defect rika topo Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 23 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
steven
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
pedro
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
krusty
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
Fleur
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
ss
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
jeanhup
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
Philip
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
Annejanne
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 
Maryline
defect rika topo I_vote_lcapdefect rika topo I_voting_bardefect rika topo I_vote_rcap 

 

 defect rika topo

Ga naar beneden 
+2
Vomit
cuypersmarc
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 10:29 am

Beste,

We hebben slechts enkele dagen kunnen genieten van onze Rika Topo en sinds vanochtend kunnen we hem al niet meer aansteken. Wat een triestig nieuws !!! Wij waren zo super content dat onze Topo geplaatst werd en nu krijgen we hem na 4 dagen al niet meer aan de praat.
De winkel waar hij vandaan komt is deze dagen gesloten dus zoeken we zelf wat we kunnen doen. Mad
Er komt steeds de melding op : GRID DEFECT We gaan er natuurlijk niet zelf aan sleutelen, maar kan iemand ons, in afwacting van .....al zeggen wat dit betekent ?

thanks
Ann en Patrick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 11:13 am

koleos2010 schreef:
Beste,

We hebben slechts enkele dagen kunnen genieten van onze Rika Topo en sinds vanochtend kunnen we hem al niet meer aansteken. Wat een triestig nieuws !!! Wij waren zo super content dat onze Topo geplaatst werd en nu krijgen we hem na 4 dagen al niet meer aan de praat.
De winkel waar hij vandaan komt is deze dagen gesloten dus zoeken we zelf wat we kunnen doen. Mad
Er komt steeds de melding op : GRID DEFECT <IO<
We gaan er natuurlijk niet zelf aan sleutelen, maar kan iemand ons, in afwacting van .....al zeggen wat dit betekent ?

thanks
Ann en Patrick

hoi
eens bellen naar wim van stroomop in kuurne

mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
cuypersmarc
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
cuypersmarc


Man Aantal berichten : 274
Leeftijd : 61
Registration date : 29-11-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 11:14 am

is daar geen boekje bij ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 11:50 am

ja en daar staat uiteraard in dat je een technieker moet bellen, maar momenteel zijn die in verlof.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 11:55 am

Hoi jl

Ik heb contact genomen met stroomop in Kuurne en ze gaan mij straks terugbellen want de juiste persoon was er niet.
Alvast bedankt voor de tip, want ik kende dit niet !
Hopelijk weet hij iets meer Smile

Ann
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 11:59 am

koleos2010 schreef:
Hoi jl

Ik heb contact genomen met stroomop in Kuurne en ze gaan mij straks terugbellen want de juiste persoon was er niet.
Alvast bedankt voor de tip, want ik kende dit niet !
Hopelijk weet hij iets meer Smile

Ann

graag gedaan
stroomop is de invoerder van rika
en wim zal je wel helpen
mvg jl
Terug naar boven Ga naar beneden
Vomit
Pelletje
Pelletje
Vomit


Man Aantal berichten : 29
Registration date : 31-08-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 1:24 pm

Misschien is het een kleinigheid? Hier staat ook dezelfde foutmelding

https://pellets.forummotion.com/t2407-de-pelletindustrie-heeft-iets-tegen-mij

en als oplossing iets in de zin van het iets bijstellen van een schakelaar die een draaiend onderdeel moet in de gaten houden?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32119
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 1:27 pm

Vomit schreef:
Misschien is het een kleinigheid? Hier staat ook dezelfde foutmelding

https://pellets.forummotion.com/t2407-de-pelletindustrie-heeft-iets-tegen-mij

en als oplossing iets in de zin van het iets bijstellen van een schakelaar die een draaiend onderdeel moet in de gaten houden?

zit de branderpot juist erin
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 5:57 pm

Beste pelletkachelliefhebbers,

Vanochtend meldde ik dat onze Rika Topo niet meer wilde branden. We kregen dus steeds de melding " Grid defect " . Ik heb de verkoper proberen te contacteren en ook stroomop. Ik zou normaal gezien morgen terug moeten contact opnemen,maar.................toen was er mijn super handige ongeduldige man en die wou uiteraard dat die lieve kachel vandaag terug brandde. Hij heeft er een aantal onderdelen afgedaan, bekeken, afgekuist en uiteindelijk de motor die de pelletjes er laat invallen terug aan de praat gekregen. Wij zitten dus terug voor ons lekker warm pelletkacheltje. bedankt lieve schat ! heel happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 7:13 pm

koleos2010 schreef:
Beste pelletkachelliefhebbers,

Vanochtend meldde ik dat onze Rika Topo niet meer wilde branden. We kregen dus steeds de melding " Grid defect " . Ik heb de verkoper proberen te contacteren en ook stroomop. Ik zou normaal gezien morgen terug moeten contact opnemen,maar.................toen was er mijn super handige ongeduldige man en die wou uiteraard dat die lieve kachel vandaag terug brandde. Hij heeft er een aantal onderdelen afgedaan, bekeken, afgekuist en uiteindelijk de motor die de pelletjes er laat invallen terug aan de praat gekregen. Wij zitten dus terug voor ons lekker warm pelletkacheltje. bedankt lieve schat ! heel happy

was de worm of pellettoevoer vastgelopen dan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptyma dec 27, 2010 7:24 pm

ja, de worm was inderdaad vastgelopen en daardoor vielen er natuurlijk geen pelletjes meer door.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 3:34 pm

Hallo,

Hier ben ik weer, en weer met slecht nieuws. Onze kachel is vandaag juist 1 week geleden geleverd en uiteraard geplaatst en ze is al voor de 2 de keer stuk. Opnieuw "GRID DEFECT" . Ik wil goed geloven dat het goede pelletkachels zijn die Rika Topo's, maar dit is toch wat veel in deze barre koude.
Vorige keer heeft mijn man er toch zitten aan sleutelen en de worm zat vast. Nu, enkele dagen later opnieuw hetzelfd. Heb de winkel gebeld maar die kunnen pas volgende week langskomen. pfffffff.....
Ik had het toch positiever verwacht en dacht eindelijk minder zorgen te hebben met verwarming.We stoken namelijk op mazout voordien en daar liet de ketel het steeds afweten. Dat was dus onze reden voor een pelletkachel aan te schaffen.
Tja.....
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32119
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 3:41 pm

koleos2010 schreef:
Hallo,

Hier ben ik weer, en weer met slecht nieuws. Onze kachel is vandaag juist 1 week geleden geleverd en uiteraard geplaatst en ze is al voor de 2 de keer stuk. Opnieuw "GRID DEFECT" . Ik wil goed geloven dat het goede pelletkachels zijn die Rika Topo's, maar dit is toch wat veel in deze barre koude.
Vorige keer heeft mijn man er toch zitten aan sleutelen en de worm zat vast. Nu, enkele dagen later opnieuw hetzelfd. Heb de winkel gebeld maar die kunnen pas volgende week langskomen. pfffffff.....
Ik had het toch positiever verwacht en dacht eindelijk minder zorgen te hebben met verwarming.We stoken namelijk op mazout voordien en daar liet de ketel het steeds afweten. Dat was dus onze reden voor een pelletkachel aan te schaffen.
Tja.....

nu zie je waar die verkoper zijn prioriteiten liggen,
liever nog een paar kachels plaatsen de rest zal wel wachten


Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 4:09 pm

Niet te hard en te vlug oordelen, een defectje kan gebeuren en het is nu niet bepaald de rustigste periode. Hopelijk hebben jullie een alternatief om u te verwarmen!? Als dat niet het geval is zou ik dat aan de verkoper mededelen en hem vriendelijk verzoeken de herstelling asap op te lossen!
Groeten,
SS
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 4:47 pm

@ koleos
Dat is echt wel brute pech hebben! Het is zoal ss zegt: probeer de verkoper te overhalen om langs te komen als jullie geen alternatief hebben. Het zou dan toch nog een mooi en warm eindejaar kunnen worden kampvuur

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 5:13 pm

koleos2010 schreef:
Hallo,

Hier ben ik weer, en weer met slecht nieuws. Onze kachel is vandaag juist 1 week geleden geleverd en uiteraard geplaatst en ze is al voor de 2 de keer stuk. Opnieuw "GRID DEFECT" . Ik wil goed geloven dat het goede pelletkachels zijn die Rika Topo's, maar dit is toch wat veel in deze barre koude.
Vorige keer heeft mijn man er toch zitten aan sleutelen en de worm zat vast. Nu, enkele dagen later opnieuw hetzelfd. Heb de winkel gebeld maar die kunnen pas volgende week langskomen. pfffffff.....
Ik had het toch positiever verwacht en dacht eindelijk minder zorgen te hebben met verwarming.We stoken namelijk op mazout voordien en daar liet de ketel het steeds afweten. Dat was dus onze reden voor een pelletkachel aan te schaffen.
Tja.....

hoi
was de grid vastgelopen door een pellet of door zagemeel ??
welke pellets gebruik je ?
ik zeef altijd het laatste van de zak zodat er steeds het minimum van zagemeel en de voorraadtank valt
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 5:18 pm

Ik zuig de tank van de saey neema hooguit tweemaal per jaar leeg en zeven doe ik al helemaal niet. Tot op heden geen miserie...
De Topo is pas in bedrijf, dus ik vermoed een kleine regeling en het defect zal opgelost zijn, spijtig dat de leverancier niet wat sneller springt na dergelijk mooie en dure verkoop!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
ZaurusUser
Pellet
Pellet
ZaurusUser


Man Aantal berichten : 141
Leeftijd : 56
Registration date : 28-12-09

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 6:14 pm

Ik heb dat probleemke ook gehad toen de topo hier juist stond.
Het was de sensor die kijkt of het branderpotje wel volledig ronddraaide vooraleer weer pellets toe te voegen(automatische reiniging branderpotje), die verkeerd afgeregeld stond. Hij stond te ver van de as of zoiets. Wim van Stroomop is toen langs geweest en na 5 minuten was het verholpen.
Sedertdien nooit meer problemen gehad (en nu houd ik hout vast).

Dat de worm zou vastlopen lijkt me zeer vreemd, dat heb ik hier nog niet voorgehad.

Draait het brandpotje een volledige toer rond of blijft het draaien ? (bij mij was het laatste het geval tijdens het defect)

Groeten,
Werner.

_________________
Rika Topo
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 6:48 pm

Hallo,

We (mijn handige man) hebben weer zelf het defect kunnen oplossen vermits de verkoper de eerst volgende week niet kon komen om de reparatie uit te voeren. De juiste oorzaak is de volgende :
Bij het plaatsen van de kachel zat het stalen borsteltje om te reinigen vast in het brandpotje en de installateurs hebben een 15 tal minuten met man en macht geprobeerd om het te verwijderen en doordat het zo stevig vastzat hebben ze na een tijd beslist om de stalen draad van de borstel door te knippen. Ze hadden weliswaar al stevig zitten wringen en trekken aan het borsteltje. Vandaag hebben we dus ontdekt dat er een stuk tand van het draaikorfje afgebroken was en dat dit het draaien van het brandpotje blokeerde. We hebben het stuk metaal er kunnen uithalen en voorlopig is de kachel weer actief en zorgt ze weer voor de gezelligheid hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 7:17 pm

koleos2010 schreef:
Hallo,

We (mijn handige man) hebben weer zelf het defect kunnen oplossen vermits de verkoper de eerst volgende week niet kon komen om de reparatie uit te voeren. De juiste oorzaak is de volgende :
Bij het plaatsen van de kachel zat het stalen borsteltje om te reinigen vast in het brandpotje en de installateurs hebben een 15 tal minuten met man en macht geprobeerd om het te verwijderen en doordat het zo stevig vastzat hebben ze na een tijd beslist om de stalen draad van de borstel door te knippen. Ze hadden weliswaar al stevig zitten wringen en trekken aan het borsteltje. Vandaag hebben we dus ontdekt dat er een stuk tand van het draaikorfje afgebroken was en dat dit het draaien van het brandpotje blokeerde. We hebben het stuk metaal er kunnen uithalen en voorlopig is de kachel weer actief en zorgt ze weer voor de gezelligheid hier.
:
cheers
en komt er een nieuw draaikorfje dan ???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 8:08 pm

jl schreef:
koleos2010 schreef:
Hallo,

We (mijn handige man) hebben weer zelf het defect kunnen oplossen vermits de verkoper de eerst volgende week niet kon komen om de reparatie uit te voeren. De juiste oorzaak is de volgende :
Bij het plaatsen van de kachel zat het stalen borsteltje om te reinigen vast in het brandpotje en de installateurs hebben een 15 tal minuten met man en macht geprobeerd om het te verwijderen en doordat het zo stevig vastzat hebben ze na een tijd beslist om de stalen draad van de borstel door te knippen. Ze hadden weliswaar al stevig zitten wringen en trekken aan het borsteltje. Vandaag hebben we dus ontdekt dat er een stuk tand van het draaikorfje afgebroken was en dat dit het draaien van het brandpotje blokeerde. We hebben het stuk metaal er kunnen uithalen en voorlopig is de kachel weer actief en zorgt ze weer voor de gezelligheid hier.
:
cheers
en komt er een nieuw draaikorfje dan ???


laat ons hopen dat er een nieuw wordt geïnstalleerd !
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32119
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptywo dec 29, 2010 9:08 pm

koleos2010 schreef:
Hallo,

We (mijn handige man) hebben weer zelf het defect kunnen oplossen vermits de verkoper de eerst volgende week niet kon komen om de reparatie uit te voeren. De juiste oorzaak is de volgende :
Bij het plaatsen van de kachel zat het stalen borsteltje om te reinigen vast in het brandpotje en de installateurs hebben een 15 tal minuten met man en macht geprobeerd om het te verwijderen en doordat het zo stevig vastzat hebben ze na een tijd beslist om de stalen draad van de borstel door te knippen. Ze hadden weliswaar al stevig zitten wringen en trekken aan het borsteltje. Vandaag hebben we dus ontdekt dat er een stuk tand van het draaikorfje afgebroken was en dat dit het draaien van het brandpotje blokeerde. We hebben het stuk metaal er kunnen uithalen en voorlopig is de kachel weer actief en zorgt ze weer voor de gezelligheid hier.

dat wordt dus volgende week een nieuw brandpotje onder garantie cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptydi jan 11, 2011 8:37 pm

hallo

Vandaag is Wim van Stroomop langsgeweest.
Brandpotje en weerstand vervangen en opnieuw afgesteld.
Klein uurtje gewerkt en ze brandt, raar maar waar,VEEL rustiger. heel happy

Ann en Patrick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptydi jan 11, 2011 8:46 pm

koleos2010 schreef:
hallo

Vandaag is Wim van Stroomop langsgeweest.
Brandpotje en weerstand vervangen en opnieuw afgesteld.
Klein uurtje gewerkt en ze brandt, raar maar waar,VEEL rustiger. heel happy

Ann en Patrick

ale vooruit
alles goed opgelost
sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Emptydo okt 15, 2015 6:28 pm

Mijn topo heeft heeft na 4 jaar een nieuw probleem en dat is dat het kantelsysteem niet volledig vlak komt met gevolg dat de pellets bij de start voor drie vierden de asbak in vliegen.
Nu moet ik telkens het kantelen gedaan is de deur openen om het kantelsysteem op zijn plaats te duwen voor de pellets vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





defect rika topo Empty
BerichtOnderwerp: Re: defect rika topo   defect rika topo Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
defect rika topo
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» flame sensor defect Rika TOPO1
» Rika Topo
» Rika Topo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Rika-
Ga naar: