aankoop inbouw pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 69 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 68 gasten

krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
steven
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
ss
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
aankoop inbouw pelletkachel I_vote_lcapaankoop inbouw pelletkachel I_voting_baraankoop inbouw pelletkachel I_vote_rcap 

 

 aankoop inbouw pelletkachel

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 16, 2011 4:59 pm

ben nieuw op forum omdat ik informatie wil opdoen ivm inbouwpelletkachels.Zoek goede verdelers zuid-limburg, vakwerk, goede naservice(!!) en klantvriendelijk(!!)
liefst aan schappelijke prijs....
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 16, 2011 6:35 pm

koukleum schreef:
ben nieuw op forum omdat ik informatie wil opdoen ivm inbouwpelletkachels.Zoek goede verdelers zuid-limburg, vakwerk, goede naservice(!!) en klantvriendelijk(!!)
liefst aan schappelijke prijs....

ik heb heel goede ervaringen met ecolutions zepperen
maar de keuze ligt natuurlijk bij u Smile

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 16, 2011 6:46 pm

grappig, ben ik deze week geweest en gaf me een klantvriendelijk, goed gevoel, wou alleen maar eventueel andere modellen/prijzen zien/ horen en hoe tevreden mensen zijn over inbouwkachels...
bedankt alvast voor uw reactie Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 16, 2011 7:05 pm

Als je voor een inbouw gaat let dan op de montagemethode (uitschuifbaar voor groot onderhoud, vaste flex naar de schouw of loskoppeling van de schouw) en VOORAL op de vulcapaciteit en vulmethode anders sta je constant met emmertjes pellets te leuren.
Inbouw maakt iets meer lawaai dan losstaand (ventilatoren)en kies een type dat de warme lucht niet rechtstreeks naar voren blaast (in het gelaat op zithoogte wanneer je er een zetel hebt voorstaan).

Enfin, er zullen nog wel meer aandachtspunten zijn maar dit waren degene die op mijn keuzelijstje stonden.
suc6
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptydo maa 17, 2011 12:55 am

Beste

Je kan eens een kijkje gaan nemen met interbo -lacroix in Gingelom verkopen Piazzetta
inbouws zijn wel heel mooi en degelijk , ook weing lawaai en warme lucht komt langs
onder uitgeblazen

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptydo maa 17, 2011 10:06 am

Da's precies waarom de Piazzetta door ons geschrapt werd ... doordat de warme lucht onderaan wordt uitgeblazen zit je in de zithoek met een stijgende warme lucht stroom in de richting van de ogen. Wij wensten dit niet uit ervaringen met de vroegere houtcassette.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptydo maa 17, 2011 12:46 pm

hobbymachine schreef:
Da's precies waarom de Piazzetta door ons geschrapt werd ... doordat de warme lucht onderaan wordt uitgeblazen zit je in de zithoek met een stijgende warme lucht stroom in de richting van de ogen. Wij wensten dit niet uit ervaringen met de vroegere houtcassette.

tja ik heb al gehoord dat hij het stof van de grond blaast dit is een waarschuwing
dat er slecht gekuist wordt Shocked

maar u weet toch dat de warmte stijgt dus wat zou het logischt zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptydo maa 17, 2011 12:50 pm

hoe hoger je begint met stijgen hoe minder last van de warme luchtstroom als je ervoor zit

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptydo maa 17, 2011 7:13 pm

Met dank Erwin want Swupsie is precies een beetje tipsy en lijkt het niet te snappen. Stof of geen stof, wij hebben ni graag de warme wind in ons smoeleke .... snapsy ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyza maa 19, 2011 9:57 am

het zijn 2 ruimtes naast mekaar ongeveer een 36m² maar inbouwkachel komt dan ongeveer 30 cm van de grond ingebouwd, recht tegenover een 3-zit, muur tot muur is iets meer dan 4m.
hoeveel kw zou genoeg zijn?en is het dan beter onder of boven luchtcirculatie
mijn ouders hebben jaren geleden een houtinbouwkachel gehad, hebben ze moeten verkopen omdat de luchtuitstroom te fel afkoelde eer hij een 3-zit bereikte(zelfde ruimte/afmetingen), daardoor kreeg mijn moeder fel last van hoofdpijnen door de "koude" lucht...
hadden dus graag ervaringen gehad van personen met ongeveer zelfde afstanden als dit mogelijk is natuurlijk!groetjes en alvast bedankt voor de antwoorden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyza maa 19, 2011 10:05 am

Ervaring met inbouw heb ik niet, maar wel met Ecolution in Zepperen. Heel klantvriendelijk en perfecte service en daarmee bedoel ik ook de naverkoopdienst!

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyza maa 19, 2011 1:23 pm

bedankt voor uw antwoord!hebt u een speksteenkachel gekocht?ervaringen?hoe groot kw?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyzo maa 20, 2011 11:54 am

koukleum, ik ben alvast blij dat je inziet dat in een luchtstroom zitten geen aangename zaak is, laat het nu koud of warm zijn.
Onze inbouw blaast van bovenop schuin opwaarts en op +/- 2 meter heb je er geen last meer van. Het vermogen is echter te groot voor uw ruimte.
Als ik in uw plaats was begon ik met de beschikbare ruimte in de schouw op te meten, vooral de diepte is van belang maar ook het beschikbaar maken van openingen langswaar de kachel lucht kan aanzuigen. Let ook op of er een mogelijkheid bestaat buitenlucht aan te zuigen voor de verbrandingslucht en ga met al die gegevens eens op pad naar nabijgelegen verkoopspunten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyma maa 21, 2011 8:02 am

koukleum schreef:
bedankt voor uw antwoord!hebt u een speksteenkachel gekocht?ervaringen?hoe groot kw?

Heb een Iris Plus speksteen 8 kw. Speksteen moet je eerder bekijken als iets moois maar niet voor de warmte (het oog wil ook wel wat hé). Ben er heel tevreden over, verwarmt met gemak de living en de keuken (ongeveer 53 m2). Heb er één keer problemen mee gehad en Ecolution was snel hier met een vervangkachel zodat we nooit zonder pelletkachel zijn geweest. Op de afgesproken datum mijn kachel teruggebracht en dat was het dan. Zoals je ziet, een geweldige service. Ik zie hier op het forum wel al eens andere dingen over service..... In elk geval, veel plezier en warmte met je toekomstige pelletkachel
heel happy

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyma maa 21, 2011 7:37 pm

Is de Iris Plus speksteen een inbouw ???
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyma maa 21, 2011 7:53 pm

als je de speksteen eraf doet denk ik wel Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyma maa 21, 2011 8:12 pm

Nee geen inbouw , heb ik trouwens al gemeld in bericht 11.

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 23, 2011 2:13 am

hobbymachine schreef:
koukleum, ik ben alvast blij dat je inziet dat in een luchtstroom zitten geen aangename zaak is, laat het nu koud of warm zijn.
Onze inbouw blaast van bovenop schuin opwaarts en op +/- 2 meter heb je er geen last meer van. Het vermogen is echter te groot voor uw ruimte.
Als ik in uw plaats was begon ik met de beschikbare ruimte in de schouw op te meten, vooral de diepte is van belang maar ook het beschikbaar maken van openingen langswaar de kachel lucht kan aanzuigen. Let ook op of er een mogelijkheid bestaat buitenlucht aan te zuigen voor de verbrandingslucht en ga met al die gegevens eens op pad naar nabijgelegen verkoopspunten.

ik ga me misschien weer wat antwoorden op mijn nek halen maar door omstandigheden ben ik momenteel niet genoodzaakt te surfen en kom ik hier snel "piepen" eer mijn vermoeide lichaam van moeder/groot gezin het voor vandaag begeeft

ben ik juist als u de, allé, nu scrollt dat ding niet verder, sorry, opnieuw, kan u me uw model geven, blaasrichting vind ik zeer interessant(!!), welk vermogen(sorry, ben te moe om op te zoeken en volgende dagen geen tijd meer)welke prijs, bestaat er een kleiner model in die versie, ook met schuine blaasrichting? Momenteel is schouwdiepte maar een +/- 28 cm maar kan nog ongeveer 40 cm vooruit bouwen, geen mogelijkheid tot verse lucht langs buiten, want is half-open bebouwing en schouw ligt tegen ander huis...
vriendelijke groeten en slaapwel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 23, 2011 6:53 pm

is een model van extra-flame de enige met schuine blaasrichting?
Terug naar boven Ga naar beneden
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 23, 2011 7:01 pm

Hou alleszins rekening bij het inbouwen Koukleum dat je rondom enkele centimeters vrijlaat (dus ook in de diepte).
Er zijn verschillende modellen met schuine blaasrichting. Gaan kijken en voelen is de boodschap...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptywo maa 23, 2011 9:03 pm

weet iemand hoe ik hier de modellen kan terug vinden met schuine blaasrichting aub?dank u
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyvr maa 25, 2011 9:28 pm

iemand enig idee waar aub daar we dit weekend graag tot aankoop wilden overgaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyvr maa 25, 2011 11:20 pm

koukleum schreef:
weet iemand hoe ik hier de modellen kan terug vinden met schuine blaasrichting aub?dank u

zo op 123 deze modellen terugvinden op het forum, zover staan we nog niet Smile
denk dat je best langsgaat bij verschillende installateurs en vragen en kijken

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyza maa 26, 2011 7:39 am

bedankt voor je antwoord!Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Emptyza maa 26, 2011 11:06 am

Hallo Koukleum,
wij hebben een extraflame comfort mini inbouw.

Onze zetel staat recht tegenover de kachel, op ongeveer 3meter afstand.

Van de luchtstroom is er niets meer te voelen in de zetel.

Wij zijn zeer tevreden van de kachel.

De onze komt van Energy Point uit Wellen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





aankoop inbouw pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: aankoop inbouw pelletkachel   aankoop inbouw pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aankoop inbouw pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
» inbouw pelletkachel
» Rondvraag inbouw pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: