Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

Daniel00, martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Ook ik heb een palazzetti

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 8:46 pm

    Heel tevreden van mijn palazzetti michela(12KW). Stook met badger pellets en geen problemen. Anders.... los ik ze zelf wel op Laughing Verbruik momenteel een 15kg op 10u. In het weekend ietsje meer pellets.

    Zitten in de verbouwingen en een zware kachel was toch wel nodig. Eenmaal de verbouwingen door zijn zal hij natuurlijk veel te "zwaar" zijn. Dan gaan we voor een speksteenkachel. Mss de pellet dan verhuizen naar mijn garage(werkplaats).

    Enige nadeel was dat de temp sensor niet juist meet maar ondertussen een koelere plaats voor gevonden en werkt nu naar behoren cheers
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Block di dec 28, 2010 9:12 pm

    Proficiat, maar stook je je met een speksteenkachel niet snel buiten? Je kan de warmte afgifte niet minderen toch?


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 9:19 pm

    dafke_307 schreef:Heel tevreden van mijn palazzetti michela(12KW). Stook met badger pellets en geen problemen. Anders.... los ik ze zelf wel op Laughing Verbruik momenteel een 15kg op 10u. In het weekend ietsje meer pellets.

    Zitten in de verbouwingen en een zware kachel was toch wel nodig. Eenmaal de verbouwingen door zijn zal hij natuurlijk veel te "zwaar" zijn. Dan gaan we voor een speksteenkachel. Mss de pellet dan verhuizen naar mijn garage(werkplaats).

    Enige nadeel was dat de temp sensor niet juist meet maar ondertussen een koelere plaats voor gevonden en werkt nu naar behoren cheers



    dafke
    waarom gebruik je badger pellets ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 9:41 pm

    Omdat zijn werkgever "kachels en haarden Van Den Berge in Buizingen verdeeld ook palazzetti" ook Badger verdeelt ???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 9:49 pm

    Block schreef:Proficiat, maar stook je je met een speksteenkachel niet snel buiten? Je kan de warmte afgifte niet minderen toch?

    Natuurlijk moet je met een speksteenkachel ook kijken naar de te verwarmen oppervlakte. Hoe meer gewicht hij heeft hoe langer hij zijn warmte afgeeft. Kachel opstoken en nadien toevoer en afvoer afsluiten dat warmte van de stenen blijft. Is het te warm, dan de klep openzetten. Je kiest zelf hoe warm je hem stookt en dus ook hoeveel warmte hij heeft.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 9:51 pm

    hobbymachine schreef:Omdat zijn werkgever "kachels en haarden Van Den Berge in Buizingen verdeeld ook palazzetti" ook Badger verdeelt ???

    inderdaad.

    Heb wel de indruk dat er weinig mensen met een palazzetti op het forum zitten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 9:59 pm

    fleur schreef:

    dafke
    waarom gebruik je badger pellets ?

    Wordt verdeeld bij ons. Vind ik prijs/kwaliteit heel goed. Als technieker kom ik vaak bij klanten die buiten badger ook andere merken branden. Ik moet toch zeggen dat er bij bepaalde merken van pellets soms problemen zijn. pellets te lang of te hard. Al schroeven enzo uit wormwielen moeten halen.

    Verdeelden vroeger binderholz maar dat is reelijk kostelijk. Persoonlijk vind ik dat de beste pellets.
    Vomit
    Vomit
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 31-08-10

    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Vomit di dec 28, 2010 10:27 pm

    dafke_307 schreef:
    Heb wel de indruk dat er weinig mensen met een palazzetti op het forum zitten.

    Hoi Dafke,

    Hier een Palazzetti Monica 9kW sinds oktober. Nog steeds tevreden van (na correctie van productiefoutje uit de fabriek).

    En net zoals jij heb ik intussen de temperatuursensor van de achterwand afgehaald en met een verlengkabeltje iets verder gehangen, zodat de temperatuur meer de kamertemperatuur benadert.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast wo dec 29, 2010 12:00 pm

    Vomit schreef:
    dafke_307 schreef:
    Heb wel de indruk dat er weinig mensen met een palazzetti op het forum zitten.

    Hoi Dafke, ...knip...

    Hier een Palazzetti Monica 9kW sinds oktober. Nog steeds tevreden van (na correctie van productiefoutje uit de fabriek).

    .
    Hallo, ik heb ook een Palazzetti Monica .Welk productiefoutje was er aan? Bij mij zit de afvoerbuis verkeerd (boven in de schouw) waardoor deze gesmoord is en ik regelmatig ERROR: Active Depress foutmelding krijg .Dan pakt de kachel geen pellets en gaat dus niet aan. Meestal gebeurt dit bij mistig weer of Noordenwind op de schouw enz... Ondertussen voorlopig het probleem opgelost door de afvoerbuis 1 kwartslag te draaien (zoals een periskoop op een duikboot Laughing Nu werkt ze veel beter en gaat altijd aan. Dus zodra de koude voorbij is wordt de afvoerpijp gecorrigeerd vanuit de bovenkant in de schouw.
    Vomit
    Vomit
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 31-08-10

    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Vomit wo dec 29, 2010 12:18 pm

    derf schreef:
    Welk productiefoutje was er aan?

    Een constant gerammel van de ventilator die de kamerlucht doorheen de warmtewisselaar blaast. Eerst dachten de leverancier en ik dat het een defect in de lagering van de ventilator was. Maar de reparateur van de invoerder is uiteindelijk langsgekomen, en die heeft het motorblok van de ventilator 90° moeten draaien t.o.v. het schoepengedeelte van de ventilator. Blijkbaar verkeerd gemonteerd in de fabriek door een verstrooide Italiaan. Watta mistaka to maka! Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast wo dec 29, 2010 1:01 pm

    Vomit schreef:
    derf schreef:
    Welk productiefoutje was er aan?

    Een constant gerammel van de ventilator die de kamerlucht doorheen de warmtewisselaar blaast.

    Bij ons maakt de kachel af en toe een dreunend geluid dat soms door de muren heen trilt .'t Lijkt wel of er een 30-tonner door de straat raast. Maar dit duurt nooit lang , slechts enkele seconden tot misschien 10 seconden en meestal tijdens het opwarmen na koude start. De installateur had hievoor reeds de lagers gesmeerd met kopervet. Dit hielp wel ,maar na verloop van tijd toch weer af en toe dat lawaai.
    Bedank voor de opmerking .Ik zal eens informeren of de mijne toch ook niet die fabrieksfout heeft.
    Vomit
    Vomit
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 31-08-10

    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Vomit wo dec 29, 2010 1:15 pm

    derf schreef:Bij ons maakt de kachel af en toe een dreunend geluid dat soms door de muren heen trilt .'t Lijkt wel of er een 30-tonner door de straat raast. Maar dit duurt nooit lang , slechts enkele seconden tot misschien 10 seconden en meestal tijdens het opwarmen na koude start. De installateur had hievoor reeds de lagers gesmeerd met kopervet. Dit hielp wel ,maar na verloop van tijd toch weer af en toe dat lawaai.
    Bedank voor de opmerking .Ik zal eens informeren of de mijne toch ook niet die fabrieksfout heeft.

    Na het detecteren van de vlam tijdens het opstarten schakelt de kamerlucht-ventilator inderdaad even op maximale stand, wellicht om stictie te overwinnen bij het starten uit stilstand. Dat duurt inderdaad enkele seconden en is equivalent met de ventilator op stand V=5 (of "V=E", wanneer het programma bepaalt dat de kachel dringend warmte kwijt moet raken).

    Hier was het ook een enorm getril, zodanig zelfs dat ik er in afwachting van de reparatie een rubberen gom heb tussengeklemd, want de trilligen van de ventilator deden een metalen lip erboven resoneren. Ik heb zelfs een losgetrilde schroef moeten vastzetten, wachtend op de reparatie.

    Indien je niet bang bent om je linkerzijpaneel open te maken kan ik desnoods wel eens kijken of een foto maken in welke richting de elektrische draden nu in mijn ventilator toekomen. Als ik me nog goed herinner was het vroeger langs onder (fout) en nu (door het zijpaneel met een zaklamp gezien) langs achter.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gast wo dec 29, 2010 10:37 pm

    Vomit schreef:
    Indien je niet bang bent om je linkerzijpaneel open te maken kan ik desnoods wel eens kijken of een foto maken in welke richting de elektrische draden nu in mijn ventilator toekomen. Als ik me nog goed herinner was het vroeger langs onder (fout) en nu (door het zijpaneel met een zaklamp gezien) langs achter.

    Is dezelfde ventilator en motor als bij mij. Draden lopen bij mij ook langs onder. Niet echt een storend/rammelend geluid.

    Dan is philippe wss bij jullie geweest. Franstalige maar kan goed nederlands. Komt van Couvin.

    Gesponsorde inhoud


    Ook ik heb een palazzetti Empty Re: Ook ik heb een palazzetti

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 5:26 pm