Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 47 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

2 plaatsers

Vuurvaste steen

Anonymous
    Gast
    Gast

Vuurvaste steen Empty Vuurvaste steen

Bericht van Gast ma jun 27, 2011 4:35 pm

Hallo,kan er mij iemand helpen bij het volgende.Heb mij vorige week een Ravelli Snella gekocht en ondertussen aangesloten.Maar als ik in de gebruiksaanwijzing zit te kijken heeft men het daar over van die witte vuurvaste steen in de verbrandingsruimte.Maar bij mijn model zit er helemaal geen witte steen aan de zijkant,wel dikke yzeren plaat.Komt een pelletkachel zonder van die witte steen in de verbrandingsruimte wel meer voor of heb ik een probleem met mijn toestel?Lode12
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper

Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

Vuurvaste steen Empty Re: Vuurvaste steen

Bericht van jeanhup ma jun 27, 2011 5:06 pm

Ik denk dat zelfs de meeste pelletkachels geen vuurvaste steen meer hebben in de verbrandingsruimte. Dit is een concept dat stamt uit de houtkachelwereld (om de verbrandingstemperatuur te verhogen bij kleinere lading) en bij reguliere pelletkachels geen echt significant effect meer heeft (afwijkende pelletkachelontwerpen daargelaten).

Overigens staat op de website van Ravelli dat de Snella wel is uitgevoerd met vuurvaste steen van geperst vermiculiet. Vraag dit dus even goed na bij je leverancier. Als je kachel namelijk bedoeld is om met vuurvast stenen uitgevoerd te zijn zal deze een aanzienlijk lager rendement hebben als deze stenen er niet in staan (want dan wordt de brandruimte in verhouding te groot).

groet,

Jean
    Pasian en Adler pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma jun 27, 2011 5:20 pm

jeanhup schreef:Ik denk dat zelfs de meeste pelletkachels geen vuurvaste steen meer hebben in de verbrandingsruimte. Dit is een concept dat stamt uit de houtkachelwereld (om de verbrandingstemperatuur te verhogen bij kleinere lading) en bij reguliere pelletkachels geen echt significant effect meer heeft (afwijkende pelletkachelontwerpen daargelaten).

Overigens staat op de website van Ravelli dat de Snella wel is uitgevoerd met vuurvaste steen van geperst vermiculiet. Vraag dit dus even goed na bij je leverancier. Als je kachel namelijk bedoeld is om met vuurvast stenen uitgevoerd te zijn zal deze een aanzienlijk lager rendement hebben als deze stenen er niet in staan (want dan wordt de brandruimte in verhouding te groot).

groet,

Jean
    ok ik ga dat eens nakijken,want zou niet graag hebben dat die metalen platen helemaal krom trekken of dat het vermogen dus lager zou liggen dan aan gegeven.De 2 voorbeeldkachels die ze staan hadden waren wel allebei met vuurvaste steen maar waren dus wel geen snella.Bedankt alvast voor de uitleg.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma jun 27, 2011 6:06 pm

Lode12 schreef:
    jeanhup schreef:Ik denk dat zelfs de meeste pelletkachels geen vuurvaste steen meer hebben in de verbrandingsruimte. Dit is een concept dat stamt uit de houtkachelwereld (om de verbrandingstemperatuur te verhogen bij kleinere lading) en bij reguliere pelletkachels geen echt significant effect meer heeft (afwijkende pelletkachelontwerpen daargelaten).

groet,

Jean
    ok ik ga dat eens nakijken,want zou niet graag hebben dat die metalen platen helemaal krom trekken of dat het vermogen dus lager zou liggen dan aan gegeven.De 2 voorbeeldkachels die ze staan hadden waren wel allebei met vuurvaste steen maar waren dus wel geen snella.Bedankt alvast voor de uitleg.
    Ok daarnet eens gekeken en der staat op de site(Ecoteck) dat alle modellen met Forex 600 zijn uitgevoerd??Mijn model dan blijkbaar niet?Ga dat morgen eens gaan navragen want 3500€ voor een halve pelletkachel is een beetje veel van het goede.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di jun 28, 2011 2:51 pm

groet,

Jean
    + Zeg Jeanhup,de meeste pelletkachels worden die verzonden met de vermiculiet reeds geplaatst of wordt dat achteraf geplaatst door de installateur en meegegeven in aparte verpakking?Want ben nu quasi zeker dat er zal moeten inzitten maar ik heb hem in elk geval niet.De verkoper heeft mij gevraagd om paar foto's te nemen die hij zal doorsturen aan de invoerder.Reden van quasi zeker is dat er links naast de vuurkorf een opening zit van 4 cm op 10cm waarlangs de as omlaag valt maar de aslade vangt maar 1 cm op 10 op en de rest valt er naast.Dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn of anders moet degene die dat getekend heeft dringend ander werk zoeken.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper

Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

Bericht van jeanhup di jun 28, 2011 2:56 pm

Meestal zijn die apart verpakt en worden die bij de installatie geplaatst. Als die namelijk los in de brandruimte zitten kunnen ze beschadigd raken tijdens het transport.

groet,

Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di jun 28, 2011 4:19 pm

jeanhup schreef:Meestal zijn die apart verpakt en worden die bij de installatie geplaatst. Als die namelijk los in de brandruimte zitten kunnen ze beschadigd raken tijdens het transport.

groet, Dacht al dat het zoiets zou kunnen zijn en ik die een doos niet heb gekregen

Jean
    Dacht al dat het zoiets zou kunnen zijn en ik die een doos niet heb gekregen of iemand heeft een doos miszet?Ik heb hier als binnenmaat 28.5cmm breed en 16.5cm diep maar als ik mij de modellen uit de winkel herinner zijn die niet zo breed mss wel even diep.Alvast weeral bedankt voor het snelle antwoord.Heb deze morgen een mailtje naar Ecoteck zelf gestuurd om te vragen of er vuurvaste steen inzit maar nog geen antwoord gekregen.Was wel in Engels ipv Italiaans ,mss daarom dat ik nog niets terug heb gehoord.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di jun 28, 2011 5:33 pm

Lode12 schreef:
    jeanhup schreef:Meestal zijn die apart verpakt en worden die bij de installatie geplaatst. Als die namelijk los in de brandruimte zitten kunnen ze beschadigd raken tijdens het transport.

groet, Dacht al dat het zoiets zou kunnen zijn en ik die een doos niet heb gekregen

Jean
    Dacht al dat het zoiets zou kunnen zijn en ik die een doos niet heb gekregen of iemand heeft een doos miszet?Ik heb hier als binnenmaat 28.5cmm breed en 16.5cm diep maar als ik mij de modellen uit de winkel herinner zijn die niet zo breed mss wel even diep.Alvast weeral bedankt voor het snelle antwoord.Heb deze morgen een mailtje naar Ecoteck zelf gestuurd om te vragen of er vuurvaste steen inzit maar nog geen antwoord gekregen.Was wel in Engels ipv Italiaans ,mss daarom dat ik nog niets terug heb gehoord.
    Net antwoord van Ecoteck dat er in model 2010 geen vuurvaste steen zit.Maar nu moet ik wel nog een uitleg krijgen hoe dat het komt dat de meeste as naast de aslade valt ipv erin.Voor die prijs mag ik toch verwachten dat de meeste as in de lade valt ipv ernaast.Eens kijken of ik hier een deftig antwoord op krijg.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 71
    Registration date : 22-11-10

Bericht van ss wo jun 29, 2011 6:41 pm

Lode, wat zegt je installateur hiervan???
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jun 29, 2011 11:41 pm

ss schreef:Lode, wat zegt je installateur hiervan???
    Groeten,
    ss
    Ben mijn eigen installateur-dhzelver.Heb het zelf aangesloten en werkt ondertussen maar der klopt blijkbaar een of ander niet aan het toestel.Heb deze namiddag paar foto's genomen en doorgestuurd naar de verkoper die morgen toevallig langsgaat bij de invoerder voor Belgie.Eens zien wat men er daar op te zeggen heeft.Maar probleem moet wel opgelost worden want nog maar gedeeltelijk betaald en denk er niet aan om de rest te betalen alvorens probleem opgelost.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jun 29, 2011 11:42 pm

Lode12 schreef:
    ss schreef:Lode, wat zegt je installateur hiervan???
    Groeten,
    ss
    Ben mijn eigen installateur-dhzelver.Heb het zelf aangesloten en werkt ondertussen maar der klopt blijkbaar een of ander niet aan het toestel.Heb deze namiddag paar foto's genomen en doorgestuurd naar de verkoper die morgen toevallig langsgaat bij de invoerder voor Belgie.Eens zien wat men er daar op te zeggen heeft.Maar probleem moet wel opgelost worden want nog maar gedeeltelijk betaald en denk er niet aan om de rest te betalen alvorens probleem opgelost.
    Van Ecoteck ondertussen nog niks gehoord.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 10:09 pm