een vochtige schouw?oplossing? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 30 gasten

alvaho, krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
steven
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
pedro
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
krusty
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
Fleur
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
ss
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
jeanhup
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
Philip
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
Annejanne
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 
Maryline
een vochtige schouw?oplossing? I_vote_lcapeen vochtige schouw?oplossing? I_voting_bareen vochtige schouw?oplossing? I_vote_rcap 

 

 een vochtige schouw?oplossing?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptywo sep 14, 2011 6:17 am

Dag allemaal,

Momenteel heb ik nog een mazoutkachel....ben nu volop aan het uitkijken naar een pellet-systeem(pellet kackel of cv pellet kachel...)

Ik weet uit ervaring met mijn mazoutkachel die al 2 keer explodeerde....ze zeggen dat mijn schouw beetje vochtig staat,daardoor plakt er roet in...valt het zootje naar beneden, en boem....een stinkende mazout geur,zwart raampje....kachel gaat uit....enzo enzo mizerie(nochtans een duurde nestor martin)

Als ik dan een pellet systeem aankoop,hoe los ik dit dan het best op??? want ik wel GEEN van die dingen tegenkomen...zeker nu alles terug proper geshilderd/behangen is.

Mijn schoorsteen is +-vanop de grond een 5meter ....het is een renovatiehuis. en is open vanboven....zonder plaatje tegen de regen of vogels..enkel wat draad-gaas erover.

Want ik kan moeilijk nu nog nieuwe schouw metsen...

Iemand een idee hoe ze zoiets oplossen?

dank u voor de hulp! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptywo sep 14, 2011 7:43 am

hey

een dubbelwandige flexibel steken met een trekonderbreker boven en dit zou in orde moeten zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptywo sep 14, 2011 10:10 am

Iemand een idee wat dat mag kosten zo'n dubbelwandige flexibel laten steken + regelkap door een firma?
Wat kost zo'n dubbelwandige flex per meter normaal gezien?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptywo sep 14, 2011 11:30 pm

jl schreef:
hey

een dubbelwandige flexibel steken met een trekonderbreker boven en dit zou in orde moeten zijn

+1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptydo sep 15, 2011 8:48 am

benny1980 schreef:


Als ik dan een pellet systeem aankoop,hoe los ik dit dan het best op??? want ik wel GEEN van die dingen tegenkomen...zeker nu alles terug proper geshilderd/behangen is.



Cool

Bedoel je zo van deze dingen? Installatie van 1 maand oud!!
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptydi nov 01, 2011 10:33 am

Tino schreef:
benny1980 schreef:


Als ik dan een pellet systeem aankoop,hoe los ik dit dan het best op??? want ik wel GEEN van die dingen tegenkomen...zeker nu alles terug proper geshilderd/behangen is.



Cool

Bedoel je zo van deze dingen? Installatie van 1 maand oud!!
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Zie ik het goed dat de buizen verkeerd zitten en daardoor de condens langs de binnenwand uit de buizen komt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptydi nov 01, 2011 11:36 am

Volgens mij moeten die buizen zo zitten. En eigenlijk speciaal om de eventuele condens buiten de buis te leiden zodat die niet beneden in den elleboog blijft hangen. Als je een setje buizen moest zien zal je de pijltjes wel zien staan. Het klinkt vreemd, maar toch is dat de juiste manier.

Uthrex

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptydi nov 01, 2011 11:42 am

Uthrex schreef:
Volgens mij moeten die buizen zo zitten. En eigenlijk speciaal om de eventuele condens buiten de buis te leiden zodat die niet beneden in den elleboog blijft hangen. Als je een setje buizen moest zien zal je de pijltjes wel zien staan. Het klinkt vreemd, maar toch is dat de juiste manier.

Uthrex

Daarom plaatsen ze een T-stuk, om de condens op te vangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptywo nov 02, 2011 12:14 pm

Péétje Brik schreef:
Uthrex schreef:
Volgens mij moeten die buizen zo zitten. En eigenlijk speciaal om de eventuele condens buiten de buis te leiden zodat die niet beneden in den elleboog blijft hangen. Als je een setje buizen moest zien zal je de pijltjes wel zien staan. Het klinkt vreemd, maar toch is dat de juiste manier.

Uthrex

Daarom plaatsen ze een T-stuk, om de condens op te vangen.

T-stuk is ideaal om je buizen te reinigen, maar bij mij zit er ook een drainageschroef op.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Emptywo nov 02, 2011 12:28 pm

David27 schreef:
Iemand een idee wat dat mag kosten zo'n dubbelwandige flexibel laten steken + regelkap door een firma?
Wat kost zo'n dubbelwandige flex per meter normaal gezien?
Bij binnendiameter 80mm zijn de materiaalkosten zijn ca. €30 per meter + €150 voor afdekplaat en anti-valwindkap. Daarnaast komen de uren, verplaatsing en nog iets voor het opvullen van de schouw met perliet en de afwerking beneden. Bij 5 meter zullen de materiaalkosten in totaal zo'n €450 bedragen. De uren hangen vooral af van de situatie ter plekke.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gesponsorde inhoud





een vochtige schouw?oplossing? Empty
BerichtOnderwerp: Re: een vochtige schouw?oplossing?   een vochtige schouw?oplossing? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
een vochtige schouw?oplossing?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Edilkamin Iris plus - zelfreiniging
» Afstellen & onderhoud van alle merken (limburg)
» schouw

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: