nieuw hier , en een paar vraagjes  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
steven
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
pedro
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
krusty
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
Fleur
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
ss
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
jeanhup
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
Philip
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
Annejanne
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 
Maryline
nieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_lcapnieuw hier , en een paar vraagjes  I_voting_barnieuw hier , en een paar vraagjes  I_vote_rcap 

 

 nieuw hier , en een paar vraagjes

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyzo dec 12, 2010 9:40 pm

ik heb een Pelletkachel Anselmo Cola Orion 9kw. pas 2dehands gekocht ,
maar ik heb een bestaande schouw van vroeger van een houtkachel, als ik daar me pelletkachel wil aansluiten moet ik me kachel op een verhoog zetten of dierekt een 90 gr bocht zetten maar gaat de kachel het nog wel werken ?
of ik kan een nieuwe buis naar buiten leggen ik heb gelezen dat die maar 1.5 m hoog moet zijn ,heeft iemand daar ervaring mee ,
* hebben jullie de kachel in de lengte of de breedte van de kamer staan ,
*en de pellets van de makro zit veel dennehout in maar zijn die niet snel opgebrand tov de rest ?
hopelijk kunnen jullie me wat andwoorden geven
pelletje
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32058
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyzo dec 12, 2010 9:56 pm

dime schreef:
ik heb een Pelletkachel Anselmo Cola Orion 9kw. pas 2dehands gekocht ,
maar ik heb een bestaande schouw van vroeger van een houtkachel, als ik daar me pelletkachel wil aansluiten moet ik me kachel op een verhoog zetten of dierekt een 90 gr bocht zetten maar gaat de kachel het nog wel werken ?
of ik kan een nieuwe buis naar buiten leggen ik heb gelezen dat die maar 1.5 m hoog moet zijn ,heeft iemand daar ervaring mee ,
* hebben jullie de kachel in de lengte of de breedte van de kamer staan ,
*en de pellets van de makro zit veel dennehout in maar zijn die niet snel opgebrand tov de rest ?
hopelijk kunnen jullie me wat andwoorden geven
pelletje

welkom op forum dime

is je schouw nog voldoende proper
achter je kachel komt eerst een T-stuk dan omhoog en dan 90gr de schouw in

maar je kan ook een flexibel en dan 2 meter omhoog in de schouw

buitenbuis kan maar toch liefst dubbelwandig buiten ivm kondens

lengte of breedte kies je zelf, in de breedte gaat de warmte wel rapper verspreid worden

alle dinplus pellets bestaan uit dennehout, dit is niet vglbaar met gewoon hout

de makro pellets zijn heel goed



Laatst aangepast door erwin123 op ma dec 13, 2010 1:10 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyzo dec 12, 2010 11:43 pm

Vertrek vanachter de kachel met een t-stuk en ga dan omhoog naar de schouw.
heb goede gevonden op schoorsteenpijp.be, sturen het op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 12:23 am

als je de bestaande schouw perse wil gebruiken dan heb je geen t-stuk nodig ,rechtstreeks horizontaal in de schouw,heb je ook maar 1 bocht gemaakt wat de minste weerstand is.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32058
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 12:55 am

fleur ik denk dat het gat in de schouw iets hoger staat dan de uitgang kachel door zijn andere houtkachel...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 7:57 am

erwin123 schreef:
fleur ik denk dat het gat in de schouw iets hoger staat dan de uitgang kachel door zijn andere houtkachel...





hm,staan ze wel recht tegenover elkaar,anders moet je de buis schuin plaatsen,of nog een bocht bij?
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 9:17 am

en fleur wat met de goede raad om in een gemestste of bestaande schouw een flexcibel door te trekken tot bovenaan ?

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 9:37 am

Philip schreef:
en fleur wat met de goede raad om in een gemestste of bestaande schouw een flexcibel door te trekken tot bovenaan ?



philip
ik denk dat dime zijn vraag was om zijn bestaande schouw zo te gebruiken met de minste kosten.
zo zou ik het nooit doen ,maar ja,iedereen doet zijn gedacht,er zijn zelfs veel installateurs die zo te werk gaan !!
ik pleit steeds als het kan voor een rechte vaste buis in de schoorsteen ,maar dan zijn er heel wat aanpassingen nodig achteraan de kachel,vb..een grote opening maken in de schouw en dergelijke,isoleren enz.....


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 2:51 pm

daarom dat ik vrieg waar de goede raad was om te intuberen
zodat hij weet waar hij staat en achteraf niet moet komen klagen dat zijn schouw niet goed is voor het gebruik met een pelletkachel

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 3:53 pm

Tuurlijk consequent blijven, goeie oplossing: flexibel in bestaande schouw, geen risico nemen!!!
Groeten,
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Emptyma dec 13, 2010 9:02 pm

hoi, ik ga voor deze oplossing kiezen dat is volgens mij de beste niet

achter je kachel komt eerst een T-stuk dan omhoog en dan 90gr de schouw in

maar je kan ook een flexibel en dan 2 meter omhoog in de schouw

bedankt voor alle andtwoorden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuw hier , en een paar vraagjes    nieuw hier , en een paar vraagjes  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nieuw hier , en een paar vraagjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw hier
» Nieuw en een paar vragen...
» Nieuw hier..........

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: