Saey Neema start niet - Pagina 3 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

SICCO

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
steven
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
pedro
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
krusty
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
Fleur
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
ss
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
jeanhup
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
Philip
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
Annejanne
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 
Maryline
Saey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_lcapSaey Neema start niet - Pagina 3 I_voting_barSaey Neema start niet - Pagina 3 I_vote_rcap 

 

 Saey Neema start niet

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 6:33 pm

hobbymachine schreef:
Stof terugsturen voor recyclage tot pellets ? Laughing
Als ik lees wat jullie allemaal doen om aan warmte te geraken ... doe die brommers weg en loop wat toerkens rond de woonwijk hé !
Enfin, ik ben blij met mijn keuze van kachel, vreet alles, ook stof en er blijf gene flikker resten in de pellettank als ze leeggebrand is. Bovendien geeft het mooi gensterwerk en aangezien het redelijk grof stof is blijft de as in het brandgedeelte van de kachel, nooit achter de warmtewisselaar !
Wat kost zo'n ding dan wel ?

Tja elk zijn gedacht natuurlijk, maar in verband van de rondlopen en toerkes doen om het warm te hebben, niet allen hebben de tijd dit te doen er zijn hier nog werkende onder ons ook en als je dan thuis komt is het leuk een lekkere warme omgeving te hebben en eens te rusten na een lange harde dag. Dus die toerkes mag je voor mij eraf laten.
De kostprijs ga ik morgen weten als ik om alle materialen ben geweest voor da ding.
De werken ga ik foto's van proberen maken en hier dan wel eens posten.
Mvg Meeki
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:05 pm

Ik heb dezelfde kachel als ss,
Na hetgeen hij heeft meegemaakt heb ik na 3 winters de pelletworm gecontroleerd.

Pelletreservoir bijna helemaal leeg laten branden.De rest uitgepollepeld.
Met de overschot pellets kon ik een emmertje van 5 L voor ongeveer 3/4 vullen.
Tussen die onderste pellets zat er redelijk wat gruis. Ik heb ze uitgezeefd, het gruis was
bleker van kleur dan de Domopellets die ik momenteel aan het branden ben.
Alhoewel al een flink aantal zakjes van dit merk gebruikt te hebben, leek het gruis
meer op de resten van de Lava's. Die zijn lichter van kleur. Daar heb ik 2 palletten
van verbrand voor de Domo's. De Lava's bevatten wel meer gruis en stof.
Ik heb het dekseltje boven de worm gedemonteerd terwijl die nog draaide.
Zo had ik een goed zicht en zag dat het gruis mooi meegevoerd werd met de pellets.
Kachel stilgelegd en het weinige stof rond de worm vlotjes kunnen wegzuigen met de
stofzuiger. (Ik was nu toch bezig)

Maar mijn conclusie is dat het reinigen van de worm totaal niet nodig was.
Er was totaal geen spoor van samenkoekend gruis. Dit komt mooi mee met de pellets.

Wat kan gebeurd zijn bij ss,(persoonlijke mening)
Ofwel klevend gruis,stof, volgens soorten pellets....
bv. pellets gemaakt van hout die veel hars bevat....dan koekt dit gemakkelijk...?

Ofwel werd in de pelletmachine(fabriek) ergens een harde prop gevormd die in een zakje pellets is belandt. En tenslotte in ss zijn kachel?

Iets anders kan ik niet bedenken?? Ziet iemand nog een andere mogelijkheid?


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:20 pm

zou hij niet hetzelfde probleem gehad hebben als hanstand , te kleine pellets en een handvol stof die de ingang van de gloeikaars afsluit??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:28 pm

fleur schreef:
zou hij niet hetzelfde probleem gehad hebben als hanstand , te kleine pellets en een handvol stof die de ingang van de gloeikaars afsluit??

Hoi fleur,.....

ss had het over een steen van samengeperst stof in de worm...


ss schreef,

"Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!?"

De prop zat wel degelijk in de worm blijkbaar..
De Lava's bevatten ook kleine stukjes pellets en veel stof en toch had ik geen probleem hiermee..?
vrgr,
cyrre


Laatst aangepast door cyrre op zo jan 23, 2011 8:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32084
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:45 pm

fleur schreef:
cyrre schreef:


Hoi fleur,.....

ss had het over een steen van samengeperst stof...?


ss schreef,

"Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!?"


