Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    jandeman63
    jandeman63
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-10-11

    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas Empty artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    Bericht van jandeman63 di okt 25, 2011 1:25 pm

    ik ruik een houtrook lucht van de kachel.ik had gehoord dat de kachel bij eerste gebruik stonkenmaar het is geen chemische lucht.Op dag 3 ging mijn rookmelder zelfs af.Ik stook nu 4 dagen en de lucht verdwijnt niet,Alle uitlaatbuizen nagekeken en gecontroleerd op dichtheid en je ruikt achter de kachel niks(ook niet bij opstart)Ik heb het idee dat het niet uit de warmtewisselaar komt maar wordt meegezogen uit de kachel zelf.
    Kan de kachel ergens lekken?
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas Empty Re: artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    Bericht van jeanhup di okt 25, 2011 7:55 pm

    Komt het rookkanaal niet naast een raam of ventilatieopening uit?
    Staat de kachel in dezelfde ruimte als waar een andersoortige afzuiging zit (afzuigkap)?


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    jandeman63
    jandeman63
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-10-11

    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas Empty Re: artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    Bericht van jandeman63 vr okt 28, 2011 11:51 am

    Nee er komt niks binnen via een raam of zo en het viel mij op dat als de uitblaas ventilator nog niet draaide de rookgaslucht boven uit de kachel kwam/komt.
    Als de ventilator gaat draaien zuigt hij als het ware de gassen mee uit de kachel.

    ik heb van de week de linker zijkant eraf gehad en zag een lek tussen de flens van het huis van de uitlaatgas ventilator en het RVS uilaatstuk.
    Niet de pakking daartussen lekt maar daar waar de flens in het huis zit.
    De kachel stonk in het begin zo erg dat ik dacht dat er iets goed mis was.
    Dit lek geeft natuurlijk ook te denken vooral omdat ik bij de dealer te horen kreeg om hem nog maar even goed heet te stoken.

    Er is mij ook verteld dat deze kachel stil zou zijn maar dat vind ik nogal tegen vallen.Op stand eco is het prima te doen maar daarboven is het irritant.
    Op de bon staat Artel Roma 8 maar op de pellet collector staat KRONE. Er word geschreven dat KRONE een goedkopere variant is van ARTEL, is dat zo?
    Nog 1 vraag , een kachel met canalisatie is deze stiller of maakt dat niks uit?

    groet jan
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas Empty Re: artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    Bericht van ss vr okt 28, 2011 1:17 pm

    Een kachel met kanalisatie is volgens mij nog luidruchtiger omdat er een bijkomende ventilator aan te pas komt wil je een goeie doorstroming van de warme lucht hebben...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas Empty Re: artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    Bericht van Gast do nov 03, 2011 8:03 pm

    Hallo Jan,

    Wanneer de aansluiting van de 80mm buis in de kachel niet goed is, neem kontakt op met jouw dealer, dit mag niet.
    Roken en stinken doen ze in het begin heel erg, daarom worden de kachels hier 1 a 2 uur voor gebrand.

    Een canalizzata (met meerdere kanalen) heeft iets meer geluid omdat er meerdere en grotere ventilatoren in zitten.

    Groet Arjan.

    Gesponsorde inhoud


    artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas Empty Re: artel roma 8 pelletkachel ruikt naar uitlaatgas

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:37 am