van Gast vr apr 17, 2009 12:32 am
Hoi allemaal,
we hebben een DEA 16kw kanaliseerbaar en een JULIE 9kw van last calor gekocht, de DEA heeft het linker kanaal (stand 4) op de badkamer aangesloten en het rechtse kanaal (stand 9) met een flexibele aluminium buis richting salon en de DEA heeft een zuiver glas en mooie vlam,...
Vooraleerst ze zien er mooi en strak uit en de DEA baast de hele zaak goed warm maar als de kachel uit staat lijkt het net alsof er een motortje heel zacht ronkt, als ik de aan-uit knop op uit zet is het geronk weg??? De instalateur is heden langsgekomen en wist ook niet wat dit zou kunnen zijn, daarop heeft hij de parameters nagekeken en er enkele bijgesteld, maar nu werken de kanalen niet meer, dus vermoed ik dat er ergens een klein probleemke is met mijn DEA, maar ik vertrouw nog steeds op mijn instalateur dat dit snel zal opgelost zijn, want hij belooft me de beste zorgen. De Julie 9kw werkt ook perfekt (staat 10u per dag aan) enkel nu het buiten warmer word wil hij (of is het zij??) niet lager dan 21° gaan, en daar dat hij zo laag staat geeft hij nogal veel roet op het glas en tamelijk veel as, dus laten we het hele boeltje maar uit gaan als buiten het zonnetje schijnt.
Zijn er soms ook mensen die een DEA canal hebben?