Groeten,
ss
Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
ss schreef:Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???
Groeten,
ss
Uthrex schreef:Gij begint over verluchten. Dat heeft niks te maken interne/externe lucht. Of wordt uw huis verlucht door de aanvoer van verse lucht doordat uw kachel niet de mogelijkheid heeft om buitenlucht aan te voeren? Rare gedachten gang zenne.
Uthrex
jl schreef:ss schreef:Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???
Groeten,
ss
anders plaatst men ventilatie he om de woning te verluchten
en geen kachel zoals je zegd
mvg jl
jl schreef:ss schreef:Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???
Groeten,
ss
anders plaatst men ventilatie he om de woning te verluchten
en geen kachel zoals je zegd
mvg jl
ss schreef:Domme ingenieurs misschien? Die bestaan ook, ik had er ooit ene in dienst...
hobbymachine schreef:Allez Fleur, nog één poging alhoewel ik mij ervan wou onthouden ...
Je schreef :
"in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen (daardoor dat ik zo helder kan denken waarschijnlijk)"
Van waar haal je in godsnaam die verse zuurstof zonder dat er koude lucht bij is ?
hobbymachine schreef:Allez Fleur, nog één poging alhoewel ik mij ervan wou onthouden ...
Je schreef :
"in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen (daardoor dat ik zo helder kan denken waarschijnlijk)"
Van waar haal je in godsnaam die verse zuurstof zonder dat er koude lucht bij is ?
vinnus1 schreef:Als men geen externe lucht aanzuigt,gaat ook de warme lucht die in de woonkamer aanwezig is zo door de schouw en dat zijn heelveel m³.
fleur schreef:ja enkele kubiek warme lucht die weg is ,maar in de plaats krijg je constant verse lucht in de leefruimte en daardoor is de kans op co vergiftiging uitgeslotenvinnus1 schreef:Als men geen externe lucht aanzuigt,gaat ook de warme lucht die in de woonkamer aanwezig is zo door de schouw en dat zijn heelveel m³.
gr fleur
Uthrex schreef:fleur schreef:
ja enkele kubiek warme lucht die weg is ,maar in de plaats krijg je constant verse lucht in de leefruimte en daardoor is de kans op co vergiftiging uitgesloten
gr fleur
Dream on Fleur. Als er een gebrekkig toestel co vergiftiging veroorzaakt is er wel meer nodig dan de toevoerlucht van uw kachel om de kamer te verversen.
Een normale woning (dus geen lew) moet niet op een manier verlucht worden zoals gij het hier beschrijft. Het openen van een deur (koop jezelf nen hond ipv van een vogel), buiten wat afval gaan wegdoen, dampkap, kelderdeur en noem maar op, zorgen voor genoeg ventilatie binnenshuis.
Tenzij ge in uw slaapkamer leeft (5x6m), met deur en raam goed gesloten en ne pispot naast uw bed, moet ge niet ventileren door kieren en spleten op te laten.
Kieren, spleten en gaten (van uw huis hé) zou je beter dichtmaken en op een verstandige manier ventileren (als het al nodig zou zijn). Het enige wat die doen is energie verspillen. Als jij een koude tocht ventilatie gaat noemen, tja... dan zijn we hier echt wel uitgeklapt.
Ik weet ook dat gelijk krijgen véél plezanter is dan gelijk hebben. Deze keer zit je mis (weeral eigenlijk )
Uthrex (die eigenlijk wel een gat kent dat af en toe gesloten zou moeten worden)
ss schreef:Zouden we dit topic niet sluiten? REDEN: DOVEMANSGESPREK!
Heel de wereld tegen Fleur, toegeven doet ie niet, waarom doen we eigenlijk moeite?
Ik haak af, Fleur kan dan weer beweren dat dit toegegift van ongelijk is...Pfff...
ss