van Gast zo jan 16, 2011 9:49 pm
HOi,
Daar ben ik dan weer, heb alles goed gelezen, en ben inderdaad meer geld kwijt dan ik had gedacht.
Toch heb ik nu nog zoiets, het lijkt me een fijnere warmte en het bespaart op de gasrekening. Maar mischien niet zoveel als ik had gedacht.
Ik heb geen schouw of zo nodig, alleen een goede pijp naar buiten door de muur.
En ik wil kijken naar een goedkopere pelletkachel, maar wel een goed, misschien addler toch, dat weet ik nog niet.
Volgens mij als ik het hier zo lees, is gewoon de warmte fijner, warmer.
En dat spreekt mij aan, als ik niet hoger uitkom met de gasrekening en dat verschil verstook in de kachel, heb ik volgens mij een behaaglijker warmte in huis dan nu.
HOeveel kw kachel heb je ongeveer nodig voor 90M2 opp of reken je kub.meter inhoud, dus met de hoogte van het huis??
Als ik geen schouw neem, dus gewoon een pijp naar buiten wat zijn dan ongeveer de kosten voor de aanleg? moet wel goed zijn, volgens mij dan dubbele pijp? Ga ervan uit dat ik ongeveer 5 meter pijp nodig heb. De hoogte van de woonkamer is 2.75 meter.
En nog een vraag, wordt de opstal/brandverzekering duurder van het huis?
Volgende week heb ik tijd en ga ik naar een kachel winkel.
Maar volgens mij is de alder ook heel goed, wat ik zo lees.
Ik ben echt een stuk wijzer geworden, dus iedereen bedankt, lees met grote interesse.
MOet trouwens de pijp van de afvoer boeven het dak uitkomen? heb wolfskap dus die loopt vrij spits naar boven bij mij.
Hoor en lees de reacties wel weer.
ALvast nogmaal bedankt en fijne werkweek iedereen.
Berlinda