resetten van melding  'service' bij MCZ active system Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 36 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
steven
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
pedro
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
krusty
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
Fleur
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
ss
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
jeanhup
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
Philip
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
Annejanne
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 
Maryline
resetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_lcapresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_voting_barresetten van melding  'service' bij MCZ active system I_vote_rcap 

 

 resetten van melding 'service' bij MCZ active system

Ga naar beneden 
+4
harrielok
pollydor
MCZ SUITE AIR
boxke
8 plaatsers
AuteurBericht
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyzo mei 08, 2011 10:25 pm

Beste,

door over de 3000h te zijn, komt er bij opstart nu even 'SERV' op het display te staan;
Ik wil het onderhoud zelf doen (uitkuisen + vervangen dichtingen + reinigen schouwkanaal).

Maar: hoe kan ik de kachel wijsmaken dat het onderhoud gebeurd is ?

Betreft MCZ Toba, maar zal hetzelfde zijn op de meeste andere met het active System.

alvast bedankt,
Boxke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyma mei 09, 2011 11:53 am

Op de zijkant zit het noodbedieningspaneel.
->15 sec duwen op de test knop, er verschijnt ser op display en dan op de onzichtbare knop met tandenstoker ofzo duwen en dan kom er "---" op het scherm normaal.

zou normaal moeten lukken Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyma mei 09, 2011 11:01 pm

dafke_307 schreef:
Op de zijkant zit het noodbedieningspaneel.
->15 sec duwen op de test knop, er verschijnt ser op display en dan op de onzichtbare knop met tandenstoker ofzo duwen en dan kom er "---" op het scherm normaal.

zou normaal moeten lukken Smile

Hartelijk dank Dafke,

boxke
Terug naar boven Ga naar beneden
MCZ SUITE AIR
Pellet
Pellet
MCZ SUITE AIR


Man Aantal berichten : 102
Leeftijd : 62
Registration date : 17-05-12

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyvr mei 24, 2013 8:58 am

Deze handeling heb ik gedaan, de melding van SEr is nu weg als hij opstart.
Mijn totaal branduren staan er echter nog altijd in 4450 uren.

_________________
MCZ SUITE AIR  pelletje
fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyvr mei 24, 2013 5:10 pm

De totale branduren blijven steeds bewaard, je reset enkel het aantal uren van de melding SERV die verschijnt na 3000 uur.

Heb je overigens al een groot onderhoud gedaan of laten doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
MCZ SUITE AIR
Pellet
Pellet
MCZ SUITE AIR


Man Aantal berichten : 102
Leeftijd : 62
Registration date : 17-05-12

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyvr mei 24, 2013 9:40 pm

Ja heb een groot onderhoud laten doen voor mijn behoud van de garantie, maar ga het volgend jaar zelf doen.
Die 125 euro is snel verdient. De enige kost die je hebt is een paar dichtingen en de rest is een werkuur.
Ik moet wel zeggen dat de kachel zeer goed gekuist is, maar dat mag dan ook voor zoveel geld.
Groeten,
Erik

_________________
MCZ SUITE AIR  pelletje
fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
Terug naar boven Ga naar beneden
pollydor
Pellet
Pellet
pollydor


Man Aantal berichten : 88
Leeftijd : 60
Registration date : 08-07-11

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: tijdelijk   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptydo maa 06, 2014 6:22 pm

bij het opstarten van mijn MCZ Sagar krijg ik de melding SER. wat service zal betekenen. Kan ik deze melding zelf resetten
want ik heb vorig jaar het onderhoud van mijn kachel zelf gedaan. Storend vind ik het echter niet maar toch wel handig mss
om het volgend onderhoud niet te vergeten wanneer dit terug verschijnt klop

alvast bedankt


_________________
MCZ Sagar - Aug 2011
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptydo maa 06, 2014 10:05 pm

Nog even vermelden dat service melding na 2000 branduren komt.
Toch opletten bij het zelf uitvoeren van onderhoud, niet iedereen is even handig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: hoe de "ser" melding wegkrijgen bij meen mcz flair?   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyma aug 11, 2014 1:42 pm

Na het onderhoud, dat ik heb laten uitvoeren, staat er nu nog steeds ser ( service  ) te pinken op de display van de kachel.
Weet iemand een oplossing om dit af te zetten?

Hartelijke dank
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyma aug 11, 2014 1:44 pm

Dat zal diegene die het onderhoud heeft uitgevoerd ongetwijfeld weten.
Het kan er zeker afgedaan worden volgens de hogere berichten.

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
kvkkvkkvk
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
kvkkvkkvk


Man Aantal berichten : 338
Registration date : 26-11-09

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptywo aug 13, 2014 5:40 pm

bij mij staat er al 3 jaar service op, gewoon laten staan is geen enkel probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
cuypersmarc
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
cuypersmarc


Man Aantal berichten : 274
Leeftijd : 60
Registration date : 29-11-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: mcz musa air   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyza sep 13, 2014 7:03 am

geachte,
bij mijn schoonvader staat nu 3 jaar een musa
nu staat er op de display service maar ze kunnen pas binnen een 6 tal weken komen.
kan er mij iemand vertellen hoe ik deze kan resetten ? ik zie niets in de handleiding staan

mvg
marc

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyza sep 13, 2014 10:12 am

dag marc

aan de zijkant is een kleine display
druk op de testknop en dan met een tandenstoker waar een gaatje is voorzien
dan zou ze gereset moeten zijn

groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
cuypersmarc
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
cuypersmarc


Man Aantal berichten : 274
Leeftijd : 60
Registration date : 29-11-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyza sep 13, 2014 10:36 am

thanks
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: resetten service mcz   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptydo dec 08, 2016 12:26 pm

Heb mijn MCZ CAP een aantal weken geleden helemaal schoon gemaak en nu heb ik de mededeling Ser in mijn display van de kachel. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan resetten. Bij voorbaat dank, Harry.

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptydi jan 02, 2018 7:03 pm


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonius
Pellet
Pellet
Antonius


Man Aantal berichten : 122
Registration date : 01-12-14

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Service melding MCZ Cap   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyma sep 28, 2020 12:41 pm

Hallo allen,

Ik heb al een paar jaar een MCZ CAP en ben hier erg tevreden van maar ik zie nu op mijn paneeltje achteraan de kachel de melding "SERV" staan wat een timer is die naar een aantal?branduren wakker word.

Graag zou ik deze meldign weg hebben want het onderhoud doe ik zelf en naar mijjn mening veel grondiger dan de tecnieker die dit 2 geleden kwam uitvoeren ,uurke werk en 325 eurokes - niet slecht verdient en niet slecht bespaart door mij cheers

Mijn schouw laat ik wel elke 2 jaar reinigen door een erkende schoorsteenveger (met attest dus ) voor 70 euro klim ik mijn dak niet op :-)

Maar nu zou ik dus die melding eraf willen,iemand een idee hoe dit moet?

hartelijke dank bij voorbaat.

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyma sep 28, 2020 1:24 pm

zie filmpje enkele berichten terug.
gevonden met de zoekknop...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Emptyzo nov 26, 2023 12:35 am

voor de nieuwere mcz modellen met maestro besturing:

Afstellingen/ instellingen
Advanced
Code 0434
Reset service hours

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty
BerichtOnderwerp: Re: resetten van melding 'service' bij MCZ active system   resetten van melding  'service' bij MCZ active system Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
resetten van melding 'service' bij MCZ active system
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» resetten service melding palazzetti
» melding SERVICE resetten Kalor
» Edilkamin Tiny service melding resetten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: