Opstart Polaris na kuisbeurt Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
steven
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
pedro
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
krusty
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
Fleur
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
ss
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
jeanhup
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
Philip
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
Annejanne
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 
Maryline
Opstart Polaris na kuisbeurt I_vote_lcapOpstart Polaris na kuisbeurt I_voting_barOpstart Polaris na kuisbeurt I_vote_rcap 

 

 Opstart Polaris na kuisbeurt

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 8:48 pm

Hoi allen,

Wanneer ik mijn Polaris een wekelijkse onderhoudsbeurt geef, dan gebeurt het vaak dat hij niet wil opstarten bij een eerste poging. Dit gebeurt niet na elke kuisbeurt, maar toch vaak.

Ik maak de askorf zuiver, en kuis ook de ruimte onder de askorf. Ik start opnieuw op, de pellets worden aangevoerd maar er is geen ontsteking. Ik schep de askorf opnieuw leeg en dan start hij wél op.

De kachel start dagelijk zonder probleem automatisch op, het probleem stelt zich enkel na een kuisbeurt.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak zou kunnen zijn? Op zich is het geen groot probleem, maar het zou natuurlijk leuk zijn moest dit voorkomen kunnnen worden.

Gr,

Laurent

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32068
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 8:53 pm

laurent, komt er een foutmelding

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
knoepken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
avatar


Man Aantal berichten : 206
Leeftijd : 74
Registration date : 14-12-08

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 8:53 pm

Zit het brandkorfje wel juist op zijn plaats,dat kan soms problemen geven bij ontsteking ;In ieder geval is het iets raars????
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 8:59 pm

Hoi,

Er komt geen foutmelding, maar het "aftellen" van de opstartfase springt wel van +- 1000 naar +- 400.

De pellets die ik uit de askorf haal voelen warm aan, maar er is geen ontsteking geweest (ik zie niets gloeien zoals bij een andere opstart)

Het korfje zit volgens mij correct geplaatst, want hier verandert niets aan bij de 2e opstart.

De 2e opstart werkt steeds zonder problemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 9:00 pm

Opstartperiode is te nipt , gelieve te verlengen in het menu
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32068
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 9:23 pm

doe na het kuisen eens een koudetest

menu toets inhouden
setup in display: op +- tot TEST I/O
menu toets; kode -13, menu toets
CO met + toets naar C1
dit is de test van onstekingsweerstand
eruit met 0/1




_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
bart b
verkoper
avatar


Man Aantal berichten : 223
Leeftijd : 46
Registration date : 06-02-09

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 10:01 pm

hey

de kachel denkt nog dat er vlam is .de kachel is nog warm??
Daarom geeft ze geen stroom aan de gloeikaars .

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bbpellets.eu
Gast
Gast
Anonymous



Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 10:39 pm

laurent

laat je soms de kachel branden tot hij zonder pellets valt om eventueel de voorraadbak te stofzuigen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32068
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyzo feb 27, 2011 10:58 pm

Laurent schreef:

Er komt geen foutmelding, maar het "aftellen" van de opstartfase springt wel van +- 1000 naar +- 400.

De pellets die ik uit de askorf haal voelen warm aan, maar er is geen ontsteking geweest (ik zie niets gloeien zoals bij een andere opstart)

Het korfje zit volgens mij correct geplaatst, want hier verandert niets aan bij de 2e opstart.

De 2e opstart werkt steeds zonder problemen.

de gloeifaze word dus soms overgeslagen, de reden vinden zal moeilijker zijn??

normaal start het gloeien bij aanzetten kachel tot als de rookgas 15 graden gestegen is, dan stopt het gloeien



_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin123 op ma feb 28, 2011 8:30 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyma feb 28, 2011 12:59 am

Laurent stofzuig je bij het onderhoud ook het gaatje waar de pellets uitvallen?
Soms zuig je dan wat pellets uit je worm waardoor er bij de opstart niet genoeg pellets in het vuurkorfje vallen.
Ik zou is proberen bij de volgende opstart na het onderhoud een kleine hoeveelheid pellets al in het vuurkorfje te leggen.
Als dit niet helpt zou ik toch even contact opnemen met je dealer.Als je zelf niet bang bent om de instellingen te veranderen zou ik krusty zijn raad opvolgen anders aan de dealer over laten.

pelletforum

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptyma feb 28, 2011 1:05 am

Hoi,

De kachel is inderdaad nog warm wanneer het probleem zich stelt. De gloeikaars warmt niet op.

Mijn kachel is de enige verwarming in huis. Daarom moet ik af en toe de kachel doven, kuisen en onmiddellijk herstarten.

Moet ik dan de kachel volledig laten afkoelen? Of kan ik instellingen aanpassen zodat de gloeikaars altijd opwarmt wanneer de kachel start, ongeacht de temperatuur op dat moment?

Alvast bedankt voor de hulp!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptydi maa 01, 2011 1:29 am

Laurent schreef:
Hoi,

De kachel is inderdaad nog warm wanneer het probleem zich stelt. De gloeikaars warmt niet op.

Mijn kachel is de enige verwarming in huis. Daarom moet ik af en toe de kachel doven, kuisen en onmiddellijk herstarten.

Moet ik dan de kachel volledig laten afkoelen? Of kan ik instellingen aanpassen zodat de gloeikaars altijd opwarmt wanneer de kachel start, ongeacht de temperatuur op dat moment?

Alvast bedankt voor de hulp!

beste Laurent

het is zoals hkybmw al vermelde , een Polaris zou na de poetsbeurt afgekoeld moeten zijn vooraleer je deze weer
wil opstarten.Je kan dit niet regelen in de menu deze kachel is zo voorzien.
probeer de volgende keer de kachel wat langer te laten afkoelen eer je opnieuw opstart
als deze kachel nog te veel warme meet dan zal de gloeikaars niet reageren
kuisen en onmiddelijk opnieuw opstarten is niet mogelijk
een trucje : de kachel na de poetsbeurt in koude test enkele minuten de extractiemotor of warmelucht ventilator laten draaien,
dan koelt die sneller af en kan je sneller terug opstarten

grts Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptydi maa 01, 2011 8:34 am

bij extraflame blijft de motor draaien om de kachel te koelen als je hem uitschakelt
eens dat proces gedaan kan je onmiddelijk opstarten
tijdens deze afkoel periode reageert de kachel zelf nergens op
dus ik schakle uit wacht een 10 tal minuten en laat de afkoelperiode zijn werk doen
dan stofzuigen (motor draait soms nog) raampja is na de stofzuig beurt ook afgekoeld en kan opgekuist worden
daarna deurtje dicht en kachel weer opstarten
duurt alles bij elkaar max 25 minuten en zelfs al zou het oplopen tot 45 minuten dan kan je huis toch niet zo erg afkoelen dat je gaat bevriezen he
meestal doe ik dit op zaterdag voormiddag de kuisdag en dan gaan ramen en deuren her toch regelmatig openstaan staan vriezen of niet ^^ dus maakt het me nie uit dat de kachel dan uitstaat

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
bart b
verkoper
avatar


Man Aantal berichten : 223
Leeftijd : 46
Registration date : 06-02-09

Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Emptywo maa 02, 2011 3:28 pm

Hey

De Extraflam modelle zijn geen volledig gietijzer .
Daar door koelen deze ook beter af in hun uitdoof fase.

De Edilkamin Polaris .
Deze is volledig gietijzer .
Na haar afkoel fase is dit nog te warm .
En daar door kan men niet zo snel terug opstarten .

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bbpellets.eu
Gesponsorde inhoud





Opstart Polaris na kuisbeurt Empty
BerichtOnderwerp: Re: Opstart Polaris na kuisbeurt   Opstart Polaris na kuisbeurt Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Opstart Polaris na kuisbeurt
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Edilkamin Polaris
» BloccoAF melding op Polaris
» werkingsprincipe Edilkamin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: