentrok dan dat men kachel warmde. Ik ga ze vannacht weer laten doordraaien op P1 en zal dan morgenvroeg kijken of er verschil is.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 5:54 pm

Kristel,

de luchtvochtigheid vandaag kan je niet vergelijken met de vorige dagen; Met vriesweer verdwijnt alle vochtigheid (plakt op je autoruit; de koude lucht kan weinig vocht bevatten - als je die dan opwarmd naar 20gr dan wordt deze extreem droog), met gevolg dat alle lucht binnen vreselijk droog wordt; Heeft niets te zien met je gewijzigde luchtaanvoer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 6:03 pm

fleur schreef:
player schreef:
Nu ben ik eens benieuwd naar het resultaat qua luchtvochtigheid!




player
we hebben het hier over de verbrandingslucht die de kachel nodig heeft om te branden,dus de luchtvochtigheid zal niet zo n rol spelen zeker.
ja regen of nattigheid mag er zeker niet aangezogen worden.

Player heeft het over de luchtvochtigheid in de kamer neem ik aan. Die zal zeker wat lager worden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 6:08 pm

Mocht dit het enige probleem zijn dan zetten we potje water op de kachel. Mocht het zo zijn ga ik dat zeker ondervinden aan mijn contactlenzen. Ik ben daar heel gevoelig voor maar dit kan soms ook te maken hebben dat ik ze dringend moet vervangen Smile Maar momenteel nog geen last van.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32129
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 8:35 pm

hoe brand je kachel nu kristel,
is er een verschil met vuil worden van de ruit,

hoe is de temperatuur van de rookgas, deze was toch al aan de lage kant voordien, is deze kouder nu.

als je kan zou ik ook eens testen met een koudestart Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 9:13 pm

De vlam is constant geel, waar ik daarvoor soms een meer oranje vlam met momenten, geel zou goed zijn heb ik hier eens ergens gelezen. Mijn ruit is lichtjes aangeslagen maar dat hangt ook soms af van welke pellets ik gebruik. Mijn rookgastemperatuur is momenteel 112° maar ik denk dat dit komt om dat ze meer in programma draait dan in eco omdat het ook kouder is. Met koude start bedoel je dan als de kachel hele tijd heeft afgestaan?

Groetjes Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32129
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 9:22 pm

geel is ok, geel-wit is ideaal

ja een koude start als de kachel koud is dus Surprised
om te zien hoe hij start met ijskoude lucht op de pellets Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptyzo nov 28, 2010 9:24 pm

Die koude start heb ik daarstraks al gehad, de kachel had dan paar uur stilgestaan en dit gaf geen probleem, ik denk niet dat het langer duurde, ik heb er natuurlijk ook niet echt op gelet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptydi nov 30, 2010 8:59 am

Ik heb nu sinds zondag die externe lucht. Mijn bevindingen: regelmatig komt er nog koude lucht binnen langs de dampkap dus dat probleem is nog niet helemaal opgelost. Ik voel ook nog met momenten koude lucht. Volgens mij heeft dat te maken met dat de kachel warme lucht blaast en de koudere nog niet opgewarmde lucht verplaatst. Enige verschil dat ik opmerk is dat men ruitje niet zo vuil wordt maar dat kan dan ook weer te maken hebben met het feit dat men kachel minder in eco draait. Kortom ik ben eigenlijk helemaal niet echt overtuigd dat ik hiermee winst heb gemaakt. Het is nu wel zo dat die dingen moeilijk te vergelijken zijn. Vergelijken kan je enkel als je dit met exacte dezelfde temperaturen, pellets, ... kan vergelijken, wat nu het geval niet is.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptydi nov 30, 2010 9:31 am

nee,dat is het niet hobbymachine
niemand heeft hier al bewezen met externe lucht aan te zuigen voor de verbranding dat dit (tegen de wil van sommige constructeurs) betere resultaten zou geven voor zijn of haar kachel.
kristel haar problemen lijken ver van opgelost zo te horen.



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptydi nov 30, 2010 10:34 am

Ik weet niet juist welk vak het is, maar fysica ofzo zal wel dicht in de buurt komen.
Item zuigt lucht uit een doos:
Twee mogelijkheden:
1: doos wordt luchtledig getrokken (vacuum dus)
2: doos wordt evenredig gevuld met lucht van buiten af.

Aangezien ons huis niet vacuum wordt getrokken (yeah, gelukkig maar), veronderstel ik dat de aangezogen lucht vervangen word door lucht die van buiten af naar binnen wordt getrokken.
In ons Belgisch klimaat is die lucht meestal kouder dan de binnenlucht (waarom zouden we anders een kachel hebben).
De aanvoer van buitenlucht (rechtstreeks aan de kachel) kan niet anders dan een positief resultaat hebben, aangezien de aangezogen niet binnenshuis moet vervangen worden door koude buitenlucht.
Interne lucht aanzuigen is eigenlijk een rendementsverlies. Die lucht is al eens opgewarmd door de kachel en gaat nu terug door die kachel... rendementsverlies dus.
Logisch toch, is zoiets als 1+1.
Dat is niks om te bewijzen, dat is logica, meer nog.. tis eigenlijk fysica.


--
ik pas in mijn kleren, mijn kleren passen in mijn valies, ik pas in mijn valies


Laatst aangepast door Uthrex op wo dec 01, 2010 8:51 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Emptydi nov 30, 2010 10:51 am

Je kunt er inderdaad niet over redetwisten, de uitleg van Uthrex is gewoon "JUIST"! Kristel, ofwel had je het probleem met die dampkap vroeger al en heeft het muisschien iets te maken met de windrichting (blaast de laatste tijd nogal NO) en blaast er dus koude wind je dampkap binnen? Ofwel zuigt de kachel nog steeds binnenlucht op! Is de buis voor de externe lucht goed sluitend aangesloten op de inlaat van de kachel? Als je kachel de lucht van buiten trekt en alles is vakkundig afgesloten rond die buis, dan is het volgens mij onmogelijk dat er nog een koude luchtstroom door de kachel veroorzaakt gaat worden door het binnentrekken van lucht van buitenaf. Bij ons is geen tochtje merkbaar, nochtans is door de open keuken ook een grote dampkap zonder terugslagklep aanwezig.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanzuigen verbrandingslucht
Terug naar boven 
Pagina 7 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: