water verwarmen Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
steven
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
pedro
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
krusty
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
Fleur
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
ss
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
jeanhup
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
Philip
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
Annejanne
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 
Maryline
water verwarmen I_vote_lcapwater verwarmen I_voting_barwater verwarmen I_vote_rcap 

 

 water verwarmen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



water verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: water verwarmen   water verwarmen Emptyma maa 21, 2011 4:07 pm

Bestaan er ook pelletketels die enkel water verwarmen voor sanitair gebruik?
Ik verwarm nu water met een elektrische boilor (nachttarief). Dit kost mij jaarlijks tussen de 300 à 400 Euri op mijn nuon factuur. Ik wil er dan ook zo snel mogelijk vanaf. Zonnecollectoren zijn mijn insziens geen optie, wegens de ongunstige westelijke orientatie van mijn dak. Het enige alternatief die ik mogelijk acht is een lucht-warmtepomp Nuos2, maar ook dan nog zou ik het water elektrisch moeten bijverwarmen, hoewel dit maar op zo'n 900 watt maximum per dag zou zijn. Ik heb het web al afgezocht naar pelletketels die enkel water verwarmen voor sanitair gebruik, maar ik vind niks, misschien weten jullie wat?

Cantodea
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

water verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: water verwarmen   water verwarmen Emptyma maa 21, 2011 4:20 pm

Elke hydro kachel zal dit wel kunnen. Je moet dan wel overwegen wat voor boiler je wil hebben. Eén met 2 warmtewisselaars, electrische weerstand voor in de zomer... De periode dat de kachel uit staat zal het wel lukken om een boiler te verwarmen met zonnecollector zelfs al is die west gericht. Je moet gewoon eens overwegen wat je 2de bron gaat zijn tijdens zomermaanden

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



water verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: water verwarmen   water verwarmen Emptyma maa 21, 2011 4:33 pm

Een hydrokachel is uitgesloten. Ik zou mijn vloer moeten uitbreken om tot bij de aansluitingen van het water te geraken. Een pelletketel zou ik kunnen plaatsen bij de aansluitingen van het water. Ik heb al de pelletketels van okofen bekeken, maar het zijn allen systemen en om te verwarmen en voor warm water. Er is geen enkele voorsanitair water alleen.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart b
verkoper
avatar


Man Aantal berichten : 223
Leeftijd : 46
Registration date : 06-02-09

water verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: water verwarmen   water verwarmen Emptyma maa 21, 2011 9:46 pm

hey

Zet u een warmtepomp boiler

dit is maar een max van 750 wat stroom verbruik .

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bbpellets.eu
Gast
Gast
Anonymous



water verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: water verwarmen   water verwarmen Emptydi maa 22, 2011 4:23 pm

hkybmw schreef:
hey

Zet u een warmtepomp boiler

dit is maar een max van 750 wat stroom verbruik .


Juist, dat lijkt voorlopig de enige optie.
Nochtans zouden de heren fabrikanten, makkelijk een systeem kunnen bouwen om enkel water te verwarmen. Een pelletbrander in combinatie met een collector van zo'n 150 à 200 liter, moet toch te doen zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





water verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: water verwarmen   water verwarmen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
water verwarmen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verhouding gas/pellets
» meerdere lokalen verwarmen
» Atelier verwarmen met pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: