Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 9 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
steven
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
pedro
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
krusty
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
Fleur
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
ss
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
jeanhup
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
Philip
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
Annejanne
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 
Maryline
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_lcapEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_voting_barEdilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop I_vote_rcap 

 

 Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptyma 21 feb 2011 - 18:57

Hoi allen,

Wij zijn sinds een half jaar de eigenaar van een Edilkamin Polaris (optie kanalisatie inbegrepen). De kachel geeft al vanin het begin problemen, al lijkt het probleem soms tijdelijk te verdwijnen.

De problemen stellen zich als volgt.

In de kachel loopt de verbrandingskorf gegarandeerd vol met pellets na pakweg anderhalf uur branden op minimum stand. Dit ondanks een regelmatige uitkuis van de kachel. Ik heb zelfs al in het menu de optie ADJ Pellets op -30% gezet. De ruit van de kachel dient minstens 2 keer per dag gezuiverd te worden.

Indien de kachel niet wordt uitgeschakeld, dan hopen pellets zich op in de toevoerbuis. M.a.w. kachel dient verscheiden keren per dag te worden proper gemaakt.

Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?

De kachel heeft geen aanvoer van verse buitenlucht, hoewel ik opmaak uit de handleiding dat dit eigenlijk wel de bedoeling is.

De verkoper steekt het op de pellets (aangekocht bij brandstoffen Piron), maar het probleem stelt zich evenzeer met de pellets aangekocht bij de verkoper (Plospan).

De kachel heeft een inox schouw van +- 2 m omhoog, dan door de muur. Maar de schouw komt uit de muur onder een afdakje. De verkoper/installateur beweert echter dat dit geen probleem is.

Hopelijk weten jullie raad... Ik geloof nog altijd dat de Polaris een goede kachel is, maar heb soms spijt dat ik mijn vorige kachel "Saey Kali" heb verplaatst, want deze gaf nooit deze problemen.

Alvast bedankt
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32068
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptyma 21 feb 2011 - 19:41

laurent,

uw pellettoevoer moet lager gezet worden in de installateurparameters, bij ieder vermogen is er een andere pelletparameter voorzien

raar dat je installateur dit niet kan?
hij moet de kachel kunnen afstellen op zijn pellets als daar ook zelfde probleem is.

de adj pell is maar een kleine fijnregeling op de ingestelde waarde in de parameters

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptyma 21 feb 2011 - 19:59

Hoi Erwin,

Ik kreeg inderdaad al enkel antwoorden via het forum die hetzelfde vertellen als jij.

Ik ga dus zeker contact nemen met mijn installateur om de parameters te komen instellen.

Is er eigenlijk een manier om dit zelf te doen? In het menu zie ik immers de optie "setup" staan, maar daar zit een wachtwoordbeveiliging op



erwin123 schreef:
laurent,

uw pellettoevoer moet lager gezet worden in de installateurparameters, bij ieder vermogen is er een andere pelletparameter voorzien

raar dat je installateur dit niet kan?
hij moet de kachel kunnen afstellen op zijn pellets als daar ook zelfde probleem is.

de adj pell is maar een kleine fijnregeling op de ingestelde waarde in de parameters
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32068
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptyma 21 feb 2011 - 20:21

zie pb

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptyma 21 feb 2011 - 23:36

Laurent schreef:
Hoi Erwin,

Ik kreeg inderdaad al enkel antwoorden via het forum die hetzelfde vertellen als jij.

Ik ga dus zeker contact nemen met mijn installateur om de parameters te komen instellen.

Is er eigenlijk een manier om dit zelf te doen? In het menu zie ik immers de optie "setup" staan, maar daar zit een wachtwoordbeveiliging op



erwin123 schreef:
laurent,

uw pellettoevoer moet lager gezet worden in de installateurparameters, bij ieder vermogen is er een andere pelletparameter voorzien

raar dat je installateur dit niet kan?
hij moet de kachel kunnen afstellen op zijn pellets als daar ook zelfde probleem is.