De Lava's bevatten ook kleine stukjes pellets en veel stof en toch had ik geen probleem hiermee..?
vrgr,
cyrre



cyrre

lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
ss kennende

ik begrijp het ook niet goed, om 8u lag er een berg pellets en vielen er nog steeds bij,
toen was de worm nog niet geblokkeerd dus

kan het niet zijn dat een stuk van die prop of gruizel de kaarsuitgang verstopt heeft eerst,

en dat de blokkage er pas gekomen is bij de tweede start als hij in alarm ging


vraagteken nog altijd voor mij, waarom blijft de kachel een uur pellets gooien zonder vlam

affraid

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin123 op zo jan 23, 2011 8:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:51 pm

fleur schreef:


cyrre

lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
ss kennende

Hij dacht inderdaad eerst dat het de gloeikaars was.
Maar in zijn laatste bericht heeft hij het daar niet meer over...?
Dat de worm vastzat is wel degelijk een feit.
Dat de kachel niet uitschakelde is ook een feit,... nog altijd niet werkende sensor..?

2 vragen voor ss, hoe zit het nu met de gloeikaars?
................, hoe zit het nu met de sensor?
We zullen moeten wachten tot hij het forum weer bezoekt.
Ik ben nieuwsgierig..

vrgr,
cyrre
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32084
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:55 pm

kan het niet als volgt gebeurt zijn,

bougie verstopt door stukjes pellets of gruizel,

kachel brand niet maar blijft een uur pellets gooien ???

goot vol pellets tot aan de worm, deze kan dus niks meer afvoeren, en begint de pellets te vergruizen en zo tot een prop te draaien, en draait zichzelf vast....

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 8:57 pm

cyrre schreef:
fleur schreef:


cyrre

lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
ss kennende

Hij dacht inderdaad eerst dat het de gloeikaars was.
Maar in zijn laatste bericht heeft hij het daar niet meer over...?
Dat de worm vastzat is wel degelijk een feit.
Dat de kachel niet uitschakelde is ook een feit,... nog altijd niet werkende sensor..?

2 vragen voor ss, hoe zit het nu met de gloeikaars?
................, hoe zit het nu met de sensor?
We zullen moeten wachten tot hij het forum weer bezoekt.
Ik ben nieuwsgierig..

vrgr,
cyrre



daarom heb ik niet meteen gereageerd op zijn uitleg ,vond dat er iets niet klopte zot
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 9:01 pm

erwin123 schreef:
kan het niet als volgt gebeurt zijn,

bougie verstopt door stukjes pellets of gruizel,

kachel brand niet maar blijft een uur pellets gooien ???

goot vol pellets tot aan de worm, deze kan dus niks meer afvoeren, en begint de pellets te vergruizen en zo tot een prop te draaien, en draait zichzelf vast....



volgens mij mag en gaat een worm nooit vastlopen door pellets of zaagmeel,daar zal een ander voorwerp de oorzaak van zijn of een defekt aan de lagers of reductiekast of motor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 9:17 pm

erwin123 schreef:
kan het niet als volgt gebeurt zijn,

bougie verstopt door stukjes pellets of gruizel,
die stukjes pellets of gruis zouden toch moeten ontbranden,... bougie verstoppen? Ik weet niet hoor?

erwin123 schreef:
kachel brand niet maar blijft een uur pellets gooien ???
Volgens de fabrieksinstelling kan dit max. 21 minuten , als de sensor geen gesloten contact vormt, wordt de kachel uitgeschakeld.

erwin123 schreef:
goot vol pellets tot aan de worm, deze kan dus niks meer afvoeren, en begint de pellets te vergruizen en zo tot een prop te draaien, en draait zichzelf vast....

Dan zouden de pellets al een hoge hoop moeten vormen en de rest van de pellets die afkomen kunnen tegenhouden...? Dit zie ik niet gebeuren.
Na 21 minuten kan er toch niet zo'n hoop gevormd zijn?


Ik wacht op ss, hij zal het mogen uitleggen, Smile



Laatst aangepast door cyrre op zo jan 23, 2011 9:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32084
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 9:21 pm

cyrre ok morgen duidelijkheid,
maar de kachel stond geprogrammeerd van 7 denk ik, en heeft toch een uur pellets gegooid, Shocked

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyzo jan 23, 2011 9:32 pm

erwin123 schreef:
cyrre ok morgen duidelijkheid,
maar de kachel stond geprogrammeerd van 7 denk ik, en heeft toch een uur pellets gegooid, Shocked

Dit dacht hij inderdaad, maar als dit werkelijk zo is heeft ss misschien nog een probleem...
Waarschijnlijk niet werkende sensor. Met de nadruk op "misschien"..
Wordt vervolgd,
tot morgen..
cyrre
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyma jan 24, 2011 11:52 am

fleur schreef:
cyrre schreef:


Hoi fleur,.....

ss had het over een steen van samengeperst stof...?


ss schreef,

"Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!?"


De Lava's bevatten ook kleine stukjes pellets en veel stof en toch had ik geen probleem hiermee..?
vrgr,
cyrre



cyrre

lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
ss kennende

Beste, ik weet niet wat de bedoeling is met "ss kennende" heel kwaad , maar jij zou beter mijn bericht goed lezen. Bericht 1 is opgemaakt nadat ik het defect vaststelde en is dus een "gissing", ik heb het toen niet kunnen nakijken omdat ik geen tijd had, ik moet ook nog werken! 's Avonds heb ik de kachel een groot onderhoud gegeven, ja Fleur er zijn mensen die dat zelf doen, dus de dag nadien heb ik een uitgebreid verslag gedaan van de uitvoering! Het had dus niets met de gloeikaars te maken! Maar wel dat er een steenharde prop aan de bovenkant van de worm zat zodat deze niet meer draaide. Mijn probleem lijkt meer op het hetgeen Uthrex in zijn reactie beschreef, nl een steen die de worm blokkeerde, zoals Cyrre ook denkt.
Groet,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyma jan 24, 2011 11:57 am

ss schreef:
erwin123 schreef:
ik denk dat SS zelf hard aan het sleutelen is Shocked
Heel juist, beetje mijn reputatie eer aandoen nietwaar, ga weer een maat groter van hemd moeten kopen vrees ik, die nek he...
Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!? Amaai! zot volledig vastgedraaid en gelukkig heeft de Neema een degelijke motor want hij heeft een uurlang geblokkeerd gestaan!
Proppen er met een mes uitgepulkt en alles gestofzuigd. De dader ken ik al, nl, Cleanfire gekocht in de Gamma. Na aankoop heb ik op het forum gezet dat de zakken vol korte en extra-lange pellets met veel stof zaten. Ze brandden perfect maar stof met hopen. Ik poetste de tank nog in november l.l. uit en deed ondertussen een groot onderhoud, d.w.z. na 2 maandjes cleanfire-gebruik was de Neema een stofbak (minstens 2kg pelletstof in de tank).
Mijn analyse van het defect is de volgende: gisterenmorgen begon de startprocedure normaal, maar na deze procedure gaaat de gloeikaars uit, de worm is vastgelopen en het vuur doofde, enige tijd later is de worm toch losgekomen en heeft een grote hoeveelheid pellets aangevoerd en het mandje is beginnen overstromen, uiteindelijk is de worm definitief vastgelopen en was ik erbij, kachel uitgepoetst en proberen heropstarten, maar direct in alarm omdat de worm blokkeerde...
Eind goe al goed... Maar ik heb al verscheidene soorten pellets gebruikt, dergelijke hoeveelheid stof in m'n kachel heb ik nog nooit gezien. Raar maar waar; in de door Makro geleverde pellets zit veel minder stof! Toeval? Ik moet er wel bijzeggen dat in de rookgaskanalen amper stof en roet te vinden was, blijkbaar branden de cleanfire-pellets dus wel perfect op zonder veel roet en asse achter te laten...
En om Fleur gerust te stellen, in mijn zakken van Badger zit GEEN stof!
Ik weet wat kopen volgend jaar vrees ik...
Ik heb mijn installateur gisterenavond nog een smsje gestuurd dat de zaak opgelost was...
Vrienden; groeten uit Ronse en dank voor de reacties... Laughing
ss
duivel


Ik denk dat mijn uitleg redelijk duidelijk is???
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32084
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyma jan 24, 2011 12:51 pm

SS
als de kachel weer foutloos brand sedert je onderhoud, zal het de worm wel geweest zijn,
een steen in de zak of gruizel geklontert, die alles blokkeerde

ik vond het alleen raar dat de kachel een uur pellets was blijven gooien


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyma jan 24, 2011 1:05 pm

Erwin, lees nogeens mijn analyse in donkere druk!
Samengeperst stof over 1/5 van de worm, dus een prop en de worm geeft minutenlang geen pellets meer, de prop er alsnog uit en de de worm geeft terug een boel pellets op het uitgedoofde vuur tot de volgende prop waar de worm definitief blokkeerde, bij heropstart viel de kachel in alarm.
Ik haalde daarenboven meer dan 2kg stof uit de kachel. Niet tevreden van de Cleanfire die ik bij Gamma kocht, zeer veel stof en zeer korte pellets (-5mm)vermengd met hele lange (+60mm). Ik moet wel toegeven dat ze uitstekend branden.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Emptyma jan 24, 2011 1:46 pm

Probleem opgelost? Mooi zo, zelfs zonder kosten en/of blijvende schade (buiten een paar koude uurtjes in huis).
Topic closed. Als jullie toch nog vragen hebben, stuur een pm'tje naar ss.

Uthrex

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Saey Neema start niet   Saey Neema start niet - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Saey Neema start niet
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Saey Neema en Kali
» ervaringen met saey-neema
» nieuwe saey neema

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Saey-
Ga naar: