externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
steven
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
pedro
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
krusty
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
Fleur
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
ss
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
jeanhup
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
Philip
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
Annejanne
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 
Maryline
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 I_vote_rcap 

 

 aanzuigen verbrandingslucht

Ga naar beneden 
+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!



Aantal berichten : 2085
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 10:51 am

Je kunt er inderdaad niet over redetwisten, de uitleg van Uthrex is gewoon "JUIST"! Kristel, ofwel had je het probleem met die dampkap vroeger al en heeft het muisschien iets te maken met de windrichting (blaast de laatste tijd nogal NO) en blaast er dus koude wind je dampkap binnen? Ofwel zuigt de kachel nog steeds binnenlucht op! Is de buis voor de externe lucht goed sluitend aangesloten op de inlaat van de kachel? Als je kachel de lucht van buiten trekt en alles is vakkundig afgesloten rond die buis, dan is het volgens mij onmogelijk dat er nog een koude luchtstroom door de kachel veroorzaakt gaat worden door het binnentrekken van lucht van buitenaf. Bij ons is geen tochtje merkbaar, nochtans is door de open keuken ook een grote dampkap zonder terugslagklep aanwezig.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 12:57 pm

jullie zullen mij nooit kunnen overtuigen want uit jullie reacties hoor ik hier nooit het woord VERLUCHTEN
ik heb altijd geleerd (weet niet meer in welke les dit was)dat een ruimte waar in GELEEFD wordt elke dag minstens 5 minuten moet verlucht worden.
verluchten betekend dan ook dat twee buitendeuren of ramen dienen opengezet om de totale hoeveelheid lucht van de kamer te verversen.
omdat jullie huis dan ook redelijk goed geisoleerd is,schuiframen waar geen lucht meer door kan en van die lange stoffen doghonden tussen iedere binnendeur, zou er wel eens een zuurstoftekort kunnen optreden in de hersenen ,zeer schadelijk.

in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen (daardoor dat ik zo helder kan denken waarschijnlijk)

in een passieve woning zou ik ook een buitenaansluiting nemen omdat er in dergelijke woningen zowiezo een verluchtingssysteem aanwezig is.

conclussie-in 99 gevallen worden er nodeloze onkosten gemaakt en watergaten gecrieeerd
en nu ga ik er over zwijgen



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:02 pm

Gij begint over verluchten. Dat heeft niks te maken interne/externe lucht. Of wordt uw huis verlucht door de aanvoer van verse lucht doordat uw kachel niet de mogelijkheid heeft om buitenlucht aan te voeren? Rare gedachten gang zenne.



Laatst aangepast door Uthrex op wo dec 01, 2010 8:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:10 pm

Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???
Fleur, je zit er kilometers naast!
Ik ga er nu ook verder over zwijgen, want dit is eens te meer een dovemansgesprek.
Aan allen, gebruik je verstand bij de installatie van een kachel, laat je voorlichten door iemand die er kaas van gegeten heeft, en, denk er zelf serieus over na... Meer kan ik er niet aan toevoegen.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:18 pm

ss schreef:
Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???

Groeten,
ss

cheers anders plaatst men ventilatie he om de woning te verluchten
en geen kachel zoals je zegd

mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:22 pm

Uthrex schreef:
Gij begint over verluchten. Dat heeft niks te maken interne/externe lucht. Of wordt uw huis verlucht door de aanvoer van verse lucht doordat uw kachel niet de mogelijkheid heeft om buitenlucht aan te voeren? Rare gedachten gang zenne.