de adj pell is maar een kleine fijnregeling op de ingestelde waarde in de parameters


hoi Laurent

als je de pellettoevoer verminderd oke, maar met een ( oud type) Polaris is het ook noodzakelijk van een hoger toerental te voorzien van de extractiemotor
zodat de pellets in de vuurhaard beter verbranden
probeer de volgende parameters eens en kijk of het zo werkt

Om in de parameter-menu te gaan drukt u enkele sec. op de MENU toets totdat SETUP verschijnt
Druk dan nog eens op MENU toets er verschijnt nu PASSWORD = 0 Druk nu 13 x op de – TOETS tot
(PASSWORD = – 13) verschijnt ,dan drukt u weer op MENU toets voor bevestiging. NU bevind u zich in de parameter-
menu (indien u verder wil gaan in deze parameter menu drukt u steeds op de MENU toets indien u de parameters wil of
moet wijzigen drukt u op de – of + TOETS)

druk meerdere malen op de menu toets tot je deze parameters tegenkomt!

Air AC 28 g/s Regeling vd toeren vd extractiemoter in eerste fase
Air AR 34 g/s Regeling vd toeren vd extractiemot in tweede fase
Air P1 32 g/s Regeling vd toeren vd extractiemot in P1
Air P2 34 g/s Regeling vd toeren vd extractiemot in P2
Air P3 38 g/s Regeling vd toeren vd extractiemotn P3
Air P4 40 g/s Regeling vd toeren vd extractiemot P4
Air P5 45 g/s Regeling vd toeren vd extractiemot in P5
Air Flow 0,40 Regeling door tussenkomst vd flux sensor


ga dan verder door op de menu knop te drukken tot je aan deze parameters komt

Pellet AC 20% lading pellets in eerste fase
Pellet AR 20% lading pellets in tweede fase
Pellet P1 15% lading pellets in P1
Pellet P2 20% lading pellets in P2
Pellet P3 30% lading pellets in P3
Pellet P4 45% lading pellets in P4
Pellet P5 50% lading pellets in P5

veel succes en nog veel plezier met jouw kachel
en hou ons op de hoogte

Frank
Ecolutions

ps: plospan pellets zijn zeker oké voor jouw kachel ! Girretz pellets of bioflam zijn ook oké


Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32068
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptyma 21 feb 2011 - 23:51

thx frank voor de info,
ik had hem al een beetje op weg geholpen,
zijn pellet P1 stond op 40% ingesteld Shocked

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptydi 22 feb 2011 - 8:58

P1 op 40%? normaal dat het bakje dan overloopt. bij mij staat dat op 20%

Uw verkoper kent er duidelijk NIETS van als hij het op de pellets steekt. Edilkamin is een kachel die met gemak alle pellets brand.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Probleem opgelost    Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptydi 22 feb 2011 - 19:31

Deze topic mag worden gesloten, want het probleem is opgelost. cheers

De parameters stonden inderdaad verkeerd ingesteld.

De juiste parameters zijn mij doorgestuurd via leden van het forum én Ecolutions in St-Truiden. Het foutje is rechtgezet en ik ben terug een tevreden klant. :-)

Ik heb de parameters nu zelf aangepast en bingo. Propere ruit, zuivere aslade en uren aan een stuk continu branden. Mijn Polaris doet wat ie moet doen: het huis verwarmen!

Bedankt aan iedereen die reageerde!

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Emptydi 22 feb 2011 - 22:19

Laurent schreef:
Deze topic mag worden gesloten, want het probleem is opgelost. cheers

De parameters stonden inderdaad verkeerd ingesteld.

De juiste parameters zijn mij doorgestuurd via leden van het forum én Ecolutions in St-Truiden. Het foutje is rechtgezet en ik ben terug een tevreden klant. :-)

Ik heb de parameters nu zelf aangepast en bingo. Propere ruit, zuivere aslade en uren aan een stuk continu branden. Mijn Polaris doet wat ie moet doen: het huis verwarmen!

Bedankt aan iedereen die reageerde!


Eind goed al goed dus. En houden zo hé
Mvg Meeki
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop   Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Edilkamin Polaris - niets dan problemen sinds aankoop
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Niks anders dan problemen met Edilkamin Polaris
» Edilkamin Marea doet helemaal niets meer
» Piepgeluid Edilkamin Polaris

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: