iris stopt ermee  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 88 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 85 gasten

Houbie

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
steven
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
pedro
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
krusty
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
Fleur
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
ss
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
jeanhup
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
Philip
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
Annejanne
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 
Maryline
iris stopt ermee  I_vote_lcapiris stopt ermee  I_voting_bariris stopt ermee  I_vote_rcap 

 

 iris stopt ermee

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:10 am

deze avond heb ik om 8 uur de kachel gestart , bakje liep vol maar de kachel startte niet , even later hoorde ik al de waarschuwing , een piepje en de ventilator gaat dan blazen , net als wanneer je hem uitzet , normaal druk je dan een keer op het knopje en dan stopt de ventilator , maar dat knopje doet niks , kachel blijft piepen , ventilator is gestopt maar de kachel wil niet starten , ook niet met de afstandsbediening , op het display is niets te lezen , geen cijfers , alleen maar wat stipjes , wie oh wie weet raad
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32122
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:17 am

petrah schreef:
deze avond heb ik om 8 uur de kachel gestart , bakje liep vol maar de kachel startte niet , even later hoorde ik al de waarschuwing , een piepje en de ventilator gaat dan blazen , net als wanneer je hem uitzet , normaal druk je dan een keer op het knopje en dan stopt de ventilator , maar dat knopje doet niks , kachel blijft piepen , ventilator is gestopt maar de kachel wil niet starten , ook niet met de afstandsbediening , op het display is niets te lezen , geen cijfers , alleen maar wat stipjes , wie oh wie weet raad

probeer eens met de stekker uit te trekken en na 1 minuut terug aansluiten

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:18 am

oke , ga ik proberen
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:19 am

als er iets verkeerd gaat krijgt je normaal gezien een foutmelding.

probeer eens zoals erwin zegt, stekker er uit.

Was er rookontwikkeling tijdens de opstartfase?

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:26 am

heeft niets geholpen , normaal klik je op het display en dan hoor een geluidje en je voelt ook dat je iets indrukt , maar dat gebeurt nu niet , er was geen rook , maar mijn man zei wel dat de kachel niet schoon was , normaal zuig ik elke dag de kachel uit , deze dag vergeten , dus helaas een warme kachel alleen maar een piepende kachel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32122
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:29 am

petrah schreef:
heeft niets geholpen , normaal klik je op het display en dan hoor een geluidje en je voelt ook dat je iets indrukt , maar dat gebeurt nu niet , er was geen rook , maar mijn man zei wel dat de kachel niet schoon was , normaal zuig ik elke dag de kachel uit , deze dag vergeten , dus helaas een warme kachel alleen maar een piepende kachel

display nog steeds leeg nu dan,
heb je de eerste foutmelding kunnen lezen als hij uitsloeg na opstarten, of stond er toen ook niets
was dit direkt na opstarten of na hoeveel tijd ongeveer dat hij uitviel

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin123 op zo apr 10, 2011 8:32 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:31 am

nee er staan alleen 2 horizontale streepjes op , nu deed het display het al langer niet goed , maar de kachel deed op afstandsbediening gewoon zijn werk , maar nu kan je ook niet die tiptoets indrukken
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:35 am

ik denk dat door de asresten de gloeikaars zijn werk niet goed kon doen , bakje liep vol pellets , en net toen ik tegen mijn man zei ," hij gaat niet starten denk ik " hoorde ik het systeem van uitblazen , net als je de kachel op het eind van de dag uitzet
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyzo apr 10, 2011 8:40 am

Het feit dat je niks meer voelt als je op de knopjes drukt kan 2 dingen betekenen:
1) Display zit intern niet meer goed vast. Oplossing: open schroeven, kabel even verwijderen, alles weer vast zetten, kabel terug steken en weer dicht schroeven.
2) De printplaat waar de knopjes op zitten is stuk. Oplossing: nieuw bedieningspaneel laten plaatsen.

groet,

Jean
HK Pelletkachels
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32122
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 9:44 am

en is het probleem opgelost

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 9:46 am

nee , vandaag heel de kachel zuiver gemaakt , maar hij blijft een piepsignaal geven als wij de stekker er weer in doen , en dan wordt het morgen nog koud en nat ook ,
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32122
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 9:52 am

petrah schreef:
nee , vandaag heel de kachel zuiver gemaakt , maar hij blijft een piepsignaal geven als wij de stekker er weer in doen , en dan wordt het morgen nog koud en nat ook ,

als het knopje nog niks doet zou ik toch installateur bellen, aan de display kan je zelf weinig repareren

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 7:39 pm

Beste,

Iedere keer je de kachel opnieuw uit de stroom haalt zal hij opnieuw zijn fout aangeven, dit heeft geen nut. Zo ga je te werk: Steek de kachel terug in het stopcontact, hij zal een 10 minuten gaan blazen en "piepen" (foutsignaal), na die 10 min kan je de kachel gaan resetten. Dat doe je als volgt: Druk op de aan/uit toets tot je terug het standby display ziet. De fout is nu gereset en je kan het toestel terug probleemloos opstarten door nogmaals op de aan/uit toets te drukken.

Groeten,

Vandebosch Nicky
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 7:44 pm

dat klopt helemaal , normaal gebeurt dat ook wel als het bakje volloopt , maar nu is de ventilator gestopt en dat knopje reageert niet , dus het piepsignaal blijft hij geven , stekker moet er wel uit anders wordt je gek van dat gepiep , vanavond moet zoonlief maar even de display losmaken en opnieuw vast , weet het anders ook niet ,en anders op zoek naar een monteur , maar die zijn niet zo voorradig in nederland , aan mijn kachelleverancier twijfel ik teveel aan zijn kunne , mss contact opnemen met de importeur in brussel , groetjes en als je raad weet hoor ik het graag
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32122
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 10:51 pm

@ nicky

de kachel was de eerste keer zijn uitblaasfaze geeindigt, maar reageerde niet op de on/off knop of de afstandsbediening, er staat "--" in de display

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32122
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptyma apr 11, 2011 10:59 pm

petrah schreef:
dat klopt helemaal , normaal gebeurt dat ook wel als het bakje volloopt , maar nu is de ventilator gestopt en dat knopje reageert niet , dus het piepsignaal blijft hij geven , stekker moet er wel uit anders wordt je gek van dat gepiep , vanavond moet zoonlief maar even de display losmaken en opnieuw vast , weet het anders ook niet ,en anders op zoek naar een monteur , maar die zijn niet zo voorradig in nederland , aan mijn kachelleverancier twijfel ik teveel aan zijn kunne , mss contact opnemen met de importeur in brussel , groetjes en als je raad weet hoor ik het graag

neem eens kontakt met pierre girretz, invoerder voor belgie en nederland, op de site staan de kontaktgegevens

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptydi apr 12, 2011 10:49 pm

petrah schreef:
nee er staan alleen 2 horizontale streepjes op , nu deed het display het al langer niet goed , maar de kachel deed op afstandsbediening gewoon zijn werk , maar nu kan je ook niet die tiptoets indrukken

Beste Petrah

dit komt soms voor bij de Edilkamin kachels

ofwel moet je tc ( thermokoppel) vervangen worden : die leest nu een totaal verkeerde waarde
en bijgevolg zal de kachel doven
en in een ander geval ( zeker met de 2 horizontale streepjes op je display) eerst nakijken of de connecties op display en printplaat goed zitten ANDERS is het de printplaat vervangen

ik hoop dat je an deze info wat had
is de kachel nog onder garantie ?

Grts Frank
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptywo apr 13, 2011 6:13 am

ik denk niet dat hij nog onder de garantie valt , tenminste niet dat display , hij is van oktober 2007
ik heb ook van de importeur een berichtje gehad dat waarschijnlijk het knopje van het display stuk is dus zal vervangen moeten worden , ik zal toch op zoek moeten naar een monteur , tot nu toe heeft mijn man elk jaar de kachel buiten met lucht enzo helemaal schoongemaakt , maar ik denk dat het verstandig is als hij eens serieus door een vakman bekeken wordt , en opnieuw afgesteld , zodat wij weer klaar zijn voor de komende winter , hij heeft nu 4 winters naar alle tevredenheid gewerkt , hij heeft dus wel wat aandacht van een monteur verdiend
Terug naar boven Ga naar beneden
petrah
Pellet
Pellet
petrah


Aantal berichten : 154
Registration date : 25-08-10

iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Emptydo apr 14, 2011 9:34 am

vandaag contact met monteur gehad , en natuurlijk dacht hij ook dat het display stuk is , het moet alleen besteld worden , nu wil mijn zoon toch even dat display eruit halen , kijken of het mss toch een draad is die geen contact maakt of dat hij gewoon stuk is , dan bestellen wij die maandag .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





iris stopt ermee  Empty
BerichtOnderwerp: Re: iris stopt ermee    iris stopt ermee  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
iris stopt ermee
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kapaza stopt ermee.....
» HOGRAMIX STOPT NIET
» Edilkamin Tiny stopt met blazen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: