Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 34 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
5 plaatsers
Storing Last Calor Zoe
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
Storing Last Calor Zoe
Mijn pelletkachel valt na circa 6 uur branden uit met als storingsmelding: diagnose uitval. In de handleiding is hier niets over terug te vinden. Iemand enig idee wat dit kan betekenen?
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 2
Re: Storing Last Calor Zoe
Lucske schreef:Mijn pelletkachel valt na circa 6 uur branden uit met als storingsmelding: diagnose uitval. In de handleiding is hier niets over terug te vinden. Iemand enig idee wat dit kan betekenen?
Lucske,
welkom op het forum,maar het zou vriendelijk zijn moest u zich eerst es voorstellen in het daarvoor bestemde topic...
https://pellets.forummotion.com/f11-welkom
Mvg,
Pedro
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 3
dat heeft hij ondertussen gedaan.
is er een koek in het branderpotje gevormd?
is er een koek in het branderpotje gevormd?
Ja dat dacht ik ook eerst, heb het potje een aantal malen schoongemaakt, dan andere pellets gekocht. Er vormt zich nu echt geen koek in het vuurpotje, er ligt niks onderin en toch zo ongeveer elke zes uur fase uitschakelen diagnose uitval. Niks aan doen en dan gaat het weer een uur of zes.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32453
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 5
Lucske schreef:Ja dat dacht ik ook eerst, heb het potje een aantal malen schoongemaakt, dan andere pellets gekocht. Er vormt zich nu echt geen koek in het vuurpotje, er ligt niks onderin en toch zo ongeveer elke zes uur fase uitschakelen diagnose uitval. Niks aan doen en dan gaat het weer een uur of zes.
merk je iets speciaal na die zes uur,
blijft de vlam aanwezig of dooft het vuur gewoon vanzelf voor de foutmelding komt
is dat bij alle buitentemperaturen
Ik merk eigenlijk niks speciaal aan de kachel: werkt zo te zien en te horen normaal, en valt uit bij vol vermogen(volle vlam) of bij rustig gebruik. De kachel geeft normaal gezien begrijpbare meldingen bij uitval: pellets op bv, maar van diagnose uitval weet ik dus niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Het feest is ongeveer een week bezig.
erwin- Admin
- Bericht nummer 7
Lucske schreef:Ik merk eigenlijk niks speciaal aan de kachel: werkt zo te zien en te horen normaal, en valt uit bij vol vermogen(volle vlam) of bij rustig gebruik. De kachel geeft normaal gezien begrijpbare meldingen bij uitval: pellets op bv, maar van diagnose uitval weet ik dus niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
als je hem weer opstart werkt hij dan weer normaal voor de volgende 6u
- Bericht nummer 8
Zal wss iets in het programma zijn,is wel toeval dat het altijd na circa 6u is...
Verkoper al gecontacteerd?
Grtz,
Pedro
Verkoper al gecontacteerd?
Grtz,
Pedro
- Bericht nummer 9
Lucske schreef:Ik merk eigenlijk niks speciaal aan de kachel: werkt zo te zien en te horen normaal, en valt uit bij vol vermogen(volle vlam) of bij rustig gebruik. De kachel geeft normaal gezien begrijpbare meldingen bij uitval: pellets op bv, maar van diagnose uitval weet ik dus niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
als er geen specifieke uitvalmelding komt ivm temperatuur of luchtflow denk ik ook aan een fout of slecht kontakt in de print
- Bericht nummer 10
als hij zomaar uitvalt, zonder foutmelding, dan klopt er niets niet en contacteer je best de installateur.
Zou kunnen zijn dat na 6 uur de kachel te warm is geworden en zichzelf uitzet.
Zou kunnen zijn dat na 6 uur de kachel te warm is geworden en zichzelf uitzet.
Ja, ik kan de temperatuur wel bekijken, maar wat is dan te hoog?
erwin- Admin
- Bericht nummer 12
Lucske schreef:Ja, ik kan de temperatuur wel bekijken, maar wat is dan te hoog?
wat is de waarde van de rookgas als hij uitvalt
- Bericht nummer 13
Is wel toeval dat dit dan telkens na 6u is hé ,dus temperatuur kan het volgens mij niet zijn,zal iets technisch zijn
Leeftijd : 74
Registration date : 14-12-08
- Bericht nummer 14
Slecht (onbewust) geprogrameert????
Gast- Gast
- Bericht nummer 15
Heb zelfs al de programmering uitgezet, volledig manueel, zelfde fenomeen. Voor de duidelijkheid het is niet exact om de zes uur, maar meestal tussen de vier en de acht uur. Wat me nu wel is opgevallen, is dat ik tijdens normaal bedrijf de boodschap vuurpot schoonmaken allang niet meer gezien heb. Ik denk dat de automatische reiniging niet meer functioneert en ja als de kachel uitvalt dan wordt het potje wel schoongeblazen.
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
- Bericht nummer 16
installateur raadplegen zal de boodschap zijn
- Bericht nummer 17
dus ik zat er niet ver naast met de koek in het branderpotje dan.
- Bericht nummer 18
Lucske schreef:Heb zelfs al de programmering uitgezet, volledig manueel, zelfde fenomeen. Voor de duidelijkheid het is niet exact om de zes uur, maar meestal tussen de vier en de acht uur. Wat me nu wel is opgevallen, is dat ik tijdens normaal bedrijf de boodschap vuurpot schoonmaken allang niet meer gezien heb. Ik denk dat de automatische reiniging niet meer functioneert en ja als de kachel uitvalt dan wordt het potje wel schoongeblazen.
een uurtje de kachel observeren dan weet je direkt of de automatische reiniging nog werkt, deze is meestal om de 15-30 min
toevallig geen parameters gewijzigd daarvan de laatste tijd?
Neen, niets gewijzigd, zou zelfs niet weten hoe het moet. Als je me het zou uitleggen dan zou ik het wel eens proberen. De installateur is verwittigd, maar dat gaat blijkbaar effe duren.
erwin- Admin
- Bericht nummer 20
Lucske schreef:Neen, niets gewijzigd, zou zelfs niet weten hoe het moet. Als je me het zou uitleggen dan zou ik het wel eens proberen. De installateur is verwittigd, maar dat gaat blijkbaar effe duren.
Hou ons op de hoogte ivm installateur en de oorzaak.
Kristof is langs geweest en heeft het probleem verholpen. De oorzaak was een vervuilde luchttoevoer. De kachel trekt binnenlucht aan en de toevoer buisjes zijn vervuild geraakt. (De toevoer splitst in twee siliconen buisjes.) De automatische reiniging van de oven werkt dan niet meer omdat de vacuummeter dat verhinderd. Preventieve maatregel in de luchttoevoer buis eens regelmatig stofzuigen.
Kosten voor het verhelpen bedroegen nul euro.
erwin- Admin
- Bericht nummer 22
Lucske schreef:Kristof is langs geweest en heeft het probleem verholpen. De oorzaak was een vervuilde luchttoevoer. De kachel trekt binnenlucht aan en de toevoer buisjes zijn vervuild geraakt. (De toevoer splitst in twee siliconen buisjes.) De automatische reiniging van de oven werkt dan niet meer omdat de vacuummeter dat verhinderd. Preventieve maatregel in de luchttoevoer buis eens regelmatig stofzuigen.
Probleem opgelost dan door een vakkundige installateur
Leeftijd : 42
Registration date : 04-02-09
- Bericht nummer 23
Goede service! Dat zien we graag