Uthrex


ik weet niet of jullie me willen begrijpen
jullie zuigen externe buitenlucht om de kachel te doen branden (gesloten circuit)
de lucht in de kamer circuleert rond en wordt verwarmd door de warmtewisselaar (steeds dezelfde lucht)(zuurstof verminderd)
jullie moeten elke dag verluchten (groot warmteverlies)


ik zuig verbrandingslucht van in de kamer ,door kieren en spleten komt er verse lucht binnen als zoveel er door de kachel verbrandt wordt
de lucht in de kamer wordt konstant ververst
ik moet nooit verluchten maar heb hetzelfde warmteverlies als jullie ,maar als pluspunt een konstante aanvoer van verse zuurstof en geen nodige kosten


hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg geweest



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:34 pm

jl schreef:
ss schreef:
Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???

Groeten,
ss

cheers anders plaatst men ventilatie he om de woning te verluchten
en geen kachel zoals je zegd

mvg jl

Fleur lees wat JL schrijft, wie begrijpt hier wie niet? klop amai
Maar voor den Uthrex terecht weer gaat ingrijpen stop ik met je uitleg te weerleggen.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:43 pm

jl schreef:
ss schreef:
Ventileren=verluchten, je koopt toch geen pelletkachel om je huis te ventileren???

Groeten,
ss

cheers anders plaatst men ventilatie he om de woning te verluchten
en geen kachel zoals je zegd

mvg jl


het is simpelder jl
door interne-verbrandingslucht aan te zuigen crieeer je ventilatie ,en het is heus geen koude luchtstroom hoor,hier toch niet en een dampkap is altijd eenvoudig af te sluiten.



gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:47 pm

wie weet krijgen we hier ooit een keer een expert in deze materie .
ik heb maar 1 vraag bij deze WAAROM MAKEN ZE DERGELIJKE KACHELS VOORZIEN MET INTERNE LUCHTAANZUIGING ???


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:50 pm

Domme ingenieurs misschien? Die bestaan ook, ik had er ooit ene in dienst... amai bloot gat
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 1:54 pm

Ik ben deze morgen op men dak gekropen om eens te kijken hoe die dampkap juist aangesloten was. Die vertrekt hier in men keuken omhoog met zo'n alu flexbuis, die gaat door men aanpalende garage en dan recht door het dak, waar die onder een deksteen zit gewoon open en bloot. Ik ben daarjuist naar de hubo geweest en heb daar zo'n PVC overdrukrooster met reduceerstuk opgezet en het zal wel een groot verschil maken. De wind kon daar gewoon rechtstreeks inblazen. Die dampkap zal al jaren grote verliespost geweest zijn, wel goede ventilatie maar zoveel is nu ook weer niet nodig dus dat is opgelost.
De lucht die ik nu van buiten aantrek zal zeker geen negatieve invloed hebben, maar ik kan er voorlopig nog geen positief effect van ervaren. Je zou zoiets moeten testen onder exact dezelfde omstandigheden om dit zeker te weten.
Ik bel nog wel eens met mijn installateur om er zeker van te zijn dat het echt geen kwaad kan voor de kachel, omdat het oorspronkelijk niet voorzien is.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 2:01 pm

ss schreef:
Domme ingenieurs misschien? Die bestaan ook, ik had er ooit ene in dienst... amai bloot gat





werdt die door u in dienst genomen ss...... wat? klop zot lacher


Laatst aangepast door fleur op di nov 30, 2010 2:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 2:03 pm

Nee gelukkig niet, dat heeft geld gekost...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 6:16 pm

Allez Fleur, nog één poging alhoewel ik mij ervan wou onthouden ...
Je schreef :
"in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen (daardoor dat ik zo helder kan denken waarschijnlijk)"

Van waar haal je in godsnaam die verse zuurstof zonder dat er koude lucht bij is ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 6:40 pm

hobbymachine schreef:
Allez Fleur, nog één poging alhoewel ik mij ervan wou onthouden ...
Je schreef :
"in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen (daardoor dat ik zo helder kan denken waarschijnlijk)"

Van waar haal je in godsnaam die verse zuurstof zonder dat er koude lucht bij is ?

T'is Fleur zijnen dag nie , we zullen eens moeten externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Alarmbel
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 6:43 pm

Nog een poging van onze goedmenende en onderlegde Hobbymachine, maar nutteloos het wil er echt niet in, Fleur zijn kopke zit vol Thermorossitjes vrees ik... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 7:13 pm

hobbymachine schreef:
Allez Fleur, nog één poging alhoewel ik mij ervan wou onthouden ...
Je schreef :
"in mijn situatie met het ontrekken van de verbrandingslucht in de leefruimte wordt er konstant verse zuurstof binnengezogen (daardoor dat ik zo helder kan denken waarschijnlijk)"

Van waar haal je in godsnaam die verse zuurstof zonder dat er koude lucht bij is ?



ik heb NIET gezegd dat er geen koude lucht binnenkomt
er komt inderdaad verse koude lucht binnen van buiten langs kieren en openingen en in die koude lucht zit verse zuurstof .

gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptydi nov 30, 2010 8:10 pm

Het vervolg van het verhaal :
Mr. Badger verwarmt deze lucht en als alles goed vermengd is zuigt Mdm. Thermorossi ze buiten.
Einde verhaal !
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 11:36 am

Perfecte diagnose. tof Hobbymachine!
Als je dit topic naleest, dan moet ieder weldenkend mens nu toch een gat aan het boren zijn om externe lucht aan te zuigen zou ik denken... amai
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 1:23 pm

Als men geen externe lucht aanzuigt,gaat ook de warme lucht die in de woonkamer aanwezig is zo door de schouw en dat zijn heelveel m³.

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 1:42 pm

vinnus1 schreef:
Als men geen externe lucht aanzuigt,gaat ook de warme lucht die in de woonkamer aanwezig is zo door de schouw en dat zijn heelveel m³.


ja enkele kubiek warme lucht die weg is ,maar in de plaats krijg je constant verse lucht in de leefruimte en daardoor is de kans op co vergiftiging uitgesloten study


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 2:18 pm

fleur schreef:
vinnus1 schreef:
Als men geen externe lucht aanzuigt,gaat ook de warme lucht die in de woonkamer aanwezig is zo door de schouw en dat zijn heelveel m³.
ja enkele kubiek warme lucht die weg is ,maar in de plaats krijg je constant verse lucht in de leefruimte en daardoor is de kans op co vergiftiging uitgesloten study
gr fleur

Dream on Fleur. Als er een gebrekkig toestel co vergiftiging veroorzaakt is er wel meer nodig dan de toevoerlucht van uw kachel om de kamer te verversen.
Een normale woning (dus geen lew) moet niet op een manier verlucht worden zoals gij het hier beschrijft. Het openen van een deur (koop jezelf nen hond ipv van een vogel), buiten wat afval gaan wegdoen, dampkap, kelderdeur en noem maar op, zorgen voor genoeg ventilatie binnenshuis.
Tenzij ge in uw slaapkamer leeft (5x6m), met deur en raam goed gesloten en ne pispot naast uw bed, moet ge niet ventileren door kieren en spleten op te laten.
Kieren, spleten en gaten (van uw huis hé) zou je beter dichtmaken en op een verstandige manier ventileren (als het al nodig zou zijn). Het enige wat die doen is energie verspillen. Als jij een koude tocht ventilatie gaat noemen, tja... dan zijn we hier echt wel uitgeklapt.

Ik weet ook dat gelijk krijgen véél plezanter is dan gelijk hebben. Deze keer zit je mis (weeral eigenlijk Wink)

Uthrex (die eigenlijk wel een gat kent dat af en toe gesloten zou moeten worden)
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 2:28 pm

Zouden we dit topic niet sluiten? REDEN: DOVEMANSGESPREK!
Heel de wereld tegen Fleur, toegeven doet ie niet, waarom doen we eigenlijk moeite?
Ik haak af, Fleur kan dan weer beweren dat dit toegegift van ongelijk is...Pfff... bloot gat
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 2:53 pm

Uthrex schreef:
fleur schreef:

ja enkele kubiek warme lucht die weg is ,maar in de plaats krijg je constant verse lucht in de leefruimte en daardoor is de kans op co vergiftiging uitgesloten study
gr fleur

Dream on Fleur. Als er een gebrekkig toestel co vergiftiging veroorzaakt is er wel meer nodig dan de toevoerlucht van uw kachel om de kamer te verversen.
Een normale woning (dus geen lew) moet niet op een manier verlucht worden zoals gij het hier beschrijft. Het openen van een deur (koop jezelf nen hond ipv van een vogel), buiten wat afval gaan wegdoen, dampkap, kelderdeur en noem maar op, zorgen voor genoeg ventilatie binnenshuis.
Tenzij ge in uw slaapkamer leeft (5x6m), met deur en raam goed gesloten en ne pispot naast uw bed, moet ge niet ventileren door kieren en spleten op te laten.
Kieren, spleten en gaten (van uw huis hé) zou je beter dichtmaken en op een verstandige manier ventileren (als het al nodig zou zijn). Het enige wat die doen is energie verspillen. Als jij een koude tocht ventilatie gaat noemen, tja... dan zijn we hier echt wel uitgeklapt.

Ik weet ook dat gelijk krijgen véél plezanter is dan gelijk hebben. Deze keer zit je mis (weeral eigenlijk Wink)

Uthrex (die eigenlijk wel een gat kent dat af en toe gesloten zou moeten worden)




ja uthrex,elk zijn mening ,maar jullie verdraaien altijd mijn woorden of lezen het anders of begrijpen het soms verkeerd.ik heb hier nog nergens beweerdt dat interne-luchtaanzuigen een ventilatie -systeem is .(ik denk dat de reden dat kachelbouwers die uitvoering kiezen het daar mee te maken heeft,er moet ergens een reden voor zijn,makkelijk van te zeggen zoals ss dat het allemaal slechte ingenieurs zouden zijn)
en ja ik ken enkele oudjes,die s winters bij hun kachel zitten,de pispot in de kamer ,waar ze zelfs in slapen en waar de deuren zelden open gaan,juist voor de ocmw courier met het middagmaal.als het huis dan nog voorzien is van kunstof ramen en deuren (die met rubbers luchtdicht afgesloten zijn)kan daar toch moeilijk wat verse lucht binnenstromen.
ik weet niet of een praktisch gesloten ruimte met een brandende pelletkachel die 24 draait/ met externe luchtaanvoer zo gezond is (ik kan dit allezins niet geloven
ja ,we zullen het nooit eens worden zeker............en ja waarom zou ik gelijk moeten krijgen....hier is toch niets te verdienen......... Embarassed




gr fleur




gr fleur


Laatst aangepast door fleur op wo dec 01, 2010 4:36 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : woord vergeten)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 2:56 pm

ss schreef:
Zouden we dit topic niet sluiten? REDEN: DOVEMANSGESPREK!
Heel de wereld tegen Fleur, toegeven doet ie niet, waarom doen we eigenlijk moeite?
Ik haak af, Fleur kan dan weer beweren dat dit toegegift van ongelijk is...Pfff... bloot gat
ss




ja ,we gaan er dan over zwijgen zeker,maar...........ik zou het nog duizendmaal herhalen




gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Emptywo dec 01, 2010 3:44 pm

Nog één keer proberen.....secundaire (of extrene lucht),heeft niks te zien met co vergiftiging,de verbrandingskamer is voledig appart en gesloten, ten opzichte van de ventilatie binnen.De ventilatie binnen (primaire lucht)
in de woonkamer wel te verstaan,moet je wel echter verluchten met of zonder een kachel die brand.Met een goed afgestelde kachel en goed sluitende deur aan de kachel,die verse zuurstof krijgt,kun je nooit co vergiftigig krijgen!!!!!!!

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 8 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanzuigen verbrandingslucht
Terug naar boven 
Pagina 8 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: