aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
steven
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
pedro
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
krusty
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
Fleur
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
ss
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
jeanhup
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
Philip
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
Annejanne
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 
Maryline
aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_lcapaanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_voting_baraanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 I_vote_rcap 

 

 aanzuigen verbrandingslucht

Ga naar beneden 
+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
steven
Moderator



Aantal berichten : 5473
Registration date : 29-10-08

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyza sep 24, 2011 8:55 am

er is volgens mij geen opening voorzien voor de aanvoer van externe lucht.

Dat rooster zuigt lucht aan in de ruimte waar de kachel staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Geert
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Geert


Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyza sep 24, 2011 1:30 pm

deze kachel is wel voorzien voor aantrek van externe lucht, met een kleine aanpassing aan de achterkant van de kachel, bedoel dat er heel kort bij aan die diam.50 een thermostaat staat en die moet verplaats worden, en aan de afschermingskap op die plaats moet een gat uitgeknipt worden, maar tis wel zo dat er aan de achterkant een filter staat voor de aantrek van lucht voor die ventilator, maar of deze dan kan uitgeschakelt worden ofzo, dat laat ik aan de techniekers over.

mvg, Geert

_________________
Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyza sep 24, 2011 2:03 pm

dat wist ik niet

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyza sep 24, 2011 4:19 pm

Thx, Als de mogelijkheid bestaat ga ik er zeker gebruik van maken.
De kachel komt namelijk boven de kelder en de schouw vertrekt vanuit de kelder, verse lucht genoeg.

Thermorossi 7000 wordt één van de finalisten cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyma jan 30, 2012 8:56 pm

Hallo,

Iemand positieve of negatieve ervaring met de luchtaanzuig van buiten met een Piazzetta kachel ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: ext-of interne luchtaanvoer ivm droge lucht.   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr feb 10, 2012 11:18 pm

volgende week vervang ik mijn edilkamin marea door de stillere rika como. Tot nu toe heb ik vaak last gehad van te droge lucht (35%) in de woonkamer. Nu vraag ik mij af of de situatie kan verbeteren door mijn rika de lucht te laten aanzuigen uit de hall en niet meer uit de living zelf.
Wat raden jullie mij aan ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3089
Registration date : 06-12-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr feb 10, 2012 11:53 pm

@ teacher1

een goede luchtverdamper of een pot water op de kachel plaatsen.
verbrandingslucht die door de kachel wordt aangezogen verdwijnt door de schoorsteen.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyza feb 11, 2012 1:42 pm

Ik doe het met dit toestel (maar haal mijn aangevoerde lucht voor de kachel wel van buiten)

Venta air washer

Goed toestel, quasi onverslijtbaar, en ook tweedehands te vinden...

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Gast
Gast
Anonymous



aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: wel of niet installeren luchtpijp voor verse lucht    aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptywo feb 29, 2012 2:24 pm

Hallo
Ik ben dus gloednieuw op dit forum en had gelijk een vraag
Is het beter een verse lucht aanvoerpijp te plaatsen of is dit niet nodig ?
Ik heb een mkc 6 kw en gebruik hem alleen om de beneden verdieping te verwarmen ongeveer 180 kuub
Dit trekt hij makkelijk omdat het huis zeer goed is geïsoleerd en daarin schuilt nu volgens mij het gevaar dat er te weinig frisse lucht in het huis overblijft
Grtz Dimoss
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptywo feb 29, 2012 8:20 pm

In geval van een zeer goed geisoleerd huis lijkt het mij wel aangeraden^ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptywo feb 29, 2012 9:14 pm

Je kan de zoekfunctie eens gebruiken, is al veel over geschreven geweest op het forum maar echt wijzer zul je er niet van worden, er zijn immers al evenveel meningen over verse lucht of binnenlucht aanzuigen.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Maggy
Pellet
Pellet
Maggy


Vrouw Aantal berichten : 134
Registration date : 19-05-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptywo maa 14, 2012 3:19 pm

Pelletkachels verbruiken voor hun heel efficiënte verbranding veel zuurstof. Als je die vanuit je eigen huis de kachel in laat gaan, zal je (koude) lucht van buiten je huis in moeten laten. Anders heb je zelf vroeg of laat ademnood. Als je huis tochtig is, komt er met de tocht vanzelf voldoende zuurstof binnen. Maar inderdaad, bij een goed geïsoleerd huis is dat niet altijd vanzelfsprekend. Dus in jouw geval zeker wel de kachel op buitenlucht aansluiten. Hebben wij ook gedaan en dat bevalt prima.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptydo sep 13, 2012 4:46 pm

hier had de installateur gezegd dat dat niet nodig was en dat het problemen kon geven bij koude vriestemperaturen dat is wel zijn verklaring he niet de mijne
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptydo sep 13, 2012 5:41 pm

Ik heb toen de keuze gehad van de installateur en heb geopteerd voor aanzuig van binnen. Kon nog altijd een gat maken naar buiten toe in geval van problemen. Tot nu toe alles OK, heb dan ook geen supergeisoleerd huis.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32062
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptydo sep 13, 2012 9:03 pm

pelletstoof dat was nog een oud bericht van maart,
we gaan die dicussie niet terug openen, laten we zeggen dat de helft het nodig vind en de andere helft niet, daar zijn hier al telefoonboeken over volgeschreven

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptydo sep 13, 2012 10:15 pm

Ga naar de zoekfunctie en schrijf "externe lucht" en je krijgt hopen info. Laat me toe te zeggen dat je bij een extreem goede isolatie gewoon MOET externe lucht aansluiten! In de andere en eventuele "twijfel"-gevallen is er inderdaad een meningsverschil, ook tussen constructeurs!
Groeten,
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptydo sep 13, 2012 10:53 pm

Heb hier in de living eveneens een carbon monoxide detector gehangen samen met de pelletkachel. Een mens weet maar nooit...

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32062
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptydo sep 13, 2012 11:49 pm

nick1 hier doet de kanarievogel die job amai

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr sep 14, 2012 12:27 am

Die zal wel niet meer fluiten als het zo ver is he Erwin... Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32062
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr sep 14, 2012 9:16 am

hij fluit toch al jaren lustig door Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr sep 14, 2012 9:19 am

@Erwin, gelukkig maar, als hij niet meer fluit is er koolstofmonxide en dan vrees ik dat hij omvalt..... wat?

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32062
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr sep 14, 2012 9:27 am

dat is een detector die jaaren in de mijnen werd gebruikt Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr sep 14, 2012 3:34 pm

wel goedkoop !! zo een kanarie, geen batterij nodig lacher

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
vyncke002
Pellet
Pellet
vyncke002


Man Aantal berichten : 73
Registration date : 16-10-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr sep 21, 2012 8:04 pm

Ik heb net een gat door de buitenmuur geboord voor aanvoer van verse lucht.
Ik kan het enkel aanraden.

- neemt een deel van het geluid weg
- je hebt binnen minder een koude tocht gevoel

verbruik en roet op venster moet ik over een langere periode bekijken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Lucht aanzuigen van buiten of van binnen?   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr nov 02, 2012 1:16 pm

Ik heb een pelletkachel gekocht en de installateur verzekerde mij dat de luchttoevoer beter van binnen dan van buiten gebeurt.
Hij heeft daarom ook het luchtinvoerkanaal niet aangesloten, zodat de kachel gewoon binnenlucht aanzuigt.
Hij vertelde dat als de lucht van buiten wordt genomen, dat je die dan eerst moet opwarmen en dat dat tot vermogensverlies leidt.
Daarom mijn vraag:
Wat is naar globaal warmterendement toe het beste? Een kachel die zijn aanzuiglucht van buiten of van binnen neemt? Ik denk dat er voor alle twee argumenten te geven zijn: Als de kachel zijn lucht van buiten neemt, dan zal de warme binnenlucht niet als verbrandingslucht gebruikt worden om daarna naar buiten geblazen te worden, wat dus een verlies is aan warme binnenlucht, maar anderzijds in het eerste geval zal de koude buitenlucht, vooral in de wintermaanden ook eerst in de kachel moeten opgewarmd worden om voldoende temperatuur te genereren in de verbranding, wat dus een lagere kacheltemperatuur tot gevolg heeft, dus minder rendement in de warmtewisselaar.
Heeft er al iemand daar wetenschappelijk onderzoek naar gedaan of gevonden, op vlak van vergelijking van globaal warmterendement (los van het argument dat je zuurstof uit de leefruimte onttrekt in het tweede geval)?
Dus wat levert het meeste warmterendement op?

En een bijkomende vraag: als je dan toch lucht van buiten aanzuigt, doe je dat dan best via een apparte buis naar buiten (in mijn geval een buisje van 5cm) of via een dubbelwandige buis die rookgassen buitenblaast en in de buis errond de koude buitenlucht aanzuigt?
Terug naar boven Ga naar beneden
vyncke002
Pellet
Pellet
vyncke002


Man Aantal berichten : 73
Registration date : 16-10-11

aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Emptyvr nov 02, 2012 1:40 pm

Je kan op dit forum over dit onderwerp al heel wat lezen.
Mijn installateur ga me dezelfde raad maar ik vermoed dat dat meer te maken had met een besparing van werk voor hem.

Ik heb een jaar na de installatie zelf voor een buitenluchtaanvoer gezorgd.
Ik kan dus vergelijken.
Ik ben over heel de lijn positief.

Voornaamste argument is het uitblijven van een tochtgevoel. Je wil een deur open zetten om de warmte in het huis te verspreiden maar door de binnenluchtaanvoer trek je de koude lucht naar de kachel toe. Sinds ik buitenluchtaanvoer is tochtgevoel weg en verspreidt warme lucht zich beter.

Ik heb niet de indruk dat de kachel meer verbruikt. De geluidsvermindering is miniem.

Ik heb een apart gat van 5cm geboord in de buitenmuur.
Ik wel foto's sturen als je wil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 12 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanzuigen verbrandingslucht
Terug naar boven 
Pagina 12 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: