externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 27 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
steven
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
pedro
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
krusty
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
Fleur
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
ss
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
jeanhup
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
Philip
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
Annejanne
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 
Maryline
externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_lcapexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_voting_barexterne lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 I_vote_rcap 

 

 aanzuigen verbrandingslucht

Ga naar beneden 
+26
Maggy
nick1
john-159
gertdc
Fleur
jeanhup
francky
wavado
ann
ZaurusUser
cuypersmarc
vinnus1
Uthrex
player
ss
boxke
erwin
pedro
Philip
stoffel
steven
biezoe
Geert
plejo
Jef
pellbox
30 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 1:24 pm

ss schreef:
Fout Kristel, als je een aansluiting op je kachel hebt dan trek je de koude lucht niet in je leefruimte maar juist rechtstreeks in de kachel, dat is nu het grote voordeel!
Groeten,
ss

inderdaad ss ,je trekt die lucht niet in je woonkamer
maar in de kachel en heb je een gesloten systeem
geen koude voeten gevoel niet meer
dus warmder daar je geen koude lucht niet meer binnen trek via kieren
je voeld werkelijk het verschil
van het temperatuur verschil weet ik daar de kachel op automatisch 22 graden staat( snacht )en het nu niet kouder wordt dan 25
vroeger ging hij naar 22 (snachts) overdag staat hij op 25 graden

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 1:30 pm

JL, Het is prachtig dat je de buis later installeerde en zodus ook het verschil met de situatie ervoor kunt merken en getuigen, uitstekend om sommige "ongelovige Thomassen en Fleurs" te overtuigen.
Nogmaals proficiat met de afwerking.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 1:33 pm

jl,

Blaast jou ventilator rechtdoor of naar beneden?
Als je lucht aanzuigt via spleten en kieren zorgt dit nog voor extra verse lucht van buiten, en verse lucht warmt sneller op dat "oude" lucht. Maar ik kan wel begrijpen als je het gevoel het dat er echt koude binnenkomt en last hebt van koude voeten dat je daar iets wil in aan doen en de oplossing die jij gevonden en gemaakt hebt is dan zeker en vast wel nuttig denk ik. Maar ik heb er geen last van, ik heb zowiezo altijd koude voeten Smile

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 1:36 pm

jl schreef:
fleur schreef:
juist ss,maar kristel heeft hier wel een punt over dat kappen hè ,je muren vermonsacreren,de kostprijs,....en allemaal nutteloos eigenlijk



gr fleur

fleur je hebt bricoleurs en afwerkers he
kostprijs 150 euro voor alle kanalen

mvg jl



jl
ik heb het hier op jou niet gemunt hè ,het was bij manier van spreken dat het redelijk wat geld kost (moest je het laten doen)en mooi en esthetish kan je het ook niet noemen ,
heb je een roostertje gemonteerd tegen ongedierte ?


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 1:38 pm

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen he Kristel! Het gaat hier om de lucht die de kachel aanzuigt om te kunnen branden he, vlammekes hebben zuurstof nodig om te branden! Met de ventilator die de warme lucht rondblaast heeft dat niets te maken hoor, in mijn kachel zit zelfs zo geen ventilator (Saey Neema).
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 2:30 pm

er zullen altijd voor en tegenstanders zijn,
maar de discussie blijft interessant.

ik citeer nog even onze vriend jeanhup in een ander topic:

Bij een pelletkachel die lucht van binnen aanzuigt krijg je extra buitenlucht binnen. De luchtvochtigheid in je huis is dan afhankelijk van de luchtvochtigheid buiten.

Mensen die vlug last hebben van te droge lucht hebben dan misschien toch baat bij interne luchtaanvoer Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 2:32 pm

ss schreef:
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen he Kristel! Het gaat hier om de lucht die de kachel aanzuigt om te kunnen branden he, vlammekes hebben zuurstof nodig om te branden! Met de ventilator die de warme lucht rondblaast heeft dat niets te maken hoor, in mijn kachel zit zelfs zo geen ventilator (Saey Neema).
Groeten,
ss

Neen dat weet ik wel, wat ik wil bedoelen is, dat ik geen last heb van koude of tocht en denk dat dit misschien te maken heeft met mijn ventilatie die naar beneden gericht is. Stel dat mijn rooster gewoon rechtdoor zou blazen, zoals bij de meeste kachels, dan zou ik misschien wel last hebben van koude voeten en toch zoals JL.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 3:03 pm





jl
ik heb het hier op jou niet gemunt hè ,het was bij manier van spreken dat het redelijk wat geld kost (moest je het laten doen)en mooi en esthetish kan je het ook niet noemen ,
heb je een roostertje gemonteerd tegen ongedierte ?


gr fleur[/quote]

hoi
dat weet ik ;-)
dit kanaal loopt mooi achter de kast voor de rest is deze weggewerkt
roosterke zit er in
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 6:44 pm

kristel schreef:
ss schreef:
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen he Kristel! Het gaat hier om de lucht die de kachel aanzuigt om te kunnen branden he, vlammekes hebben zuurstof nodig om te branden! Met de ventilator die de warme lucht rondblaast heeft dat niets te maken hoor, in mijn kachel zit zelfs zo geen ventilator (Saey Neema).
Groeten,
ss

Neen dat weet ik wel, wat ik wil bedoelen is, dat ik geen last heb van koude of tocht en denk dat dit misschien te maken heeft met mijn ventilatie die naar beneden gericht is. Stel dat mijn rooster gewoon rechtdoor zou blazen, zoals bij de meeste kachels, dan zou ik misschien wel last hebben van koude voeten en toch zoals JL.

Groetjes
Kristel

kristel
grote last hadden wij daar niet van
het is hier geen tocht kot he
laat mij eens duidelijk zijn als de kachel op groot vermogen brand in het opwarmen voel je wel duidelijk dit koude voeten gevoel
op laag vermogen voel je dit niet of amper
daarom heb ik besloten om dit te realiseren
en deze is ons duidelijk bevallen,brand rustiger ,koude voeten gevoel verdwenen op groot vermogen ,stiller ,verbruikt ook iets minder ,temperatuur winst
iedereen kan uitmaken of hij dit wil zelf doen of laten doen
maar ik zie aleen maar voordelen
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 6:57 pm

jl

wat ik niet versta is dat KOUDE VOETEN GEVOEL ,wat verband heeft dit bij de aanvoer van de verbrandingslucht of die nu van buiten of van binnen komt....


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 7:16 pm

fleur schreef:
jl

wat ik niet versta is dat KOUDE VOETEN GEVOEL ,wat verband heeft dit bij de aanvoer van de verbrandingslucht of die nu van buiten of van binnen komt....


gr fleur

fleur
als de kachel op vol vermogen brand om op te warmen zuigd de kachel ook meer lucht naar zijn verbrandingskamer
dus komen er bv vanonder de deur van de gang bv een koude stroom daar de kachel veel lucht zuigd
dit geeft een koude voeten gevoel
hopelijk heb ik dit een beetje uitgelegd
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 7:19 pm

en daar ik nu de lucht rechtstreeks van buiten neem,
komt dit koude lucht stroom niet meer van onder de deur
omdat ik de lucht van buiten neemt
cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 7:55 pm

het heeft allemaal zijn voor en nadelen denk ik,
neem je lucht vanbuiten dan word de lucht binnen misschien te droog omdat je geen verse binnenkrijgt langs kieren.

wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 8:01 pm

erwin123 schreef:
het heeft allemaal zijn voor en nadelen denk ik,
neem je lucht vanbuiten dan word de lucht binnen misschien te droog omdat je geen verse binnenkrijgt langs kieren.

wat?
Aan de vochtigheid is afhankelijk van model wel iets aan te doen; Sommige modellen hebben een bakje voor water reeds voorzien; Bij de MCZ toba heb ik het roostertje van de luchtuitlaat even opgelicht, en er 2 RVS kokertjes ingehangen die je normaal aan een radiator hangt. Dagelijks even roosterje oplichten en met een gietertje water bijvullen als de luchtvochtigheid daalt.
Werkt prima.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptydo nov 18, 2010 8:55 pm

boxke schreef:
erwin123 schreef:
het heeft allemaal zijn voor en nadelen denk ik,
neem je lucht vanbuiten dan word de lucht binnen misschien te droog omdat je geen verse binnenkrijgt langs kieren.

wat?
Aan de vochtigheid is afhankelijk van model wel iets aan te doen; Sommige modellen hebben een bakje voor water reeds voorzien; Bij de MCZ toba heb ik het roostertje van de luchtuitlaat even opgelicht, en er 2 RVS kokertjes ingehangen die je normaal aan een radiator hangt. Dagelijks even roosterje oplichten en met een gietertje water bijvullen als de luchtvochtigheid daalt.
Werkt prima.
hoi
van onze muza is het boven deel in gietijzer en geeft goed warm als je er aan komt ,daarop staat er van ons een koperen kan te blinken met water gevuld
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 19, 2010 12:20 pm

Ach mannen, die luchtverversing in huis komt er zonder een pelletkachel ook wel hoor ... maar het wordt soms vergeten dat er veelal een dampkap draait met een véél groter debiet dan de verbrandingslucht en de overige kieren zorgen wel voor (hopelijk kleine) tocht.
jl heeft geen ongelijk om de verbrandingslucht van buiten af aan te voeren wanr wij doen dat hier nu het tweede seizoen en de luchtvochtigheid is quasi stabiel gebleven. Als de kachel er voor voorzien is zal dat bij het ontwerpen ervan wel een reden gehad hebben zaker ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyza nov 20, 2010 10:10 pm

graag had ik iets toe gevoegd
Ik gebruikte mn pelletkachel zonder externe lucht en had altijd last van te droge lucht en daar bij nog eens condens op de ramen!
Vooral die droge lucht was niet aangenaam het was precies dat de zuurstof opgeraakte na een lange tijd de kachel te laten branden
Heb er uiteindelijk een grote muurklokboor voor gehuurd en een direkte buis naar buiten op aanesloten van 60mm
Ik raad het iedereen aan want ik proef het verschil
Groeten Steph
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyza nov 20, 2010 10:28 pm

Steph schreef:
graag had ik iets toe gevoegd
Ik gebruikte mn pelletkachel zonder externe lucht en had altijd last van te droge lucht en daar bij nog eens condens op de ramen!
Vooral die droge lucht was niet aangenaam het was precies dat de zuurstof opgeraakte na een lange tijd de kachel te laten branden
Heb er uiteindelijk een grote muurklokboor voor gehuurd en een direkte buis naar buiten op aanesloten van 60mm
Ik raad het iedereen aan want ik proef het verschil
Groeten Steph



steph
droge lucht en condens op de ramen --lijken mij de twee uitersten .
staat de kachel in een kleine kamer die goed is afgesloten dan ,anders is het nauwelijks te voelen een zuurstofgebrek.
hier ook zo n kachel staan en nog geen kleintje en heb daar nog geen enkel onderdruk of gebrek aan zuurstof ondervonden,ik denk dat dergelijke kachels ook wel uitvoerig in het fabriek zijn getest geweest.



gr fleur

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 8:22 am

Ik moet terug komen op mijn opmerkingen eerder deze week, nu het kouder is voel ik hier ook een lichte trek op sommige plaatsen in huis. Zeker omgeving dampkap enz. Mijn kachel heeft vanachter zo'n vierkant rooster en niet echt een pijp voor aanvoer externe lucht. Ik heb ook mijn installateur de vraag gesteld wat ik eventueel kan doen. Maar misschien zijn er hier ook mensen die hier al een oplossing voor gevonden hebben.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 9:17 am

overzetstukje laten maken waar je een pijpje kan op aansluiten en zo naar buite
kan bij de smid niet zo gek veel kosten

en ja voor handige harry's misschien niet zo moeilijk te maken maar voor een alleenstaande dame misschien wel


_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 11:52 am

Daar had ik ook al aan gedacht, ik ben wel beetje handig maar niet zo handig dat ik het zelf zou kunnen maken, heb er ook het materiaal niet voor, maar heb wel een handige broer en vader Smile

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 12:00 pm

kristel schreef:
Daar had ik ook al aan gedacht, ik ben wel beetje handig maar niet zo handig dat ik het zelf zou kunnen maken, heb er ook het materiaal niet voor, maar heb wel een handige broer en vader Smile

Groetjes
Kristel

kristel
ik denk wel als je de zijkanten weghaald een buis ga zien zitten (lucht aanzuig even je hand op leggen ge voeld dit goed ) met aan de achterkant dat roosterke weg te doen zou je ook een aansluiting kunnen maken
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 12:10 pm

Ik ga daar straks eens naar kijken als ik men kachel afzet om te kuisen. Ergens had ik ook al eens hierover gelezen in een ander topic, waar ook stond uitgelegd over drukverschillen enz maar ik kan het nergens meer vinden.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 3:28 pm

Ik heb inmiddels gekeken, in het midden zit er ergens een buisje van ongeveer 35mm maar ik kon het niet voelen want kachel stond af als ik gekeken heb, maar ik vermoed dat het die buis is want er zit geen andere. Maar als ik daar iets op aansluit zou het al door dat rooster moeten komen want anders is dat een groot open gat waar allemaal stof in kan geraken. Mijn CV staat nu momenteel even op en heb dezelfde temperatuur in huis maar niet meer dat trek gevoel, er blijft nog wel koude lucht uit men dampkap komen. Misschien moet ik gewoon een andere dampkap kopen Smile

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32127
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 3:50 pm

of een afsluitklep laten zetten op je buis van de dampkap, die open gaat samen met de dampkap.

maar dan komt de lucht wel ergens anders binnen door kieren en spleten door de onderdruk.

ik heb ook al gelezen als je vlak achter de kachel een opening maakt naar buiten met een roostertje op, dat dit ook al voldoende is, dus zonder een buis op de kachel.

heeft iemand daar ervaring mee
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Emptyvr nov 26, 2010 3:51 pm

een soort verluchting dan, zoals in een badkamer?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanzuigen verbrandingslucht   externe lucht - aanzuigen verbrandingslucht - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanzuigen verbrandingslucht
Terug naar boven 
Pagina 4 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: