Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
steven
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
pedro
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
krusty
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
Fleur
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
ss
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
jeanhup
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
Philip
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
Annejanne
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 
Maryline
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_lcapEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_voting_barEdelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  I_vote_rcap 

 

 Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Emptyma sep 12, 2011 10:51 pm

He He, cheers

Eindelijk mijn pelletkachel gekregen, muurplaat gemaakt en alles aangesloten.
daarna volgens de gebruiksaanwijzing de kachel opgestart en alles verliep vrij goed.
echter bij het opstarten was er een "gehuil of gefluit" te horen Suspect langs het glas aan de voorkant, en de kachel ging er "als een speer vandoor". What a Face
op manueel staat de temperatuur ingesteld op 10 graden, maar de kachel blijft te veel hitte produceren, en de ventilatie van de (air) blazer reageert nauwelijks ongeacht of hij op stand 1 of stand 9 staat, hij blaast (veel) te hard en reageert nauwelijks tussen stand 1 en 9.
installateur erbij geweest, heeft wat lopen inregelen, maar verder niet het gewenste resultaat naar mij toe, het gehuil is weg, (was valse lucht langs het glas en is verholpen)verder is er geen enkele verbetering vind ik, en wordt het glas van het deurtje aan de binnenzijde vuil?.
de installateur komt nog een keer terug met dan de juiste parameters en gebruiksaanwijzing van wat en hoe hij alles in moet stellen, hij was nog niet goed op de hoogte van alle zaken???. amai
Ik ben dus dringend op zoek naar de juiste parameters om een en ander zelf te kunnen controleren cq/resetten of aanpassen. study

verder zou ik graag weten of er hier mensen zijn die kunnen vertellen wat en hoe een kachel zich zou moeten gedragen bij bepaalde instellingen.
hiermee bedoel ik het volgende;

wanneer een kachel ingesteld is op bijvoorbeeld 10 graden(manueel de laagste stand)en de omgevingstemperatuur is 15 graden, hoe hoog en of hoeveel van de vlammentjes in de branderkorf moeten er (normaal) dan zichtbaar zijn? scratch

hoe veel pellets dienen er in de laagste stand dan ongeveer continu in de branderkorf te liggen? bijvoorbeeld bodem net bedekt of ongeveer 1 cm korrels diep ?

Ook zou ik graag willen weten hoe langzaam de airregeling die de warme lucht naar buiten de kamer inblaast zou mogen draaien zonder dat daarbij schade aan de kachel kan ontstaan (oververhitting?) en hoe deze luchtstroom aan te passen is met de parameters.

ik heb al enkele uren rondgezocht op internet maar ben nergens dergelijke informatie tegengekomen omtrent de vragen die ik hierboven heb gesteld, ook ben ik geen parameters of andere gegevens van het type "seven" tegengekomen.
Ondanks dat, heb ik ergens gelezen dat de "seven" gelijk zou zijn aan de "Iris" maar ben nergens een sluitende bevestiging daarvan tegengekomen.

Momenteel onderzoek ik uit nieuwschierigheid het electrisch opgenomen vermogen van de kachel en het verbruik onder verschillende omstandigheden, tezijnertijd zal ik daarvan hier een overzicht weergeven. of deze posten in een nieuwe tread

Tot zover eigenlijk al zeer tevreden met het behaalde resultaat, ondanks de hopelijk kleine misnoegens welke mijns inziens alleen betrekking hebben op het inregelen van de kachel.

Wie kan mij aan de gevraagde informatie helpen? tof

mvg

Edje.




Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Emptyma sep 12, 2011 11:12 pm

zo iemand noem ik geen installateur, betaal de factuur nog niet en laat die man eerst maar eens terugkomen nadat hij de gebruiksaanwijziging en parameters ingestudeert heeft.

als je zelf gaat parameters wijzigen en er gaat iets mis dan kun je fluiten naar garantie amai

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Emptyma sep 12, 2011 11:16 pm

tbpot schreef:
He He, cheers

Eindelijk mijn pelletkachel gekregen, muurplaat gemaakt en alles aangesloten.
daarna volgens de gebruiksaanwijzing de kachel opgestart en alles verliep vrij goed.
echter bij het opstarten was er een "gehuil of gefluit" te horen Suspect langs het glas aan de voorkant, en de kachel ging er "als een speer vandoor". What a Face
op manueel staat de temperatuur ingesteld op 10 graden, maar de kachel blijft te veel hitte produceren, en de ventilatie van de (air) blazer reageert nauwelijks ongeacht of hij op stand 1 of stand 9 staat, hij blaast (veel) te hard en reageert nauwelijks tussen stand 1 en 9.
installateur erbij geweest, heeft wat lopen inregelen, maar verder niet het gewenste resultaat naar mij toe, het gehuil is weg, (was valse lucht langs het glas en is verholpen)verder is er geen enkele verbetering vind ik, en wordt het glas van het deurtje aan de binnenzijde vuil?.
de installateur komt nog een keer terug met dan de juiste parameters en gebruiksaanwijzing van wat en hoe hij alles in moet stellen, hij was nog niet goed op de hoogte van alle zaken???. amai
Ik ben dus dringend op zoek naar de juiste parameters om een en ander zelf te kunnen controleren cq/resetten of aanpassen. study

verder zou ik graag weten of er hier mensen zijn die kunnen vertellen wat en hoe een kachel zich zou moeten gedragen bij bepaalde instellingen.
hiermee bedoel ik het volgende;

wanneer een kachel ingesteld is op bijvoorbeeld 10 graden(manueel de laagste stand)en de omgevingstemperatuur is 15 graden, hoe hoog en of hoeveel van de vlammentjes in de branderkorf moeten er (normaal) dan zichtbaar zijn? scratch

hoe veel pellets dienen er in de laagste stand dan ongeveer continu in de branderkorf te liggen? bijvoorbeeld bodem net bedekt of ongeveer 1 cm korrels diep ?

Ook zou ik graag willen weten hoe langzaam de airregeling die de warme lucht naar buiten de kamer inblaast zou mogen draaien zonder dat daarbij schade aan de kachel kan ontstaan (oververhitting?) en hoe deze luchtstroom aan te passen is met de parameters.

ik heb al enkele uren rondgezocht op internet maar ben nergens dergelijke informatie tegengekomen omtrent de vragen die ik hierboven heb gesteld, ook ben ik geen parameters of andere gegevens van het type "seven" tegengekomen.
Ondanks dat, heb ik ergens gelezen dat de "seven" gelijk zou zijn aan de "Iris" maar ben nergens een sluitende bevestiging daarvan tegengekomen.

Momenteel onderzoek ik uit nieuwschierigheid het electrisch opgenomen vermogen van de kachel en het verbruik onder verschillende omstandigheden, tezijnertijd zal ik daarvan hier een overzicht weergeven. of deze posten in een nieuwe tread

Tot zover eigenlijk al zeer tevreden met het behaalde resultaat, ondanks de hopelijk kleine misnoegens welke mijns inziens alleen betrekking hebben op het inregelen van de kachel.

Wie kan mij aan de gevraagde informatie helpen? tof

mvg

Edje.

Welkom op het forum Edje.
Dit zijn als HEEL wat vragen dat je stelt.
Waar er zeker veel van zullen beantwoordt worden.
Maar ik stel me al de vraag , Een (verkoper plaatser zonder parameters ??? een goede plaatser van kachels lost zo problemen op in 5 min.

Ik zou nog wat wachten tot hij terug is gekeerd om er al zelf aan te prutsen.

Lees ook eens Nieuwe gebruiker van het forum voor je vraagt achter parameters.

grt





_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Emptyma sep 12, 2011 11:42 pm

Ik wacht het nog even af, maar ben ook benieuwd of het "wachten" geen schadelijke gevolgen kan hebben voor de kachel als deze niet optimaal brand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Emptydo okt 20, 2011 11:38 pm

tbpot , ik heb ook een seven en heb zelfde probleem , installateur heeft momenteel 'geen tijd want ze brand toch ?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Emptyvr okt 21, 2011 1:08 am

Seven is idd gelijkaardig aan de Iris(binnenwerk is hetzelfde).
Toch niet zelf beginnen prutsen hoor installateur moet maar zorgen dat ze brand.
Desnoods stuurd hij een technieker van de importeur langs.

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes    Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Edelkamin type "seven" opstart en andere probleempjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edelkamin iris - probleem na opstart
» Pelletketel
» instellen ketel Kostrzewa type P25

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: