assen aan schouw uitlaat Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 39 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

marnic

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
steven
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
pedro
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
krusty
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
Fleur
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
ss
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
jeanhup
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
Philip
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
Annejanne
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 
Maryline
assen aan schouw uitlaat I_vote_lcapassen aan schouw uitlaat I_voting_barassen aan schouw uitlaat I_vote_rcap 

 

 assen aan schouw uitlaat

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 12:30 pm

Een probleemtje met mijn schouw zo kun je dit wel stellen.Mijn schouw gaat door de gevelmuur uit en komt zo aan de voorgevel.Is het normaal dat ik assen op mijn vensterbank buiten heb en op de stoep.Ik dacht van niet en daaromvraag ik het hier even of jullie daar ervaring mee hebben.Vorige keer zag ik zelfs een warme vonk mijn schouw verlaten aan de buitenkant,graag reacties gevraagd dan kan ik eventueel mijn installateur verwittigen of het met de afstelling te maken heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 1:19 pm

Katnik schreef:
Een probleemtje met mijn schouw zo kun je dit wel stellen.Mijn schouw gaat door de gevelmuur uit en komt zo aan de voorgevel.Is het normaal dat ik assen op mijn vensterbank buiten heb en op de stoep.Ik dacht van niet en daaromvraag ik het hier even of jullie daar ervaring mee hebben.Vorige keer zag ik zelfs een warme vonk mijn schouw verlaten aan de buitenkant,graag reacties gevraagd dan kan ik eventueel mijn installateur verwittigen of het met de afstelling te maken heeft.

hoe is de verbranding
welke kleur heeft je vlam, deze moet lichtgeel zijn
oranje dan moet de verbranding afgesteld worden

assen vallen nu wel meer op in de sneeuw
er zal af en toe wel asse vrijkomen en neerdwarrelen en wegwaaien
anders zie je dit niet nu wel
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 1:57 pm

Gloeiende "gensters" of "vonken" heb ik nog nooit uit mijn schouw noch uit die van de buren zien komen??? Lijkt me zelfs gevaarlijk!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
cuypersmarc
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
cuypersmarc


Man Aantal berichten : 274
Leeftijd : 60
Registration date : 29-11-10

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 2:06 pm

gaat de schouw aan de voorgevel ook terug de hoogte in , of kom je gewoon door de muur.
met een echte schouw heb je denk ik veel meer trek en zullen de eventuele assen onmiddellijk weg waaien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 4:12 pm

Ja, dat is normaal. Zonder veel woorden. Behalve die gloeinde assen. Zal waarschijnlijk aan de extractie liggen, of aan een abnormaal hoge schouwtrek. Een vonkenvanger zou brand kunnen voorkomen. De kachel (of de schouw) beter afstellen is wellicht de meest opportune oplossing.

Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 4:28 pm

Mijn schouw gaat buiten ook nog naar omhoog maar er staat wel geen kapje op omdat Kristof van groene kachel zei dat je dan problemen kunt hebben met de wind en dat je kachel dan in alarm gaat.De vlam van de kachel is mooi geel maar wel altijd hevig meestal,misschien toch te veel trek dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 4:30 pm

Nog wat vergeten,heb deze week mandi pellets gebruikt van mijn broer om te proberen en dan is de vlam mooier en de kachel properder maar met minder warmte dan de green energy en de cleanfire wat ik gebruik
Terug naar boven Ga naar beneden
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptyma dec 20, 2010 11:45 pm

Bij mij gaat de schouw ook recht naar buiten omhoog ongv 1.5m.
Ik heb buiten wat rook als ik de kachel pas aanmaak nog nooit iets anders zien naar buitenkomen.
En laat je niks anders wijsmaken assen die eruit vliegen langs de bovenkant zijn zeker niet normaal.

niet goed

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptydi dec 21, 2010 3:10 pm

Tuurlijk is dat wel normaal. Anders zou je ook nooit uw schouw moeten kuisen. Je zou trouwens wel eens verstomd kunnen staan hoeveel assen er op het horizontale deel van die schouw blijven liggen. Maar dat zijn eigenlijk geen assen, maar roetaanslag...

Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptydi dec 21, 2010 4:44 pm

Heb net contact opgenomen met de instalateur,is heel normaal zegt die zelfs dat er soms een vonkje uitkomt voor die naar beneden komen zijn ze al uit gedooft.Zal ermee moeten leven zeker,moet wel zeggen dat het minder is als ik de kachel dikwijlser stofzuig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptydi dec 21, 2010 7:16 pm

Na 1 week branden heb ik ook redelijk veel roet aan de kap en het bovenste stuk van mijn buis.
Binnenkant kap ziet volledig zwart.
Vlam lijkt mij ok, pellets branden volledig op, niks van koek.
0,5m horizontaal, T stuk, 1m verticaal, antivalwind kap (er komt nog 0,5m buis bij maar die was nog niet binnen) alles in dubbelwandige inox.

Ik denk dat het bij mij om foutieve instellingen gaat, kan iemand mij hierbij helpen? Het gaat om een EdilKamin Seven
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptydi dec 21, 2010 8:44 pm

Dirker schreef:
Na 1 week branden heb ik ook redelijk veel roet aan de kap en het bovenste stuk van mijn buis.
Binnenkant kap ziet volledig zwart.
Vlam lijkt mij ok, pellets branden volledig op, niks van koek.
0,5m horizontaal, T stuk, 1m verticaal, antivalwind kap (er komt nog 0,5m buis bij maar die was nog niet binnen) alles in dubbelwandige inox.

Ik denk dat het bij mij om foutieve instellingen gaat, kan iemand mij hierbij helpen? Het gaat om een EdilKamin Seven

extractie motor 1 stap vermeerderen zal een betere zuiverder verbranding geven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptydi dec 21, 2010 8:54 pm

Erwin, heb jij een handleiding waar ik al deze dingen terug kan vinden?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Emptydi dec 21, 2010 9:07 pm

ik zal ze doorsturen via pm
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





assen aan schouw uitlaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: assen aan schouw uitlaat   assen aan schouw uitlaat Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
assen aan schouw uitlaat
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» uitlaat schouw
» Welke uitlaat temperatuur CV water
» zwarte assen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: