thermostaat Ecoteck Sara Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
steven
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
pedro
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
krusty
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
Fleur
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
ss
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
jeanhup
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
Philip
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
Annejanne
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 
Maryline
thermostaat Ecoteck Sara I_vote_lcapthermostaat Ecoteck Sara I_voting_barthermostaat Ecoteck Sara I_vote_rcap 

 

 thermostaat Ecoteck Sara

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptyzo nov 20, 2011 6:13 pm

ik heb sinds een paar maanden een pelletkachel van Ecoteck type Sara. De thermostaat die er bij geleverd werd (= afstandsbediening) geeft echter niet de correcte temperatuur aan. Hij geeft ongeveer 4 graden kouder dan de werkelijke temperatuur. Ik heb dit reeds gemeld bij de verkoper maar die scheept me af met te zeggen dat dat niet waar is. Ik moet bijgevolg de gevraagde temperatuur 4° kouder zetten dan ik wens want anders gaat de kachel niet minder.

Heeft nog iemand een vergelijkbaar probleem. In mijn ogen zou dit toch niet mogen.

Irbe
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptyzo nov 20, 2011 7:33 pm

dat is bij de meester merken zo dat er een verschil zit tussen wat je vraagt en wat je krijgt.

Bij mij scheelt het 3 graden. eenmaal je dat weet, is het probleem toch opgelost?

sensor zit meestal niet op de ideale plek en dat verklaart het verschil (+ het is van italiaanse makelijk ...)

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32062
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptyzo nov 20, 2011 7:47 pm

bij sommige merken kun je de gemeten waarde hoger of lager corrigeren, maar daarvoor moet je in de installateurmenu zijn

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptyzo nov 20, 2011 8:02 pm

ik kan dat aanpassen maar ik weet hoe het werkt en dat is voor mij genoeg

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4776
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptyzo nov 20, 2011 9:18 pm

Hallo Irbe,

ik heb al bijna 3j dezelfde kachel.Ik heb net ff de test gedaan en een thermometer bij de afstandsbediening gezet(er vlak naast dus!) ik heb een verschil van 0,5graden dat de afstandsbediening meer geeft dan de thermometer.Dit is te verwaarlozen dus!Het is wel zo ,dat wanneer ik de thermometer op een meter of anderhalve meter van de afstandsbediening leg,dan heb je een verschil van een paar graden.

Grtzzzz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptydi jun 25, 2013 1:32 pm

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn afstandsbediening. Ze meet 2 graden mis. Ik zet ze op 17°C en dan werkt ze goed. Maar als het echt vriest en ze moet van spaarstand naar vol vermogen is het niet te doen. Ze schakelt elke 5 min. over van spaarstand naar vol vermogen en terug terwijl ze dan eigenlijk op vol vermogen zou moeten werken. Mijn installateur scheept me ook af als ik het hem meld.

Geert
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32062
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptydi jun 25, 2013 3:10 pm

pas de vraagtemp aan volgens de afwijking dan is het probleem toch opgelost..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptydi jun 25, 2013 10:59 pm

Op mijn "Sofia"  van Ravelli zit er een voeler(thermostaat) net bij het inklapbare instel-display en ééntje achteraan de kachel zelf.Je moet op display selecteren welke je gebruikt,die achteraan of bij je touch-screen.Dat maakt echt die enkele graden hoor ,was iets dat de installateur me zei dit goed in de gaten te houden . Probeerde het zelf en ik verkies de senser achteraan(werk correct!) i.p.v die bovenaan (touch-screen).
Zelfs als ik de afstandsbediening gebruik ,dat is mijn ervaring.
Hopelijk heb je er iets aan ;-)
.
Terug naar boven Ga naar beneden
jc
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
jc


Man Aantal berichten : 213
Leeftijd : 55
Registration date : 05-10-10

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptydi jun 25, 2013 11:28 pm

ik heb al een ecoteck sara
het is een groot verschil waar je de afstand bediening legt
als ik hem van achter in de living leg is het ook enkele graden kouder maar dit is normaal
als je hem in de luchtstroming van de kachel legt geeft hij warmer

_________________
<br>
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4776
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Emptydi jun 25, 2013 11:39 pm

Ik kan alleen maar beamen wat JC hierboven zegt,best leg je een gewone thermometer bij uw afstandsbediening en ga je voort daarop.

grtzzzzzzz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





thermostaat Ecoteck Sara Empty
BerichtOnderwerp: Re: thermostaat Ecoteck Sara   thermostaat Ecoteck Sara Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
thermostaat Ecoteck Sara
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ecoteck Sara 700
» Ecoteck Sara: foutmelding 05
» Ecoteck Sara met Agriselect pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Ravelli/Ecoteck-
Ga naar: