Aansluiting kachel naar dubbelwandig Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
steven
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
pedro
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
krusty
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
Fleur
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
ss
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
jeanhup
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
Philip
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
Annejanne
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 
Maryline
Aansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_lcapAansluiting kachel naar dubbelwandig I_voting_barAansluiting kachel naar dubbelwandig I_vote_rcap 

 

 Aansluiting kachel naar dubbelwandig

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Aansluiting kachel naar dubbelwandig Empty
BerichtOnderwerp: Aansluiting kachel naar dubbelwandig   Aansluiting kachel naar dubbelwandig Emptyzo dec 05, 2010 9:14 pm

Hallo Iedereen,
Nog een vraag ivm de schouwbuizen voor mijn pelletkachel.

- Welke afstand moet ik aanhouden tussen de achterkant kachel en muur. Voor zover ik kan terugvinden zou dit tussen de 10 en 20cm moeten zijn? Klopt dit?

- Sluit ik de kachel rechtstreeks aan op dubbelwandige buis of mag ik ook eerst een stukje enkelwandige plaatsen?

- De muur is 35cm dik, de DW buizen bestaan in 44cm of 96cm, zal dit lukken met 44cm of steek ik hier best een stukje enkelwandig tussen.

- Zijn er voor of nadelen aan het gebruik van een telescopische buis? Ga ik dan best voor de 35/53cm of 53/88cm

- Moet er een speciaal stuk tussen de enkelwandige en dubbelwandige buis?

- Welke afstand kan ik best houden tussen buis en buitenmuur om aanslag of andere zoveel mogelijk te beperken.

Groetjes
Dirk
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Aansluiting kachel naar dubbelwandig Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aansluiting kachel naar dubbelwandig   Aansluiting kachel naar dubbelwandig Emptyzo dec 05, 2010 11:13 pm

Citaat :
- Welke afstand moet ik aanhouden tussen de achterkant kachel en muur. Voor zover ik kan terugvinden zou dit tussen de 10 en 20cm moeten zijn? Klopt dit?
Afstand is inderdaad meestal iets tussen 10-20 cm afhankelijk van merk en model (staat in gebruiksaanwijzing). Als de muur echter niet van brandbaar materiaal is zie je echter vaak dat mensen de kachel bijna helemaal tegen de muur zetten.
Citaat :
- Sluit ik de kachel rechtstreeks aan op dubbelwandige buis of mag ik ook eerst een stukje enkelwandige plaatsen?
- De muur is 35cm dik, de DW buizen bestaan in 44cm of 96cm, zal dit lukken met 44cm of steek ik hier best een stukje enkelwandig tussen.
Binnen mag je nog een stukje enkelwandig gebruiken. Maar ik denk dat je met een stukje dubbelwandig van 44cm direct achter op je kachel prima uit de voeten kunt (afhankelijk van hoever de buis buiten van de gevel af komt te staan). De buitenbuis moet je dan waarschijnlijk een beetje aanpassen om over de aansluiting op je kachel te kunnen schuiven.
Citaat :
- Zijn er voor of nadelen aan het gebruik van een telescopische buis? Ga ik dan best voor de 35/53cm of 53/88cm
Telescopische buis is minder geisoleerd, maar dat zal niet zo'n probleem zijn als je deze als muurdoorvoer gebruikt. Afmeting hangt weer van de afstand af waarop je de kachel wil zetten en waarop de buis buiten komt te hangen.
Citaat :
- Moet er een speciaal stuk tussen de enkelwandige en dubbelwandige buis?
- Welke afstand kan ik best houden tussen buis en buitenmuur om aanslag of andere zoveel mogelijk te beperken.
Er hoeft niet persé een speciaal stukje tussen. Je kunt enkelwandige buis ook rechtstreeks aansluiten op dubbelwandige (wel goed op intern male/female letten).
De afstand die je moet aanhouden hangt van je soort kap af. Als je buiten niet tot boven het dak gaat (wat eigenlijk gebruikelijk is bij dubbelwandige pijp) kun je het beste een eindpijp gebruiken die de rook wegblaast van de gevel.

groet,

Jean
HK Pelletkachels
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
 
Aansluiting kachel naar dubbelwandig
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» rookgaspijp dubbelwandig geisoleerd of dubbelwandig met luchtspouw?
» Kan je een hydro-kachel tijdelijk gebruiken zonder aansluiting op radiatoren?
» mcz powerbox

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: