Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_lcapProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_voting_barProbleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio

Ga naar beneden 
+2
erwin
Péétje Brik
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Péétje Brik
Pellet
Pellet



Aantal berichten : 175
Registration date : 19-01-11

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptydi nov 01, 2011 1:58 pm

ZaurusUser schreef:
Péétje Brik schreef:


Sleep Als iedereen zijn nieuwe elektrische toestellen waar printplaten aanwezig zijn zou laten klimatiseren, of in dit geval de natuur een handje helpen zouden er minder defecten zijn, kijk maar naar pc's en tv's.

Klopt ! Maar we hebben het wel over een kachel. Het lijkt me niet logisch dat die daar gevoelig aan zou zijn, je koopt geen kachel om hem eerst met een andere verwarming op te warmen.
Klimatiseren van een pc bijvoorbeeld duurt trouwens iets langer en ik zou dat nooit proberen te forceren met een haardroger. Hem gewoon een uur of 4 in een ruimte zetten die op normale kamertemperatuur is, is het beste.
Het gevaar van niet klimatiseren zit hem voornamelijk in condens die gevormd wordt door temperatuurverschillen, door dit te forceren met een haardroger bv. zou wel eens meer kwaad dan goed kunnen doen. Onderdelen waar de haardroger niet bij kan blijven koud en de lucht errond wordt warm en je krijgt grotere verschillen met als gevolg condens.


Een kachel is een kachel, een printplaat is een printplaat.
Beweer ik nu dat je een nieuwe pc moet opwarmen met een haardroger?
Het gaat niet enkel over de condens, maar grotendeels over soldeerbreuken door de te grote tempverschilen bij de 1ste opstart, wat voor temp zouden die dingen te verwerken krijgen na een half uurtje branden?
Ik beweer hier niet dat je bij 15 graden de boel moet voorverwarmen, maar hun ervaring is dat ze minder panne hebben aan de printplaten als ze het altijd doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptywo nov 02, 2011 11:58 am

Mag ik hier efkens mijn professionele mening geven? Printen voorverwarmen? Als dat geen klinkklare onzin is!? Welke (on)-deskundige heeft dat verhaal in de wereld gesmeten?
Eindtransistoren van een moderne (audio) versterker zitten op een print en krijgen werktemperaturen te verwerken van om en bij de 130° tot over de 200°. Als je ze nu gaat voorverwarmen of niet, zet de versterker aan en die dingen warmen snel op... Ik zie geen verschil met de electronica in een pelletkachel of computer, integendeel, de warmte van de kachel komt nieteens direct op de plaat in tegenstelling tot de warmte van de transistor welke rechtstreeks op de print gemonteerd is.
Printen die breken omdat je de kachel te hoog zet? Slechte constructie of slechte printplaten zou ik zeggen, meer niet!
Met vriendelijke groeten,
ss duivel


Laatst aangepast door ss op wo nov 02, 2011 12:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : correctie)
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptywo nov 02, 2011 8:13 pm

ss schreef:
Mag ik hier efkens mijn professionele mening geven? Printen voorverwarmen? Als dat geen klinkklare onzin is!? Welke (on)-deskundige heeft dat verhaal in de wereld gesmeten?
Eindtransistoren van een moderne (audio) versterker zitten op een print en krijgen werktemperaturen te verwerken van om en bij de 130° tot over de 200°. Als je ze nu gaat voorverwarmen of niet, zet de versterker aan en die dingen warmen snel op... Ik zie geen verschil met de electronica in een pelletkachel of computer, integendeel, de warmte van de kachel komt nieteens direct op de plaat in tegenstelling tot de warmte van de transistor welke rechtstreeks op de print gemonteerd is.
Printen die breken omdat je de kachel te hoog zet? Slechte constructie of slechte printplaten zou ik zeggen, meer niet!
Met vriendelijke groeten,
ss duivel

En een printplaat van een moderne versterker zit in een omhulsel waar het 50 of 60 graden is zonder koeling?
En ik beweer hier niet dat de print breekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptywo nov 02, 2011 8:55 pm

Toch nog maar even reageren, het licht opwarmen van de electronica kan toch niet slecht zijn als die uit een koude ruimte komt, want daar ging het over.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32129
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptywo nov 02, 2011 9:05 pm

Péétje Brik schreef:
Toch nog maar even reageren, het licht opwarmen van de electronica kan toch niet slecht zijn als die uit een koude ruimte komt, want daar ging het over.

zoals iedereen reeds zei, kwaad kan het waarschijnlijk niet, alleen nutteloos.

maar vraag eens naar de mening hierover bij de installateur en de invoerder als het probleem opgelost is

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptydo nov 03, 2011 1:32 pm

Jammer dat ik het gemist heb, maar was nog aan het werk, Gerritz heeft een nieuwe printplaat geplaatst en alles gaat weer perfect.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Emptydo nov 03, 2011 7:23 pm

Péétje Brik schreef:
ss schreef:
Mag ik hier efkens mijn professionele mening geven? Printen voorverwarmen? Als dat geen klinkklare onzin is!? Welke (on)-deskundige heeft dat verhaal in de wereld gesmeten?
Eindtransistoren van een moderne (audio) versterker zitten op een print en krijgen werktemperaturen te verwerken van om en bij de 130° tot over de 200°. Als je ze nu gaat voorverwarmen of niet, zet de versterker aan en die dingen warmen snel op... Ik zie geen verschil met de electronica in een pelletkachel of computer, integendeel, de warmte van de kachel komt nieteens direct op de plaat in tegenstelling tot de warmte van de transistor welke rechtstreeks op de print gemonteerd is.
Printen die breken omdat je de kachel te hoog zet? Slechte constructie of slechte printplaten zou ik zeggen, meer niet!
Met vriendelijke groeten,
ss duivel

En een printplaat van een moderne versterker zit in een omhulsel waar het 50 of 60 graden is zonder koeling?
En ik beweer hier niet dat de print breekt.

T.T.V.I. in een versterker binnenin waar geen koelventilator zit is het VEEEEEEEEEEL heter! En dan spreek ik nog niet van een buizenversterker...
Groeten en veel geluk met de nieuwe print!
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio    Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio  - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Probleem met nieuwe Edilkamin Danubio
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» EdilKamin Danubio plaatsing in zomer
» edilkamin danubio: bout van deurhendel afgebroken
» Edilkamin Funny -probleem 'no draught'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: